کره بادام زمینی رژیمی چیست و چرا باید کره بادام زمینی رژیمی مصرف کنیم

2

1402/10/17

02:24


به کره بادام زمینی ای که از بادام زمینی خالص تهیه شده باشد و داخل این کره از روغن، نمک شکر و آرد استفاده نشده باشد، کره بادام زمینی رژیمی می گویند. شاید این مطلب باعث تعجب شما شود؛ اما در بسیاری از کره های بادام زمینی موجود در بازار به دلایل مختلف از روغن، شکر، نمک و آرد استفاده می شود.

کره بادام زمینی رژیمی

دلایل استفاده از افزودنی ها در کره بادام زمینی

شکر و نمک: برای پوشاندن طعم بادام زمینی بی کیفیت از شکر و نمک استفاده می شود. بادام زمینی اگر کیفیت خوبی داشته باشد کره طعم خوب و ته مزه شیرینی پیدا می کند، که در این صورت نیازی به افزودنی برای بهتر کردن طعم کره نیست.

روغن: بادام زمینی بی کیفیت چربی مناسبی ندارد و زمان کره گیری بافت بسیار خشک و سفتی ایجاد می کند. برای نرم شدن به بادام زمینی بی کیفیت هنگام کره گیری روغن اضافه می کنند.

آرد: برای ایجاد حجم بیشتر و جلوگیری از جدا شدن روغن طبیعی بادام زمینی از کره (در کره بادام زمینی بدون افزودنی روغن غیراشباع بادام زمینی به دلیل سبک بودن بعد از مدتی روی سطح کره می آید و هنگام مصرف باید روغن را با کره مخلوط کرد تا دوباره بافتی نرم حاصل شود) به کره بادام زمینی آرد اضافه می کنند.

خواص کره بادام زمینی رژیمی

کره بادام زمینی رژیمی به دلیل داشتن پروتئین، چربی تک غیراشباع، فیبر و ویتامین های مختلف ماده غذایی بسیار مفیدی است. وجود این کره در رژیمی غذایی افراد اگر به درستی مصرف شود ممکن است باعث کنترل اشتها، تنظیم سطح قند خون، پیشگیری از بیماری قلبی، عضله سازی (چاقی) و لاغری شود. در واقع کره رژیمی با نداشتن افزودنی و داشتن این خواص مفید بهترین کره بادام زمینی برای مصرف به شمار می رود.

کنترل اشتها: ۲ قاشق غذا خوری از این کره حدود ۸ گرم پروتئین دارد که مصرف آن در وعده صبحانه و میان وعده ها همراه با نان غلات کامل می تواند باعث احساس سیری طولانی مدت شود و میل به خوردن غذا را در فرد کاهش دهد.

کنترل سطح قند خون: این کره با وجود داشتن کمی مزه شیرین، هنگام مصرف مقدار زیادی قند وارد بدن نمی کند و مانند بقیه خوراکی های شیرین باعث افزایش سطح قند خون نمی شود. افزایش و کاهش سطح قند خون در زمان کوتاه باعث احساس گشنگی و میل به خوردن غذای بیشتر می شود.

پروتئین و عضله سازی: اگر این کره در رژیم غذایی مناسبی که برای ورزشکارها طراحی شده گنجانده شود با داشتن پروتئین مناسب می تواند باعث عضله سازی شود.

فواید چربی غیر اشباع: وجود چربی مفید غیر اشباع در این کره باعث تنظیم سطح کلسترل خون می شود و این به سلامت ماندن قلب و عروق و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

کالری کره بادام زمینی رژیمی

۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی رژیمی حدود ۱۹۰ کالری انرژی دارد. این کره ۸ گرم کربوهیدرات، ۱۶ گرم چربی و ۷ گرم پروتئین دارد.

برای سوزاندن این مقدار انرژی به ازای هر ۲ قاشق غذا خوری کره رژیمی باید حدود ۲۰ دقیقه بدوید یا ۱ ساعت پیاده روی کنید.

چطور کره بادام زمینی رژیمی مصرف کنیم

این کره را با انواع غذا ها و نوشیدنی ها مثل میلک شیک، اوتمیل، پنکیک و بسیاری خوراکی های دیگر در تمام روز می توانید مصرف کنید؛ اما یکی از بهترین راه های مصرف کره رژیمی در وعده صبحانه یا به صورت میان وعده است. از خواص مصرف کره بادام زمینی برای صبحانه می توان به دریافت کالری و پروتئین مورد نیاز بدن در وعده صبحانه، دریافت فیبر مورد نیاز و مفید برای سلامتی دستگاه گوارش در طول روز، سرعت آماده شدن بالا در وعده صبحانه برای افرادی که زمان کمی برای تهیه صبحانه دارند، احساس سیری طولانی مدت و کاهش میل به غذا خوردن در فاصله زمانی طولانی مدت و قابلیت ترکیب شدن با انواع مواد غذایی دیگر مثل عسل طبیعی، میوه و انواع مربا اشاره کرد.

چطور درخانه کره بادام زمینی رژیمی تهیه کنیم

برای تهیه کره بادام زمینی در خانه ابتدا ۱ کیلوگرم بادام زمینی با کیفیت از بازار تهیه کنید. پوست بادام ها را بکنید و حدود ۷ دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ درجه بگذارید تا کمی ترد شوند. اجازه دهید بادام زمینی ها سرد شوند و بعد آن ها را داخل دستگاه مخلوط کن بریزید. باید در چند مرحله بادام زمینی ها را از دیواره مخلوط کن به سمت تیغه با کاردک هدایت کنید. اینقدر این کار را انجام دهید تا بعد از حدود ۳۰ دقیقه کره بادام زمینی بدست آید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو