نحوه آماده کردن خودرو برای سفرهای نوروزی

نحوه آماده کردن خودرو برای سفرهای نوروزی


منبع: ساعد نیوز

2

1402/12/11

10:21


بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی موضوع مهمی ست که حتما باید پیش از حرکت کردن به سمت مقصد گردشگری خود، به آن توجه داشته باشید. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید تا چک لیست خودرو قبل از سفر را بررسی کنیم.

با نزدیک شدن ایام نوروز به احتمال زیاد بسیاری از ما در تدارک سفر می‌باشیم، این سفر ممکن است با وسایل حمل و نقل عمومی باشد. اما بسیاری از افراد که دارای خودو شخصی می‌باشند ترجیح می‌دهند تا سفر خود در ایام عید با خودورهای شخصی خود انجام دهند.بهتر است قبل از آغاز سفر با خودرو شخصی بازدید خودرو را امری مهم تلقی کرده تا در مدت تعطیلات دچار مشکل نشویم.

قبل از مسافرت چه مواردی در خودرو را باید بررسی کنیم ؟


بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و چک کردن تمام ریزه‌کاری‌ها، جان خود و همراهانتان و همین طور دیگر مردمی که در جاده‌ها سفر می‌کنند، را به خطر می‌اندازید. اگر شما هم علاقه‌مند به دانستن مراقبت‌ها و بازدیدهای خودرو قبل از سفر هستید پیشنهاد می‎کنم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سفر با خودرو

بررسی روغن موتور خودرو


قبل از مسافرت و راهی شدن در جاده های پر پیچ و خم ، حتما روغن موتور خودرو را چک کنید و از مقدار موجود و کیفیت روغن موتور اطمینان حاصل کنید . در صورت کم بودن با روغن موتور جدید آن را جایگزن کنید ، زیرا نقش بسیار مهی در خودرو ایفا می کند . بهترین زمان تعویض روغن موتور ماشین تقریبا هر 5 تا 10 کیلومتر است که البته این موضوع بستگی به ، برند و کیفیت روغن موتور خریداری شده دارد . بنابرین حتما قبل از مسافرت به دلیل مسافت طولانی روغن موتور خود را خریداری کنید و به صورت زاپاس همراه خود داشته باشید .

بررسی لاستیک یا تایر خودرو


چرخ های ماشین جزو مهم ترین نکاتی است که قبل مسافرت باید چک شود . در صورت کم باد بودن یا پر باد بودن تایرها ، هر دو می توانند باعث بروز مشکل برای راننده شوند . تنظیم بودن باد لاستیک های ماشین موجب کنترل بهتر و فرمان پذیری خودرو در سرعت بالا و در پیچ و خم های آن در جاده می شود . لاستیک زاپاس را فراموش نکنید که در صورت نیاز برای دیسک چرخ عقب اصلی اسپورتیج و دیسک چرخ جلو هیوندای وراکروز، با خود همراه داشته باشید وحتما از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید .

بررسی رادیاتور و سالم بودن آن


خنک نگه داشتن اجزای داخلی موتور از اهمیت بالایی برخوردار است . مایع خنک کننده یا خنک کن روغن اصلی توسان می تواند در مدت زمان طولانی که در حال حرکت هستند اجزای داخلی موتور را خنک نگه داشته و از جوش آوردن خودرو جلوگیری کند . این مسئله یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث جوش آورن خودرو می شود ، لذا اگر آب رادیاتور کاهش پیدا کند ، خودروی شما آسیب می بیند . پس حتما قبل از سفر میزان خنک کننده و ضد یخ را در رادیاتور بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید .

بررسی رادیاتور

بررسی سلامت باتری خودرو


در بخش برقی ماشین ، باتری خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا می کند . نشانگر سلامت باتری با رنگ های (سبز: سالم، سیاه یا قرمز: نیاز به شارژ، سفید: خراب) به روی باتری نشان داده می شود . باید حتما از میزان شارژ باتری و خراب نبود آن اطمینان حاصل کرده و بعد راهی سفر طولانی مدت شوید . در زمان خاموش بودن خودرو ، برق باتری باید 12/6 ولتاژ باشد و در زمان روشن بودن بین 13/7 و 14/7 باشد .

چراغ های جلو وپشت خودرو را چک کنید


چراغ های خودرو برای دید کافی راننده در تاریکی شب و کمتر کردن خطر تصادف ، بسیار نقش مهمی دارد . چراغ جلو سانتافه و عقب و چراغ ترمز و راهنما و مه شکن از موارد مهمی است که باید از روشن شدن آن ها مطمئن شویم . اگر چراغی سوخته بود حتما باید تعویض شود زیرا سوختگی چراغ خودرو می تواند اتفاقات نا خوشایندی را در مسافرت رقم بزند

بررسی کارکرد برف پاک کن و شیشه شور خودرو


در جاده به دلیل تغییر شرایط آب وهوایی مخصوصا باران و برف ناگهانی ممکن است شما را شکه کند . پس حتما سلامت برف پاک کن خود را چک کنید و ازسلامت آن مطمئن شوید .همینطور سلامت گرمکن شیشه عقب بسیار مهم است تا در صورت بخار کردن شیشه بتوان از آن استفاده کنید .

بررسی کارکرد برف پاک کن

سخن پایانی


در این مقاله به بیان چند نکته مهم در خصوص بازدید خودرو و آماده سازی آن قبل از آغاز سفر پرداختیم تا بتوانید یک سفر خوب و به یادمانی را تجربه کنید. توجه داشته باشد خودرو شما یکی از اعضای مهم خانواده شما در سفر به شمار میاید؛ پس بهتر است به صورت کامل مراقب سلامتی و احوال او باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو