بیوگرافی بازیگران سریال «خوش نشین ها»

بیوگرافی بازیگران سریال «خوش نشین ها»


منبع: تالاب

1

1403/1/20

00:37


سریال «خوش نشین‌ها» یک مجموعه طنز ایرانی اسـت کـه بـه کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی […]

بیوگرافی بازیگران سریال «خوش نشین ها»

سریال «خوش نشین‌ها» یک مجموعه طنز ایرانی اسـت کـه بـه کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام تولید شده. داستان این سریال درباره خانواده‌اي اسـت کـه پس از بازگشت از سفر متوجه میشوند خانه و زندگی‌شان توسط اردشیر، سرپرست خانواده، فروخته شده و او نیز ناپدید شده اسـت. این سریال در آبان ماه سال ۱۳۸۹ از شبکه سوم سیما پخش شده و بازیگرانی چون سیروس گرجستانی، حمید لولایی، مرجانه گلچین و علی صادقی در ان ایفای نقش کرده‌اند.

 

موضوع سریال خوش نشین ها

موضوع سریال خوش نشین ها

سریال «خوش نشین‌ها» داستان خانواده‌اي را روایت میکند کـه پس از بازگشت از سفر، متوجه می شوند خانه‌شان توسط اردشیر، سرپرست خانواده، فروخته شده و او نیز ناپدید شده اسـت. این ماجرا موجب می شود کـه خانواده برای حل مشکلات مالی و پیدا کردن اردشیر، دست بـه کارهای مختلفی بزنند و این اتفاقات اصلی داستان سریال را شکل می دهند. سریال در ژانر خانوادگی و کمدی اسـت و بـه مشکلات و خوشی‌هاي‌ مردم در قالب طنز بیان میشود.

 

سریال خوش نشین ها چند قسمت است؟

سریال خوش نشین ها چند قسمت است؟

سریال «خوش نشین‌ها» دارای ۲۷ قسمت اسـت.

 

لیست بازیگران سریال خوش نشین ها

لیست بازیگران سریال خوش نشین ها

فهرست بازیگران سریال «خوش نشین‌ها» بـه شرح زیر اسـت:

  • سیروس گرجستانی: اردشیر شمشیری، همسر آفاق
  • حمید لولایی: تورج صدری، دوست اردشیر
  • مرجانه گلچین: آفاق، همسر اردشیر
  • علی صادقی: دانیال شمشیری، پسر اردشیر
  • حدیثه تهرانی: سارا شمشیری، دختر اردشیر
  • سپند امیرسلیمانی: حامد فروزش، خواستگار سارا
  • صبا کمالی: مهشید خسروی، سهامدار شرکت
  • امیر غفارمنش 

سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی، با نام اصلی علی‌اکبر محمودزاده گرجستانی، یکی از بازیگران مطرح ایرانی بود. او در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۲۳ در رشت بـه دنیا آمد ودر ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در تهران درگذشت. گرجستانی فعالیت هنری خودرا از تئاتر آغاز کرد و سپس بـه تلویزیون و سینما گسترش داد.

 

او همچنین در دوران جوانی بـه مدت چهار سال بازیکن باشگاه فوتبال شاهین تهران بوده اسـت. سیروس گرجستانی بـه خاطر نقش‌آفرینی‌هاي‌ ماندگار و حضور در آثار مختلف تلویزیونی و سینمایی، جایگاه ویژه‌اي در بین مخاطبان و هنردوستان دارد.

 

حمید لولایی

حمید لولایی

حمید لولایی، بازیگر مطرح ایرانی، در تاریخ ۳ دی ۱۳۳۴ در کیاشهر، گیلان بـه دنیا آمده اسـت. او بـه خاطر بازی در فیلم «چند می گیري گریه کنی» «۱۳۸۴» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شده اسـت.

 

لولایی با نقش‌آفرینی در مجموعه تلویزیونی «زیر آسمان شهر» در نقش خشایار مستوفی بـه شهرت رسید و با بازی در مجموعه‌هایي چون «خانه بـه دوش» و «مسافران» محبوبیت خودرا افزایش داد. فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۵۸ آغاز کرده ودر طول دوران حرفه‌اي خود در تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت‌هاي‌ متعددی داشته اسـت.

 

مرجانه گلچین

مرجانه گلچین

مرجانه گلچین، بازیگر محبوب و شناخته‌شده ایرانی، در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۴۷ در تهران متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از تئاتر آغاز کرد و سپس بـه تلویزیون و سینما گسترش داد. مرجانه گلچین بـه خاطر بازی در نقش‌هاي‌ متفاوت و بـه‌ویژه در ژانر طنز شناخته میشود و توانسته اسـت با استعداد و توانایی خود، جایگاه ویژه‌اي در دل مخاطبان ایرانی پیدا کند. او همچنین برای بازی در سریال «شاهگوش» درسال ۱۳۹۲؛ جایزه بهترین بازیگر زن را از دنیای تصویر دریافت کرده اسـت.

 

حدیثه تهرانی

حدیثه تهرانی

حدیثه تهرانی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، متولد ۲۱ آذر ۱۳۶۳ در تهران اسـت. او دارای مدرک کارشناسی در رشته مامایی و کارشناسی ارشد در کارگردانی اسـت. حدیثه تهرانی در آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی از جمله سریال «خوش نشین‌ها» بـه ایفای نقش پرداخته و با استعداد و توانایی خود توانسته اسـت جایگاه ویژه‌اي در بین مخاطبان ایرانی پیدا کند. او همچنین با کیان مقدم، هنرمند موسیقی، ازدواج کرده اسـت.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی بازیگران سریال افعی تهران «+ داستان سریال»


 

سپند امیرسلیمانی

سپند امیرسلیمانی

سپند امیرسلیمانی، بازیگر، مجری و نوازنده ایرانی، در تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۵۶ در تهران متولد شده اسـت. پدر او، سعید امیرسلیمانی، بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما اسـت و خواهر او، کمند امیرسلیمانی، نیز در عرصه بازیگری فعالیت دارد. سپند از سنین کم بازیگری را آغاز کرد ودر آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

 

او همچنین بـه موسیقی علاقه‌مند بوده ودر کنار بازیگری، بـه نوازندگی و خوانندگی نیز پرداخته اسـت. از جمله آثار شاخص او میتوان بـه فیلم‌هاي‌ «اخراجی‌ها»؛ «خوب، بد، جلف»؛ «هزارپا» و سریال‌هاي‌ «شبهای برره»؛ «کلاه پهلوی» و «معمای شاه» اشاره کرد.

 

صبا کمالی

صبا کمالی

صبا کمالی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی، در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۵۵ در ساری متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۶ با تئاتر آغاز کرد ودر سال ۱۳۷۸ با سریال «کیف انگلیسی» و فیلم «متولد ماه مهر» وارد عرصه تلویزیون و سینما شد.

 

صبا کمالی همچنین برای بازی در نمایش «از عدمیت تا آدمیت» درسال ۱۳۷۷ جایزه نخست بهترین بازیگر را از سومین جشنواره تئاتر تهران دریافت کرده اسـت. او در مجموعه‌هاي‌ تلویزیونی متعددی ایفای نقش کرده و بـه ویژه با حضور در سریال «خوش نشین‌ها» در نقش مهشید خسروی شناخته شده اسـت.

 

امیر غفارمنش

امیر غفارمنش

امیر غفارمنش، بازیگر، کارگردان و صداپیشه ایرانی، در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۴۷ در تهران متولد شده اسـت. وی فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۶۷ آغاز کرده ودر رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و معماری تهران فارغ‌التحصیل شده اسـت.

 

غفارمنش در تئاتر، سینما و تلویزیون ایران فعالیت‌هاي‌ چشمگیری داشته ودر سریال‌هاي‌ متعددی از جمله «ساعت خوش»؛ «سیب خنده»؛ «همسایه‌ها»؛ و «خوش‌نشین‌ها» بـه ایفای نقش پرداخته اسـت. او همچنین در فیلم‌هاي‌ سینمایی مانند «خانه‌اي روی آب» و «پیشونی سفید» نقش‌آفرینی کرده اسـت. امیر غفارمنش علاوه بر بازیگری، بـه تدریس فن و بیان در آموزشگاه بازیگری نیز مشغول اسـت ودر زمینه‌هاي‌ مختلف هنری فعالیت دارد.

 

در پایان

بر اساس نظرات مردم و منابع موجود، سریال «خوش نشین‌ها» بـه دلیل داستان جذاب، حضور بازیگران شناخته‌شده در عرصه طنز و خلق صحنه‌هاي‌ کمدی، بـه عنوان یکی از مجموعه‌هاي‌ زیبا و پرطرفدار شناخته میشود. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو