تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام


منبع: تاپ ناز

1

1402/10/16

12:17


آگاهی از تفاوت کابینت مدرن و کابینت کلاسیک، به شما در خرید و انتخاب هر چه بهتر دیزاین آشپزخانه کمک بسزایی کند. به عنوان مثال تعیین لوازم، رنگ، شیوه قرارگیری …

آگاهی از تفاوت کابینت مدرن و کابینت کلاسیک، به شما در خرید و انتخاب هر چه بهتر دیزاین آشپزخانه کمک بسزایی کند. به عنوان مثال تعیین لوازم، رنگ، شیوه قرارگیری آنها در پیرامون هم و… تماما به زمینه کلی آشپزخانه شما وابسته است. کاملا روشن و مبرهن است سبک این دو نوع کابینت روی طراحی داخلی چیدمان کلی شما اثرگذار است.

نوسازی، تعویض و بازسازی قسمت های متنوع آشپزخانه کاری سخت بوده و معمولا هزینه بر می باشد. در نهایت لازم است شما پیش از آغاز هر کاری با تفاوت این نوع کابینت نامبرده آشنا شوید.

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

ویژگی های کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک خاطرنشان گذشته ها و ایام قدیم می باشد. بدین علت جهت هواداران سبک های نوستالژیک خیلی مناسب می باشد. سبک این نوع کابینت به نوعی است که همه اعضای خانواده احساس راحتی و نزدیکی هرچه بیشتری داشته باشند. چرا که اکثرا این کابینت ها از چوب طبیعی می باشند، گرمای موجود در این مصالح هم سبب بالا رفتن گرمای منزل می شود.

یکی از ویژگی های کابینت کلاسیک این است که بر روی کابینت حکاکی مشاهده می شود که خیلی اصیل و شکوهمند می باشد. این مدل کابینت شامل طرح های زاویه دار و دستگیره های تزئینی از جنس برنجی می باشد. در طراحی این محصول، رنگ های خاکستری، طوسی، قهوه ای و فندقی بکار می برند.

از دیگر ویژگی های کابینت کلاسیک، درب های شیشه ای و کابینت های دکوری موجود در آشپزخانه می باشد. در این کابینت ها لوازم قدیمی و عتیقه، کریستال های مجلل و جذاب یا مجسمه های نوستالژی واقع می شود. از جمله مشخصه های اساسی این گونه کابینت ها تاج و درب دارای ابزار و سر ستون منبت کاری می باشد. جهت کفپوش آشپزخانه لازم است اقسام چوب و یا طرح چوب را بکار ببرید تا به همراه این مدل کابینت، نمودی جذاب پیدا کند.

ویژگی های کابینت مدرن

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

کابینت مدرن برعکس محصول قبلی که در منازل و آشپزخانه های بزرگ و باشکوه کارایی دارد را می توان در هر آشپزخانه ای با هر مساحتی قرار داد. از ویژگی های کابینت مدرن می توان به سادگی آن اشاره نمود. این ویژگی سبب شده که بکارگیری آن در هر محیطی امکان پذیر باشد. این مدل کابینت از لحاظ ظاهری خیلی ساده می باشد و تزیینات و جزییات در آن به کمترین حد ممکن می رسد.

به اندازه ای که اگر بخواهید می توانید کابینت های بدون دستگیره بکار ببرید. با ملاحظه به اینکه آشپزخانه های حال حاضر در قیاس با گذشته دارای متراژ کمتری هستند کابینت مدرن در خانه های آپارتمانی بیشتر مشاهده می شود. حتی در این مدل به علت سادگی و بکار نبردن جزییات و تزیینات، بهای تمام شده این کابینت مقرون به صرفه تر می باشد.

مطلب مشابه: جنس صفحه سنگ رویه کابینت کوارتز باشد یا گرانیت؟

مزایای کابینت کلاسیک

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

کابینت کلاسیک مزایای منحصر به فرد متعددی دارد که عبارتند از:

  • این کابینت دارای عمق بسیاری می باشند و بدین علت خیلی جادار می باشند.
  • در حال حاضر کابینت های کلاسیک در رنگ های گوناگونی ساخته می شوند.
  • بکارگیری چوب یا طرح چوب در طراحی و ایجاد این کابینت ها، محیط گرمی را برای آشپزخانه و تمام خانه ایجاد نموده است که یکی از مهم ترین مزایای کابینت کلاسیک به حساب می آید.
  • توجه به قرینگی در طراحی و ساخت این مدل کابینت، فضای آشپزخانه منظم تر و مرتب تر به چشم می آید.
  • این مدل کابینت در قیاس با دیگر کابینت ها استقامت و دوام بیشتری دارند.
  • از دیگر مزایای کابینت کلاسیک این است که به علت اینکه صفحه موجود بر روی کابینت از جنس کوارتز یا کورین می باشد تمیز کردن و شستن آن خیلی راحت است و در مقابل مواد شیمیایی و ساییدگی هم بسیار مقاوم می باشند.

معایب کابینت کلاسیک

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

با وجود مزایای متعددی که کابینت کلاسیک دارند باز هم دارای معایبی می باشند که بایستی حتما به آن ها دقت نمایید:

  • این مدل کابینت تنها در رنگ های مات ساخته می شود.
  • این گونه کابینت تنها برای سقف های بلند مورد استفاده قرار می گیرند.
  • به دلیل دارا بودن طرح ها، کنده کاری ها، شستن و پاکیزه نمودن آنها راحت نیست که یکی از عمده ترین معایب کابینت کلاسیک می باشد.
  • این مدل کابینت به دلیل اینکه تمام چوب است با جذب آب، نم و رطوبت با گذشت زمان پوسته پوسته می شود.
  • در قیاس با کابینت های دیگر در مقابل مواد شیمیایی استقامت کمتری دارند.
  • قابل سرویس، تعمیر و نوسازی نیستند و یا خیلی دشوار تعمیر می شوند.
  • از دیگر معایب کابینت کلاسیک این است که در قیاس با کابینت مدرن نیاز به مراقبت بیشتری دارد.
  • مراحل تولید این کابینت طولانی است و بسیار هزینه بر است بدین علت نسبت به سایر کابینت ها گران تر می باشد.

مطلب مشابه: مدل کابینت لمی گلاس + مزایا و معایب این نوع کابینت زیبا

مزایای بکارگیری کابینت مدرن

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

کابینت مدرن همانند سایر کابینت ها دارای مزایای منحصر به فردی است که در زیر به آنها می پردازیم:

  • ساخت و گوناگونی زیاد طرح و رنگ کابینت ها
  • این کابینت ها به نوعی طراحی و ساخته می شوند که از همه محوطه آشپزخانه به صورت مطلوبی استفاده می شود.
  • مصالح و مواد اولیه بکار برده شده در کابینت مدرن باعث بالا رفتن استقامت در برابر اقسام شوینده ها می شود. در نتیجه در زمان تمیز نمودن و بکارگیری اقسام مواد شیمیایی رنگ آن هیچ تغییر نکرده و ثابت می ماند.
  • از مزایای کابینت مدرن می توان به راحت تمیز نمودن سطوح کابینت اشاره نمود.
  • این مدل کابینت در قیاس با اقسام کابینت های متنوع شامل دوام و عمر بیشتری است.
  • کابینت مدرن در مقابل نم و رطوبت بدون هیچ نوع پوسیدگی، فرسودگی و زنگ زدگی باقی می ماند.
  • طراحی قرینه و مرتب که باعث ایجاد محوطه خاصی در آشپزخانه می شود.
  • این نوع کابینت برعکس کابینت کلاسیک برای سقف با هر بلندی قابل اجرا است.
  • قیمت اقتصادی و مناسب یکی از عمده ترین معیار ها و مزایای کابینت مدرن می باشد.

معایب متنوع کابینت مدرن

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

همانطور که می دانید هر محصولی علاوه بر مزایایی که دارد دارای معایبی هم می باشد که کابینت مدرن از این قاعده مستثنی نیست. معایب این محصول به شرح زیر می باشد:

  • از معایب کابینت مدرن این است که طراحی و ساخت ساده این مدل کابینت معمولا سلیقه ای می باشد و امکان دارد کسی که دارای سلیقه تجملاتی باشد این کابینت ها را دوست نداشته باشد.
  • متقارن و منظم بودن این کابینت ها خصوصیت مثبتی است که اغلب پیش می آید جهت دقت و رعایت این مورد بخش زیادی از محیط آشپزخانه هدر رود.
  • از دیگر معایب کابینت مدرن می توان به این مورد اشاره نمود که رد آب و روغن روی بعضی از این محصولات همانند های گلاس باقی می ماند که مناسب کسانی که دچار وسواس تمیزی هستند اصلا مناسب نباشد.

مطلب مشابه: دکوراسیون چوبی آشپزخانه + بیش از 30 مدل شیک از طراحی چوب کابینت و دکوراسیون

کابینت مدرن بهتر است یا کابینت کلاسیک

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

حتما فهمیده اید که کابینت مدرن و کابینت کلاسیک دارای مزایا و معایب منحصر به فردی هستند. در این صورت هیچ روش و فرمول ویژه ای وجود ندارد که نشان دهد کدام یک در قیاس با دیگری بهتر است. در حقیقت همه چیز وابسته به سلیقه و چیدمان داخلی خانه شما است.

چنانچه محیط خانه شما نوین و مدرن است و یا به مدل های ساده، جذاب و در عین حال کاربردی علاقه دارید، کابینت مدرن می تواند مناسب ترین انتخاب برای شما باشد.

چنانچه محیط خانه شما سلطنتی است و بافت و طرح چوب به شما حس خوبی القا می کند همین اینکه از لحاظ مالی مشکلی ندارید لازم است در فکر نصب کابینت کلاسیک باشید.

علاوه بر این موارد ذکر شده حتما به مزایا و معایب هر کدام از این کابینت ها که در بالا نامبرده شده توجه نمایید. چرا که احتمال دارد یک یا چند خصوصیت نظر شما را به طور کامل تغییر دهد. در این صورت لازم است به کلیه جوانب دقت نمایید.

قیمت کابینت کلاسیک چقدر است؟

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

عواملی چون جنس مواد استفاده شده، جنس دستگیره‌ها، درب‌ها، ورق استفاده شده سبب شده تا کابینت کلاسیک قیمت بیشتری در قیاس با کابینت مدرن داشته باشد. بدین علت که قیمت مواد استفاده شده در نوع کلاسیک ثابت نیست در این صورت ضروری است پیش از خرید این نوع کابینت ها حتما نرخ را از برند مدنظر خود بپرسید.

علاوه بر طراحی و مدل این کابینت ها یکی از مواردی که روی قیمت آن تاثیر بسیاری می گذارد چوبی است که در آنها استفاده می شود. به صورتی که هر چه مقدار قطر ورق ها و جنس چوب استفاده شده در آن بیشتر باشد نرخ بیشتری هم خواهد داشت.

قیمت کابینت مدرن چقدر است؟

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

مشهور ترین و پرطرفدار ترین مدل کابینت مدرن، کابینت هایگلاس می باشد که در قیاس با سایر مدل ها از قیمت بیشتری برخوردار است. قیمت این نوع کابینت با ملاحظه به نوع ورق هایی که در تولید آنها استفاده شده متفاوت است. چرا که بعضی از ورق های استفاده شده در این کابینت ها امکان دارد جنس با کیفیتی نداشته باشد و بعد از مدتی دستخوش مشکلاتی شود.

همچنین مقدار ام دی اف استفاده شده در این کابینت ها از دیگر موارد اثر گذار روی قیمت آن می باشد. به گونه ای که هر چه جنس و میزان ام دی اف استفاده شده در آن بیشتر باشد قیمت نهایی آن هم افزایش می یابد. همانطور که تنوع در این نوع کابینت خیلی زیاد است در این صورت هر برند نرخ های خاص به خود را دارد. در نتیجه عوامل اثر گذار بر روی قیمت کابینت ها، جنس خارجی و داخلی مواد بکار برده شده در آن ها می باشد که با ملاحظه به بالا و پایین شدن نرخ ارز می توان بیان کرد نرخ کابینت های ایرانی در قیاس با مدل های خارجی از قیمت کمتری برخوردار می باشند.

تفاوت های عمده کابینت مدرن و کابینت کلاسیک

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

پیش از این مبحث به ارزیابی کابینت مدرن و کابینت کلاسیک، مزایا و معایب و حتی ویژگی های هر کدام به صورت جامع پرداختیم. در ادامه مبحث به تفاوت های این دو مدل کابینت خواهیم پرداخت.

نظم و تقارن

مدل مدرن متقارن و منظم می باشد ولی کلاسیک شامل مدل های سنتی و نوستالژیک می باشد.

سادگی دکور

در مدل مدرن المان ها و عناصر کمی در آشپزخانه بکار برده شده است و اکثرا شامل طراح های ساده می باشند ولی طرح کلاسیک شامل ویترین های شیشه ای جهت نشان دادن ظروف می باشد.

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

رنگ ها

یکی از اساسی ترین تفاوت های کابینت مدرن و کابینت کلاسیک، رنگ آنها می باشد. رنگ های بکار برده شده در کابینت مدرن معمولا مات و براق می باشد. این دو نوع رنگ زیبایی و جذابیت منحصر به فردی را به وجود می آورند. در کابینت کلاسیک فقط رنگ مات استفاده می شود.

سطح کابینت

در مدل مدرن روی کابینت صاف، ساده و براق می باشد ولی در مدل کلاسیک، درب و حتی دستگیره های آن شامل کنده کاری می باشد.

نورپردازی

نورپردازی در مدل مدرن مخفی و اکثرا با لامپ های ال ای دی می باشد ولی در مدل کلاسیک اکثرا نورپردازی بزرگ و لوستر بکار می برند.

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

ارتفاع سقف

مدل مدرن هیچ نوع محدودیتی جهت سقف ندارد ولی پیاده سازی مدل کلاسیک تنها برای آشپزخانه هایی با سقف بلند مناسب است. با دیدن طرح این کابینت ها، این مسئله به خوبی درک خواهد شد.

هود و تجهیزات

از دیگر تفاوت های کابینت مدرن و کابینت کلاسیک در هود و تجهیزات می باشد. مدل مدرن هارمونی مناسبی با اکثر تجهیزات هوشمند دارد و با فناوری های نوین همخوانی دارد برای این مدل کابینت معمولا از هود شیشه ای یا استیل استفاده می شود. در مدل کلاسیک هود به شکل مخفی یا به صورت ابزار خورده قرار داده می شود.

سفارش و نصب کابینت مدرن و کابینت کلاسیک در مراکز فروش معتبر

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک؛ ویژگی های انواع کابینت، مزایا و معایب هر کدام

در این مبحث تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن را از لحاظ قیمت، تنوع، سطح کیفی عالی و سطوح کابینت ارزیابی کردیم. مدل مدرن مطابق اقسام سلیقه ها در قیاس با مدل کلاسیک می باشد. مدل کلاسیک برای هواداران سبک های سنتی و سلطنتی می تواند انتخاب مطلوبی باشد.

چنانچه سبک های ساده و مینیمال را می پسندید مدل مدرن می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. با تعیین و انتخاب هر یک از این کابینت ها، شکل و جذابیت آشپزخانه خود را به صورت متفاوتی تغییر می دهید.

با رجوع به سایت مراکز فروش معتبر می توانید طرح ها، مدل ها و رنگ های متمایزی را دیده و ارزیابی نمایید. هدف این سایت های معتبر دستیابی راحت و اقتصادی به کابینت های متنوع آشپزخانه می باشد. خرید آنلاین از جمله مزیت خرید از این مراکز فروش به حساب می آید. شما به راحتی می توانید کابینت های آشپزخانه خود را در اقسام متنوعی در این سایت انتخاب نمایید. این کابینت ها با بکارگیری مصالح متنوعی چون MDF, PVC و هایگلاس تولید می شوند. در این سایت معتبر جهت مجلل و شیک شدن آشپزخانه خود امکان انتخاب از بین این سبک های متمایز را خواهید داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو