خطرات رانندگی با شاسی خراب

منبع: ساعد نیوز

2

1402/8/25

18:59


شاسی اصطلاحی است که باید برای اشاره به قسمت باربر فریم خودرو استفاده شود.ما در این مطلب از ساعد نیوز خطرات رانندگی با شاسی معیوب را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

هر بار که ناخواسته وارد چاله‌ای می‌شوید یا با بی‌احتیاطی رانندگی می‌کنید، احتمال شل شدن اتصالات و پیچ‌های شاسی خودرویتان وجود دارد.بعد از هر تصادف حتی کوچک، باید شاسی را به‌دقت بررسی کنید و مطمئن شوید شاسی از فرم اصلی خود خارج نشده باشد.

عموما از یک چکش برای چک کردن اتصالات پیچ و پرچ شاسی استفاده می‌شود. بدین صورت که ضربه‌های خاصی با چکش به شاسی می‌زنند در صورت شنیدن صدای خفه این احتمال وجود دارد که پیچ‌ها یا پرچ‌های شاسی شل شده باشند.حواستان باشد اگر در این زمینه تجربه ندارید، نباید این کار را خودتان انجام دهید. بعلاوه که ضربه زدن به پرچ‌ها به‌منظور محکم کردن آنها کاری اصولی نیست.

رانندگی با شاسی آسیب دیده چه خطراتی دارد؟

رانندگی با یک وسیله نقلیه با شاسی آسیب دیده برای شما، سرنشینان و سایر رانندگان در جاده بسیار ناامن است. اگر شاسی آسیب دیده باعث شود ماشین شما به طور ناگهانی منحرف شود یا کنترل فرمان را از دست بدهید، ممکن است منجر به تصادف جدی شود. می توانید به وسیله نقلیه دیگری، یک شی یا یک عابر پیاده برخورد کنید. ارزش ریسک کردن را ندارد.

خطر ایمنی مهم دیگری که باید در نظر بگیرید آسیب یا آسیبی است که ممکن است برای شما و سرنشینان در صورت رانندگی با شاسی آسیب دیده رخ دهد. قاب وسیله نقلیه شما در صورت ضربه خوردن ماشین از شما محافظت می کند. به محض اینکه ترک خورده، فرورفته یا آسیب ببیند، حفاظت به طور قابل توجهی به خطر می افتد و بی اثر می شود. همانطور که نباید از کلاه ایمنی ترک خورده استفاده کنید، نباید با شاسی آسیب دیده رانندگی کنید. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که شرکت بیمه شما هیچ گونه خسارت یا آسیبی را که به دلیل رانندگی با شاسی آسیب دیده ایجاد کنید، پوشش نخواهد داد.

شاسی خودرو

سخن پایانی

تصادفات اتومبیل همیشه علائم آسیب قابل مشاهده ای بر جای نمی گذارند. گاهی اوقات، ممکن است چند رانندگی اضافی طول بکشد تا متوجه شوید که مشکلی در ماشین شما وجود دارد. این مورد اغلب بر آسیب شاسی خودرو اتفاق می افتد، که یک نتیجه رایج از برخورد است که همیشه به راحتی قابل تشخیص نیست. به همین منظور توصیه میشود بعد از تصادفات رانندگی از سلامت شاسی خودروی خود مطمئن شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو