طرز تهیه فاج شکلاتی خوشمزه و نکاتی برای پخت آن

طرز تهیه فاج شکلاتی خوشمزه و نکاتی برای پخت آن


منبع: آرگا

123

1399/11/4

18:23


در این مطلب آرگا طرز تهیه فاج شکلاتی یکی از شیرینی های خوشمزه را آموزش می دهیم، شما کدبانوهای عزیز می توانید برای انواع مهمانی ها از این عصرانه خوش طعم بهره ببرید.

شیرینی ها دارای انواع مختلفی می باشند که این تنوع در طعم، و شکل ظاهری و مواد تشکیل دهنده می باشد، یکی از این انواع شیرینی ها، فاج شکلاتی است که از جمله ی خوشمزه ترین شیرین ها محسوب می گردد، در این مطلب آشپزی طرز تهیه فاج شکلاتی را آموزش داده ایم.

فاج شکلاتی یکی از شیرینی های خوش طعم با ظاهری دلچسب می باشد بدون فر هم به راحتی و در زمانی کم تهیه می شود و این آماده شدن نیازمند به فر نمی باشد، فاج خوشمزه به نوعی هم شیرینی و هم شکلات به شمار می رود که ایده ی مناسبی برای درخشش در میزبانی به حساب می آید. این شیرینی خوش مزه را می توان به عنوان عصرانه همراه چای و یا به تنهایی میل نمود.

روش پخت فاج شکلاتی خوش طعم برای تمامی سلیقه ها

امیدواریم همیشه شیرین کام باشید، انواع شیرینی های خوشمزه از جمله شیرینی شکری ساده، شیرینی خشک، شیرینی آلمانی، شیرینی کشمشی، شیرینی سیب، شیرینی قرابیه و …. طعم هایی لذیذ برای این منظور می باشند که به آسانی می توانید در منزل طبخ نموده و در دورهمی های ساده و یا مهمانی ها مورد استفاده قرار دهید.

طرز پخت و آماده سازی فاج شکلاتی با طعمی لذیذ

طرز تهیه فاج شکلاتی

فاج به آن دسته از شیرینی هایی اطلاق می گردد که در ترکیب تشکیل دهنده ی آنها کره و شکلات به کار می رود،  در صورت تمایل می توانید از ترکیب مغزها و کره بادام زمینی بهره ببرید.

در یک کاسه شکلات های چیپسی را ریخته و شیر عسلی را به آن بیافزایید و بر روی بخار آب بگذارید (به صورت بن ماری) تا با حرارت آن ذوب شود، هر از گاهی آن را به هم بزنید؛ البته همچنین می توانید از مایکروفر بهره ببرید، اگر خواستید از مایکروفر استفاده کنید ظرف شکلاتی را درون مایکروفر قرار داده و قدری به زده و مجددا برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر بگذارید تا شکلات آب گردد.

مغز گردوها را ریز کنید و درون ظرفی ریخته و خوب هم بزنید، به طوری که به طور یکسان درون مایه شکلاتی پراکنده شده و ترکیب شود.

در آخرین مرحله از طرز تهیه فاج شکلاتی ابتدا کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید یا در صورت تمایل آرد سوخاری بپاشید، و مخلوط فاج شکلاتی را داخل آن ریخته و ۲ تا ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا شکل بگیرد؛ بعد از ۲ تا ۳ ساعت فاج شکلاتی با گردو را از داخل یخچال بیرون بیاورید و به وسیله ی چاقو برش بزنید.

طرز تهیه فاج شکلاتی خوش طعم و لذیذ

چند نکته طلایی

می توانید در صورت تمایل کف قالب را چرب کنید و یا آرد سوخاری بپاشید، اما استفاده از کاغذ روغنی بهتر است.

ممکن شکلات در مدت گفته شده ذوب نگردد، می توانید مجددا چند ثانیه در مایکروفر قرار دهید، این عمل را تکرار کنید تا شکلات به خوبی آب شود.

طرز تهیه فاج شکلاتی شیرینی خوشمزه

در این مطلب آشپزی شما کدبانوهای عزیز را با طرز تهیه فاج شکلاتی با طعمی عالی و فوق العاده آموزش داده ایم، امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد و به راحتی در منزل آن را تهیه کرده و در عصر یک روز زیبا و خاطره ساز از خوردن آن نهایت لذت را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو