علت فوت و درگذشت امیربانو کریمی مادر علی مصفا

منبع: نم نمک

1

1402/10/11

11:37


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، امیربانو کریمی و فوت امیربانو کریمی و بیماری امیربانو کریمی و بیوگرافی امیربانو کریمی و اخبار امیربانو کریمی و حواشی امیربانو کریمی و امیربانو کریمی کیست و امیربانو کریمی کجاست و چه خبر از امیربانو کریمی و امیربانو کریمی اهل کجاست و امیربانو کریمی در بیمارستان و علت مرگ امیربانو کریمی و درگذشت امیربانو کریمی در نم نمک.

علت فوت و درگذشت امیربانو کریمی مادر علی مصفا

امیربانو کریمی درگذشت

امیربانو کریمی ، استاد زبان و ادبیات فارسی و همسر مظاهر مصفا در 92 سالگی از دنیا رفت.

علت فوت و درگذشت امیربانو کریمی مادر علی مصفا

علت فوت و درگذشت امیربانو کریمی مادر علی مصفا

گلزار مصفا ، دختر این چهره پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی با تأیید این خبر به ایسنا گفت : ایشان امروز بعدازظهر (یکشنبه ، دهم دی ماه) در ساری در منزل یکی از دوستان خود از دنیا رفت. مادرم مدت طولانی بیماری قلبی و ریوی داشت و در یک ماه اخیر به دلیل آلودگی هوای تهران به منزل دوستشان در ساری رفته بود.

امیربانو کریمی نخستین فرزند کریم امیری فیروزکوهی ، شاعر بنام ، 9 دی ماه 1310 در تهران زاده شد. با پایان تحصیلات متوسطه به کار تدریس پرداخت و تحصیلات خود را تا مقطع دکترای زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران ادامه داد. در ادامه در همان دانشگاه مشغول به تدریس ادبیات شد. او در زمینه سبک هندی و صائب شناسی متبحر بود.

کریمی در چهارمین همایش چهره های ماندگار در سال 1383 به عنوان چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی برگزیده شد.

همسر او مظاهر مصفا ، شاعر و استاد دانشگاه تهران بود که 8 آبان 1398 درگذشت. پسرش علی مصفا نیز بازیگر و فیلمساز است.

«تصحیح انتقادی قسم دوم و سوم جوامع الحکایات و لوامع الروایات» (4 جلد) ، جمع آوری و حاشیه نویسی و تعلیق دیوان امیری فیروزکوهی در 2 چاپ ، «طرح دو بیت و دویست و یک غزل از دیوان صائب تبریزی» ، «تصحیح دیوان حکیم فیاض لاهیجی» و «منتخب حدیقه الحقیقه حکیم سنایی» از جمله آثار به جامانده از امیربانو کریمی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو