یک سنجاق سینه به عنوان یک گنجینه نادر چند هزار دلاری شناسایی شد

منبع: همگردی

2

1402/10/13

13:36


ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، یک سنجاق سینه به عنوان یک گنجینه نادر چند هزار دلاری شناسایی شد.

زمانی که یک فرد علاقمند به جواهرات به نام «فلورا استیل» یک سنجاق سینه خیره کننده را در دهه 80 میلادی به قیمت کمتر از 20 پوند (25 دلار) از یک عتیقه فروشی واقع در انگلستان خرید، در حقیقت به طور اتفاقی به یک شی ارزشمند دست پیدا کرده بود.

در یکی از برنامه های تلویزیونی «نمایشگاه عتیقه» اعلام شد که این سنجاق سینه یک شی بسیار کمیاب است که توسط «ویلیام بورگس» معمار دوران ویکتوریایی طراحی شد. این سنجاق سینه بهار پیش رو در یک حراجی در حالی به مزایده گذاشته می شود که ارزش تخمینی آن بین 10,000 تا 15,000 پوند (12,500 تا 19,000دلار) برآورد شده است.

یک سنجاق سینه به عنوان یک گنجینه نادر چند هزار دلاری شناسایی شد

«استیل» که این سنجاق سینه را به دلیل طراحی خاص و سنگهای غیر معمول آن انتخاب کرده بود، فکر نمی کرد این شی اهمیت تاریخی داشته باشد، تا اینکه ویدئویی از این برنامه تلویزیونی را تماشا کرد. در این ویدئو مربوط به بیش از یک دهه پیش «جفری مان» متخصص جواهرات ایده هایی را توسط «بورگس» برای مجموعه ای از 9 سنجاق سینه طراحی کرده بود که در حال حاضر در موزه ویکتوریا و آلبرت نگهداری می شود. این سنجاق ها در طول زمان گم شده اند، اما «مان» از آنها به عنوان «جام مقدس طراحی قرن 19» یاد کرد.

«استیل» توضیح داد: من همیشه این برنامه تلویزیونی را دوست داشتم. پس وقتی ویدئو را در تلفن همراهم دیدم، با خودم گفتم که این من را به یاد سنجاق سینه ای می اندازد که 35 سال پیش پیدا کردم. بنابراین تصمیم گرفتم نگاه دقیق تری به طراحی های موزه ویکتوریا و آلبرت بیاندازم و آنجا بود که سنجاق سینه خود را شناسایی کردم و از صندلی افتادم.

«بورگس» معمار نئوگوتیکی است که بیشتر به خاطر طراحی ساختمان های باشکوه در «ولز» شهرت دارد. او این سنجاق سینه ساقدوش عروس را به طور سفارشی برای عروسی یکی از دوستان نزدیکش طراحی کرده بود. «مان» ارزش آن را حدود 10000 پوند (12500 دلار) تخمین زده است.

یک سنجاق سینه به عنوان یک گنجینه نادر چند هزار دلاری شناسایی شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو