بهترین اپلیکیشن های سلامتی و ورزش برای اندروید و iOS

بهترین اپلیکیشن های سلامتی و ورزش برای اندروید و iOS


منبع: پلازا

1

1402/10/5

15:23


بهترین اپلیکیشن های سلامتی و ورزش برای اندروید و iOS

پیدا کردن بهترین اپلیکیشن سلامتی و ورزشی یکی از دغدغه‌هایی است که این روز‌ها خیلی از افراد با آن سر و کار دارند. در این مقاله از پلازا قرار است یک راهنمای جامع برای پیدا کردن بهترین گزینه‌هایی که برای این منظور در اختیار دارید را به شما ارائه دهیم.

رشد و گسترش تکنولوژی یکی از اصلی‌ترین دلایل تنبلی و یکجا نشستن است. باید گفت امروزه مشاغل دیگر مانند سابق نیستند و نشستن پشت سیستم در زمان کار کردن و خیره شدن به تلویزیون یا صفحه گوشی در زمان استراحت، تنها فعالیت‌هایی هستند که ما انجام می‌دهیم. باید گفت که این سبک از زندگی نمی تواند به عنوان یک روند خوب که بدن ما را سالم نگه می‌دارد به ما خدمت کند. هر چند استفاده از همین گوشی‌ها می‌تواند به ما کمک کند که زندگی سالمی داشته باشیم. اپلیکیشن‌های سلامتی و ورزش ( Health & Fitness Apps) می‌توانند به ما کمک کنند فعالیت‌های ورزشی خود را بازیابی کرده و نه‌‎تنها از سکون فرار کنیم، بلکه حسابی ما را روی فرم بیاورند. در این مقاله می‌خواهیم به سراغ معرفی بهترین اپلیکیشن سلامتی برویم و ببینیم که چه گزینه‌هایی در اختیار داریم.

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ ارائه فهرستی برای بهترین اپلیکیشن سلامتی برویم، لازم است کمی در مورد ویژگی‌هایی که یک اپلیکیشن باید داشته باشد تا بتواند در این لیست قرار بگیرد صحبت کنیم.

فهرست مطالب

ویژگی‌های بهترین اپلیکیشن سلامتی چیست؟

برای پیدا کردن یک برنامه ورزشی و اپلیکیشن سلامتی تنها کاری که باید بکنید این است که به سراغ گوگل پلی یا اپل استور بروید و برنامه‌های ورزشی را سرچ کنید، تا فهرستی بلند بالا از برنامه‌هایی رنگارنگ در اختیار شما قرار گیرد که هر کدام از آنها به نحوی ادعای بهترین بودن دارند. خیلی از آنها صرفا برنامه‌هایی برای این هستند که تبلیغات را به خورد شما بدهد و برخی نیز برنامه‌های حرفه ای و پریمیومی هستند که باید هزینه‌های سنگین دلاری برای استفاده از آنها پیدا کنید. البته گزینه‌های خوبی هم در این میان وجود دارند، اما اگر بخواهید آنها را یکی یکی آزمایش کنید، وقت و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت.

اینجاست که مقاله‌هایی مثل این مقاله می‌تواند به شما کم کند که بهترین مورد را برای خودتان پیدا کنید، اما باید چه انتظاری از این برنامه داشته باشیم؟ طبیعی است که بهترین برنامه برای هر فرد با توجه به اهدافی که دارد متفاوت خواهد بود. اما اگر بخواهیم در مورد ویژگی‌هایی که این برنامه‌ها باید داشته باشند تا بتوانند لقب بهترین اپلیکیشن سلامتی و ورزشی را کسب کنند، صحبت کنیم فهرست زیر نتیجه نهایی ما خواهد بود:

  • پیگیری دقیق: بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی قابلیت پیگیری دقیق برای فعالیت‌های ورزشی ارائه می‌دهند. این موارد شامل مسافت، زمان، و تعداد کالری سوزانده شده توسط هر فعالیت می‌شود.
  • برنامه تمرینی شخصی‌سازی شده: بهترین اپلیکیشن سلامتی باید برنامه‌های تمرینی ارائه دهد که با توجه به هدف‌ها و سطح فعالیت فیزیکی کاربران، قابل شخصی‌سازی باشند.
  • انواع ورزشی مختلف: یک اپلیکیشن ورزشی برتر باید انواع مختلفی از فعالیت‌های ورزشی را پشتیبانی کند، از جمله تمرینات مقاومتی، کاردیو، یوگا، و حتی فعالیت‌های روزمره. البته باید در نظر داشت برنامه‌های تخصصی می‌تواند برای کاربرد‌های خاص و افراد حرفه ای بهتر باشد.
  • همگامی با دستگاه‌های هوشمند: قابلیت همگامی با دستگاه‌های هوشمند مانند ساعت‌های هوشمند، ترکرهای فعالیت‌های ورزشی و دیگر وسایل هوشمند، به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی فعالیت‌های خود را پیگیری کنند.
  • انگیزه‌بخشی: اپلیکیشن باید ویژگی‌ها و برنامه‌هایی داشته باشد که کاربران را به ورزش تشویق کند. این موارد می‌تواند شامل جوایز، هدف‌گذاری، و امکان مسابقه با دیگر کاربران می‌شود.
  • پشتیبانی و جامعه آنلاین: وجود پشتیبانی مؤثر و امکان ارتباط با جامعه کاربری آنلاین و سایر استفاده کنندگان از این برنامه تعاملات را افزایش داده و انگیزه کاربران را بالا می‌برد.

در ادامه با هم به سراغ لیست بهترین اپلیکیشن سلامتی و ورزشی خواهیم رفت تا ببینیم چه برنامه‌هایی هستند که می‌توانند این موراد راب رای ما پشتیبانی کنند و چه انتظاراتی از هر کدام از آنها می‌توانیم داشته باشیم.

فهرست بهترین اپلیکیشن های سلامتی و ورزشی

در این بخش قرار است برنامه‌هایی که می‌توانند کاندیدای بهترین اپلیکیشن سلامتی باشند را معرفی کنیم. از آنجا که نیاز هر کس به این برنامه‌ها ممکن است متفاوت باشد، ما در این فهرست برنامه‌هایی با کاربرد‌های مختلف را معرفی می‌کنیم که هر یک از آنها در زمینه ای بهترین هستند. در نظر داشته باشید تمامی برنامه‌های معرفی شده در این فهرست رایگان بوده و یا در صورتی که گلن‌های غیر رایگان هم داشته باشند، پلن‌های رایگان آنها می‌تواند امکانات خوبی را در اختیار شما قرار داده و لازم نیست نگران این موضوع باشید.

1. بهترین اپلیکیشن سلامتی و ورزش: Nike Training Club

بهترین اپلیکیشن سلامتی و ورزش: Nike Training Club

این برنامه که با نام NTC هم شناخته می‌شود یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌تواند مجموعه ای کامل از قابلیت‌ها را برای همه ورزشکاران ارائه دهد. در این اپلیکیشن می‌توانید به سطوح مختلفی از فعالیت‌های ورزشی از مبتدی تا پیشرفته در تمامی زمینه‌های ورزشی از شنا و دوچرخه سواری گرفته تا یوگا و کراس فیت در اختیار داشته باشید. این برنامه گسترده توسط تیم نایک طراحی شده و در آن بهترین مدرسان سطح یک جهان به کار گرفته شده اند، پس می‌توانید از اصلی بودن این برنامه ورزشی برای خود مطمئن باشید. این اپلیکیشن تا سال 2020 به صورت پرمیوم و با هزینه ای بالا به کاربران ارائه می‌شد که بر اساس تصمیم نایک کاملا رایگان شد و تمامی خدمات آن رایگان به کاربران ارائه شد.

هر چند این برنامه عنوان بهترین اپلیکیشن سلامتی برای اندروید و iOS را دارد، اما بعضا گزارش شده است که در نسخه اندروید مشکلاتی برای لود شدن ویدیو‌ها وجود داشته است. همینطور نکته منفی دیگر در مورد این برنامه این است که هر اکانت می‌تواند در هر لحظه تنها یک برنامه فعال را داشته باشد.

2. بهترین برنامه برای مبتدیان: FitOn

بهترین برنامه برای مبتدیان: FitOn

برنامه FitOn می‌تواند برای کسانی که تازه می‌خواهند سری به این اپلیکیشن‌ها بزنند و قصد دارند ورزش را از طریق برنامه‌های روزانه پیگیری کنند، بهترین اپلیکیشن سلامتی به حساب می‌آید. دلیل این موضوع را می‌توان در هزاران برنامه و ویژگی مختلفی که این برنامه به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد معرفی کرد. با این برنامه شما می‌توانید از برنامه‌های مختلف، بهترین گزینه را برای خود انتخاب، آن را شخصی سازی و روند پیشرفت خود را پیگیری کنید و با جامعه ای از کاربران دیگر که از این برنامه استفاده می‌کنند در ارتباط باشید. البته باید گفت که این برنامه عموما از ورزش‌های سبک تشکیل شده است و در صورتی که علاقه مند به ورزش‌های قدرتی باشید، بهتر است به سراغ سایر گزینه‌ها بروید.

3. بهترین اپلیکیشن سلامتی علمی: Caliber

بهترین اپلیکیشن سلامتی علمی: Caliber

در این برنامه پلن‌های ورزشی به صورت علمی تبیین شده است و می‌تواند بازدهی خوبی را داشته باشد، همینطور استفاده از آن ساده بوده و همه کاربران به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. در صورتی که کار بدنسازی را حرفه ای دنبال می‌کنید می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده نمایید.

در این برنامه پلن‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند کار جهت دهی به فعالیت‌های ورزشی شما را انجام داده و خیلی از کاربران از این برنامه رضایت کامل داشته اند. شما در این برنامه این امکان را خواهید داشت که یک مربی شخصی برای خود داشته باشید که روند ورزشی شما را بررسی کند (البته با پرداخت هزینه).

4. بهترین برنامه برای دویدن: Map My Fitness

بهترین برنامه برای دویدن: Map My Fitness

این برنامه رایگان یکی از گزینه‌هایی است که در خیلی از فهرست‌ها به عنوان بهترین اپلیکیشن سلامتی معرفی شده و با ویژگی‌هایی که دارد به راحتی می‌تواند در مقام اول هم قرار بگیرد. در Map My Fitness ویژگی‌های GPS به صورت کاملا حرفه ای گنجانده شده است که می‌تواند برای دوندگان یک موضوع خوب باشد و در محاسبه فعالیت‌های ورزشی و کالری سوزانده شده کمک خوبی به این برنامه کند. علاوه بر برنامه‌های مربوط به دو این برنامه می‌تواند پلن‌های مختلف ورزشی را در تمامی زمینه‌ها به کاربران ارائه داده و امکانات لازم برای ترک کردن و ارزیابی این فعالیت‌ها را هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

علاوه بر این ویژگی‌های داخلی، این برنامه یک جامعه کاربری قوی دارد که می‌توانند دستاورد‌ها و برنامه‌های ورزشی را با هم به اشتراک گذاشته که هم از نظر انگیزه دادن می‌تواند خوب باشد و هم می‌تواند برنامه‌های خوبی را برای ورزش در اختیار شما قرار دهد. تنها ایراد این برنامه این است که برای برخی از ویژگی‌ها ممکن است نیاز به تهیه اشتراک داشته باشید.

5. بهترین برنامه برای دوچرخه سواران: Strava

بهترین برنامه برای دوچرخه سواران: Strava

اگر از کسانی هستید که دوچرخه سواری را به عنوان یک ورزش نسبت به سایر ورزش‌ها ترجیح می‌دهی و یا دوست دارید فعالیت‌های ورزشی خود را در فضای باز انجام دهید، Starva گزینه ای است که کار بهترین اپلیکیشن سلامتی را برای شما انجام خواهد داد و می‌توان این برنامه را در صدر فهرست بهترین برنامه‌های پیاده روی پیدا کرد. این برنامه امکانات خوبی را برای ترک کردن و بررسی فعالیت‌هایی مثل دوچرخه سواری، دویدن، پیاده روی، اسکی و… در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید برنامه Starva را به راحتی به دیوایس‌های مختلف مانند ساعت‌های هوشمند و ترکر‌های ورزشی مثل ساعت میبرو C3 متصل کنید و این برنامه اطلاعات را به صورت دقیقی از این دیوایس‌ها جمع آوری کرده و تحلیل می‌کند.

6. بهترین اپلیکیشن سلامتی برای کراس فیت: SmartWOD

بهترین اپلیکیشن سلامتی برای کراس فیت: SmartWOD

در صورتی که از علاقه مندان به ورزش کراس فیت هستید و می‌خواهید محدودیت‌های بدون خود را کنار بگذارید، این برنامه برای شما حکم بهترین اپلیکیشن سلامتی را خواهد داشت. در این برنامه می‌توانید به مجموعه ای از تمرینات به صورت ترکیب شده دسترسی داشته باشید که در راستای این ورزش پر هیجان و سنگین، بدن شما را آماده کرده و کمک خوب برای شما خواهد بود. در این اپلیکیشن شما می‌توانید انتخاب کنید که به چه تجهیزاتی دسترسی دارید و امکانات شما کدامند، بعد از آن برنامه SmartWOD بر اساس این موراد بهترین برنامه موجود را برای شما تدوین کرده و امکاناتی را هم برای کنترل روند پیشرفت شما در اختیارتان خواهد گذاشت.

7. بهترین اپلیکیشن ورزش‌های گروهی: Hevy

بهترین اپلیکیشن ورزش‌های گروهی: Hevy

ورزش کردن به صورت گروهی همیشه می‌تواند به شما انگیزه بیشتری داده و باید گفت یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند بازدهی شما را بالاتر ببرد. در صورتی که به دنبال برنامه ای می‌گردید که بتواند شما را به یک جامعه کاربری حرفه ای متصل کند و یا بتوانید تمرینات و برنامه‌ها را از طریق آن با دوستان خود به اشتراک گذاشته و گروهی آنها را دنبال کنید، برنامه Hevy از بهترین موارد خواهد بود.

این برنامه یک برنامه رایگان، با قابلیت تغییرات زیادی در برنامه‌ها، ویژگی‌های گزارش‌گیری قوی و همینطور ارتباطات خوب برای ارتباط گرفتن با سایر کاربران می‌باشد.

8. بهترین اپلیکیشن تناوبی تنشی: Freeletics: HIIT Fitness Coach

بهترین اپلیکیشن تناوبی تنشی: Freeletics: HIIT Fitness Coach

تمرینات تناوبی تنشی یا همان HIIT یکی از انواع پربازده تمرینات به حساب می‌آید که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است و در صورتی که شما می‌خواهید برنامه ای برای این تمرینات داشته باشید، این اپلیکیشن به شما در این خصوص کمک خواهد کرد. این برنامه با استفاده از ویژگی‌های مانند یک مربی صوتی حرفه ای می‌تواند تمرینات مختلفی را برای کاهش وزن، افزایش حجم عضلات و به طور کلی بهبود شرایط بدنی شما در اختیارتان قرار دهد.

  • دانلود برنامه Freeletics: HIIT Fitness Coach برای: اندروید | iOS

9. بهترین اپلیکیشن سلامتی خانوادگی: Sworkit Fitness

بهترین اپلیکیشن سلامتی خانوادگی: Sworkit Fitness

ورزش با خانواده یک عادت بسیار عالی است که می‌تواند هم شما و هم فرزندانتان را سلامت نگه داشته و شوق و اشتیاق زیادی برای ورزش در شما ایجاد کند. برنامه Sworkit Fitness می‌تواند به شما در این مورد کمک کند.این برنامه یکی از بهترین گزینه‌هایی است که طیف وسیعی از فعالیت‌ها را از یوگا و مدیتیشن گرفته تا تمرینات تناوبی تنشی و کراس فیت در اختیار شما قرار دهد.

همینطور باید گفت که کار کردن با این برنامه ساده است و خیلی از کاربران می‌توانند به راحتی آن را یاد بگیرند. اگر به دنبال برنامه ای سریع و ساده برای ورزش کردن در خانه و خانواده می‌گردید، Sworkit Fitness گزینه ای است که به راحتی می‌توانید به آن اعتماد کنید.

10. بهترین برنامه فیزیکی – روحی: Centr

بهترین برنامه فیزیکی - روحی: Centr

در صورتی که از کسانی هستید که حال و حوصله ورزش کردن را ندارند و نیاز به یک مشوق دارید، شاید ثور از گروه اونجرز بتواند شما را مجبور کند به سراغ ورزش بروید! Centr برنامه ای است که به کوشش بازیگر معروف کریس همسورث راه اندازی شده است و خود او نیز یکی از مربیان این برنامه می‌باشد. در صورتی که فیلم‌های این بازیگر و مستند ورزشی Limitless را دیده باشید، می‌دانید که دستی هم در فعالیت‌های ورزشی دارد و ظاهرا با راه اندازی این برنامه ثابت کرده است از آنچه که به نظر می‌رسد هم بهتر است. این برنامه می‌تواند از کارهایی مانند کنترل برنامه غذایی شما و مدیتیشن، تا فعالیت‌های سنگین ورزشی به شما کمک کند و لایف استایل شما را تا حد زیادی بهبود دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی این موضوع پرداختیم که بهترین اپلیکیشن سلامتی و ورزش کدام موارد هستند و هر کدام می‌توانند در چه حوزه ای به ما کمک کنند. در اینجا ده مورد از بهترین برنامه‌هایی که هر یک هدفی خاص را با هم دنبال می‌کنند دیدیم و همینطور ویژگی‌هایی که یک برنامه خوب باید ارائه دهد را با هم دنبال کردیم. اگر شما هم گزینه ای را می‌شناسید که در این فهرست جای آن خالی است خوشحال می‌شویم آن را با مال و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو