رضا فیاضی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/10/8

18:47


رضا فیاضی با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره های تئاتر منطقه ای ، از لزوم تامین بودجه و حمایت 100درصدی دولت از این رویداد هنری برای دلگرمی هنرمندان سخن گفت.

رضا فیاضی الان کجاست؟ + بیوگرافی

رضا فیاضی : حمایت کامل دولت از جشنواره های منطقه ای ، هنرمندان را دلگرم می کند 

به گزارش نم نمک ، بیست وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای ، در نخستین گام خود با نام «پارس» ، از پنجم دی ماه به میزبانی استان فارس در شهر شیراز در حال برگزاری است و رضا فیاضی -بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر- به همین بهانه از اهمیت برگزاری جشنواره های منطقه ای و ضرورت هایی که باید در این رویداد مورد توجه قرار بگیرد ، سخن گفت.  

رضا فیاضی الان کجاست؟ + بیوگرافی

رضا فیاضی الان کجاست؟ + بیوگرافی

این هنرمند با اشاره به فضای پرنشاط و شوق انگیز جشنواره های استانی و منطقه ای گفت : «من تاکنون در جشنواره های بیشماری به عنوان داور حضور داشته ام و قطعا برگزاری هر جشنواره ، از آنجایی که فرصتی برای دیده شدن آثار هنرمندان فراهم می کند ، اتفاق قابل تامل و بسیار مهمی است.»

او با یادآوری یک شرط مهم افزود : «اما باید توجه داشت تا زمانی که بودجه کافی وجود نداشته باشد ، نمی توان اتفاقی درخور و شایسته هنرمندان رقم زد.»

این بازیگر توضیح داد : «برخی از همکاران اعتقاد دارند ، تئاتر باید هزینه خود را از اجرای عمومی و مخاطبان به دست بیاورد و لازم نیست تا همراهی اداره های دولتی را داشته باشد. اما من حمایت از تئاتر و برگزاری جشنواره ها را وظیفه دولت می دانم ، چراکه تا حمایتی وجود نداشته باشد ، تولید صورت نخواهد گرفت.»

فیاضی با اشاره به اینکه تئاتر هنری گران است که به حمایت و بودجه کافی برای تولید نیاز دارد ، گفت : «افرادی به جشنواره ها می آیند که امیدشان دیده شدن تلاش و زحمات شان است؛ جوانانی که این رویداد هنری را محلی برای رشد و ارتقای خود می دانند و با بودجه اندک و سختی کار می کنند. هنرمندان پیشکسوت به دلیل عدم تعلق بودجه کافی ، دست به تولید نمی زنند و تنها جوانان هستند که همچنان در این مسیر می مانند.»

او ادامه داد : «اگر چتر حمایت دولت بر سر جشنواره ها نباشد ، این رویدادهای هنری با سختی و دلزدگی برای هنرمندان برگزار خواهند شد و نتیجه ای نخواهند داشت. اما اگر حمایت شوند ، بچه ها با دلی خوش و آسوده خاطر از هزینه ایاب و ذهاب ، هزینه پلاتو تمرین ، محل اسکان و ...به تولید دست می زنند و آنجاست که می توان شاهد تولیدات با کیفیت خوبی نیز بود.»

این هنرمند گفت : «برگزاری جشنواره های منطقه ای ، مطالبه همیشگی هنرمندان تئاتر استان ها بوده است. آن ها تلاش می کنند تا آثار یکدیگر را ببیند و با شیوه اجرا و نوع نگاه هم آشنا شوند و سطح کیفی آثار خود را بالا ببرند. در حال حاضر هنرمندان تنها می توانند به دور هم بودن و نشست هایی که دارند ، دلخوش کنند.»

او افزود : «در برگزاری جشنواره های منطقه ای باید به بخش آموزش هم توجه شود. اکنون بسیاری از هنرمندان باسابقه ، حضور در کلاس های آموزشی را دور از شان و منزلت خود می دانند ، در حالی که آموزش دلیلی برای رشد و ارتقای تولیدات سال های بعد جشنواره خواهد شد.»

فیاضی در پایان سخنانش گفت : «من اعتقاد دارم که جشنواره های تئاتر منطقه ای و دیگر جشنواره ها باید برگزار شوند اما لازم است هنرمندان با دست پر و دل خوش در این رویدادها شرکت کنند.»

گروه های نمایشی استان های هرمزگان ، بوشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، سمنان ، خوزستان ، یزد ، قم و کرمان ، با اجرای 19 نمایش صحنه ای و 14 نمایش خیابانی ، از پنجم تا هشتم دی در جشنواره منطقه ای پارس در شهر شیراز  به رقابت می پردازند.   

بیست وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای ، دی امسال به میزبانی استان های فارس ، خراسان رضوی ، سمنان و آذربایجان شرقی برگزار می شود و برگزیدگان این رویداد هنری ، در چهل ودومین جشنواره بین المللی تئاتر راه پیدا خواهند کرد.


بیوگرافی رضا فیاضی

رضا فیاضی با نام اصلی عبدالرضا فیاضی متولد 15 تیر 1332 در اهواز بازیگر ، نویسنده ، صداپیشه ، کارگردان و مجری ایرانی است او همچنین چندین مجموعه داستان و شعر به چاپ رسانده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو