چه زمانی استفاده از چراغ نور بالا ممنوع است؟

منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/14

20:36


یکی از مهمترین نکات رانندگی ایمن استفاده صحیح از نور بالا است. در این مطلب از ساعد نیوز موارد ممنوع برای استفاده از نور بالا را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

نوربالا به همان چراغ رانندگی گفته می‌شود. چراغی که در جلوی خودرو نصب شده و برای روشن کردن فضای روبرو تا فاصله دور مورد استفاده قرار می‌گیرد. نور پایین مسافت کمتری را نسبت به نور بالا روشن کرده و به خیرگی و اختلال دید راننده‌ای که در حال نزدیک شدن به ما از سمت جلو است، منجر نمی‌شود.

چه زمانی نباید از حالت نور بالا استفاده کنیم؟


هرگز به هنگام رانندگی در آب و هوای مه آلود، بارانی یا برفی از حالت نور بالا استفاده نکنید. در چنین شرایطی، این کار می تواند محدوده دید شما را حتی بدتر کند. پرتوهای نور به طور مستقیم به مه و یا باران برخورد می کنند و به خود شما بازتابانده می شوند. در آب و هوای برفی، برف و یخ کریستال شده نور بیشتری را به سمت خود شما بازتاب می دهند. نتیجه خطرناک یک دیواری از تابش خیره کننده است که دیدن سطح جاده را برای شما مشکل تر خواهد کرد.

استفاده از نور بالا در رانندگی

سخن پایانی


به طور کلی قانون اصلی استفاده از نور بالا این است که بهتر است این نور برای رانندگی در شب استفاده شود. البته تا زمانی که خودروی دیگری از روبرو نزدیک نشده و یا جلوی ما واقع نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو