فیلم سینمایی ضد + بازیگران فیلم سینمایی ضد

فیلم سینمایی ضد + بازیگران فیلم سینمایی ضد


منبع: تالاب

1

1402/10/9

11:20


فیلم ضد یک درام سیاسی اسـت کـه در بستر التهابات کشور در تابستان سال ۱۳۶۰ […]

فیلم سینمایی ضد + بازیگران فیلم سینمایی ضد

فیلم ضد یک درام سیاسی اسـت کـه در بستر التهابات کشور در تابستان سال ۱۳۶۰ می‌گذرد. قصه این فیلم دربارهٔ یک عشق در دل حوادث سیاسی اسـت کـه پس از سال‌ها دوباره شعله‌ور می شود.ضد فیلمی بـه کارگردانی امیرعباس ربیعی و نویسندگی حسین تراب نژاد و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی محصول سال 1400 میباشد.این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نامزد و برنده چندین جایزه از جمله بهترین طراحی صحنه و بهترین نقش مکمل مرد شد.

فیلم سینمایی سیاسی ضد

خلاصه کوتاه فیلم ضد

ضد یک درام سیاسی اسـت کـه در بستر التهابات کشور در تابستان سال ۱۳۶۰ می‌گذرد، قصه این فیلم دربارهٔ یک عشق در دل حوادث سیاسی اسـت کـه پس از سال‌ها دوباره شعله‌ور می‌ شود.بعضی آدم‌ها می توانند بر «ضدِّ» هدفی باشند کـه همه ی می‌پندارند در خدمت ان هستند. این «ضد» میتواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد…

خلاصه کوتاه فیلم ضد

«ضد» بـه نویسندگی حسین تراب‌نژاد، درامی سیاسی اسـت کـه در بستر یکی از حوادث مهم و ملتهب ابتدای انقلاب اسلامی روایت می شود.این فیلم از تازه‌ترین محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری اسـت کـه خودرا برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده می کند.هم زمان با انجام مراحل فنی، اولین عکس از ایفای نقش و گریم متفاوت نادر سلیمانی دراین فیلم رونمایی شد.

 


مطلب مرتبط: داستان فیلم عنکبوت مقدس و توهین آن به اسلام چیست؟


 

جایزه ی رسمی فیلم سینمایی ضد

جایزه ی رسمی فیلم سینمایی ضد

این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نامزد و برنده چندین جایزه از جمله بهترین طراحی صحنه و بهترین نقش مکمل مرد شد.

بازیگران فیلم سینمایی ضد

بازیگران فیلم سینمایی ضد

*مهدی نصرتی
*لیلا زارع
*نادر سلیمانی
*لیندا کیانی
*مهشید جوادی
*مجید پتکی
*روزبه رئوفی
*عماد درویشی
*شیرین آقاکاشی
*جواد خانی

 

ادامه مطلب

در ادامه گزارش بـه بیوگرافی نقش هاي‌ اصلی این فیلم سینمایی سیاسی جذاب بپردازیم.

مهدی نصرتی

بیوگرافی آقای مهدی نصرتی

مهدی نصرتی «زادهٔ ۱۳۶۵ در تهران» بازیگر در سینما، تئاتر و تلویزیون ایران اسـت. او برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «ضد» توانست کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد سینمای ایران از چهلمین جشنواره فیلم فجر شود و جایزه بهترین بازیگر جشنواره بین‌ المللی فیلم مقاومت را بـه دست آورد.مهدی نصرتی با بازی در فیلم سینمایی لباس شخصی وارد عرصه سینما شد و بـه جز بازیگری در زمینه عکاسی فعالیت داشته و از هنرمندان بی حاشیه و توانا میباشد ودر سریال سوران در نقش سوران مرد مبارز کرد بازی کرده اسـت.

 

وی بـه عنوان عکاس مستند و خبری کار میکرد تا این‌که بالاخره بار دیگر بـه دنیای بازیگری برگشت ودر سال ۹۴ در فیلم دربست بـه کارگردانی علی خامه پرست بازی کرد.مهدی نصرتی ۳ سال بعد از فیلم دربست در فیلم مجبوریم بـه کارگردانی رضا درمیشیان بازی کرد. دراین فیلم یک دختر بی خانمان شانزده ساله بارها و بارها بـه عنوان یک مادر جای گزین برای پول کار می کند و رحمش را اجاره می‌دهد. یک وکیل حقوق بشر تلاش می کند تا وی را نجات دهد ؛ اما ناگزیر با مشکلاتی روبه‌رو می شود…

 


مطلب مرتبط: دانلود مستندهای تاریخی و سیاسی جنجالی


 

بهترین بازیگر جشنواره بین‌المللی

او درسال ۹۸ در فیلم لباس شخصی بـه کارگردانی امیرعباس ربیعی بـه ایفای نقش پرداخت و نصرتی درسال ۱۴۰۰ در فیلم دیگر امیرعباس ربیعی بـه نام ضد کـه یک درام تاریخی اسـت بازی کرد و سپس در سریال سوران حضور یافت.

 

سریال «سوران» پس از «همبازی»؛ «نوار زرد ۲» و مجموعه نمایش خانگی «سیاوش»؛ سومین ساخته سروش محمدزاده اسـت. این سریال از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزار راغب اقتباس شده و قصه ان درسال ۵۷ و اوایل انقلاب می‌ گذرد.

 

لیلا زارع بازیگر حرفه ای

بیوگرافی خانم لیلا زارع

لیلا زارع «زادهٔ ۲۱ مهر ۱۳۵۹» هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران اسـت.لیلا زارع فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی اسـت. وی علاوه بر بازیگری بـه عکاسی نیز می‌پرداخته و پیش از بازیگری، آتلیه عکاسی داشت.

 

لیلا زارع درسال ۱۳۸۲ برای اولین‌بار بازیگری را دریک مجموعه تلویزیونی تجربه کرد، اما این سریال بـه خاطر مشکلات تولید پخش نشد. وی پس از ان در فیلم ما همه ی خوبیم بـه ایفای نقش پرداخت. بازی در فیلم سوپر استار«۱۳۸۷» و مجموعه تلویزیونی ارمغان تاریکی«۱۳۸۹» باعث محبوبیت او در سینما و تلویزیون شد.

 

او با فیلم سوپراستار سال ۸۷ بـه شهرت رسید و علاوه بر بازیگری عکاس نیز اسـت و همه ی ژانرها را دوست دارد.

جوایز لیلا زارع

جوایز لیلا زارع

– سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن برای فیلم ما همه ی خوبیم از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر

– دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم شیفت شب از سی و سومین جشنواره فیلم فجر

– نخل زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در سریال ارمغان تاریکی از سومین جشنواره جام جم

 

برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

بیوگرافی نادر سلیمانی

ادر سلیمانی‌فرد «زادهٔ ۱۴ اسفند ۱۳۴۵ در آبادان» بازیگر و صداپیشه ایرانی اسـت. او برای نقش‌آفرینی در ضد «۱۴۰۰» برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

 

سلیمانی تا ۱۹ سالگی در منطقه ارتشی‌هاي‌ کارون آبادان بود. پس از آغاز جنگ ایران و عراق بـه شهرستان ارسنجان، استان فارس رفت و پس از چند سال برای کار و تحصیل در رشته بازیگری و زندگی بـه تهران آمد. او با بازی در مجموعه‌هاي‌ تلویزیونی ساعت خوش «۱۳۷۳–۱۳۷۴» و باغ مظفر «۱۳۸۵» بـه کارگردانی مهران مدیری شناخته شد.او سال ۱۳۸۵ با مجموعه باغ مظفر بـه شهرت رسید و چندین ساله کـه با پری صمدی ازدواج کرده و یک دختر بنام هومان و یک پسر بنام بارسین دارد.

 

قاسم آدم فقیری اسـت کـه پس از مدتها شانس بـه او رو میکند و میتواند رونقی بـه کسب و کارش بدهد؛ اما بعد از فهمیدن موضوع اصلی و صداقت ستایش، حاضر نمی‌شود حق وی را پایمال کند و با این‌که می داند اگر حقیقت را بگوید در نهایت بـه ضررش تمام خواهد شد، اما اینکار را میکند.

فیلم های سینمایی نادر سلیمانی 

 

فیلم های سینمایی نادر سلیمانی 

دینامیت «1397»
لاتاری «فیلم 1396» «1396»

قهرمانان کوچک «1395»

پنجاه کیلو آلبالو «1394»

دزد و پری «1394»

دریا کنار «1394»

نهنگ عنبر «1394»

شانس، عشق، تصادف «1393»

بن بست هوشنگ «1391»

پیشونی سفید «1390»

خودزنی «1390»

دیو و دلبر «1389»

داماد خوش قدم «1389»

بـه دنبال خوشبختی «1388»

پسر تهرانی «1387»

یک اشتباه کوچولو «1387»

یک وجب از آسمان «1387»

سنتوری «1385»

نصف مال من، نصف مال تو «1385»

زن سمی «1382»

کلید ازدواج «1376»

مرد عوضی «1376»

لاک پشت «1375»

 

لیندا کیانی با وقار

بیوگرافی لیندا کیانی

نام:لیندا

نام خانوادگی:کیانی

تاریخ تولد:1359/6/23

محل تولد:آبادان

تحصیلات:فوق لیسانس فلسفه

 

او سال ۱۳۸۶ با سریال ساعت شنی اولین بار جلوی دوربین رفت و با سریال رستگاران درسال ۱۳۸۸ بـه شهرت رسید و سال ۱۳۹۸ وقتی ۳۹ ساله بود ازدواج کرد و بـه نقاشی علاقه دارد.لیندا کیانی با همراهی هنرمندانی کـه بـه برزیل سفر کرده بودند در جام جهانی فوتبال 2114 برزیل با حضور در ورزشگاه آرنا دا بایشادا در شهر کوریتیبا تماشاگر اولین بازی ایران در جام جهانی بودند. رقیب ایران دراین بازی نیجریه بود.

 

با معرفی شریفی نیا، وارد مجموعه بازیگران سریال تلویزیونی ساعت شنی شد و با بازی دراین مجموعه تلویزیونی در نقش مهتاب، توجه علاقه مندان سینما را بـه بازی و توانایی هاي‌ خود جلب کرد.

 

کیانی رشته ی فلسفه خوانده

توضیحات کامل فعالیت کاری لیندا کیانی

لیندا کیانی درسال 1388 در سریال رستگاران بـه کارگردانی سیروس مقدم درکنار پوریا پورسرخ و آتیلا پیانی ودر نقش رویا ایفای نقش کرد.رستگاران داستان آدم هاي‌ زیادی اسـت؛ آدم هایي کـه هر کدام ماجرایی دارند ودر 53 قسمت سریال، هر چند قسمت یکبار داستان یکی از انها را می‌بینیم. اما اتفاق هاي‌ اصلی سریال دریک ساختمان 5 طبقه میوفتد. یکی از طبقه ها، تقریباً ً طبقه مرکزی اسـت؛ یعنی مهم ترین اتفاق هاي‌ داستان بـه آدم هاي‌ ان طبقه مربوط می شود.

 

لیندا کیانی درسال 1390 در سریال تا ثریا ساختهٔ سیروس مقدم و بـه تهیه کنندگی الهام غفوری درکنار بازیگرانی هم چون آزیتا حاجیان و هومن سیدی در نقش دختر ثریا ایفای نقش کرد.

 

تا ثریا روایتگر زندگی ثریا اسـت: پیرزنی بـه نام ثریا «آزیتا حاجیان» کـه پانزده سال پیش شوهر خودرا از دست داده اسـت، در بیمارستانی مشغول بـه پرستاری اسـت. او با سرهنگ «همایون ارشادی» کـه یکی از بیمارها بوده اسـت، آشنا می شود و پس از درمان او، پنهانی با یک دیگر ازدواج می‌کنند. او مبلغ هنگفتی را بـه پسر سرهنگ «مهران احمدی» قرض می‌دهد و قرار می شود کـه سود پول را نیز از او بگیرد.

 

لیندا کیانی پس از سریال هاي‌ وضعیت سفید و تا ثریا درسال 1391 در سریال پلیسی ماتادور با کارگردانی فرهاد نجفی و تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی بـه ایفای نقش پرداخت.

 

مجید پتکی

بیوگرافی مجید پتکی

نام : مجید پتکی

تاریخ تولد : 25 شهریور 1353

محل تولد : رشت ؛ ایران

حرفه : بازیگر

آغاز فعالیت : 1368- تا کنون

وضعیت تاهل : متاهل

فرزند : معراج پتکی

 

او درسال ۲۰۱۶ موفق بـه دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد با عنوان جایزه «دستاورد ویژه» از جشنواره بین‌ المللی فیلم «مانهایم» کشور آلمان «برای بازی در نقش پدر در فیلم «زمانی دیگر» بـه کارگردانی ناهید حسن‌زاده» شد و برای بازی در فیلم کوتاه «دیگری» موفق بـه دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره‌هاي‌ اوتابیانای برزیل ۲۰۲۱ و اسکرین پاور انگلستان ۲۰۲۰ گشته. مجید پتکی هم‌اکنون در سمت «مسئول نمایش‌هاي‌ آئینی و سنتی استان گیلان» نیز فعال می باشد.

زندگی خصوصی مجید پتکی

مجید پتکی متولد ۲۵ شهریور ۱۳۵۳ در رشت، فارغ التحصیل لیسانس رشته کامپیوتر از دانشکده فنی شهید رجایی لاهیجان میباشد با تئاتر شروع کرد.

 

هم زمان با افتتاح شبکه تلوزیونی باران از سال ۱۳۷۷ در سریال‌ها، نمایش‌ها و فیلم‌هاي‌ تلوزیونی این شبکه بـه صورت مستمر فعال بوده و تا کنون بـه عنوان بازیگر در ده‌ها اثر تولید شده دراین شبکه و سایر شبکه‌هاي‌ تلوزیونی فعالیت داشته اسـت، کـه از این میان میتوان بـه سریال گذر از رنج‌ها «۱۳۹۱ – بـه کارگردانی فریدون حسن پور»؛ سریال قهوه تلخ «۱۳۸۹- مهران مدیری»؛ سریال دلدادگان «۱۳۹۷ – منوچهر هادی» و سریال میدان سرخ «۱۴۰۰» اشاره نمود. او همچنین در «رادیو گیلان» بـه عنوان بازیگر و صداپیشه در نمایش‌هاي‌ رادیویی فعالیت دارد.

 

مجید پتکی در چند فیلم سینمایی، از جمله سینمایی پسر انسان «۱۳۹۹- سپیده میرحسینی»؛ سینمایی لباس شخصی «۱۳۹۸- امیرعباس ربیعی»؛ سینمایی ۲۳ نفر «۱۳۹۷ – مهدی جعفری» نقش آفرینی کرده.

 

مجید پتکی بازیگری حرفه ای ا

زندگی خصوصی مجید پتکی

مجید پتکی سال‌ها اسـت کـه ازدواج کرده اسـت و حاصل این ازدواج یک پسر بـه نام معراج اسـت. پدر و مادر مجید معراجی اصالتا رشتی هستند.مجید پتکی بازیگری حرفه اي اسـت اما چندان شناخته شده نیست. او در سریال هایي کـه در سیمای استان گیلان پخش می شود بازی می کند و گهگاهی هم در مجموعه هایي کـه پخش انها بـه صورت سراسری اسـت.

 


مطلب مرتبط: ترسناک ترین فیلم های ایرانی در این 4 دهه «عکس»


 

بیوگرافی مهشید جوادی

بیوگرافی مهشید جوادی

تاریخ تولد: 1374

محل تولد: ارومیه

شغل: بازیگر

وضعیت تأهل: مجرد

 

مهشید جوادی بازیگر جوان کشورمان در 2 بهمن ماه سال 1374 در ارومیه متولد شد.مهشید جوادی اولین بار در تلویزیون درسال 1396 در مجموعه تلویزیونی عمودی ها بـه کارگردانی محمد حجت ذیجودی ایفای نقش کرده اسـت.

 

مهشید جوادی بازیگر جوان

اگرچه موفقیت این اثر نسبت بـه آثار شاخص بعدی او مثل سریال آنام، زیاد نبود ولی تجربه خوبی برای مهشید جوادی بـه حساب می‌آید و همکاري با هنرمندانی مانند محسن یگانه، اسدالله یکتا، کیانوش گرامی و سید مهرداد ضیایی را تجربه کرد.

روزبه رئوفی

بیوگرافی روزبه رئوفی

روزبه رئوفی در ایران بازیگر، با سریال سوران ۱۴۰۱ جلوی دوربین رفت و با سریال حیثیت گم شده درسال ۱۴۰۲ شناخته شد.

 

سریال حیثیت گمشده

بیوگرافی عماد درویشی

عماد درویشی در ایران بازیگر، با فیلم لباس شخصی ۱۳۹۸ جلوی دوربین رفت و با سریال حیثیت گم شده درسال ۱۳۹۸ شناخته شد

 

شیرین آقاکاشی

بیوگرافی شیرین آقاکاشی

شیرین آقارضاکاشی «مشهور بـه شیرین آقارضا یا شیرین آقاکاشی» متولد ۱۴ دی ۱۳۳۵ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران می باشد. وی در نقش «عصمت» در فیلم فروشنده بـه شهرت رسید.همسر شیرین آقارضاکاشی، ولی الله عزیزخانی بوده و فائزه، وحید، مجید و مسعود فرزندان این زوج هستند.

امین خانی

بیوگرافی امین خانی

امین خانی در ایران بازیگر، فعالیت خودرا ابتدا با مسئول هنروران شروع کرد و سپس بـه عنوان بازیگر گردان فعالیتش را ادامه داد تا این‌که سال ۱۳۹۴ با سریال معمای شاه وارد عرصه بازیگری شد و با سریال خواب زده درسال ۱۳۹۸ دیده شد.

 

جواد خانی فیلم ضد

بیوگرافی جواد خانی

جواد خانی درسال 1396 دوره‌ي پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند ودر تولید اثر مهمی حضور داشته اسـت. اثر مهم جواد خانی دراین سال، فعالیت در برنامه شهر بـه شهر بـه کارگردانی جواد خانی محسوب میشود.

 

شاید یکی از مهم ترین بخش‌هاي‌ بیوگرافی جواد خانی فعالیت در برنامه شهر بـه شهر بوده اسـت. جواد خانی کار حرفه‌اي خودرا از تلویزیون آغاز کرده و سال 1396 برنامه شهر بـه شهر بـه عنوان تهیه کننده فعالیت داشته اسـت کـه توانست با مهارتش، جای خودرا میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. جواد خانی توانست با فعالیت در برنامه شهر بـه شهر تجربه حرفه‌اي موفقی برای خود رقم بزند و همکاری درکنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌اي نظیر مهدی امانی و هدیه برج علی توانست سطح کاری وی را متحول کند.

 

با این‌که جواد خانی را بیشتر به عنوان تهیه کننده می‌شناسیم، اما در حرفه‌هاي‌ دیگر نیز فعال بوده اسـت. جواد خانی علاوه‌بر تهیه کننده بـه‌عنوان کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته اسـت. مهمترین اثر جواد خانی در حرفه‌ي کارگردان، برنامه شهر بـه شهر اسـت. و اولین با فیلم ضد درسال ۱۴۰۰ وارد عرصه بازیگری شده اسـت.

 

عوامل کادر فیلم سینمایی ضد

کارگردان: امیرعباس ربیعی
تهیه‌ کننده: محمدرضا شفیعی
نویسنده: حسین تراب‌نژاد
موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست
فیلمبردار: هاشم مرادی
تدوین‌ گر: مهدی سعدی
مشاور فیلمنامه: جواد موگویی
مدیر تولید: علی شیرمحمدی
مدیر فیلم برداری: هاشم مرادی
مدیر صدابرداری: علی عدالت‌دوست
طراح گریم: مرتضی کهزادی
مدیر برنامه‌ ریزی: حسین دیردار
دستیار کارگردان: بهمن حسینی
عکاس: کوروش جوان
منشی صحنه: آرزو قربانی
مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا

 

کارگردان فیلم ضد

بیوگرافی کوتاه امیرعباس ربیعی کارگردان فیلم ضد

امیرعباس ربیعی فارغ التحصیل سال ۱۳۹۷؛ مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه صدا و سیماست و عنوان پایان نامه وی “چگونگی بازتاب وقایع سیاسی انقلاب اسلامی ایران، در درام سریال هاي‌ ارمغان تاریکی، پروانه و نفس بـه کارگردانی جلیل سامان” میباشد.امیرعباس ربیعی کارگردان و نویسنده ایرانی اسـت. او تا کنون دو فیلم سینمایی لباس شخصی و ضد را کارگردانی کرده‌اسـت.

 

و در پایان

تیم تالاب  پیشنهاد می کند اگر فیلم سینمایی جذاب ژانر ساسی حتماً علاقه مند هستید بـه تماشای فیلم سینمایی ضد بنشینید و حسابی لحظه بـه لحظه ي فیلم سوپرایز شوید این فیلم یکی از فیلم هایي سینمایی اسـت کـه ارزش دیدن دارد و هم چنین از بازیگر هاي‌ با تجربه هم استفاده کرده اند و قصه ي بسیار خوب و بـه دور از تخیل هم دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو