انواع سنگ ساختمانی و سنگ نما (تراورتن و مرمریت )

4

1402/10/6

18:45


انواع سنگ ساختمانی و سنگ نما (تراورتن و مرمریت )

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مجموعه اصفهان سنگ به عنوان بزرگترین تولید و عرضه کننده انواع سنگ ساختمانی و سنگ نما (تراورتن و مرمریت ) با بهترین قیمت و تولید کننده و عرضه کننده انحصاری سنگ تراورتن طرق وسنگ  نما رومی با شماره : 09130000627 – 03191010627 می باشد.

 در این  مقاله از اصفهان سنگ به توضیح مکان هایی که سنگ مرمریت به عنوان یکی از معروفترین سنگ های نمای ساخنمانی در آن به کار می رود، خواه خواهیم پرداخت .یکی از محبوبترین سنگ های ساختمانی در صنعت ساخت و ساز، سنگ های مرمریت می باشند. شاید سوال چالشی بسیاری دوستان تنها قیمت سنگ مرمریت باشد ولی در این موضوع به این می پردازیم که هر سنگی برای مکان مشخصی به کار میرود.

تاریخچه استفاده از سنگ مرمریت

یکی از قدیمی ترین سنگ های ساختمانی، سنگ مرمریت است که از گذشته مورد استفاده قرار میگرفت. سابقه استفاده از سنگ مرمریت به  کشورهایی مانند چین، هند، ایتالیا و یونان برمی گردد. از قدیم الایام، سنگ مرمریت به دلیل ظاهر زیبا و متنوعی که دارد، در معماری، مجسمه سازی و تزئینات داخلی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

سنگ مرمریت معمولاً برای ساختمان های بزرگ و لوکس استفاده می شود. در اغلب کاخ ها، معابد و دیگر ساختمان های تاریخی از سنگ مرمریت استفاده می شود. در واقع، سنگ مرمریت از قدیمی ترین سنگ هایی است که بشر برای ایجاد و ساخت ساختمان ها از آن  استفاده می کرد. به طوریکه سنگ مرمریت به عنوان یکی از عوامل مهم در تاریخ و هویت معماری فرهنگ‌های مختلف مطرح است. در چین معماری سنتی، در هنر و معماری ایتالیا و عمارت‌های قدیمی فرانسه، استفاده از این سنگ نشان از فرهنگ و تمدن این مراکز معماری است.

ویژگی های سنگ مرمریت

یکی از مهمترین ویژگی های سنگ مرمریت ، زیبایی طبیعی این سنگ ساختمانی پر استفاده است. ضد خش و ضد سایش بودن یکی دیگر از ویژگی ها سنگ مرمریت است. مرمریت ها دارای مقاومت عالی در برابر خش و سایش هستند و از این رو برای سطوحی که در معرض استفاده و تردد زیاد قرار می گیرند، بسیار مناسب است..

پس مهترین مکانی که سنگ مرمریت در آن بکار می رود، پله  و کف ساختمان  می باشد.

ویژگی دیگری که در سنگ مرمریت وجود دارد، تخلخل مناسب آن است. این یعنی که سنگ مرمریت دارای ساختاری پری و خنثی است که تخلخل مناسبی را به آن می بخشد. این ویژگی باعث می شود که سنگ مرمریت  ضد آب باشد و در برابر گرفتن غبار و دود مقاومت مطلوبی داشته باشد و به راحتی تمیز شود. با همین ویژگی سنگ موجب شده که سنگ مرمریت برای استفاده در محیط های پر تردد مانند مراکز تجاری، هتل ها، رستوران ها و فضاهای عمومی سنگ مناسبی باشد.

یکی از ویژگی های دیگر سنگ مرمریت، سطح صیقلی و براق آن است. فرآوری که بعد از استخراج سنگ انجام می شود که منجر به صیقلی شدن سنگ مرمریت می شود  و همین امر به مرمریت سطحی بسیار صاف و براق میدهد. و از سویی ظاهری زیبا به سنگ مرمریت می بخشد و آن را برای استفاده در دکوراسیون داخلی و ظروف تزیینی مختلف کاربردی می کند.

8

کاربرد های سنگ مرمریت

سنگ مرمریت در میان سنگ‌های طبیعی، تنوع و گستردگی بسیار بالایی از لحاظ رنگ و کیفیت دارد. این به این معنی است که سطح آن بسیار صاف و یکنواخت است و هیچ گونه نقص خارجی بر روی سطح آن وجود ندارد. همچنین، سنگ مرمریت از نظر ظاهری بسیار زیبا است و جذابیت بالایی برخوردار می‌باشد. سنگ مرمریت از نظر ساب‌پذیری، در رده‌ی بسیار بالایی قرار می‌گیرد. این به این معنی است که با استفاده از ابزارهای مناسب، می‌توان آن را به راحتی برش داد و به شکل‌های مختلفی تنظیم کرد. این ویژگی باعث می‌شود که سنگ مرمریت برای ساخت و ساز و تزئینات داخلی بسیار مناسب باشد. سنگ مرمریت دارای مقاومت فشاری مناسبی است و می‌تواند ضربات و فشارهای زیادی را تحمل کند. این ویژگی به آن امکان می‌دهد تا در کاربردهای مختلف مانند کف‌پوش‌ها، دیوارها و سطوح کار کاملاً عملکرد خوبی داشته باشد.سنگ مرمریت دارای ثبات رنگ بالایی است و در طول زمان تغییر رنگ چندانی نمی‌کند. این به این معنی است که رنگ آن با گذشت زمان تغییر نمی کند و به پوسته‌ی سنگ نفوذ نمی‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که سنگ مرمریت برای کاربردهای طولانی مدت نیز بسیار مناسب باشد. مرمریت ها عمدتا و غالبا در فضاها و مکان های داخلی به کار می رود و اغلب در پله ها و کف ساختمان و دیوار داخلی استفاده می شود. مرمریت لاشتر دارای استحکام بالا و جذب آب ناچیز میباشد و برای همین از آن می‌توان در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد .

لاشتر با زمینه رنگ نوک مدادی و خطوط سفید میباشد.مرمریت لاشتر هم به صورت تایل و هم در ابعاد بزرگ به صورت اسلب تولید میشود

انواع سنگ مرمریت

سنگ های مرمریت در  دو نوع سفید و مشکی غالبا دیده می شوند.  سنگ مرمریت ،جزو  آن دسته از سنگ های است که تنوع رنگی زیادی دارد .تنوع در مرمریت به معنای وجود مواد معدنی مختلف در یک منطقه یا معدن سنگ مرمریت است. این تنوع  به انواع مختلفی از رنگ، الگوها، خواص فیزیکی یا شیمیایی مرمریت اشاره میکند . تنوع در مرمریت میتواند بر اساس خصوصیات فیزیکی مثل رنگ، الگوها، پترن و حتی کانیهای مختلف در مرمریت اندازه گیری شود. این تنوع میتواند برای مرمریت جذابیت و زیبایی بیشتری ایجاد کند.

 همچنین در صنعت ساختمانی و طراحی داخلی، تنوع در مرمریت میتواند به معماران و طراحان این امکان را بدهد تا از دسته بندی متعدد مرمریت استفاده کنند و به راحتی نیازهای مشتریان خود را برآورده کنند.

 انواع سنگهای مرمریت بر اساس معدن آن عبارتند از : مرمریت دهبید، مرمریت لاشتر،مرمریت گلدن بلک، مرمریت اسپایدر، مرمریت آباده، و... که گستره زیادی دارند .

9

 

خرید سنگ مرمریت از کارخانه اصفهان سنگ

امروزه با گسترش بازار و عرضه محصولات سنگ نما و سنگ های ساختمانی مختلف همچنان سنگ های طبیعی مانند سنگ تراورتن و مرمریت طرفداران زیادی دارند.  مشتریان می‌توانند مستقیماً از کارخانه اصفهان سنگ، به عنوان تامیین کننده اصلی مرمریت، خرید کنند. خرید مرمریت از کارخانه به مشتریان این امکان را می‌دهد تا در انتخاب محصول خود، به نوعی از میان گزینه‌های متنوع در بازار استفاده کنند و بهترین تصمیم را بگیرند.

از دیگر مزیت‌های خرید مرمریت از کارخانه اصفهان سنگ مرکز معتبر و فعال در صنایع سنگ اصفهان می‌توان به کیفیت بالا و قابل اعتماد بودن سنگ های ساختمانی، قیمت مناسب و برخی تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه اشاره کرد. اصفهان سنگ بزرگترین تولید و عرضه کننده سنگ نما تراورتن یکی از بزرگترین نمایشگاههای دایمی فروش سنگ نما و سنگ های ساختمانی و بزرگترین تولید و عرضه کننده سنگ تراورتن نما طرق می باشند. مجموعه کارخانجات اصفهان سنگ به عنوان یکی از تامین کنندگانی که علاوه بر دارا بودن معادن مختلف سنگ نمای تراورتن و سنگ ساختمانی می باشد. و عرضه مستقیم انواع سنگ نما به خصوص سنگ نمای تراورتن را با امکان خرید غیر حضوری سنگ نمای تراورتن طرق انجام شده است ارسال کلیه سنگ های ساختمانی به سراسر کشور فراهم کردند. این مجموعه سنگ های نما را مستقیما از کارخانه به دست مصرف کننده می رساند شما می توانید تنها با تماس با شماره 09130000627-03191010627 سنگ نمای مورد نظر خود را سفارش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو