معرفی سریال دلدادگان (لیست اسامی بازیگران و خلاصه داستان این سریال)

منبع: تاپ ناز

1

1402/11/28

18:58


سریال دلدادگان یکی از سریال‌های خوب نمایش خانگی است که در سال 1397 از طریق نمایش خانگی پخش شد. این سریال تاریخی درام، با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین …

سریال دلدادگان یکی از سریال‌های خوب نمایش خانگی است که در سال 1397 از طریق نمایش خانگی پخش شد. این سریال تاریخی درام، با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین مواجه شد و توانست امتیازات بالایی را کسب کند. ما نیز امروز در سایت تاپ ناز قصد داریم این سریال را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما باشید.

داستان این سریال درباره چیست؟

این سریال داستان زندگی یک دختر جاه‌طلب و پر از آرزوهای دور و دراز به نام فرزانه زندی (لیندا کیانی) است که ابتدا عاشق یک جوان ساده و جاهل مسلک بنام مالک پورسلیم (آرش مجیدی) می‌شود.

در ادامه داستان، مالک به‌طور اتفاقی با یک گروه انقلابی آشنا می‌شود و با آن‌ها همکاری می‌کند. در همین زمان جوان دیگری به نام نادر سلیمانپور (حمید گودرزی) که ظاهراً صاحب یک شیرینی‌فروشی است اما در اصل یک عنصر امنیتی و وابسته به ساواک است وارد این محل می‌شود و به فرزانه دل می‌بندد.

نادر برای به دست آوردن فرزانه، مالک را لو می‌دهد و او پس از دستگیری به سیستان تبعید می‌شود. فرزانه که از بازگشت مالک ناامید است برای ارضای جاه‌طلبی‌های خود از مالک دست می‌کشد و به عشق نادر جواب مثبت می‌دهد و با او ازدواج می‌کند.

از طرف دیگر مرضیه (سمیرا حسن‌پور) دوست فرزانه که در ابتدا از شخصیت مالک خوشش نمی‌آید و از فرزانه می‌خواهد با او ازدواج نکند، بعد از اینکه متوجه شخصیت او می‌شود، کم‌کم به او علاقه‌مند شده و با او ازدواج می‌کند.

کینه اولیه فرزانه از مرضیه از همین‌جا شکل می‌گیرد که یکی از پایه‌های اصلی روند قصه در سریال است. نادر هم که بعد از انقلاب سعی دارد با زرنگی خود را انقلابی جا بزند موفق نمی‌شود و سوابق امنیتی و قاچاق او توسط دوستان سپاهی مالک برملا می‌شود.

شبی که قرار است نادر دستگیر شود مالک به خانه او می‌رود تا کمک کند که این دستگیری بی سر و صدا انجام شود تا آبروی نادر و خانواده حفظ شود.

اما نادر خانه خود را آتش می‌زند تا به همراه خانواده اش بگریزد اما فقط موفق به نجات همسرش می‌شود. در آن شب، خواهر و شوهر خواهر فرزانه (برادر نادر) نیز در خانه آنها بودند و آتش می‌گیرند و بقیه فکر می‌کنند که نادر و فرزانه از بین رفتند.

نادر حین فرار به زندان می‌رود و کشته می‌شود. فرزانه کینه مرگ فرزند و همسرش را از مالک به دل می‌گیرد. عنایت دوست نادر به کمک فرزانه می‌آید و سراغ پول و طلاهای نادر می‌روند و ثروت زیادی به دست می‌آورند. مالک و مرضیه به تازگی صاحب فرزندی به نام بهار شده‌اند و فرزانه که به خیال بقیه کشته شده‌است و نام جدید خود را افسانه گذاشته‌است برای انتقام فرزند آنها را می‌دزدد و نامش را ارغوان می‌گذارد در حالی که مالک و مرضیه هیچ تقصیری نداشتند.

مالک و مرضیه فرزند فرزانه سهیل را از آتش‌سوزی نجات داده‌اند و به فرزندی قبولش کرده‌اند و نامش را امیر گذاشته‌اند. اما انتقام‌گیری فرزانه که از زنده ماندن پسرش بی‌خبر است هنوز تمام نشده‌است و در فصل‌های 2 و 3 ادامه دارد.

بازیگران سریال دلدادگان چه کسانی هستند؟

آرش مجیدی

آرش مجیدی

آرش مجیدی (زاده 7 اردیبهشت 1353) بازیگر ایرانی است. مدرک تحصیلی وی کارشناسی ادبیات نمایشی است. از فعالیت‌های وی می‌توان به بازی در سریال‌های احضار، سرباز، زیر هشت، ارمغان تاریکی، رستگاران و دلدادگان و فیلم سینمایی شوکران اشاره کرد.

در واقع چنین می‌شود گفت که آرش مجیدی جزو سه بازیگر کلیدی سریال دلدادگان است و توانسته به خوبی از عهده این نقش سنگین برآید.

حمید گودرزی

حمید گودرزی

گودرزی در تهران در خانواده‌ای اصالتا اهل بروجرد متولد شد. او در 21 شهریور 1383 با ماندانا دانشور ازدواج کرد. زندگی این دو پس از دوازده سال در سال 1395 به جدایی انجامید. گودرزی، نقش‌های پرشماری در آثار تلویزیونی داشته که معمولاً با استقبال خوبی نیز همراه بوده‌است. تکرار موفقیت در سینما وی را تبدیل به یکی از بازیگران شناخته شده سینمایی نیز بدل ساخت.

در نوزدهمین جشن حافظ (دنیای تصویر) با یاد علی معلم و با حضور چهره‌های حوزه سینما و تلویزیون، پنجشنبه 20 تیر 98 برگزار شد حمید گودرزی به همراه همسر دوم اش حضور یافت

وی فعالیت هنری را با بازی در نمایش «کشتی اسپرانزا» به کارگردانی محمد رحمانیان آغاز کرد. نخستین تجربه سینمایی او، بازی کوتاهی در فیلم «سهراب» به کارگردانی سعید سهیلی است.

لیندا کیانی

لیندا کیانی

کیانی در آبادان متولد شد. وی دارای یک خواهر و 4 برادر است. کیانی دوره کارشناسی ارشد فلسفه را در دانشگاه مفید گذرانده‌است. فعالیت‌های هنری را با شرکت در دوره‌های آموزش بازیگری در کلاس‌های آموزشی تحت نظارت محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان آغاز کرد. پس از این دوره، در کلاس‌های آموزشگاه بازیگری سمندریان و کلاس‌های فن بیان خانم مهتاب نصیرپور شرکت کرد؛ و با معرفی شریفی نیا، وارد مجموعه بازیگران سریال تلویزیونی ساعت شنی شد و با بازی در این مجموعه تلویزیونی در نقش مهتاب، توجه علاقه مندان سینما را به بازی و توانایی‌های خود جلب کرد.

سمیرا حسن‌پور

سمیرا حسن‌پور

سمیرا حسن‌پور (زاده 16 آذر 1363) بازیگر ایرانی است. اولین حضور او در سینما برای فیلم تمشک (1392) بود که برای آن نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد. او برای نقش‌آفرینی در سه کام حبس (1398) نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

حسن‌پور، در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته نمایش از دانشگاه سوره است و کار هنری خود را از سال 1385 در تئاتر مجلس شبیه در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین بهرام بیضایی شروع کرد.

او در سریال چاردیواری و پایتخت سیروس مقدم و همچنین سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و تله فیلم‌های آوا و مردان نمکی حضور داشته‌است. وی در اولین کار سینمایی خود در فیلم تمشک سامان سالور نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

او در سال 1395 با کارگردان سامان سالور ازدواج کرد. او در سال 1398 برای بازی در فیلم سه کام حبس نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد.

مسعود رایگان

مسعود رایگان

مسعود رایگان (زاده 1 بهمن 1333) بازیگر اهل ایران است. او دارای مدرک کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است.

وی همسر رؤیا تیموریان است. مسعود رایگان چند سالی را در اروپا و کشور سوئد به بازیگری پرداخت، ولی در سال 1380 به ایران بازگشت.

نام مسعود رایگان با فیلم خاموشی دریا بر سر زبان‌ها افتاد اما خیلی دور، خیلی نزدیک او را به شهرت رساند؛ به طوری که جایزه جشن‌خانه سینما را برای بازی در این فیلم از آن خود کرد. وی همچنین کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، برای بازی در این فیلم شده‌است.

وی همچنین در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم برلین منفی 7 گردید.

رایگان هنرپیشگی را از کودکی و با پرده‌خوانی در کارهای پدرش آغاز کرده‌است، بعدها در سال‌های 1351 و 1352 در فیلمی از مرتضی جزایری بازی کرد.

در سال‌های 1359 و 1360 با چند برنامه تلویزیونی همکاری کرد و سپس به سوئد رفت. وی علاوه بر تحصیل در مدرسه فیلم سوئد با مراکز اینترنشنال کالچر، فرهنگ ملل و تئاتر شهر، تئاتر ملی، تئاتر اوروبرد، تئاتر القبر همکاری کرد و برنامه‌ای تحت عنوان دست‌های روشن برای شبکه 2 تلویزیون سوئد کارگردانی کرد.

مطلب مشابه: معرفی سریال 100؛ داستان و معرفی بازیگران سریال آخر زمانی صد

پانته‌آ بهرام

پانته‌آ بهرام

پانته‌آ بهرام (زاده 13 اسفند 1348) بازیگر ایرانی است. او برای بازی در فیلم و تئاتر، نامزد و برنده چند جایزه از جشنواره فیلم فجر شده‌است. فعالیت او با بازی در سری سوم مجموعه تلویزیونی آینه (1368) آغاز شد و همان سال نیز در هامون داریوش مهرجویی ظاهر شد.

او برای بازی در بچه‌های ابدی (1385) برنده سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. جدا از سینما و تلویزیون، او در بیش از 20 تئاتر، مانند مرگ یزدگرد، بازی کرده‌است.

او دانش‌آموخته مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما و ادبیات نمایشی است. در 1366، بازیگری را آکادمیک با تحصیل در این رشته در مدرسه صدا و سیما آغاز کرد.

نخستین حضور او در تئاتر، 1367، بازی در برابر تماشاگر در تالار هنر و قصه شبنم بود. 1371 با تحصیل در ادبیات نمایشی، گام تازه‌ای در یادگیری آکادمیک هنرهای نمایشی برداشت.

مهرانه مهین‌ترابی

مهرانه مهین‌ترابی

مهین‌ترابی اصالتاً تفرشی و دارای کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. نخستین تجربه بازیگری او در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی دیانا در سال 1356 بود.

وی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال 1365 به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی مش خیرالله صندوقچه اسرار در سال 1370 وارد تلویزیون شد و با نقش آفرینی در مجموعه‌های همسران و خانه سبز به اوج محبوبیت رسید.

دیگر بازیگران این سریال

از دیگر بازیگران این سریال می‌شود به مجید پتکی، مسعود دلخواهش، سامان صفاری، سانیا سالاری، سیروس همتی، مهدی صبایی، ملیکا شریفی‌نیا، شاهرخ استخری، افسانه ناصری، علی سخنگو، علی سخنگو، بهشاد شریفیان، افسانه چهره‌آزاد، رؤیا میرعلمی، پویا امینی اشاره کرد.

کارگردان این مجموعه کیست؟

کارگردان این مجموعه کیست؟

کارگردان این سریال منوچهر هادی است. منوچهر هادی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینما و تلویزیون و خوانندۀ ایرانی است. از کارهای شاخص وی می‌توان مجموعه‌های تلویزیونی عاشقانه و دلدادگان، خداحافظ بچه و خوب بد زشت را نام برد. وی همچنین با ساخت فیلم‌های رحمان 1400، آینه بغل، و من سالوادور نیستم که در گیشه موفق بودند یکی از کارگردان‌های پول‌ساز و موفق به‌شمار می‌رود.

وی درسال 1363 در جنگ عراق و ایران پدرش را از دست داد و پس از دریافت دیپلم در رشته الکتروتکنیک پا به عرصه هنر گذاشت و تجربه‌هایی چون بازیگری، دستیاری کارگردان و مسئول تدارکات را از سر گذراند.

منوچهر هادی در 20 اسفند ماه سال 1394 با یکتا ناصر ازدواج کرد و در آذر ماه سال 1395 صاحب یک دختر به نام سوفیا شد. یکتا ناصر در گفت‌وگویی مطرح کرد که سال 1401 از منوچهر هادی جدا شده‌است.

مطلب مشابه: معرفی سریال خون سرد؛ داستان سریال، بیوگرافی بازیگران و تصاویر آن

حواشی این سریال

فیلم نامه قسمت آخر سریال به دلیل همکاری نکردن پانته‌آ بهرام بازیگر نقش افسانه مشکات تغییر پیدا کرد که با موجی از انتقادات تماشاگران روبه رو شد. در صفحه اینستاگرام منتسب به پانته آ بهرام دلیل حواشی پایان این مجموعه مسائل مالی عنوان شده‌است.

آیا سریال دلدادگان ارزش تماشا کردن دارد؟

پاسخ به این سوال سخت است. سریال دلدادگان از بابت ارزش‌های سینمایی و بُعد فیلمنامه ارزش چندانی ندارد. اما بازی‌ها نسبتا خوب و ترافیک تیم بازیگری بد نیست. المان عشق به خوبی به داستان اضافه شده ولی از طرفی المان انقلاب و مبارزه آنچنان که باید و شاید درنیامده.

موسیقی متن این سریال

موسیقی متن این سریال

موسیقی متن این سریال توسط محمد اصفهانی اجرا شده است و موسیقی “هوامو نداشتی” به یکی از برترین تیتراژهای سینمایی تبدیل شد. در بخشی از متن این سریال آمده:

هوامو نداشتی هوایی شدم چه کابوس بی انتهایی شدم

نگاهت منو زیرو رو میکنه منو با دلم رو به رو میکنه

منو دست بسته تو و قلب خسته که هرکی رسیده یه جاشو شکسته

ولی حسن عاشق به دیوونگیشه یه وقتایی کوهم دلش ابری میشه

ابری شو خاطره هاتو ببار بارون شو یاد من عشقو بیار

من میرسم به تو آخر کار بارون ببار …

من بی قرار توام بی قرار بیرون بیارم از این انتظار

عاشق شدم مث ابر بهار بارون ببار …

جوایز و نامزدی

سریال دلدادگان در چندین بخش از جشنواره‌های مختلف داخلی نامزد دریافت جایزه شد. از این جشنواره‌ها می‌شود به نوزدهمین جشن حافظ اشاره کرد که در آن منوچهر هادی و تیم نویسندگان نامزد دریافت جایزه شده بودند که هیچکدام برنده نشدند.

سخن پایانی

ممنون که تا آخر همراه تاپ ناز بودید. ما امروز و در این مقاله سعی کردیم تا درباره سریال دلدادگان نوشته و آن را به صورت کامل به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر قصد تماشای این اثر را دارید؛ امیدواریم اطلاعات نوشته شده در این مقاله به درد شما بخورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو