طرز تهیه رولت خامه ای ۱۰ نفر (با تمام فوت و فن ها)

منبع: مینویسم

1

1402/10/12

10:02


اگر می خواهید یک رولت خامه ای خوشمزه و خوش طعم برای 10 نفر تهیه کنید این مقاله را تا آخر بخوانید تا با طرز تهیه رولت خامه ای و فوت و فن های آن شوید.

طرز تهیه رولت خامه ای ۱۰ نفر (با تمام فوت و فن ها)

رولت خامه ای یکی از شیرینی های خوشمزه و محبوب ایرانیان است. طرز تهیه این شیرینی بسیار ساده است اما باید با دقت و حوصله آن را تهیه کنید تا طعم و مزه ای که از یک رولت خامه ای خوشمزه انتظار دارید را به دست آورید. برای آشنایی تا با طرز تهیه رولت خامه ای برای 10 نفر ادامه مطلب را بخوانید.

مواد لازم تهیه رولت خامه ای برای 10 نفر

وانیلیک دوم قاشق چایخوری
تخم مرغ4 عدد
آرد کیک و شیرینی120 گرم
شیر100 گرم
بکینگ پودریک دوم قاشق چایخوری
خامه قنادی300 گرم
شکر100 گرم
آب داغ2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولت خامه ای برای 10 نفر

  1. جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ

    برای تهیه رولت خامه ای خوشمزه برای 10 نفر ابتدا زرده و سفیده را از هم جدا کنید. سپس هر کدام را در ظرف جداگانه ای بریزید. سفیده را با همزن هم بزنید تا حسابی پف کنه و حجیم بشه و برای اینکه آب نندازه آن را در یخچال قرار دهید.

  2. اضافه کردن مواد

    دظرفی که زرده تخم مرغ قرار دارد وانیل و شکر را اضافه کنید و حسابی هم بزنید. زمانی رنگ مواد کمی کرمی شد آب و شیر را به آن اضافه کنید. سپس دوباره هم بزنید تا مواد یکدست شود.

  3. اضافه کردن آرد

    در این مرحله باید سفید و زرده را با هم ترکیب کنید و با چنگال آنها را هم بزنید تا با هم ترکیب شود. سپس آرد را به همراه بگینگ پودر الک کنید و آرام آرام به سایر مواد اضافه کنید و با چنگال هم بزنید. نباید آرد گوله گوله باشد با لیسک آن را به صورت دورانی هم بزنید.

  4. ریختن مواد در قالب

    یک ظرف مناسب انتخاب کنید و کف آن را چرب کنید و کاغذ روغنی قرار بدهید سپس خمیر رولت را روی آن پهن کنید و بعد از اینکه در مواد را در قالب ریختید چند بار بکوبید تا کاملا مواد رولت یکدست و پهن شود.

  5. قرار دادن نان رولت در فر

    دمای فر را روی 190 دره تنظیم کنید سپس قالب را در وسط فر قرار دهید. تایم بگیرید که بیشتر از 10 دقیقه در فر نباشد. برای اینکه مطمئن شوید که نان رولت شما پخته شده است چنگال را در ان بزنید اگر چیزی به آن نچسبید یعنی پخته شده. بعد از اینکه پخته شد بالای فر را روشن کنید تا روی نان رولت هم کمی گریل شود.

  6. پخته شدن نان رولت

    بعد از اینکه نان رولت را از فر بیرون آوردید روی آن را یک دستمال تمیز بی اندازید تا سرد شود سپس یک دستمال و یا پارچه تمیز که کمی نم دار است را بردارید و نان رولت را روی آن برگردانید و از قالب خارج کنید سپس با همان پارچه نان را رول کنید و برای 30 دقیقه کنار بگذارید تا کمی حالت بگیرد.

  7. آماده کردن خامه رولت

    خامه قنادی که از یخچال قرار داشت را بیرون بیاروید و با نصف قاشق چایخوری وانیل ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا کمی فرم بگیرد.

  8. مرحله آخر تهیه رولت خامه ای

    حالا باید رولت را بدون اینکه از پارچه جدا شود به آرامی باز کنید و تمام سطح آن را با خامه پوشش بدهید سپس به آرامی آن را رول کنید تا خمیر و خامه به خوبی بهم بچسبد. سپس دور آن را سلفون بکشید تا خشک شود و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. بعد از آن می توانید با شکلات روی آن را تزیین کنید و میل کنید.

    طرز تهی رولت خامه ای برای 10 نفر

فوت و فن لازم برای تهیه رولت خامه ای برای 10 نفر

  • بهتر است فر را از چند دقیقه قبل روشن کنید تا کمی گرم شود.
  • دستمال را رو روی نان رولت می اندازیم تا در حین خنک شدن خشک نشود.
  • وانیل و زرده را حسابی با هم هم بزنید تا بوی بد تخم مرغ از بین برود.
  • 10 دقیقه زمان برای پخته شدن نان رولت کافی می باشد و بهتر است در این مدت آن را چک کنید تا نسوزد.
  • اگر نان رولت بیش از اندازه در فر بماند ممکن است نان رولت خشک شود.
  • حتمااز کاغذ رونی استفاده کنید تا هنگام جدا کردن رولت از قالب با مشکل چسبیدن مواجه نشوید.
  • از قالب 20 در 30 یا 25 در 25 می توانید برای پختن این مقدار مواد استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو