چگونه رنگ را از روی چرم پاک کنیم؟

چگونه رنگ را از روی چرم پاک کنیم؟


منبع: نم نمک

1

1402/10/8

06:56


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، پاک کردن رنگ از چرم و پاک کردن رنگ از کیف چرم و پاک کردن رنگ از کفش چرم و چگونه رنگ را از روی چرم پاک کنیم و پاک کردن رنگ از روی کیف و از بین بردن لکه روی چرم مصنوعی و چگونه لکه الکل روی چرم را پاک کنیم و از بین بردن لکه الکل روی چرم نی نی سایت و از بین بردن لکه روی کیف ورنی و پاک کردن لکه از روی چرم سفید و علت تغییر رنگ چرم و برگرداندن رنگ چرم در نم نمک.

چگونه رنگ را از روی چرم پاک کنیم؟

چگونه رنگ را از روی چرم پاک کنیم؟

اگر تصادفاً روی مبل یا ژاکت چرمیتان چند قطره رنگ ریخته شده باشد ، شاید فکر کنید پاک کردن این لکه محال است و وسیله چرمیتان تا ابد به درد نخور باقی خواهد ماند. اما از بین بردن لکه رنگ از روی چرم به آن دشواری که فکرش را می کنید نیست؛ البته اگر زود دست به کار شوید. چون رنگی که خشک شود ، ممکن است برای همیشه یک لکه زشت روی وسیله چرمیتان باقی بگذارد. هرچند که ما روشی برای از بین لکه های خشک را هم به شما آموزش می دهیم. با نم نمک همراه باشید تا نحوه از بین بردن لکه های رنگ از روی چرم را فراگیرید.

چگونه رنگ را از روی چرم پاک کنیم؟

چگونه رنگ را از روی چرم پاک کنیم؟

شیوه پاک کردن رنگ از روی محصولات چرم

چگونه رنگ را از روی چرم پاک کنیم؟

برای پاک کردن رنگ از روی محصولات چرم می توانید از ترکیب آب و صابون استفاده کنید. همچنین ترکیب های خانگی زیادی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که بتوانید رنگ ریخته شده را به سادگی و با چند دستور ساده پاک کنید. اگر می خواهید در مورد پاک کردن رنگ خیس و رنگ خشک از روی محصولات چرمی بیشتر بدانید بهتر است تا پایان همراه ما باشید :

تمیز کردن رنگ خیس با آب و صابون

در ابتدا بهتر است یک دستمال کاغذی برداشته و رنگ خیس را از روی محصولات چرمی به آرامی پاک کنید. شما برای لکه گیری اولیه می توانید دستمال را به آرامی بر روی رنگ خیس فشار دهید تا رنگ های اضافی به دستمال کاغذی جذب شود. دقت کنید که در پاک کردن رنگ به شکل اولیه ، لکه را نسابید چرا که این کار باعث پخش شدن رنگ خواهد شد.

بعد از لکه گیری اولیه ، بهتر است یک ترکیب مناسب از آب و صابون تهیه کنید و چند قطره مایع ظرفشویی به محلول اضافه کرده و خوب هم بزنید. این ترکیب باعث می شود تا بتوانید به راحتی مواد شیمیایی ریخته شده بر روی محصولات چرمی را پاک کنید. پس از ایجاد یک ترکیب فوق العاده عالی بهتر است یک فرچه زبر تهیه کرده و روی چرم بکشید. فرچه زبر را ابتدا وارد محلول کرده و پس از خیس شدن کامل فرچه بر روی محل رنگ بکشید تا محصول چرمی به مانند اول تمیز شود.

اگر فرچه مناسب ندارید می توانید از مسواک قدیمی استفاده کنید. دقت کنید که در زمان کشیدن مسواک بر روی محصول چرمی ، فشار زیادی وارد نکنید. پس از اتمام کار لکه را با یک حوله خشک کنید تا محصول چرمی ترک نخورد و یا باد نکند. برای خشک کردن می توانید از یک اسفنج تمیز استفاده کنید. این کار باعث می شود تا محصول چرم به راحتی خشک شود. در انتها با استفاده از یک نرم کننده می توانید شی مورد نظر را نرم و منعطف کنید.

تمیز کردن رنگ خیس با روغن زیتون

چگونه رنگ را از روی چرم پاک کنیم؟

اگر بخواهید رنگ خیس بر روی محصولات چرمی را با روغن زیتون پاک کنید می توانید با شیوه گفته شده در زیر به راحتی لکه های ایجاد شده را تمیز کنید. در ابتدا باید کمی روغن زیتون را بر روی محل رنگ بریزید. روغن را به آرامی بر روی لکه بمالید تا به شکل کامل بر روی لکه پخش شود. با حرکات دایره ای می توانید به راحتی با استفاده از انگشت روغن را بر روی محل مورد نظر پخش کنید. این کار باعث می شود تا روغن به منافذ مختلف نفوذ کرده و باعث تمیز کردن رنگ شود.

در حین مالیدن روغن زیتون بهتر است با ناخن لکه های ایجاد شده را جدا کنید. پس از پخش کامل روغن بر روی لکه بهتر است 2 الی 3 دقیقه صبر کنید تا روغن به آرامی جذب لکه شود. توجه داشته باشید که با استفاده از روغن زیتون به راحتی می توانید لکه را از بین ببرید.

از بین بردن لکه خشک رنگ از روی محصول چرم

پاک کردن لکه خشک رنگ از روی محصولات چرمی به کمک یک وسیله تیز امکان پذیر است. بهتر است یک وسیله تیز تهیه کرده و به آرامی بر روی رنگ خشک شده بکشید. سعی کنید به گونه این کار را انجام دهید که به محصول چرمی آسیب وارد نکنید.

چگونه رنگ را از روی چرم پاک کنیم؟

پس از خراشیدن لکه بهتر است کمی تمیز کننده اسیدی بر روی آن بریزید. استفاده از ترکیب آب گرم و آبلیموی تازه می تواند باعث افزایش درخشندگی چرم شود. شما می توانید از اسید سیتریک ، الکل و یا سرکه سفید هم استفاده کنید. فقط بخاطر داشته باشید که مدت زمان کمی را به آن اختصاص دهید چرا که ممکن است چرم تیره رنگ ، دچار رنگ رفتگی شود.

چگونه رنگ را از روی چرم پاک کنیم؟

زمانی که ترکیب اسیدی بر روی رنگ خشک شده ریخته شود به راحتی در آن نفوذ کرده و پاک کنندگی افزایش پیدا می کند. در این حالت با ساییدن لکه می توانید به راحتی محصول چرمی مورد نظر خود را تمیز کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو