بیوگرافی بازیگران سریال متهم گریخت و داستان سریال

بیوگرافی بازیگران سریال متهم گریخت و داستان سریال


منبع: تالاب

2

1403/1/16

12:44


سریال «متهم گریخت» یک مجموعه تلویزیونی طنز و اجتماعی اسـت کـه توسط سعید آقاخانی نوشته […]

بیوگرافی بازیگران سریال متهم گریخت و داستان سریال

سریال «متهم گریخت» یک مجموعه تلویزیونی طنز و اجتماعی اسـت کـه توسط سعید آقاخانی نوشته شده و رضا عطاران کارگردانی کرده‌اند. این سریال در ماه رمضان سال ۱۳۸۴ از شبکه سه سیما پخش شد. این سریال بـه دلیل داستان جذاب و بازی خوب بازیگران، مورد توجه بسیاری قرار گرفته اسـت.

 

موضوع سریال متهم گریخت چیست؟

موضوع سریال متهم گریخت چیست؟

سریال «متهم گریخت» داستانی متعهدانه دارد کـه فراتر از خنده و سرگرمی اسـت. این سریال بـه کارگردانی رضا عطاران و نویسندگی سعید آقاخانی، در ماه رمضان سال ۱۳۸۴ از شبکه سه سیما پخش شد. داستان در مورد هاشم آقا و خانواده‌اش اسـت کـه از شهرستانی نزدیک تهران بـه پایتخت نقل مکان میکنند تا زندگی بهتری داشته باشند. اما پس از این جابجایی با مشکلات زیادی روبه‌رو می شوند.

 

سریال متهم گریخت چند قسمت است؟

سریال متهم گریخت چند قسمت است؟

سریال «متهم گریخت» دارای ۲۶ قسمت اسـت. این سریال کـه در ماه رمضان سال ۱۳۸۴ از شبکه سه سیما پخش شد، داستانی طنز و اجتماعی را در قالب خانواده‌اي بـه تصویر میکشد کـه از شهرستان بـه تهران نقل مکان می کنند و با مشکلات مختلفی روبه‌رو می شوند.

 


مطالب مشابه: گلچینی از بهترین فیلم های کمدی جهان «60 فیلم»


 

لیست بازیگران سریال متهم گریخت

لیست بازیگران سریال متهم گریخت

فهرست بازیگران سریال «متهم گریخت» شامل افراد زیر اسـت:

  • سیروس گرجستانی در نقش هاشم بابازاده
  • مریم امیرجلالی در نقش سرور، همسر هاشم
  • ملیکا زارعی در نقش معصومه، دختر هاشم
  • علی صادقی در نقش عباس، همسر معصومه
  • لیدا فتح‌الهی در نقش اعظم، دختر هاشم
  • سعید آقاخانی در نقش منصور، خواستگار اعظم
  • شهربانو موسوی در نقش بی‌بی، مادر هاشم
  • محمود بهرامی در نقش شازده، صاحبخانه هاشم
  • علیرضا جعفری در نقش سعید، پسر هاشم
  • رضا عطاران در نقش رامین، سارق پول

 

1. سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی، با نام اصلی علی‌اکبر محمودزاده گرجستانی، یکی از بازیگران مطرح ایرانی بود کـه در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۲۳ در رشت بـه دنیا آمد ودر ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در تهران درگذشت. او در طول دوران فعالیت هنری خود در بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرد و بـه خاطر بازی‌هاي‌ ماندگارش در ذهن مخاطبان جای دارد.

 

گرجستانی فعالیت هنری خودرا از تئاتر آغاز کرد و سپس بـه تلویزیون و سینما راه یافت. او همچنین در عرصه ورزش، بـه ویژه فوتبال، فعالیت داشت و برای مدتی بازیکن باشگاه فوتبال شاهین تهران بود. سیروس گرجستانی بـه خاطر نقش‌آفرینی‌هایش در سریال‌هایي مانند «متهم گریخت» و «شهریار» بـه شهرت رسید. او بـه دلیل سکته قلبی در بیمارستان لواسانی تهران درگذشت ودر قطعه هنرمندان بهشت زهرا بـه خاک سپرده شد.

 

2. مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی، بازیگر محبوب و با استعداد ایرانی، در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۲۶ در تهران متولد شده اسـت. او بـه خاطر بازی در نقش‌هاي‌ متعدد در سریال‌هاي‌ طنز دهه ۸۰ شهرت دارد، بـه ویژه برای نقش‌آفرینی‌هایش در سریال‌هایي مانند «خانه بـه دوش» «۱۳۸۳»؛ «متهم گریخت» «۱۳۸۴» و «ترش و شیرین» «۱۳۸۶». علاوه بر تلویزیون، امیرجلالی در فیلم‌هاي‌ سینمایی نیز حضور داشته و توانایی‌هاي‌ بازیگری خودرا در آثار مختلف بـه نمایش گذاشته اسـت.

 

3. ملیکا زارعی

ملیکا زارعی

ملیکا زارعی، مشهور بـه خاله شادونه، بازیگر و مجری برنامه‌هاي‌ کودک و نوجوان اسـت. او در ۳ اردیبهشت ۱۳۶۵ در نطنز متولد شده و از سال ۱۳۸۲ در عرصه هنری فعالیت دارد. ملیکا زارعی با صدای کودکانه‌اش بـه سرعت در دل بچه‌ها جا باز کرد و بـه خصوص با اجرای برنامه‌هاي‌ کودک بـه شهرت رسید.

 

او در سریال‌هایي مانند «مهر خاموش» و «دوران سرکشی» نقش‌آفرینی کرده ودر سریال «متهم گریخت» در نقش معصومه، دختر کوچک هاشم، ظاهر شده اسـت. زارعی همچنین بـه دلیل لباس‌هاي‌ شاد و رنگارنگی کـه در برنامه‌هاي‌ کودک می پوشید، شناخته شده اسـت.

 

4. علی صادقی

علی صادقی

علی صادقی، با نام تولد علی عباس صادق، بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون اسـت. او متولد ۳۰ شهریور ۱۳۵۹ در تهران میباشد و فارغ‌التحصیل فوق دیپلم کامپیوتر اسـت. صادقی با نقش‌آفرینی در سریال‌هاي‌ طنز مانند «بهترین تابستان من» و همکاری با رضا عطاران در سریال‌هایي چون «خانه بـه دوش» و «متهم گریخت» بـه شهرت رسید.

 

او همچنین در فیلم‌هاي‌ سینمایی متعددی ایفای نقش کرده و بـه خاطر زبان بدن و نوع بازیگری‌اش در عرصه طنز، متمایز از دیگران شناخته شده اسـت. علی صادقی علاوه بر بازیگری، بـه موسیقی و بازی پلی استیشن نیز علاقه‌مند اسـت ودر زندگی شخصی خود بـه سفر و موسیقی علاقه‌مند اسـت.

 

5. لیدا فتح‌الهی

لیدا فتح‌الهی

لیدا فتح‌الهی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما اسـت کـه درسال ۱۳۶۳ در تهران متولد شده اسـت. او دارای مدرک لیسانس روانشناسی می باشد و فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده اسـت. لیدا فتح‌الهی با نقش اعظم در سریال «متهم گریخت» بـه شهرت رسید و این نقش نخستین نقش جدی و تصویری او بود.

 

علت کم کاری لیدا فتح‌الهی در تلویزیون پس از سریال «متهم گریخت» بـه دلیل مشغولیت زیاد در تئاتر و سخت‌گیری خودش در انتخاب نقش‌هاي‌ پیشنهادی بوده اسـت. او ترجیح داده اسـت کـه نقش‌هاي‌ کوتاه و بی‌تاثیر را بازی نکند و بـه همین دلیل پیشنهاداتی کـه بـه او شده، جذابیتی برایش نداشته‌اند.

 

لیدا فتح‌الهی درسال ۱۳۹۵ با درخشندگی در زمینه اجرا، موفق بـه کسب جایزه نفر دوم بهترین مجری زن در جشن خانه تئاتر شده اسـت. او همچنین در فیلم‌هایي مانند «ما همه ی باهم هستیم» «۱۳۹۷» و «خوک» «۱۳۹۶» بـه ایفای نقش پرداخته ودر آثار تئاتری متعددی نیز حضور داشته اسـت.

 


مطالب مشابه: گلچینی از بهترین سریال های ایرانی در سال 1403


 

6. سعید آقاخانی

سعید آقاخانی

سعید آقاخانی، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی اسـت کـه در ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار، استان کردستان متولد شده اسـت. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه تهران اسـت و از سال ۱۳۷۲ در عرصه هنری فعالیت دارد.

 

آقاخانی در طیف گسترده‌اي از آثار تلویزیونی و سینمایی حضور داشته و بـه خصوص با نقش‌آفرینی در سریال‌هایي مانند «پرواز ۵۷» و «ساعت خوش» بـه شهرت رسیده اسـت. او همچنین در سریال «متهم گریخت» نه تنها بـه عنوان بازیگر بلکه بـه عنوان نویسنده و کارگردان نیز فعالیت کرده اسـت.

 

درکنار فعالیت‌هاي‌ هنری، سعید آقاخانی بـه موضوعات اجتماعی نیز توجه دارد و پس از سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین توسط پدافند هوایی در دی ۱۳۹۸؛ در راستای همدردی با مردم از شرکت در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

 

7. شهربانو موسوی

شهربانو موسوی

شهربانو موسوی بازیگر سینما و تلویزیون ایران اسـت کـه درسال ۱۳۳۹ در شیراز متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده ودر طیف گسترده‌اي از آثار تلویزیونی و سینمایی حضور داشته اسـت.

 

شهربانو موسوی بـه خصوص با نقش‌آفرینی در سریال‌هاي‌ طنز مانند «جایزه بزرگ» و «متهم گریخت» بـه شهرت رسیده اسـت. او همچنین در فیلم‌هاي‌ سینمایی متعددی ایفای نقش کرده و با توانایی‌هاي‌ بازیگری خود توانسته اسـت جایگاه ویژه‌اي در بین مخاطبان و منتقدان پیدا کند. 

 

8. محمود بهرامی

محمود بهرامی

محمود بهرامی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود کـه در ۱۴ خرداد ۱۳۱۶ در تویسرکان، همدان متولد شد ودر ۱۵ تیر ۱۳۸۹ در تهران درگذشت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۳۴ با قصه‌نویسی آغاز کرد و بازیگری در سینما را از سال ۱۳۵۰ شروع کرد.

 

بهرامی در فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ متعددی ایفای نقش کرده اسـت. از جمله نقش‌هاي‌ ماندگار او می توان بـه بازی در سریال‌هاي‌ «متهم گریخت» و «بزنگاه» و فیلم‌هایي مانند «مسافران مهتاب» و «جیب‌برها بـه بهشت نمی روند» اشاره کرد. او همچنین بـه عنوان نویسنده و شاعر فعالیت داشت و دو کتاب بـه نام‌هاي‌ «دو کلوم حرف حساب» و «انگیزه‌اي بـه نام عشق» منتشر کرده اسـت.

 

محمود بهرامی بـه دلیل بیماری تنفسی و پس از مدتی بستری در بیمارستان لبافی‌نژاد تهران درگذشت ودر قطعه هنرمندان بهشت زهرا بـه خاک سپرده شد.

 

9. علیرضا جعفری

علیرضا جعفری

علیرضا جعفری بازیگر جوان و با استعداد ایرانی اسـت کـه در ۵ اردیبهشت ۱۳۷۳ در تهران متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از کودکی آغاز کرده ودر بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌ها بـه ایفای نقش پرداخته اسـت. جعفری نخستین کار خودرا با فیلم تلویزیونی «دیوار» آغاز کرد ودر سریال‌هایي مانند «بچه‌هاي‌ خیابان»؛ «صیام و تیام» و «متهم گریخت» بـه شهرت رسید.

 

علیرضا جعفری همچنین در فیلم‌هاي‌ سینمایی متعددی نقش‌آفرینی کرده و توانایی‌هاي‌ بازیگری خودرا در آثار مختلف بـه نمایش گذاشته اسـت. او برادرزاده امیر جعفری، بازیگر شناخته شده ایرانی، و ریما رامین‌فر، بازیگر و همسر امیر جعفری، اسـت. علیرضا جعفری بـه دلیل استعداد و توانایی‌هاي‌ خود در عرصه بازیگری، چهره‌اي شناخته شده و محبوب در بین مخاطبان اسـت.

 

10. رضا عطاران

رضا عطاران

رضا عطاران یکی از بازیگران، کارگردانان و فیلم‌نامه‌نویسان برجسته ایرانی اسـت. او در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷ در مشهد متولد شده و از دهه ۱۳۶۰ با بازی در تئاتر و سپس حضور در تلویزیون و سینما، فعالیت هنری خودرا آغاز کرد. عطاران با همکاری با مهران مدیری در سریال‌هایي مانند «پرواز ۵۷» و «ساعت خوش» بـه شهرت رسید و با کارگردانی و بازی در سریال‌هایي چون «خانه بـه دوش» و «متهم گریخت» محبوبیت خودرا افزایش داد.

 

او در سینما نیز با بازی در فیلم‌هایي مانند «خروس جنگی» و «ورود آقایان ممنوع» توانست جوایز متعددی کسب کند و بـه عنوان یکی از بازیگران موفق و پرفروش سینمای ایران شناخته شود. عطاران همچنین بـه عنوان خواننده و تدوین‌گر فعالیت داشته ودر طول دوران هنری خود، سه سیمرغ بلورین، پنج جایزه حافظ، یک جایزه جشن سینمای ایران و سه جایزه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران را بـه دست آورده اسـت.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی بازیگران سریال سرگذشت یا محکومین 2


 

در پایان

سریال «متهم گریخت» بـه دلیل داستان جذاب، شخصیت‌پردازی عمیق و بازی‌هاي‌ درخشان بازیگرانش، مورد توجه بسیاری قرار گرفته اسـت. این سریال با موضوعات اجتماعی و طنزی کـه دارد، می تواند برای طیف وسیعی از مخاطبان جالب باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو