بیوگرافی بازیگران سریال آمریکایی کمدی فرندز

بیوگرافی بازیگران سریال آمریکایی کمدی فرندز


منبع: تالاب

1

1402/10/3

19:07


دوستان یا فِرِندز «Friends» یک مجموعه کمدی موقعیت آمریکایی اسـت کـه توسط دیوید کرین و […]

بیوگرافی بازیگران سریال آمریکایی کمدی فرندز

دوستان یا فِرِندز «Friends» یک مجموعه کمدی موقعیت آمریکایی اسـت کـه توسط دیوید کرین و مارتا کافمن ساخته شد و از 22 سپتامبر 1994 تا 6 مهٔ 2004 از شبکهٔ آن‌بی‌سی پخش گردید. این مجموعه دارای ده فصل اسـت و هنوز در شبکه‌هاي‌ مختلف در حال بازبخش می باشد. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برا شـما همراهان عزیز بیوگرافی اي از بازیگران این سریال جذاب را منتشر کرده ایم.

 

خلاصه موضوع سریال فرندز

داستان این سریال درمورد یک گروه از دوستان، 6 نفر جوان بالغ اسـت کـه یا هم خانه یا همسایه هستند ودر روستای گرینویچ در نیویورک سیتی زندگی میکنند. بخش عمده این سریال در آپارتمان این دوستان اتفاق می‌افتد، زمانی کـه بـه دیدار یک دیگر می روند.

 

این گروه دوستی متشکل از سه پسر و سه دختر اسـت کـه شخصیت هاي‌ متفاوتی دارند و کاستی هاي‌ انها امکان شناسایی مخاطبان گسترده را می دهد و لحظه هاي‌ کمدی فراوانی را خلق میکنند و هر یک از انها بـه طور مجزا در جستجوی عشق، رابطه و تعهد، موفقیت و خوشی در زندگی هستند.

 


مطالب مشابه: بهترین سریال های خارجی دهه 60 تلویزیون «عکس»


 

داستان سریال آمریکایی فرندز

داستان سریال آمریکایی فرندز

در آغاز سریال، مونیکا گلر «کورتنی کاکس» یک سرآشپز در یکی از بهترین رستوارن‌هاي‌ منهتان اسـت و البته دائما تغییر شغل می دهد و همچنین دائما با یک دوست پسر اسـت ودر واقع بـه دنبال یک موقعیت ایده آل اسـت. درواقع او در زندگی عاطفی‌اش دچار مشکل اسـت و شخصیت کمال طلبی دارد اما دوست دارد ازدواج کند و یک زندگی شاد داشته باشد. او در دوران مدرسه دختر چاق و تپلی بوده کـه مورد تمسخر دیگران قرار می‌گرفته اسـت.

 

برادر بزرگ تر مونیکا، راس «دیوید شویمر» یک دیرین شناس اسـت کـه در موزه کار می کند و از همسرش جدا شده اسـت «تا پایان سریال آمار طلاق‌هاي‌ او بـه سه بار می رسد» و یک پسر بـه نام بن دارد. راس وقتی متوجه میشود مادر بن همجنسگراست از او جدا می شود.

 

او سال‌هاست کـه کراش و علاقه زیادی بـه راچل گرین «جنیفر انیستون» داشته اسـت و حالا هدف او این اسـت کـه بدون فکر کردن بـه طلاق دختری خوب برای ازدواج پیدا کند و بیش از هر شخصی بـه راچل فکر میکند کـه نهایتا این اتفاق در پایان فصل آخر می‌افتد. راس استاد دانشگاه اسـت و علوم تدریس میکند و ۵ دوست دیگر گروه وی را همیشه بابت حرفه‌اش دست می اندازند.

 

راچل یک زن مدرن و امروزی اسـت کـه در دوران مدرسه دختری محبوب و مورد توجه بوده اسـت. او درخانواده‌اي ثروتمند رشدکرده اما مدتی در کافی‌شاپ کار می‌کرده و انواع قهوه و اسپرسو درست می کرده اسـت کـه سرانجام در شغل دیگری با رالف لورن همکاری می کند. او حالا خراب شده و با پول پدرش ریخت و پاش می کند.

 

او درست روز عروسی‌اش، ازدواجش را بـه هم میزند و سعی دارد یک زندگی جدید شروع کند و با یکی از دوستان صمیمی‌ قدیمی‌اش مونیکا هم خانه می شود و درنهایت با چهار شخصیت اصلی دیگر داستان هم دوست میشود.

 

فیبی بوفی «لیسا کودرو» ماساژوری عجیب‌وغریب اسـت و نگاه متفاوت و عجیبی بـه زندگی دارد. او در کودکی پدرش را از دست داده اسـت با این کـه کار فعلی‌اش را دوست دارد اما آروزی او این اسـت کـه در صنعت موسیقی بـه یک ستاره تبدیل شود و موزیک‌هایش را بر اثر تجربه‌هاي‌ زندگی شخصی‌اش مینویسد.

 

دوستان فیبی فکر میکنند او هیچ وقت نمیتواند در عرصه موسیقی موفق شود اما این موضوع را بـه او نمیگویند و سعی می کنند وی را بـه نوشتن موزیک‌ها تشویق کنند او گاهی دریک کافی شاپ اجرا می کند و عمیقانه خودش را باور دارد.

 

جویی تریبیانی «مت له بلانک »؛ بازیگر و لوده‌اي خرده پا اسـت کـه بیشتر مواقع سعی میکند بـه چندلر خاطرجمعی کند. او با وجود نزدیکی با همه ی دوستان با چندلر رابطه بهترین دارد و با او هم اتاقی اسـت. جویی ناامید و مایوس در پی شهرت و موفقیت اسـت و چندلر دراین مسیر بـه او خیلی امید میدهد و بـه لحاظ مالی بـه او کمک میکند تا در کلاس‌هاي‌ بازیگری و عکاسی حرفه‌اي شرکت کند.

 

با وجود این کـه بازیگری خوبی نیست اما پسر حساسی اسـت ودر رابطه برقرار کردن با دخترها خیلی موفق اسـت اما برای این کـه موفقیت او تکمیل شود باید بـه شهرت و ثروت برسد.

 

چندلر بینگ «متیو پری» تحلیلگر ارشد آمار در شرکتی چندملیتی و بزرگ اسـت. او بـه عنوان یک مکانیسم دفاعی بـه شوخ طبعی تکیه زیادی دارد. با وجود این کـه آدم ثروتمندی اسـت اما دوستان دیگر او دقیقا نمیدانند کار اصلی او چیست.

 

او یک پسر بی عرضه با چهره معمولی اسـت کـه سیگار میکشد و هیچ وقت درگیر رابطه جدی‌اي نبوده اسـت. چندلر متاسفانه در ایجاد رابطه با خانم‌ها آدم بدشانسی اسـت و بـه مونیکا هم نظر دارد. در طول این سریال این چند دوست باهم زندگی میکنند یا این کـه در ترکیب‌هاي‌ متفاوت جدا از هم زندگی میکنند.

 

درکل رابطه مکرر راس و راچل موضوعی اسـت کـه اغلب دراین سریال در حال تکرار اسـت. در طول ده فصل نمایش این سریال، آن ها بارها و بارها باهم وارد رابطه می‌شوند و دوباره بـه هم میزنند.

 

راس مدتی کوتاهی با امیلی ازدواج می کند و از او جدا می شود راس و راچل یک شب باهم خوش می گذرانند و حاصل آن شب یک بچه می شود. در آخر چندلر و مونیکا باهم ازدواج می کنند و فیبی با میک هانینگان ازدواج می کند.

 

جوایز سریال کمدی فرندز

جوایز سریال کمدی فرندز

این سریال موفق بـه دریافت جوایز متعددی از جمله شش جایزه از جشنواره امی شده اسـت و برخی دیگر از افتخارات این سریال عبارتند از: جایزه بهترین سریال کمدی سال 2002 از جشنواره امی برای فصل هشتم، رتبه 21 در معرفی 50 سریال تلویزیونی برتر آمریکا، رتبه هفتم از نگاه مجله Empire کـه 50 سریال تلویزیونی برتر تاریخ آمریکا را معرفی کرده بود. درسال 2013 در بین 101 سریالی کـه از بهترین داستان و نویسندگی در تاریخ سریال سازی آمریکا بهره برده‌اند در ردیف 21 قرار گرفت.

 

بیوگرافی بازیگران سریال فرندز

بیوگرافی بازیگران سریال فرندز

این سریال آمریکایی 16 سال پیش تمام شد. اما شش شخصیت این سریال ازآن زمان تا بـه حال هم چنان در دل بینندگان زنده هستند. شـما هم یکی از طرفداران این کاراکترها هستید؟ در مورد زندگی خصوصی و بیوگرافی این شخصیت ها در دنیای واقعی چقدر اطلاعات دارید؟ 

 

جنیفر انیستون «ریچل گرین»

جنیفر انیستون «ریچل گرین»

جنیفر انیستون در بین بازیگران سریال Friends بیشترین فعالیت هنری را درسال‌هاي‌ پس از اتمام این سریال داشته و همان‌ طور کـه احتمالا می دانید بیشترین حواشی در بین این بازیگران را نیز بـه خودش اختصاص داده اسـت.

 

انیستون درسال‌هاي‌ ابتدایی پخش سریال بـه‌دلیل مدل مو هاي خود تقریباً در تمام مجلات مربوط‌بـه مُد حضور داشت ودر تمام دنیا مدل مو هاي او بـه محبوب‌ترین مدل در بین خانم‌ها تبدیل شده بود. بااین‌حال او در گفت‌وگو‌اي با اشاره بـه این موضوع گفته بود کـه از مدل موی ابتدایی خود در سریال متنفر بوده و بسیار خوشحال اسـت کـه دیگر وادار نیست آن مدل مو را تحمل کند.

 

دلیل کوتاه بودن فصل آخر سریال فرندز نیر جنیفر انیستون بـه‌شمار میرود. او بـه‌دلیل مشکلات شخصی خود قصد نداشت تا یکسال دیگر نیز دراین سریال بـه ایفای نقش بپردازد ولی درنهایت با صحبت‌هاي‌ مارتا کافمن او حاضر شد در فصل آخر این سریال حضور پیدا کند ولی بـه شرطی کـه فصل آخر کوتاه‌تر باشد تا بتواند بـه سایر پروژه‌هاي‌ خود نیز برسد.

 

انیستون پس از پایان سریال دوستان ثابت کرد کـه تنها بـه‌خاطر زیبایی ظاهری و مدل مو هاي خود محبوب نشده و با نقش‌آفرینی در چندین و چند فیلم و سریال بسیار محبوب و موفق و کسب جوایز متعدد نشان داد کـه استعداد بسیاری در او وجوددارد. البته باید یادآوری کنیم کـه او برای نقش ریچل گرین نیز موفق شد جایزه گلدن گلوب را کسب کند.

 

اما بـه سال‌هاي‌ پس از اتمام سریال برسیم. او درسال 2005 و پس از این کـه ازدواجش با برد پیت بـه انتهای خود رسید، با ایفای نقش در فیلم Derailed بـه‌همراه کلایو اووِن اولین تجربه سینمایی خود پس از فرندز را تجربه کرد. پس از تجربه موفق دراین فیلم او درسال 2008 در کنار اوون ویلسون در فیلم بسیار موفق Marley & Me حضور پیدا کرد؛ فیلمی کـه یکی از دلایل فروش بسیار خوبش نقش‌آفرینی انیستون در آن بـه‌شمار می رود.

 

انیستون در فیلم‌هاي‌ مختلفی در ژانر‌هاي‌ گوناگون بـه ایفای نقش پرداخت کـه می توانیم بـه فیلم‌هایي مانند We’re the Millers و Horrible Bosses اشاره کنیم. دراین زمان شایعات بسیار زیادی پیرامون زندگی شخصی او وجود داشت کـه همگی آن‌ها از سوی او تکذیب شدند.

 

ریچل گرین: «تو طول زندگیم همه ی بهم گفتن کـه تو یه کفشی، تو یه کفشی، تو یه کفشی! خب اگه نخوام یه کفش باشم چی؟ شاید دلم بخواد یه کیف باشم، یا حتی یه کلاه»

 

جنیفر انیستون تنها بـه حرفه بازیگری بسنده نکرد و تصمیم گرفت بـه فعالیت‌هاي‌ پشت دوربین روی آورد. او بـه‌عنوان یکی از کارگردان‌هاي‌ خانم فیلم Five رسما وارد حرفه کارگردانی شد. فیلمی کـه درباره خطرات و راه‌هاي‌ پیشگیری از سرطان سینه ساخته شد و مورد توجه بسیاری از منتقدین قرار گرفت. پس از کسب تجربه کارگردانی او درسال 2014 بـه‌عنوان تهیه‌کننده و بازیگر در فیلم درام Cake حضور پیدا کرد.

 

او بـه‌خاطر نقش‌آفرینی خود دراین فیلم توانست سومین نامزدی خودرا برای کسب جایزه گلدن گلوب تجربه کند. او درسال 2015 با جاستین ثرو، بازیگر اصلی سریال Leftovers ازدواج کرد. انیستون درسال 2016 در بیانیه‌اي عصبانیت شدید خودرا خطاب بـه طرفداران و رسانه‌ ها نشان داد. او از شایعات زیادی کـه پیرامون زندگی شخصی او بـه‌وجود آمده بود عصبانی شد ودر بیانیه‌اي اعلام کرد کـه زندگی شخصی‌اش بـه هیچ کس ربطی ندارد.

 

درسال‌هاي‌ اخیر جنیفر انیستون با همکاری با شبکه استریم‌محور Netflix در دو فیلم این شبکه ایفای‌نقش کرده اسـت؛ فیلم Dumplin و کمدی Murder Mystery با حضور آدام سندلر. او همچنین درحال‌حاضر بـه‌عنوان تهیه‌کننده و بازیگر در برنامه تلویزیونی The Morning Show فعالیت می کند کـه از شبکه اینترنتی Apple TV Plus در اختیار مخاطبانش قرار میگیرد.

 

جنیفر انیستون بـه احتمال بسیار زیاد تنها بازیگر اصلی سریال Friends بـه‌شمار می رود کـه توانست از زیر سایه شخصیت خود در آن سریال یعنی ریچل گرین خارج شود و فعالیت حرفه‌اي خودرا با موفقیت طی کند. بااین‌حال شایعات بسیار زیادی درباره جنیفر انیستون وجوددارد کـه بـه‌دلیل تایید نشدن آن‌ها اشاره‌اي بـه این شایعات نکردیم.

 

کورتنی کاکس «مانیکا گلر»

کورتنی کاکس «مانیکا گلر»

اگر مثل من و خیلی‌هاي‌ دیگر در سراسر جهان عاشق چندلر بینگ هستید، بی شک عاشق مانیکا گلر هم خواهید بود. کورتنی کاکس باایفای نقش هنرمندانه خود در سریال دوستان باعث شد تا عده بسیاری خیلی راحت عاشق مانیکا گلر شوند؛ شخصیتی منظم، کاردرست، مورد اعتماد و مهم‌تر از همه ی یک آشپز درجه یک.

 

با این‌حال کورتنی کاکس نیز مانند بیشتر بازیگران سریال پس از اتمام آن با مشکلی روبرو شد کـه همه ی آن‌ها این مشکل را داشتند. پس از یک دهه بازی در نقش شخصیتی کـه در تمام جهان محبوب اسـت، بازی دریک نقش دیگر عملا بـه کاری غیرممکن تبدیل می شود. همه ی با تماشای شخصیت جدید، آن‌ها رابا نقش محبوب قبلی خود مقایسه میکنند و این موضوع بـه یک مشکل بسیار بزرگ برای بازیگران چنین سریال‌هایي بدل می گردد.

 

در میانه‌هاي‌ ساخت سریال بود کـه کورتنی کاکس با دیوید آرکت ازدواج کرد. این دو پس از پایان سریال Friends در ساخت سریال Dirt نیز حضور داشتند. این سریال اولین فعالیت حرفه‌اي کورتنی کاکس پس از سریال فرندز بـه‌شمار می رود. دراین سریال کاکس علاوه‌بر ایفای نقش در نقش شخصیت اصلی، وظیفه تهیه‌کننده اجرایی این اثر را در کنار همسر خود برعهده داشت.

 

بـه‌غیر از سریال فرندز اگر بخواهیم موفق‌ترین اثری کـه کورتنی کاکس در آن حضور داشته را نام ببریم کار سهولت جلوی خودمان میبینیم. مجموعه سینمایی Scream کـه قسمت‌‌هاي‌ ابتدایی آن هم زمان با پخش سریال فرندز درسال‌هاي‌ 1996؛ 1997 و سال 2000 اکران شدند اما برای نام بردن از بهترین فیلم و سریال کورتنی کاکس پس از سریال فرندز کار بسیار سختی داریم.

 

مانیکا گلر: «بـه دنیای واقعی خوش اومدی، خیلی دنیای مزخرفیه ولی عاشقش میشی»

 

بهترین ایفای نقش کورتنی کاکس و موفقیت‌آمیزترین اثری کـه او پس از فرندز در آن حضور داشته سریال Cougar Town قلمداد میشود. سریال سیت‌کامی کـه درباره داستان یک مادر بسیار سخت‌گیر و همسایه بامزه آن‌ها جریان دارد. این سریال درسال 2009 در شبکه ABC کار خودرا آغاز کرد ولی درسال 2012 ساخت آن لغو شد.

 

پس ازآن بار دیگر این سریال بـه‌مدت سه سال توسط شبکه TBS روی آنتن رفت تا طرفداران کورتنی کاکس بار دیگر شاهد هنرنمایی او باشند. او درسال 2014 اولین تجربه کارگردانی خودرا بـه‌عنوان کارگردان یک فیلم بلند تجربه کرد ولی همان‌ طور کـه می توان حدس زد این فیلم بـه جایی نرسید. کورتنی کاکس از سال 2019 بـه‌عنوان مجری در برنامه Nine Months فعالیت میکند. برنامه‌اي کـه در آن خانم‌ها از تجارب و سختی‌هاي‌ دوران بارداری خود صحبت می کنند.

 

پرونده کاری کورتنی کاکس بـه همین‌جا ختم میشود. درست اسـت کـه او پرونده کاری بزرگ و موفقی مانند جنیفر انیستون ندارد ولی شخصیت مانیکا با اختلاف بسیار بیشتر نسبت‌‌بـه ریچل گرین در بین طرفداران سریال Friends محبوب اسـت. درست اسـت کـه وی را در فیلم و سریال‌هاي‌ زیادی تماشا نکردیم ولی هیچ وقت خاطراتی کـه در نقش مانیکا برای ما خلق کرده را فراموش نخواهیم کرد.

 


مطالب مشابه: بهترین فیلم های انیمیشن والت دیزنی چیست ؟


 

لیسا کودرو «فیبی بوفی»

لیسا کودرو «فیبی بوفی»

رجینا فلانجیِ دوست‌داشتنی ما در سریال فرندز بـه‌قدری محبوب اسـت کـه نقش فیبی را بـه یکی از ماندگارترین و بهترین شخصیت‌هاي‌ تاریخ کمدی تلویزیون تبدیل کرده اسـت. شخصیت فیبی بوفی در سریال Friends با آهنگی بـه نام Smelly Cat کـه هنوز در ذهن ما تکرار می شود، برای همیشه در یاد دوست‌داران کمدی سیتکام و مخصوصا طرفداران این سریال باقی می ماند.

 

لیسا کودرو پس از پایان سریال فرندز بـه‌هیچ‌وجه قصد نداشت تا خودش را در آن سریال تکرار کند و بـه‌دنبال پروژه‌هاي‌ متفاوتی رفت. در راستای همین تصمیم او پس از اتمام سریال فرندز در سریال کمدی شبکه HBO بـه نام The Comeback ایفای نقش کرد. این سریال کـه پس از پخش تنها یک فصل تولید آن لغو شد درباره شخصیتی مشهور جریان داشت کـه در تلاش بود بار دیگر معروفیت و احترام خودرا در بین مردم بـه‌دست آورد.

 

بـه احتمال بسیار زیاد موفق‌ترین ایفای نقش او در سریال کمدی محبوب Web Therapy محصول سال 2008 رخ داد. او دراین سریال علاوه‌بر نقش‌آفرینی در نقش شخصیت فیونا والاس وظیفه تهیه‌کنندگی آنرا نیر برعهده داشت.

 

شخصیت والاس دراین سریال یک روان‌دکتر از خودراضی بـه‌شمار میرود کـه بـه‌جای ملاقات شخصی با تماس‌هاي‌ ویدیویی بیماران خودرا ویزیت می کند. حق پخش سریال Web Traphy درسال 2011 بـه شبکه Showtime رسید و پس از پخش چهار فصل دیگر ازآن بـه کار خود پایان داد.

 

فیبی بوفی: «اگر دوست دارین درباره زمان برنامه‌هاي‌ بعدی من ایمیل دریافت کنین، بـه من کمک کنین تا بتونم یک کامپیوتر بخرم»

 

لیسا کودرو در کنار موفقیت‌هاي‌ خود در سریال‌هاي‌ تلویزیونی کـه شامل حضور در انیمیشن سریالی Bojack Horseman نیز می شود، در نقش‌هاي‌ کوچک و بزرگی در فیلم‌هاي‌ کمدی نیز حضور داشته اسـت. البته باید بـه این موضوع هم اشاره کنیم کـه او علاوه‌بر نقش‌هاي‌ کمدی در چند نقش کاملا جدی هم درسال‌هاي‌ اخیر بـه ایفای نقش پرداخته.

 

او در مجموعه سینمایی Neighbors کـه قسمت‌هاي‌ مختلف آن درسال‌هاي‌ 2014 و 2017 اکران شدند در نقش شخصیت دین کارول نقش‌ آفرینی کرده. وی همچنین حضوری کوتاه در فیلم تریلر The Girl on the Train را نیز در کارنامه سینمایی خود میبیند و آخرین حضور سینمایی او بـه فیلم کمدی Booksmart مربوط میشود.

 

سریال Space Force با حضور استیو کرل جدید ترین نقش‌آفرینی لیسا کودرو در سریال‌هاي‌ تلویزیونی بـه‌شمار می رود. لیسا کودرو، بازیگر نقش فیبی بوفیِ محبوب ما کـه بی شک از ماندگارترین شخصیت‌هاي‌ جهان کمدی قلمداد میشود، درسال‌هاي‌ اخیر ثابت کرده اسـت کـه پتانسیل بسیار بیشتری در خود دارد. او بدون هیچ حرف و حدیثی یکی از اسطوره‌هاي‌ کمدی جهان اسـت.

 

مت له‌بلانک «جویی تریبیانی»

مت له‌بلانک «جویی تریبیانی»

بـه شخصیت خنگ و بسیار دوست‌داشتنی جویی رسیدیم. چگونه امکان دارد یک بازیگر همیشه بی پول و اینقدر احمق باشد؟ البته از حرف من بد برداشت نکنید، همین خنگ بودن جویی تریبیانی و ترکیب او بـه‌همراه چندلر بینگ یکی از مهمترین و بهترین المان‌هاي‌ سریال فرندز را تشکیل داده اسـت.

 

ایفای نقش یک بازیگر بد و کمی خنگ واقعا کار سختی بـه‌شمار می رود کـه مت له‌بلانک بـه بهترین شکل ممکن از عهده آن برآمد و برای همیشه در قلب و ذهن ما باقی خواهد ماند. درحالی‌کـه تقریباً تمام بازیگران سریال فرندز در تلاش بودند تا پس از پایان آن سریال از زیر سایه شخصیت خود در فرندز خارج شوند، له‌بلانک بـه یک مسیر بسیار بدیهی و روتین روی آورد.

 

اولین ایفای نقش او پس از پایان سریال Friends ایفای نقش در اسپین‌آف این سریال یعنی سریال Joey بود. سریالی کـه درباره شخصیت جویی تریبیانی جریان داشت ولی هیچ وقت نتوانست حتی بـه نزدیکی محبوبیت سریال اصلی برسد و بـه‌همین‌دلیل پخش آن پس از 2 فصل لغو شد.

 

همان‌ طور کـه با شخصیت جویی آشنا هستید او دراین اسپین‌آف بـه هالیوود می آید تا هدف‌هاي‌ خودرا دنبال کند. حضور موفق او در سریالی مربوط‌بـه شبکه شوتایم یعنی سریال Episodes باعث شد تا او بتواند جایزه گولدن گلوب را برای نقش‌آفرینی دراین سریال کسب کند. این سریال هم چیز جدیدی برای مت له‌بلانک بـه‌شمار نمی‌رفت و او دراین سریال نقش خودش یعنی نقش شخصیت مت له‌بلانک را برای پنج فصل ایفا کرد.

 

جویی تریبیانی: «خب یخچال خراب شده بود، منم وادار شدم همه ی‌چی رو بخورم»

 

در همان سال 2012 مت له‌بلانک بـه موفق‌ترین برنامه خود پس از فرندز قدم گذاشت. او بـه‌عنوان مجری در برنامه مستندگونه و بسیار محبوب و پرمخاطب Top Gear حضور پیدا کرد تا نگاه‌هاي‌ بیشتری بـه این برنامه جلب شود. برنامه Top Gear محبوب‌ترین برنامه در جهان در زمینه اتومبیل و وسایل نقلیه قلمداد می شود. له‌بلانک در کنار اجرای برنامه Top Gear در نقش اصلی سریال Man With a Plan بـه نقش‌آفرینی پرداخت.

 

این سریال احتمالا موفق‌ترین سریالی بـه‌شمار می رود کـه له‌بلانک پس از پایان فرندز در آن حضور داشته اسـت. داستان سریال سیتکام Man With a Plan درباره پدری جریان دارد کـه موظف اسـت پس از رفتن همسرش بـه سرکار از کودکان خودشان مراقبت کند.

 

درسال‌هاي‌ پس از فرندز کـه اعضای تیم بازیگری آن هر کدام بـه یک سمت رفته‌اند، بـه‌نظر می رسد مت له‌بلانک از زندگی خود بسیار راضی اسـت و این موضوع را بـه‌اسانی می توان در گفت‌وگو‌ها و پروژه‌هاي‌ اخیر او مشاهده کرد. با این کـه مثل تمام بازیگران فرندز برای مخاطبان بسیار سخت اسـت کـه آن‌ها را در نقش‌هایي جدید مشاهده کنند ولی مثل این کـه مت له‌بلانک هیچ مشکلی با این موضوع ندارد.

 

دیوید شویمر «راس گلر»

دیوید شویمر «راس گلر»

اصلا امکان ندارد شـما بـه دیوید شویمر نگاه کنید و شخصیت راس گلر را نبینید. سازندگان سریال فرندز بـه این موضوع اشاره کرده بودند کـه تنها بازیگری کـه قبل از شروع مراحل ساخت آن برای شخصیت راس در نظر داشتند همین دیوید شویمر بوده و مانند سایر شخصیت‌هاي‌ سریال چند بازیگر را برای آن در ذهن نداشتند.

 

دیرینه‌شناس دوست‌داشتنی سریال Friends و رابطه عاشقانه او با ریچل گرین از مهمترین عناصر این سریال محبوب بـه‌شمار می روند ولی بااین‌حال این موضوع شاید کمی باعث تعجب شود کـه دیوید شویمر درسال‌هاي‌ ساخت فرندز و پس ازآن تنها در ژانر کمدی بـه ایفای نقش نپرداخته ودر سریال‌هاي‌ موفق و محبوب زیادی در ژانر درام نیز حضور داشته اسـت.

 

دیوید شویمر با حضور در سریال بسیار موفق Band of Brothers درسال 2001 بـه‌خوبی نشان داد کـه تنها در ژانر کمدی استعداد بالایی ندارد و می تواند نقش‌هاي‌ بسیار جدی را بـه بهترین شکل ممکن ایفا کند؛ شخصیتی جدی تر از یک فرمانده در جنگ جهانی دوم سراغ دارید؟ بـه دوران پس از سریال Friends سر بزنیم، جایی کـه بـه احتمال زیاد موفق‌ ترین حضور او دریک اثر هنری مربوط می شود بـه انیمیشن ماداگاسکار.

 

انیمیشنی کـه توسط استودیو دریم‌وورک درسال 2005 اکران شد ودر آن دیوید شویمر وظیفه صداپیشگی شخصیت ملمن، همان زرافه دوست‌داشتنی داستان را برعهده داشت. دو قسمت دیگر و یک برنامه تلویزیونی مخصوص کریسمس نیز از این انیمیشن محبوب پخش شده کـه دیوید شویمر در همگی آن‌ها در نقش ملمن حضور دارد.

 

راس گلر: «چرا اتفاقات بد همیشه برای آدمای خوب میفته؟»

شویمر کـه تجربه کارگردانی 10 قسمت از سریال Friends را برعهده داشته تصمیم میگیرد تا این حرفه را بـه‌طور جدی‌تری دنبال کند و بـه‌همین‌دلیل کارگردانی چندین سریال تلویزیونی و 2 فیلم بلند سینمایی را نیز برعهده می گیرد.

 

درسال 2008 فیلم کمدی Run, Fat Boy, Run بـه کارگردانی دیوید شویمر و نویسندگی و ایفای نقش سیمون پگ روی پرده سینما رفت. پگ دراین فیلم نقش یک مرد تپل و تنبل را ایفا میکند کـه برای بـه‌دست آوردن دوباره دل نامزدش تصمیم می گیرد دریک مسابقه دو ماراتن شرکت کند.

 

مهم‌ ترین و جاه‌طلبانه‌ترین پروژه دیوید شویمر بـه‌عنوان کارگردان مربوط‌بـه فیلم تاریک و درام Trust میشود. فیلمی کـه موفق شد جایزه‌هاي‌ زیادی را بـه‌دست آورد و شویمر را بـه‌عنوان یک کارگردان موفق و بااستعداد نشان دهد. فیلم Trust با حضور کلایو اوون و کارترینا کینر داستان زن و شوهری را بـه تصویر میکشد کـه دختر 14 ساله آن‌ها طعمه یک شکارچی اینترنتی شده اسـت.

 

پس از تجربه‌هاي‌ کارگردانی نسبتا موفق، دیوید شویمر در نقش رابرت کاردشیان در سریال American Crime Story: The People vs. O. J. Simpson بـه ایفای نقش پرداخت. سریالی بسیار محبوب و موفق کـه بـه داستان پرونده قضایی او جی سیمپسون میپردازد، او همچنین پس از این سریال در نقش اصلی سریال Feed the Beast محصول شبکه AMC حضور پیدا کرد.

 

دیوید شویمر در یکی از جدید‌ترین هنرنمایی‌هاي‌ خود بـه‌همراه گری اولدمن در فیلم The Laundromat ایفای نقش کرده اسـت. فیلمی بـه کارگردانی استیون سودربرگ کـه درباره سیاست‌هاي‌ مالی جریان دارد. دیوید شویمر احتمالا عجین‌ترین بازیگر میان بازیگران سریال فرندز با شخصیت خودش محسوب میشود.

 

بـه‌هر حال تماشای بازیگران این سریال در نقش‌هاي‌ جدید بسیار سخت اسـت ولی تماشای دیوید شویمر در نقشی بـه‌جز راس گلر از همه ی آن‌ها سخت‌تر خواهد بود.

 

متیو پری «چندلر بینگ»

متیو پری «چندلر بینگ»

در بین بازیگران سریال فرندز بی شک ناراحت‌کننده‌ترین سرنوشت پس از پایان این سریال دراختیار متیو پری قرار دارد. چندلر بینگ فوق‌العاده دوست‌داشتنی و بامزه سریال Friends کـه شخصیت دلخواه بسیاری از دوست‌داران این سریال از جمله خود من محسوب میشود، با جوک‌هاي‌ زیبا و خنده‌دار خود باعث شد تا سهم زیادی از بار کمدی سریال روی دوش او قرار داشته باشد و اینکار را در تمام 10 فصل سریال Friends بـه بهترین شکل ممکن انجام داده اسـت.

 

متیو پری کـه اینروزها خیلی کم در محافل عمومی و فضای مجازی حضور پیدا می کند پس از پایان سریال بـه سرنوشتی ناخوشایند دچار شد. در کنار پروژه‌هاي‌ بسیار معمولی در سینما او در چند سریال نه‌چندان موفق نیز حضور پیدا کرد و در کنار آن‌ها تهیه‌کنندگی و نویسندگی را نیز ادامه داد.

 

در زمان ساخت سریال Friends متیو پری 2 بار برای ترک اعتیاد خود بـه مواد مخدر بـه مراکز درمانی مراجعه کرد. اولین بار درسال 1997 و بـه‌مدت 28 روز و دومین مرتبه آن درسال 2001 بـه مدت یک ماه.

 

البته سازندگان سریال و سایر بازیگران بـه این نکته اشاره کرده‌اند کـه متیو پری هیچ وقت اجازه نداد مواد مخدر صدمه‌اي بـه ایفای نقش خود در سریال وارد کند و همه ی از این موضوع ناراحت بودند کـه او با دستان خودش درحال نابود کردن زندگی‌اش بوده اسـت.

 

بااین‌حال انتشار چندین عکس از او درسال‌هاي‌ گذشته کـه سر و وضع نامرتب وی را نشان می دهند باعث شد تا طرفداران بی‌شمار سریال فرندز و مخصوصا طرفداران متیو پری مثل خود من با دیدن آن‌ها عکس‌ها بـه‌شدت ناراحت شوند.

 

چندلر بینگ: «دروغ گفتن همیشه از یک جروبحث پیچیده بهتره»

متیو پری پس از سریال فرندز در چندین فیلم و سریال حضور پیدا کرد کـه بیشتر آن‌ها بـه‌هیچ‌وجه پروژه‌هاي‌ موفقی بـه‌شمار نمیروند. فیلم The Ron Clark Story محصول سال 2006 اولین اثری بود کـه پس از پایان فرندز متیو پری را در آن مشاهده کردیم. در همان سال شاهد نقش‌آفرینی او در سریال Studio 60 بودیم، سریالی کـه محصول شبکه NBC بود ولی پس از تنها یک فصل بـه اتمام خود رسید.

 

دیگر سریال‌هایي کـه میتوان بـه آن‌ها اشاره کرد سریال‌هاي‌ Mr. Sunshine و Go On هستند. سریال‌هایي کـه با حضور متیو پری محبوب باز هم نتوانستند بـه فصل دوم خود برسند. موفق‌ترین حضور او در سریال‌هاي‌ تلویزیونی بـه سریال The Odd Couple مربوط میشود کـه این سریال هم پس از تنها سه فصل بـه اتمام خود رسید.

 

متیو پری از سال 2017 و پس از لغو پخش سریال The Odd Couple در هیچ فیلم و سریال دیگری بـه ایفای نقش نپرداخته و بـه‌نظر می رسد وقت خودرا بیشتر صرف ملاقات با روان شناس‌ها میکند و بـه‌دنبال درمان مشکلات خود می گردد.

 

او سعی دارد تا مشکلات خود مربوط‌بـه اعتیاد بـه مواد مخدر و استفاده بیش از اندازه از نوشیدنی‌هاي‌ الکلی را حل‌وفصل کند ودر این راه بـه افراد بسیار زیادی کـه آن‌ها هم همین مشکلات را دارند، کمک کرده اسـت. متیو پری درسال 2013 کـه بـه‌شدت با این مشکلات درگیر بود تصمیم گرفت تا با بازطراحی خانه خود محلی را برای افراد نیازمند بـه کمک فراهم و بـه این افراد کمک کند.

 

دیدن متیو پری دراین شرایط نه‌ تنها ناراحت‌کننده کـه عذاب‌آور اسـت. بازیگری کـه بارها باعث خندیدن ما از ته دل شده ولی در زندگی خود حال و روز خوشی نداشته. با این‌ حال متیو پری همیشه برای ما از عزیزترین بازیگران کمدی بـه‌شمار خواهد رفت و همگی امیدواریم تا بار دیگر وی را بدون مشکلات مربوط‌بـه اعتیاد و با لبی خندان ببینیم. 

 


مطالب مشابه: بیوگرافی بازیگران سریال پیکی بلایندرز + سریال پیکی بلایندرز چند فصل دارد؟


 

در پایان

داستان آن دربارهٔ شش دوست اسـت کـه در منهتن نیویورک زندگی میکنند. برایت ،کافمن، کرین پروداکشنز با همکاری وارنر برادرز تهیه‌کنندگان اصلی این سریال و کوین اس برایت، مارتا کافمن و دیوید کرین تهیه‌کنندگان اجرایی اصلی آن بودند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو