طرز تهیه نان شکلاتی حلزونی پنبه ای و راحت برای صبحانه در خانه

منبع: جدول یاب

7

1402/10/16

13:35


نان شکلاتی حلزونی یکی از نان های بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که شما می توانید این نان عالی را برای صبحانه یا عصرانهب ه همراه یک لیوان چای سرو کنید. برای تهیه این نان باید از خمیر مایه استفاده کنید زیرا بافت نان برای رسیدن به حجیم بودن به مخمر نیاز دارد و …

طرز تهیه نان رول شکلاتی

نان شکلاتی حلزونی یکی از نان های بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که شما می توانید این نان عالی را برای صبحانه یا عصرانهب ه همراه یک لیوان چای سرو کنید. برای تهیه این نان باید از خمیر مایه استفاده کنید زیرا بافت نان برای رسیدن به حجیم بودن به مخمر نیاز دارد و شما می توانید در فر برقی یا گازی این نان شکلاتی را آماده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه نان شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد ۵۰۰ گرم
شیر ولرم ۲۰۰ میلی لیتر
شکر ۱ ق سوپ خوری
تخم مرغ ۱ عدد
خمیر مایه ۲ ق چای خوری
روغن مایع ۶۰ گرم معادل ۱/۴ پیمانه
نمک ۱/۴ ق چای خوری
وانیل ۱/۸ ق چای خوری
شکلات صبحانه یا نوتلا به مقدار لازم
زرده تخم مرغ + شیر ۱ عدد + ۱ ق سوپ خوری برای رومال

طرز تهیه نان شکلاتی حلزونی

مرحله اول: تهیه مایه خمیر

مایه خمیر را به همراه شکر داخل شیر ولرم ریخته و همزده و کنار قرار دهید تا ۵ دقیقه بماند و عمل آید. دقت کنید باید دمای شیر نه خیلی داغ نه خیلی سرد باشد تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

تخم مرغ و وانیل را هم بزنید و مایه خمیر عمل آمده را اضافه کنید و نمک را به آرد افزوده و به موادمان اضافه کنید و هم بزنید تا خمیرمان جمع شود و روغن مایع را کم کم اضافه کنید و خمیر را ده دقیقه ورز دهید تا خمیر صاف و یکدست شود.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه باید خمیر را داخل کاسه‌ را چرب کرده و خمیر را داخل کاسه قرار داده و با سلفون روی کاسه را پوشانده و در محیط گرم آشپزخانه قرار دهید تا خمیر به مدت تقریبی یکساعت عمل آید و حجمش دو برابر شود و سپس خمیر را چند ثانیه ورز داده تا هواگیری شود.

مرحله چهارم: پخت نان شکلاتی

خمیر را به شکل مستطیل با وردنه پهن کنید و شکلات را با قاشق روى سطح خمیر بزنید و خمیر را رول کنید و رول را از یک طرف با کمک چاقو یا برشگر و یا نخ برشهای ۲ و نیم سانتی زده و داخل قالب ۳۰ سانتی که با کره چرب کنید ،چیده و روى خمیرها را با یک دستمال تمیز سبک بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت دوم دهید تا حجمشان دوبرابر شود و پس از این مدت ،روى خمیرها را با زرده ى تخم مرغ مخلوط با شیر ،رومال بزنید و در فر از قبل گرم شده با دماى ١۹۰ درجه ى سانتیگراد به مدت تقریبى ٣٠ دقیقه قرار میدهیم تا پخته و طلایى شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان شکلاتی حلزونی

  1. می توانید از شکلات دلخواه خود برای تهیه این نان استفاده کنید.
  2. بهتر است از آرد سفید استفاده کنید.
  3. برای پخت در فر برقی یا توستر دما را روی ۱۷۰ تنظیم کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو