لیفت پلک در کلینیک چگونه انجام میشود ؟

منبع: زیبامون

4

1402/4/27

11:08


اگر روند انجام لیفت پلک در کلینیک برای شما جذاب است و می‌خواهید در این خصوص بیشتر بدانید، همراه ما باشید.

لیفت پلک در کلینیک چگونه انجام میشود ؟

جذابیت و زیبایی چشم‌ها یکی از آیتم‌های اثرگذاری است که در ذهن و جان افراد نفوذ می‌کند. به همین دلیل همه خصوصا خانم‌ها، نسبت به فرم و زیبایی چشم‌ها ریزبین هستند. گاهی به دلیل افزایش سن، چاقی و لاغری یا عوامل ژنتیکی، پلک دچار افتادگی می‌شود. در این شرایط معمولا استفاده از تکنیک‌های لیفت پلک در کلینیک می‌تواند ظاهر افراد را تغییر دهد. جذابیت و زیبایی پلک پس از لیفت بسیار دیدنی است. معمولا تغییر فرم چشم‌ها، بهبود زیبایی ظاهری و بهبود بینایی از انگیزه‌های اصلی است که افراد را به سمت لیفت پلک در کلینیک می‌کشاند.

اگر روند انجام این جراحی برای شما نیز جذاب است و می‌خواهید در خصوص لیفت پلک در کلینیک بیشتر بدانید، همراه ما باشید.

 

لیفت پلک چیست؟

لیفت پلک یک تکنیک از جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر پلک‌ها استفاده می‌شود. این روش اغلب به عنوان "جراحی لیفت پلک" یا "جراحی بلفاروپلاستی" نیز شناخته می‌شود. هدف اصلی از لیفت پلک، حذف چین و چروک‌های پلک، بهبود افتادگی پلک، بالابردن پلک‌ها برای ایجاد یک ظاهر جوان‌تر و شادابتر و بهبود بینایی است. در جراحی لیفت پلک، پزشک متخصص معمولاً مقداری از پوست اضافی و بازدارنده روی استخوان دور چشم را برش می‌زند. سپس بازسازی پلک‌ها و پوست اطرافی را انجام می‌دهد تا جایگاه طبیعی پلک‌ها را به حالت اولیه برگرداند و چروک‌های پلک را کاهش دهد. این روش، پزشک متخصص می‌تواند با استفاده از جراحی برش باز یا به روش لیزر عمل را تکمیل کند. این جراحی بسیار حساس است و باید حتما توسط پزشک متخصص و در کلینیک‌های زیبایی انجام شود. برگشت ناپذیر بودن نتیجه جراحی، می‌طلبد که نسبت به بررسی دقیق و انتخاب پزشک هوشیار باشید. قبل از تصمیم‌گیری درباره جراحی لیفت پلک، بهتر است با یک جراح متخصص زیبایی مشورت کنید تا واقعیت‌های جراحی و نتیجه آن برای شما تعیین شود.

 

لیفت پلک چیست

 

چه کسانی کاندید لیفت پلک در کلینیک هستند؟

معمولا برای انجام هر عمل جراحی، باید بدانید که آیا کاندید خوبی برای آن هستید یا خیر! درک این موضوع هرچند تخصصی است و برعهده پزشک متخصص خواهد بود. اما به طور کلی دانستن این که آیا کاندید خوبی برای انجام یک جراحی هستید یا خیر، نکته بسیار مهمی است که باید بدانید.

  • افراد دارای چین و چروک زیاد روی پلک: افرادی که دارای چروک و چین پلکی هستند و این مسئله بر ظاهر و زیبایی چشم آن‌ها تأثیر منفی گذاشته است، می‌توانند با کمک بلفاروپلاستی این مشکل را برطرف کنند. معمولا چروک‌هایی که به طور طبیعی با گذشت زمان و پیری پوست بر روی پلک‌ها شکل می‌گیرند، در این پروسه درمان خواهند شد.
  • افراد دارای افتادگی پلک پایین: افرادی که دارای افتادگی پلک در ناحیه زیر چشم هستند و می‌خواهند ظاهر کلی مطلوب‌تری داشتهب اشند و چشم‌های شاداب و جوانتری را تجربه کنند، کاندید خوبی برای این عمل محسوب می‌شوند.
  • افراد دچار افتادگی پلک: افرادی که به دلیل افتادگی پلک کاندید دچار تغییر فرم در چشم‌ها شده‌اند، کاندید مناسبی برای بالا بردن پلک‌ محسوب می‌شوند.
  • افراد چشم آسیایی: بسیاری از افراد که فرم چشم خاص و آسیایی دارند، به دلیل علاقه‌مندی به برداشتن پوست اضافی در پلک، کاندید مطلوبی برای عمل لیفت پلک در کلینیک محسوب می‌شوند.

یادتان باشد در زمینه لیفت پلک در کلینیک، حتما با یک جراح متخصص زیبایی مشورت کنید. این اقدام کمک می‌کند تا ارزیابی کاملی از شرایط خودتان کسب کنید و توصیه‌های مهم پزشک در این زمینه را به خاطر بسپارید.

 

قبل و بعد از لیفت پلک

 

چرا افراد دچار افتادگی پلک می‌شوند؟

افتادگی پلک یک مشکل زیبایی بسیار رایج است. آگاهی از علل افتادگی پلک کمک می‌کند تا بتوانید این مشکل را کنترل کنید یا پیشگیری‌های مطلوبی در خصوص ان داشته باشید. هرچند بسیاری از موارد، این دلایل اصلا تحت کنترل نیستند و امکان پیشگیری از آن‌ها وجود ندارد. در ادامه به بررسی دلایل افتادگی پلک می‌پردازیم.

 

  1. افزایش سن: با گذشت زمان، پوست و بافت‌های پلک تحت تأثیر فرایند پیری طبیعی قرار می‌گیرند. کاهش کلاژن سازی و الاستین، کاهش قدرت عضلات و آب شدن حجم زیادی از بافت‌های زیرپوست، می‌تواند منجر به افتادگی پلک شود.
  2. عضلات پلک: عضلاتی که پلک را بالا نگه می‌دارند، در گذر زمان به دلایل مختلفی دچار ضعف در عملکرد می‌شوند. گاهی به علت ضعف طبیعی با افزایش سن به مرور تغییراتی مشاهده می‌شود. این موضوع می‌تواند به افتادگی پلک و ضعف عملکرد حرکتی آن منجر شود.
  3. عوامل ژنتیکی: در بعضی افراد به دلایل ژنتیکی می‌توان افتادگی پلک را مشاهده کرد. این موضوع هیچ ارتباطی به پارامتر سن یا عضلات ناحیه بالایی پلک ندارد و به مرور خودش را نشان می‌دهد. اما در بعضی موارد این مشکل بدون وجود پارامتر سن و از همان کودکی خودنمایی می‌کند.
  4. سبک زندگی: گاهی اوقات سبک زندگی می‌تواند منجر به افتادگی پلک شود. مثلاً، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به طور مداوم یا مصرف بیش از حد سیگار و الکل، تغذیه نامناسب و عدم مراقبت از پوست می‌توانند فرایند پیری را تسریع کنند و به افتادگی پلک منجر شوند.
  5. سایر عوامل: گاهی عواملی وجود دارد که ناشی از عوارض برخی عمل‌های جراحی، بیماری‌های عصبی، تغییرات هورمونی و مصرف برخی داروها، افتادگی پلک ایجاد می‌شود.

 

لیفت پلک در کلینیک چگونه انجام میشود ؟

روش‌های مختلفی برای انجام لیفت پلک وجود دارد. شناخت این روش‌ها به شما دید بهتری برای انتخاب می‌دهد. پس سعی کنید با توجه به این امر در زمینه لیفت پلک اقدام کنید و متناسب با شرایط خودتان بهترین گزینه را با مشورت پزشک متخصص انتخاب نمایید.

  • لیفت پلک کلاسیک: در این روش از لیفت پلک، پزشک متخصص با ایجاد برش در ناحیه بالایی پلک، تلاش می‌کند تا پوست اضافی این ناحیه را بردارد و تغییرات را در ناحیه مجاور استخوان دور چشم اعمال کند. پس از این مرحله پوست را بدون وجود چین و چروک به ناحیه بالایی بخیه می‌کند تا همه چیز مطابق با برنامه ریزی انجام شود.
  • لیفت پلک بدون برش: این روش بدون هرگونه برش تهاجمی در سطح پوست اجرا می‌شود. با استفاده از تکنولوژی‌های غیرتهاجمی مانند لیزر، امواج فراصوت یا امواج رادیویی، پزشک متخصص عمل لیفت پلک در کلینیک را انجام می‌دهد. در این روش پوست پلک هدف قرار می‌گیرد و با تحریک کلاژن سازی به روش‌های مختلف، افتادگی‌های سطحی و محدود بهبود می‌یابد.
  • لیفت پلک پایین: بعضی افراد به دلایل مختلفی دچار افتادگی پلک پایین هستند و فرم چشم‌ها دچار مشکل شده است. در این موارد، جراح متخصص با برداشتن پوست اضافی زیر چشم و بافت‌های چربی احتمالی، عمل لیفت پلک پایین را تکمیل می‌کند.
  • لیفت پلک: در بعضی مواقع پزشک متخصص با استفاده از روش ترکیبی اقدام به لیفت پلک در کلینیک می‌کند. در این زمان از لیفت پلک کلاسیک و لیزر یا سایر اقدامات غیرتهاجمی برای بهبود ظاهر چهره استفاده می‌شود.

 

لیفت پلک در کلینیک

 

از مزایای لیفت پلک بیشتر بدانید

لیفت پلک یک تکنیک از جراحی زیبایی است. قطعا آگاهی از مزایای آن به شما کمک می‌کند تا جزییات را بدانید و با انگیزه بیشتری برای انجام این عمل زیبایی اقدام کنید. به همین دلیل در ادامه به بررسی مزایای آن پرداخته‌ایم.

  • کاهش چین و چروک پلک: یکی از مزیت‌های اصلی لیفت پلک، حذف چین و چروک‌های این ناحیه است. با جراحی لیفت پلک در کلینیک، پوست اضافی که موجب دفرمگی چشم‌ها شده است، بریده و تنظیم می‌شود. این کار باعث بهبود ظاهر پلک‌ها و صاف شدن منطقه چشم می‌شود.
  • جوانسازی: لیفت پلک می‌تواند ظاهر جوانی را به صورت قابل توجهی بهبود بخشد. با بالابردن پلک‌ها و تنظیم پوست اطرافی آن، سیاهی ناشی از افتادگی پلک پایین در زیر چشم، کاهش می‌یابد و چهره شادابتر و جوان‌تر نشان داده می‌شود.
  • بهبود بینایی: در برخی موارد، افتادگی پلک تاحدی است که دید را مختل می‌کند. دراین شرایط پوست اضافی پلک می‌تواند بر روی دید تأثیر منفی داشته باشد. با انجام عمل لیفت پلک و برداشت پوست اضافی آن، دید بهبود می‌یابد و مشکلات مرتبط با میدان دید محدودتر می‌شوند.
  • افزایش اعتماد به نفس: پس از عمل لیفت پلک در کلینیک، شاهد بهبود ظاهر پلک‌ها و حذف چین و چروک‌های آن خواهید بود. همین موضوع افزایش اعتماد به نفس زیادی در افراد ایجاد می‌کند. اثربخشی این عمل بر روحیه و روابط اجتماعی فرد کاملا اثبات شده است.
  • اثرات دائمی: در بیشتر موارد، نتایج لیفت پلک دائمی است و معمولا به مدت چند سال حفظ می‌شود. اگرچه فرایند پیری طبیعی پوست امکان دارد تغییراتی را در طول زمان بهبود دهد، اما تأثیر لیفت پلک باقی خواهد ماند.

 

معایب لیفت پلک در کلینیک چیست؟

مانند هر روش جراحی دیگری، لیفت پلک هم ممکن است برخی معایب و عوارض داشته باشد. اطلاع از مزایا برای تصمیم گیری نهایی کافی نیست. شما باید در خصوص معایب لیفت پلک نیز اطلاعات داشته باشید تا با کمک همین آگاهی، تصمیم نهایی را بگیرید. به همین دلیل در ادامه به بررسی این معایب می پردازیم.

  • عدم تقارن چشم‌ها: ممکن است نتایج لیفت پلک در برخی افراد به صورت نا متقارن باشد. این مشکل گاهی به علت واکنش‌های بدن فرد به جراحی است و گاهی به دلیل عدم وجود مهارت یا خطای پزشکی رخ می‌دهد. به هر حال برای عدم وقوع چنین عوارضی، باید به پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید.
  • مراقبت جدی در دوران نقاهت: ممکن است در برخی موارد، به دلیل بی‌توجهی نسبت به مراقبت‌های پس از عمل، عوارض متعددی را تجربه کنید. همین موضوع موجب می‌شود تا اهمیت دوران نقاهت را بدانید. توجه به مراقبت های جدی در دوران نقاهت سرنوشت نهایی جراحی زیبایی شما را تعیین می‌کند.
  • بروز عوارض دائمی: در برخی موارد نادر، ممکن است عوارض دائمی پس از لیفت پلک رخ دهد. مثال‌هایی از این عوارض می‌توانند شامل اختلالات بینایی، تغییرات غیرطبیعی در شکل چشم، احساس خشکی مزمن چشم، باز ماندن چشم در زمان خواب و تغییرات دیگر در ظاهر چشم باشد. معمولا این عوارض بر اثر انتخاب پزشک غیرمتخصص و غیرحرفه‌ای رخ می‌دهد. به همین دلیل باید حتما در این زمینه هوشمندانه عمل کنید.
  • عوارض طبیعی جراحی: جراحی لیفت پلک مانند هر عمل جراحی دیگری، ممکن است به همراه برخی عوارض موقتی مانند ورم، خونریزی، خشکی چشم، ترشحات چشم، تاری دید موقتی و درد پس از عمل باشد. این عوارض معمولاً به طور طبیعی در مدت زمان کوتاهی بروز می‌کنند و با گذشت دوران نقاهت بهبود می‌یابند.
  • هزینه نسبتا زیاد: لیفت پلک یک روش جراحی بسیار حساس است. بدیهی است که هزینه‌های مربوط به آن شامل هزینه‌های جراحی، هزینه بیهوشی، هزینه مراقبت پس از عمل و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته خواهد بود. هزینه‌ها ممکن است بسته به محل انجام جراجی، تجربه و تخصص پزشک،  نمونه کارهای موفق و موارد این‌چنینی متفاوت باشد.

 

مراقبت های بعد از لیفت پلک در کلینیک را بدانید

مراقبت‌های پس از هر عمل جراحی، نقش کلیدی در نتیجه نهایی آن ایفا می‌کنند. بهتر است بدانید که لیفت پلک به دلیل مجاورت در ناحیه چشم بسیار حساس است. شما باید برای بهبودی سریع‌تر و بهتر تلاش کنید. توجه به توصیه های پزشک متخصص و مراقبت های بعد از عمل لیفت پلک در کلینیک، کمک می‌کند تا بدون دردسر این دوران را پشت سر بگذاریذ.

  • استراحت و مراقبت از چشم‌ها: پس از جراحی لیفت پلک، استراحت کافی برای چشم‌ها بسیار ضروری است. شما باید چشم‌های خود را محدود کنید و از فعالیت‌های سنگینی مانند خواندن، تماشای تلویزیون و استفاده از کامپیوتر برای مدت زمان مشخصی اجتناب کنید. این کار کمک شایانی به کوتاه شدن مدت زمان دوران نقاهت می‌کند.
  • استفاده از کمپرس یخ: استفاده از کمپرس یخ مخصوص چشم، پنبه‌ یا پارچه نرم که در یخچال سرد  قرار داده شده است، می‌تواند به کاهش ورم و خشکی کمک کند. همچنین، استفاده از ژل‌های سرد مخصوص کمپرس ممکن است در بهبودی و کاهش درد پس از عمل مفید باشد.
  • استفاده از قطره‌های چشم: پزشک متخصص شما، پس از عمل داروهایی تجویز می‌کند. در همین لیست دارو احتمالا برای شما قطره‌های چشم تجویز می کند تا از خشکی چشم جلوگیری کنید و به بهبودی ترمیمی پوست کمک نمایید. رعایت دستورات استفاده و زمانبندی چکاندن قطره‌ها مهم است.
  • محافظت از پوست: پس از لیفت پلک، باید از پوست خودتان مراقبت کنید. استفاده از پمادهای تجویز شده توسط پزشک می‌تواند سرعت بهبودی را تسریع کند. آگاهی از چگونگی استفاده از کرم‌ها ضروری است. شروع مصرف کرم‌های ترمیمی را از پزشک متخصص جویا شوید.
  • دوری از آفتاب: یادتان باشد که چشم شما تحت عمل جراحی تهاجمی قرار گرفته است. ضرورت مراقبت از آن در مقابل نور آفتاب بسیار جدی است. شما باید تا بهبودی کامل حتما از خودتان در برابر آفتاب و نور مستقیم مراقبت کنید.
  • مصرف داروها: پزشک ممکن است داروهای ضد التهابی یا ضد درد تجویز کند تا در بهبودی و کاهش درد و تورم ناشی از عمل در ناحیه چشم ها کمک کنند. حتما باید از دستورات پزشک در خصوص نحوه مصرف و زمانبندی داروها پیروی کنید.

 

خلاصه مطلب

اگر قصد دارید برای بهبود بینایی یا زیبایی ظاهری عمل لیفت پلک را امتحان کنید، باید با آگاهی از تمام جزییاتی که در این مقاله اشاره شد، دست به این کار بزنید. توجه به مراقبت‌ها نیز بسیار ضروری است. همین موارد موجب می‌شود تا از نتیجه عمل لیفت پلک در کلینیک رضایت کافی داشته باشید.

آیا تجربه لیفت پلک دارید؟ توصیه خودتان در این زمینه را برای ما بنویسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو