طرز تهیه شیرینی زعفرانی خانگی ساده و مخصوص عید نوروز

منبع: جدول یاب

2

1402/12/21

14:04


شیرینی زعفرانی یکی از شیرینی های بسیار ساده عید نوروز می باشد که شما می توانید با انواع کاتر های دلخواه این خمیر را برش بزنید و به دلخواه روی آن پودر پسته بپاشید و برای عید نوروز استفاده کنید. ما در آیتم های قبلی آموزش های شیرینی نوروزی به شما طرز تهیه نارگیلی، شیرینی …

طرز تهیه شیرینی زعفرانی خانگی ساده و مخصوص عید نوروز

طرز تهیه شیرینی زعفرانی

شیرینی زعفرانی یکی از شیرینی های بسیار ساده عید نوروز می باشد که شما می توانید با انواع کاتر های دلخواه این خمیر را برش بزنید و به دلخواه روی آن پودر پسته بپاشید و برای عید نوروز استفاده کنید. ما در آیتم های قبلی آموزش های شیرینی نوروزی به شما طرز تهیه نارگیلی، شیرینی کشمشی را یاد دادیم و امروز در جدول یاب طرز تهیه شیرینی زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره هم دمای محیط(حیوانی) ۱۳۰ گرم
پودر قند ۹۰ گرم
زعفران غلیظ دم کرده ۲ ق غذا خوری
آرد قنادی ۲۰۰ گرم
پودر هل ۱ ق چای خوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد

طرز تهیه شیرینی زعفرانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و کره حتما نرم شود. سپس به کمک یک ترازو مواد را اندازه گیری کنید.

مرحله دوم: همزدن مواد

کره هم دمای محیط و پودر قند رو با دور متوسط همزن خوب بهم بزنید تا کاملا پوک،حجیم و روشن شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا همه کره به خوبی هم بخورد و بوی کره گرفته شود و بعد زرده تخم مرغ را اضافه کنید و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی زعفرانی

زعفران دم کرده غلیظ اضافه و با دور کند همزن درحد مخلوط شدن بهم بزنید، در انتها آرد را الک و طی ۲ الی ۳ مرحله اضافه و با لیسک مخلوط کنید، به همراه آخرین بار که آرد الک کردید، هل آسیاب شده نیز اضافه کنید. خمیر شیرینی با نوک انگشت جمع کنید دقت کنید نباید خمیر را ورز دهید وگرنه به روغن می افتد.

مرحله چهارم: پخت شیرینی زعفرانی

خمیر را داخل نایلون قرار دهید و بعد با وردنه باز کنید و کاتر بزنید و بعد داخل سینی فر قرار دهید و برای این که خمیر سفت شود و به راحتی بتوانید از سینی جدا کنید به همراه سینی داخل یخچال برای نیم ساعت قرار دهید و بعد سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و در حدی که کف شیرینی کمی تغییر رنگ دهد و بعد صبر کنید تا خنک شود سپس از روی سینی جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی زعفرانی

  1. اصلا شیرینی نباید تغییر رنگ دهید و فقط کف آن کمی طلایی شود.
  2. بعد از پخت روی توری قرار دهید تا خنک شود و بعد در ظرف دربسته نگهداری کنید.
  3. کره باید هم‌ دمای محیط باشد یعنی انگشتتون داخل کره فرو برود نه این که کره را چند ساعت قبل  بیرون یا جای گرم که شل شود قرار دهید.
  4. از هر کاتری می توانید استفاده کنید.
  5. هل و زعفران مرغوب استفاده کنید تا عطر عالی داشته باشید.
  6. خمیر شیرینی را نباید ورز دهید وگرنه به روغن افتاده و شیرینی خشک می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو