محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها بر پایه قهوه

منبع: تاپ ناز

1

1402/10/11

00:11


نوشیدنی‌های کافی‌شاپی تنوع زیادی دارند و اغلب آن‌ها بر پایه قهوه تهیه می‌شوند. تنوع این نوشیدنی‌ها پاسخ‌گوی سلیقه‌های مختلف است و می‌توان آن‌ها را در منزل نیز تهیه کرد. یک …

محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها بر پایه قهوه

نوشیدنی‌های کافی‌شاپی تنوع زیادی دارند و اغلب آن‌ها بر پایه قهوه تهیه می‌شوند. تنوع این نوشیدنی‌ها پاسخ‌گوی سلیقه‌های مختلف است و می‌توان آن‌ها را در منزل نیز تهیه کرد. یک فنجان قهوه یا کاپوچینو به همراه یک برش کیک، بهترین عصرانه پس از سپری‌کردن یک روز خسته‌‌کننده است. در ادامه این مطلب با 10 نمونه از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های کافی شاپی آشنا می‌شوید.

10 نوشیدنی معروف کافی‌شاپی

تنوع نوشیدنی‌ها بر پایه قهوه بسیار زیاد است و نمی‌توان آن‌ها را در یک لیست کوتاه خلاصه کرد، اما در ادامه چندین نمونه از معروف‌ترین نوشیدنی‌های کافی‌شاپی معرفی شده است.

1. اسپرسو

اسپرسو در مقایسه با قهوه‌های معمولی کافئین بیشتری دارد و در شات‌های کوچک‌تر سرو می‌شود. این نوشیدنی در پی عبور آب تقریباً جوشیده از دانه‌های قهوه ریز به دست می‌آید. اسپرسو طعم قوی‌تر داشته و با اسم Short Black نیز شناخته می‌شود. ترکیب دو شات اسپرسو در یک فنجان را نوشیدنی دبل اسپرسو می‌گویند که قوی‌تر از اسپرسو سینگل است.

2. کافه لاته

اگر طعم غلیظ اسپرسو برای شما چندان مطلوب نیست، کافه لاته را امتحان کنید. این نوشیدنی از ترکیب شیر جوشیده و شات اسپرسو تهیه می‌شود. در نهایت یک‌لایه فوم شیر نیز روی نوشیدنی قرار می‌گیرد که بسیار جذاب است. کافه لاته یکی از نوشیدنی‌های محبوب در کشور آمریکاست که آن را در لیوان تامبلر سرو می‌کنند. طعم شیرین‌تر کافه لاته موجب محبوبیت بیشتر آن در بین نوشیدنی‌های کافی‌شاپی شده است.

3. کاپوچینو

کاپوچینو شباهت زیادی با کافه لته دارد، زیرا با استفاده از شات اسپرسو، شیر جوشیده و فوم شیر آماده می‌شود. برای درست کردن کاپوچینو، یک شات اسپرسو را به همراه شیر حرارت داده شده، داخل یک فنجان بریزید و سپس ۲ الی ۳ سانتی‌متر فوم شیر به آن اضافه کنید. تفاوت کافه لته و کاپوچینو در ضخامت بیشتر فوم شیر کاپوچینو است، همچنین در کاپوچینو بر روی فوم شیر پودر کاکائو هم می‌ریزند.

4. فراپاچینو

فراپاچینو یک نوشیدنی خنک بر پایه قهوه است که به‌صورت سرد و به همراه یخ سرو می‌شود. این نوشیدنی اولین‌بار توسط شرکت استارباکس تهیه شد و اکنون در تمام دنیا شناخته می‌شود. در طرز تهیه انواع فراپاچینو باید از دو شات اسپرسو استفاده کنید. زمانی که اسپرسو آماده شد، آن را به همراه یخ، شیر، خامه، شکر و سیروپ کارامل داخل مخلوط‌کن بریزید. در آخرین مرحله از تهیه فراپاچینو، نوشیدنی را داخل لیوان ریخته و با خامه تزیین کنید.

5. کارامل ماکیاتو

کارامل ماکیاتو نیز از ترکیب اسپرسو و شیر به دست می‌آید، اما میزان شیر آن کمتر است. برای طرز تهیه کارامل ماکیاتو به یک شات اسپرسو، فوم شیر و سیروپ کارامل نیاز دارید. سیروپ کارامل را در انتهای لیوان ریخته و فوم شیر را به آن اضافه کنید. در ادامه شات اسپرسو را به آرامی بر روی فوم شیر بریزید. در آخرین مرحله از طرز تهیه کارامل ماکیاتو می‌توانید روی نوشیدنی را با خامه تزیین کنید تا زیباتر شود.

6. موکا

موکا، یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم کافی‌شاپی است که طرفداران زیادی دارد. در طرز تهیه موکا از شات اسپرسو و شکلات استفاده می‌شود و به همین دلیل طعم محبوبی ایجاد شده است. برای درست کردن موکا ابتدا یک شات اسپرسو آماده کنید و سپس آن را داخل فنجان بریزید. در ادامه پودر شکلات را به اسپرسو اضافه کرده و به‌خوبی هم بزنید. در پایان طرز تهیه موکا، شیر جوشیده را به فنجان نوشیدنی افزوده و روی آن یک‌لایه با فوم شیر ایجاد کنید.

7. آمریکانو

محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها بر پایه قهوه

آمریکانو با نام Long Black نیز شناخته می‌شود و مواد تشکیل‌دهنده آن شات اسپرسو و آب جوش است. تاریخچه تهیه این نوشیدنی به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد و به دلیل روش درست کردن آسان، محبوبیت زیادی دارد. یکی از دیگر دلایل جذابیت آمریکانو، طعم متعادل‌تر آن است. برای درست کردن این نوشیدنی، دو سوم فنجان را با آب جوش پر کرده و یک شات اسپرسو به آن اضافه کنید؛ به همین راحتی آمریکانو تهیه می‌شود!

8. فلت وایت

این نوشیدنی خوشمزه کافی‌شاپی، شباهت زیادی به کاپوچینو دارد. برای تهیه فلت وایت، یک شات اسپرسو را آماده کرده و داخل فنجان بریزد. سپس شیر بخار داده شده را نیز به فنجان اضافه کرده و تمام! همانطور که متوجه شدید، فرق کاپوچینو و فلت وات در استفاده از فوم شیر است، بدین صورت که فلت وایت را بدون استفاده از لایه فوم شیر آماده می‌کنند. ترکیب اسپرسو و شیر در فلت وایت نیز طعم محبوبی ایجاد کرده است.

9. قهوه کاراملی

اگر به دنبال یک نوشیدنی شیرین و خوشمزه‌تر هستید، قهوه کاراملی را امتحان کنید. در طرز تهیه قهوه کاراملی به قهوه، شیر، سیروپ کارامل و شکر قهوه‌ای نیاز دارید. قهوه را آماده کرده و داخل فنجان بریزد. در ادامه شیر، شکر و سیروپ کارامل را داخل یک قابلمه ریخته و به مدت 4 دقیقه روی شعله حرارت دهید. در این مدت مواد را هم بزنید و پس از آماده شدن، به قهوه داخل فنجان اضافه کنید. فنجان شما باید با نیمی قهوه و نیمی از دیگر مواد پر شود. در نهایت روی فنجان را با استفاده از خامه تزئین کنید.

10. آفوگاتو

آفوگاتو یک دسر خوشمزه و متفاوت بر پایه اسپرسو است. برای درست کردن این نوشیدنی یک اسکوپ بزرگ بستنی وانیلی را داخل یک لیوان ریخته و یک شات اسپرسو داغ به آن اضافه کنید. البته در صورت تمایل می‌توانید طعم‌های دیگر بستنی را نیز به کار ببرید. اسپرسو داغ بخشی از بستنی را ذوب کرده و ترکیب شیرینی بستنی و تلخی قهوه بسیار جذاب است.

نوشیدنی‌های کافی‌شاپی خوشمزه و انرژي‌بخش

نوشیدنی‌هایی که بر پایه قهوه تهیه می‌شوند، حاوی مقادیر متفاوتی از کافئین هستند. وجود کافئین باعث می‌شود تا نوشیدن یک فنجان قهوه، خستگی را از بین برده و سطح انرژی بدن را افزایش دهد. همانطور که گفته شد نوشیدنی‌های کافی‌شاپی تنوع زیادی دارند و می‌توان از آن‌ها در وعده صبحانه، عصرانه و میان‌وعده استفاده کرد. اگر طعم قهوه به‌تنهایی را دوست ندارید، دیگر نوشیدنی‌هایی که در این مطلب معرفی شد را امتحان کنید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو