اتفاقات ترسناک که در پشت صحنه فیلم های ترسناک رخ داده است

اتفاقات ترسناک که در پشت صحنه فیلم های ترسناک رخ داده است


منبع: تالاب

1

1402/10/8

17:38


اگر فکر میکنید خون، خون ریزی و اجساد پرندگان تنها صحنه‌هاي‌ ترسناک در فیلم‌هاي‌ ترسناک […]

اتفاقات ترسناک که در پشت صحنه فیلم های ترسناک رخ داده است

اگر فکر میکنید خون، خون ریزی و اجساد پرندگان تنها صحنه‌هاي‌ ترسناک در فیلم‌هاي‌ ترسناک اسـت، سخت در اشتباهید. دراین قسمت از مجله تالاب بـه 7 فیلم کـه تولید ان‌ها با وقایع شوم، مرگ ناگهانی و تصادفات عجیب‌ و غریب همراه شد، اشاره میشود.

 

عجیب‌ترین اتفاقات رخ داده در حین ساخت فیلم‌های ترسناک

در بسیاری از بزرگ ترین و موفق‌ترین فیلم‌هاي‌ ترسناک در تمام دوران‌ها، در طول فیلم برداری یا مدت کوتاهی پس از ان؛ تعداد زیادی اتفاق عجیب و ترسناک رخ داده اسـت ودر چندین مورد، این حوادث منجر بـه فوت کسی شده اسـت. این کـه آیا وقایع مهلکی کـه در مجموعه فیلم‌هاي‌ ترسناک اتفاق افتاده اند، صرفاً یک حادثه و تصادف بوده و یا پیچ و خم‌هاي‌ بیرحمانه سرنوشت یا نوعی نفرین شیطانی بوده اند، هنوز جای بحث و گفتگو دارد.

 

1. تسخیر «The Possession»

تسخیر «The Possession»

 

در تولید این فیلم سینمایی محصول سال 2012 اتفاقات عجیبی مثل ترکیدن چراغ‌ها بدون دلیل مشخص و یا وزش یک نسیم سرد در اتاق‌هایي کـه بـه طور کامل بسته بودند رخ داده اسـت، اما ترسناک‌ترین حادثه زمانی اتفاق افتاد کـه انبار ذخیره سازی «جایی کـه همه ی وسایل نگه داری می شدند» آتش گرفت.

 

تحقیقات در مورد آتش سوزی تأیید کرد کـه نمی توان علت ان را آتش سوزی عمدی یا خطای الکتریکی دانست و نهایتا علت آتش سوزی نامشخص باقی ماند.

 


مطالب مشابه: ترسناک ترین فیلم های خارجی قدیمی «11 فیلم»


 

2. جن گیری امیلی رز «The Exorcism of Emily Rose‎»

جن گیری امیلی رز «The Exorcism of Emily Rose‎»

 

جنیفر کارپنتر بازیگر سریال «دکستر» گزارش داد کـه در طول ساخت فیلم سینمایی «جنگیری امیلی رز» درسال 2005 رادیویی کـه در اتاقش بوده اسـت بـه طور رازآلود و بدون هیچ دلیلی روشن و خاموش می‌شده اسـت و هربار کـه روشن میشد موزیک پرل جم بـه نام «زنده» در حال اجرا بود.

 

دیگر بازیگران نیز اعلام کرده بودند کـه رادیو و تلویزیون‌هاي‌ ان‌ها نیز بدون دلیل خاصی روشن می‌شده اسـت و از قضا همان موزیک نیز برای ان‌ها پخش می ‌شد. نهایتا ان‌ها بـه قدری اذیت شدند کـه رادیو‌ها را از اتاق هتلشان خارج کردند.

 

3. احضار «The Conjuring»

احضار «The Conjuring»

فیلم احضار فیلمی مبتنی بر داستان واقعی خانواده پرون اسـت کـه در دهه 1970 فعالیت شبح غیر قابل توجیهی را در خانه خود تجربه کردند. یکبار، در حالی کـه خانواده پرون سر صحنه فیلم برداری بودند، باد شدیدی آمد و بـه نظر میرسید اطراف ان‌ها می‌پیچد. اما اعضای خدمه متوجه شدند درختانی کـه در مقابل آنهاست باوجود وزش باد اصلا تکان نمی خورند.

 

مورد بدتر این بود فقط چند روزبعد، هتلی کـه بازیگران و گروه فیلم برداری در ان اقامت داشتند آتش گرفت. ورا فارمیگا، بازیگر فیلم، از بردن فیلمنامه با خود بـه خانه امتناع می‌ورزید چرا کـه احساس ناخوشایندی بـه وی دست می‌داد و بـه یاد می‌آورد روزی سه برش روی صفحه لپ‎تاپ خود دید کـه گویی پنجه یک موجود عجیب اسـت.

 

4. منطقه گرگ و میش «Twilight Zone: The Movie»

منطقه گرگ و میش «Twilight Zone: The Movie»

ویک مورو، در طول فیلم برداری «منطق گرگ و میش» درسال 1983 کشته شد. اما چیزی کـه این مرگ را عجیب می کند این اسـت کـه این بازیگر مرگ خودرا پیشبینی کرده بود.

 

یکسال پیش از فیلم برداری «منطقه گرگ و میش» 5 میلیون دلار بیمه زندگی برای خودش گرفت و بـه دوستان و اعضای خانواده خود گفت کـه پیشبینی میکند اتفاق بدی برای وی در فیلم آینده اش خواهد افتاد. در طی فیلم برداری این پروژه یک هلیکوپتر سقوط کرد و سر او را قطع کرد. دراین حادثه دو بازیگر کودک نیز کشته شدند.

 

5. وحشت در آمیتی ویل «The Amityville Horror»

وحشت در آمیتی ویل «The Amityville Horror»

از این فیلم دو قسمت درسال‌هاي‌ 1979 و 2005 ساخته شده کـه هر کدام داستان خودرا دارند. در فیلم اول جیمز برولین بازی کرده کـه در ابتدا قصد نداشت دراین فیلم بازی کند،

 

اما وقتی در خانه بودو فیلمنامه را می خواند وقتی بـه بخش ترسناک رسید یکی از شلوار‌هاي‌ او از جایی کـه آویزان شده می‌افتد و او بـه شدت می‌ترسد و بعد از این موضوع بازی در فیلم را قبول کرد. در فیلم دوم نیز کـه رایان رینولدز بازی میکند پیش از آغاز فیلم برداری یک جسد در سواحل نزدیک خانه پیدا شده بود.

 

6. ارواح خبیثه «Poltergeist»

ارواح خبیثه «Poltergeist»

اتفاقات نا گواری برای بازیگران این فیلم افتاد. هتر اوروک، بازیگر کودک این فیلم بود کـه در سن 12 سالگی بر اثر ایست قلبی جان خودرا از دست میدهد. دامینیک دان، دیگر بازیگر فیلم هم یک روز قبل از آنکه فیلم راهی سینما شود توسط همسر سابقش بـه قتل میرسد.

 

7. جن گیر «The Exorcist»

جن گیر «The Exorcist»

مسلماً شناخته شده‌ ترین فیلم ترسناک در تمام دوران‌ها و یک فیلم مهم دهه 1970 جن گیر مشهور اسـت کـه از اتفاقات عجیب خالی نبوده اسـت. یکی از این اتفاقات مرگ جک مک گوران، بازیگر فیلم بود کـه پس از بازی نقشش دراین فیلم جان خودرا از دست داد. یکی از محافظان امنیتی فیلم نیز در طول فیلم برداری درگذشت. همچنین یک‌بار کل صحنه ان‌ها بدون دلیل مشخصی در آتش سوخت.

 


مطالب مشابه: بهترین فیلم و سریال مشهور ترسناک «15 فیلم»


 

8. مهمانداران 2011

مهمانداران 2011

هنگام فیلم برداری دریک هتل جن زده واقعی، چراغ‌ها و تلویزیون‌ها مرتب خاموش و روشن میشدند. فیلم مهمانداران در هتل جن زده، مسافرخانه یانکی پدلار در کنتیکت، ایالات متحده آمریکا، فیلم برداری شد. داستان در مورد زندگی دو کارمند اسـت.

 

ان‌ها تصمیم دارند گذشته جن زه هتل را هنگام ورود مهمانان قدیمی آشکار کنند. ظاهرا، در طول فیلم برداری، چراغ‌ها و تلویزیون‌ها مرتبا خاموش و روشن می شدند. براساس گزارش‌ها، بسیاری از عوامل فیلم در هتل راحت نبودند و شب‌ها خواب‌هاي‌ بسیار ناراحت کننده‌اي میدیدند.

 

9. احضار 2013

احضار 2013

کبودی‌هاي‌ مرموزی در بدن برخی از بازیگران ظاهر شد. در حالی کـه احضار، هم عشق و هم نفرت نسبتا زیادی را از طرف طرفداران این سبک بـه دست آورده اسـت، اما جنجال‌ها و اتفاقات غیر قابل توضیح پیرامون فیلم اول، ترسناک اسـت. این فیلم بر اساس مواجهه خانواده پرون با موجودی ناشناخته و تلاش‌هاي‌ محققان ماوراء الطبیعه، اد و لورین وارن برای رهایی این خانواده اسـت.

 

هنگام فیلم برداری فیلم احضار در خانه‌اي کـه محل وقوع این حوادث بود، خانواده پرون‌ نیز حضور داشتند و مادر از رفتن بـه نزدیک خانه امتناع ورزید، زیرا معتقد بود کـه تعداد زیادی پازل حل نشده از زندگی قبلی ان‌ها در ان خانه وجوددارد.

 

بسیاری از بازیگران پس از چند روز تصویربرداری ناگهان دچار کبودی شدند. در گفت‌وگو‌هاي‌ متعدد، بازیگر نقش اصلی زن تأیید کرد کـه هنگام فیلم برداری و حتی برای مدتی بعد از ان با مشکلاتی در هنگام خواب روبه‌رو شده اسـت.

 

10. آنابل 2014

آنابل 2014

برای کسانی کـه بـه فیلم‌هاي‌ ساخته شده بر اساس اشیا نفرین شده علاقه دارند، فیلم آنابل برای ان‌ها لذت بخش اسـت. اگر چه گرفتارهای ناخوشایندی دارد، اما قطعا ارزش تماشای ان را دارد. هنگام فیلم برداری قسمت اول درسال 2014؛ کارگردان در همان روز اول، روی پنجره مخراش‌هاي‌ ترسناک پیدا کرد! این حادثه با طیف وسیعی از موارد ترسناک همراه بود کـه پیوند مستقیم با فیلم داشتند.

 

در گفت‌وگویی با هالیوود ریپورتر، پیتر صفران، تهیه کننده آنابل و احضار گفت: روز اول کـه دیمون با گریم کامل در حال فیلم برداری بود؛ ما او را در آسانسور بالا آوردیم. او بیرون می رود و بـه سمت اتاق سبز قدم میزند و همان طور کـه او راه میرود؛ یک چراغ عظیم شیشه‌اي در زیر توسط بازیگری کـه سرایدار ساختمان اسـت، حمل می شود.

 

ناگهان کل وسایل شیشه‌اي روی سر سرایدار می‌افتد. در فیلم نامه دیمون در ان راهرو سرایدار را میکشد. این اتفاق کاملا عجیب و غیر عادی بود.

 


مطالب مشابه: 17 مورد از ترسناک ترین فیلم های واقعی سینما


 

در پایان

هنگام تماشای فیلم‌هاي‌ ترسناک، مخاطبان اغلب خیالشان راحت اسـت، چرا کـه ان‌ها می دانند در حال تماشای فیلمی خیالی و ساخته‌ي ذهن نویسندگان هالیوودی هستند. ان‌ها اغلب بـه خود یادآوری میکنند کـه داستان این فیلم‌ها واقعیت ندارند و صحنه‌هاي‌ وحشتناکی کـه ان‌ها نظاره‌گرشان هستند، تنها حاصل جلوه‌هاي‌ ویژه و تکنیک‌هاي‌ حرفه‌اي بـه کار رفته توسط فیلم‌سازان هالیوودی می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو