آگهی/ آیا بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی عوارض دارد؟

1

1402/10/5

00:09


یکی از بهترین روش‌هایی که برای جلوگیری یا کاهش چین و چروک صورت از آن استفاده می‌شود، بوتاکس است که طرفداران بسیار زیادی دارد و به همان اندازه تاثیرگذاری آن هم فوق العاده است. روشی که برای افتادگی پوست پشت پلک هم استفاده می‌شود، بلفاروپلاستی است که با یک جراحی، پوست و چربی‌های اضافه پشت پلک برداشته می‌شود و در نهایت باعث جوان‌تر شدن چشم‌ها می‌شود.

آگهی/ آیا بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی عوارض دارد؟

ممکن است تصمیم بگیرید بعد از بلفاروپلاستی، بوتاکس انجام دهید و از نتیجه آن احساس نگرانی دارید. طبیعی است که استفاده از دو روش زیبایی به صورت همزمان می‌تواند زیباسازی و جوانسازی مضاعفی داشته باشد ولی آیا عوارضی هم دارد؟ در این مقاله می‌توانید نتیجه اینکه آیا بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی عوارض دارد را، بخوانید.

روش کار بوتاکس و بلفاروپلاستی

در بوتاکس با تزریق ماده‌ای مخصوص به زیر پوست با سرنگ، می‌توان عضلات ناحیه مورد نظر را فلج کرده یا حرکت آن را کمتر کرد که با انجام این کار چین و چروک‌ها کمتر می‌شوند و به مرور زمان از بین می‌روند. برای افرادی هم که هنوز روی صورت آنها چین و چروک تشکیل نشده، بوتاکس کمک می‌کند تا از بروز چین و چروک پیشگیری شود.

بلفاروپلاستی یک روش تهاجمی است که طی آن پزشک با جراحی و برش پوست و برداشتن بخشی از چربی‌ها و پوست پلک، افتادگی یا پف پلک را از بین می‌برد. بلفاروپلاستی مثل بوتاکس یک روش جوانسازی نیست و برای رفع عیب و ایرادات پلک‌ها معمولاً از آن استفاده می‌شود و نمی‌تواند تاثیر چندانی بر چین و چروک‌های اطراف چشم داشته باشد. این در حالی است که بوتاکس می‌تواند تاثیر بسزایی در از بین بردن چروک‌های اطراف چشم داشته باشد.

در مقابل بوتاکس نمی‌تواند تاثیری بر پوست پلک و رفع افتادگی یا پف آن داشته باشد و تقریبا می‌توان این دو روش را مکمل یکدیگر دانست که اگر با هم انجام شوند، تاثیر چند برابری را مشاهده خواهید کرد که به جوانسازی کمک زیادی می‌کنند. پس به طور کلی انجام بوتاکس بعد از جراحی بلفاروپلاستی، می‌تواند باعث جوانسازی چشم‌ها و پوست اطراف آن شود.

آگهی/ آیا بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی عوارض دارد؟

آیا می‌توان بعد از بلفاروپلاستی، بوتاکس کرد؟

از آنجایی که این دو روش مکمل هم هستند و می‌توانند تاثیر یکدیگر را چندین برابر کنند، هیچ مانعی برای انجام بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی وجود ندارد و افراد می‌توانند برای زیبایی بیشتر هر دوی این کارها را با هم انجام دهند. البته انتخاب پزشک کار بلد و ماهر در انجام بلفاروپلاستی و بوتاکس، اهمیت زیادی دارد و بهتر است قبل از هر کاری حتماً با پزشک خود مشورت کنید و او را از تصمیم خودتان آگاه کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید فاصله بین انجام بلفاروپلاستی و بوتاکس است که معمولاً باید توسط پزشک تعیین شود. بهتر است تا زمانی که زخم‌ها، التهاب و تورم جراحی پلک شما کاملاً ترمیم پیدا نکرده است، بوتاکس انجام ندهید. حتماً لازم است به پزشک مدت زمانی که بلفارو انجام داده‌اید را بگویید تا او با بررسی و معاینه این قسمت، از بهبودی کامل شما اطمینان حاصل کند.

به طور کلی پزشکان توصیه می‌کنند که برای انجام بوتاکس صبر کنید تا سه ماه از عمل پلک پایین و ۶ ماه از عمل پلک بالا گذشته باشد و سپس اقدام به تزریق بوتاکس کنید تا کمترین عوارض و بیشترین تاثیرگذاری را شاهد باشید.

عوارض بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

معمولا اگر زمان کافی از بلفاروپلاستی گذشته باشد و سپس بوتاکس انجام شود، عوارض خاصی در رابطه با آن مشاهده نمی‌شود و عوارض آن می‌تواند شامل همان عوارض کوتاه مدت و معمول بوتاکس باشد که در ادامه آنها را شرح داده‌ایم.

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید تا شاهد کمترین میزان عوارض در انجام بوتاکس باشید این است که حتماً پزشک معتبر و ماهری انتخاب کنید زیرا در برخی از موارد اگر بوتاکس در جای درست تزریق نشود، حرکت کرده و می‌تواند باعث افتادگی پلک شود.

از معمول‌ترین عوارض بوتاکس ایجاد درد، تورم، التهاب، قرمزی یا خونریزی به مقدار کم در ناحیه تزریق است و در برخی از موارد فرد ممکن است احساس سردرد داشته باشد که این عوارض جای نگرانی ندارند و به زودی رفع می‌شوند.

اگر عوارض دیگری را شاهد بودید یا همین موارد باعث ایجاد نگرانی در شما شدند، می‌توانید به پزشک خود مراجعه کرده تا او شرایط شما را بررسی کند. کلینیک دکتر میرحاجی‌ تمامی خدمات زیبایی از جمله بلفاروپلاستی و بوتاکس را انجام می‌دهد و این خدمات با بالاترین کیفیت ارائه می‌شوند. شما با انتخاب این کلینیک می‌توانید زیبایی و جوانی خود را به دست یک پزشک کاربلد بسپارید و بهترین نتیجه را دریافت کنید.

آگهی/ آیا بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی عوارض دارد؟

سخن پایانی

حتماً توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی را باید توسط یک پزشک ماهر و کاربلد انجام دهید. پزشک باید حتماً پوست این ناحیه را قبل از عمل بررسی کند تا در صورت وجود مشکل، بوتاکس انجام ندهد. انتخاب پزشک از آن جهت اهمیت دارد که تکنیک تزریق نباید باعث عوارضی مثل آسیب به عصب‌های چشم یا افتادگی پلک شود. همچنین عضلات دو طرف صورت باید کاملاً با هم تعادل داشته و متقارن باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو