حضرت عیسی مسیح در کجا متولد شد و آرامگاه ایشان در کدام کشور است؟

منبع: مینویسم

1

1402/10/4

12:18


حضرت عیسی فرزند حضرت مریم بود که به پیامبری برگزیده شد. ایشان نیز مانند دیگر پیامبران الهی به دلیل ترویج دین یکتاپرستی با اتفاقات مختلفی در زمان حیات خود روبه رو شد. در این مقاله می خوانیم که حضرت عیسی در کجا به دنیا آمدند و آرامگاهش در کجا قرار دارد.

حضرت عیسی مسیح در کجا متولد شد و آرامگاه ایشان در کدام کشور است؟

هر سال که فصل کریسمس نزدیک می‌شود، داستان عیسی مسیح در کلیساها و خانواده‌ها در سراسر جهان بازنگری می‌شود. حضرت عیسی مرگ دلخراشی داشته است و کسانی که او را محاکمه کردند و به قتل رساندند بسیار بی رحمانه با او رفتار کردند. برای پاسخ به این سوال که حضرت عیسی مسیح در کجا متولد شد و آرامگاه ایشان در کجا قرار دارد ادامه مطلب را بخوانید.

حضرت عیسی مسیح در کجا متولد شد؟

در رابطه ما محل دقیق تولد حضرت عیسی نمی توان پاسخ درستی داد. اما در اسناد و نوشته هایی که از آن زمان وجود داد نشان می دهد که حضرت عیسی در شهر بیت الحم متولد شده است. این مکان در 10 کیلومتری جنوب اورشلیم در محلی قرار دارد که طبق سنت مسیحی از قرن دوم به عنوان زادگاه عیسی معرفی شده است. بیت لحم در 10 کیلومتری جنوب شهر اورشلیم، در منطقه تپه آهکی حاصلخیز سرزمین مقدس قرار دارد. از قرن دوم پس از میلاد، مردم بر این باور بودند که مکانی که اکنون کلیسای عیسی مسیح، بیت لحم، در آن قرار دارد، محل تولد عیسی است. یک غار خاص که اولین کلیسا بر روی آن ساخته شد و مردم اعتقاد دارند که محل تولد حضرت عیسی می باشد. این مکان هم آغاز مسیحیت را نشان می دهد و هم یکی از مقدس ترین نقاط در جهان مسیحیت است.

قبر حضرت عیسی در کجا قرار دارد

آرامگاه حضرت عیسی در کدام کشور قرار دارد؟

آرامگاه حضرت عیسی در شهری به نام اورشلیم قرار دارد که یکی از مقدس ترین مکان ها برای مسیحیان می باشد. در برخی از اسناد آمده است که بر روی سنگ قبر حضرت عیسی لایه ضخیم از سنگ مرمر وجود داشته که هم اکنون این لایه برداشته شده است. در سال 500 محقیقن سنگ قبر حضرت عیسی را بازسازی و مرمت کرده اند. بر اساس گزارشات آرامگاه حضرت عیسی در زیرزمین کلیسایی که به آن مقبره مقدس نیز می گویند قرار دارد. مسیحیان بر این باورند که حضرت عیسی از این مکان به سمت آسمان رفته است و در مقام بالایی نزد خداوند قرار دارد.

در سالهای گذشته برخی از باستان شناسان سنگ قبر را کندند و به یک سنگ قبر مرمری دیگر رسیدند که روی آن یک صلیب کشیده شده بود. امروزه افراد زیادی برای زیارت آرامگاه عیسی مسیح به این کلیسا می روند. اما آرامگاه او طی این سالها خیلی تخریب شده است.

حضرت عیسی چگونه کشته شد؟

در ربطه را مرگ حضرت عیسی در کتاب انجیل روایت های مختلفی نقل شده است. در انجیل آمده است که حضرت عیسی را ابتدا در مکانی به نام سنهدرین محاکمه کردند و سپس در دادگاه پیلاطس دومین محاکمه او به پایان رسید. یعنی جایی که حضرت عیسی شلاق می خورد و به صلیب آویخته می شود و می گویند که عیسی را با همان سلیب دفن می کنند. بر اساس ترجمه هایی که شده است می گویند کسانی که حضرت عیسی را محاکمه کردند شورشیان یهودی بودند. همچنین بعد از به صلیب آویختن او لباس هایش را تقسیم کردند و پاهای او را شکستند اما قبل از شکستن پاهای او عیسی مرده بود. برخی دیگر نیز می گویند جسد او توسط شخصی به نام یوسف آریماتیانی از صلیب جدا شد و در قبر سنگی گزاشته شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو