تاکید بر لزوم بروز کردن و بین المللی شدن ارائه خدمات گردشگری به زائران در قم

منبع: همگردی

1

1402/10/12

10:39


ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، تاکید بر لزوم بروز کردن و بین المللی شدن ارائه خدمات گردشگری به زائران در قم صورت گرفت.

ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم در نشست گروه کاری گردشگری استان قم که در استانداری قم برگزار شد، گفت: ارائه خدمات به گردشگران و زائران ایرانی و غیر ایرانی وظیفه ذاتی همه دستگاه ها است و به هیچ وجه نباید در این عرصه کوتاهی کنیم.

وی افزود: باید تصور کنیم که خودمان وارد یک کشور یا شهر غریبه شده ایم و بر این اساس تابلوهای ورودی و خروجی و خدمات غیر حضوری و اتوبوس ها و تاکسی های گردشگری را سامان دهیم.

مقیمی بیان کرد: اتوبوس های اطراف حرم مطهر رایگان است ولی بسیاری از مردم قم هم از این مساله اطلاعی ندارند. اگر به درستی با تابلوهای چند زبانه در معابر اصلی و میدان اصلی و خود اتوبوس ها این مطلب را منعکس کنیم قطعا زائران خارجی از این وسایل نقلیه استفاده بیشتری می کنند.

تاکید بر لزوم بروز کردن و بین المللی شدن ارائه خدمات گردشگری به زائران در قم

وی اتوبوس های اطراف حرم مطهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اتوبوس ها باید متناسب با نیاز گردشگران باشند و اطلاعات ضروری به زبان خارجی روی آنها درج شود تا گردشگران خارجی استفاده مفیدتری از آن داشته باشند.

مقیمی با تاکید بر اهمیت نگاه بین المللی و بروز به حوزه گردشگری استان بیان کرد: اطلاع رسانی گردشگری در سامانه های مسیریاب و آنلاین و غیره در قم باید به شکل لحظه ای انجام شود تا مردم و مسافران در زمینه پیدا کردن اماکن و پارکینگ و...دچار مشکل نشوند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم بیان کرد: متاسفانه معرفی کاملی از شهر قم از حیث گردشگری نداریم و غیر از حرم حضرت معصومه و جمکران باید تابلوهای بزرگ راهنما برای ارایه سایر جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان برای زائران و مسافران اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی تاکسی های گردشگری ویژه زائران و لزوم نظارت بیشتر بر این بخش گفت: تاکید ویژه و پیگیری برای راه اندازی این تاکسی ها و ساماندهی حوزه حمل و نقل گردشگری در قم داریم و باید با روش های بروز، شیوه خدمت رسانی فعلی را به وضعیت مطلوبی برسانیم.

مقیمی بیان کرد: هر نوع خدمتی در حوزه گردشگری، خدمت به زائران کریمه اهل بیت (ع) است و باید بدانیم که همه فعالان عرصه شهری و گردشگری در واقع به زائران حضرت خدمت رسانی می کنند. به همین دلیل باید نهایت تلاش را برای آسایش آنها انجام دهیم.

تاکید بر لزوم بروز کردن و بین المللی شدن ارائه خدمات گردشگری به زائران در قم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو