بیوگرافی بازیگران سریال خانه به دوش (+ داستان سریال خانه به دوش )

بیوگرافی بازیگران سریال خانه به دوش (+ داستان سریال خانه به دوش )


منبع: تالاب

1

1403/1/16

12:41


سریال “خانه بـه دوش” یک مجموعه تلویزیونی ایرانی اسـت کـه توسط رضا عطاران نوشته و […]

بیوگرافی بازیگران سریال خانه به دوش (+ داستان سریال خانه به دوش )

سریال “خانه بـه دوش” یک مجموعه تلویزیونی ایرانی اسـت کـه توسط رضا عطاران نوشته و کارگردانی شده اسـت. این سریال کـه در ژانر طنز قرار دارد، در ماه رمضان سال ۱۳۸۳ از شبکه سه سیما پخش شده اسـت. داستان سریال درباره مردی بـه نام “آقا ماشاالله” اسـت کـه در تلاش برای التیام وضعیت اقتصادی خانواده‌اش، با شخصی بـه نام بیات آشنا می شود ودر نهایت در دام کلاهبرداران می‌افتد.

 

موضوع سریال خانه به دوش

موضوع سریال خانه به دوش

موضوع سریال “خانه بـه دوش” درباره مردی بـه نام “ماشاالله مرزوقی” اسـت کـه بـه عنوان یک خانواده‌دوست و زحمتکش شناخته میشود. او تلاش میکند تا با کسب درآمد حلال، وضعیت اقتصادی خانواده‌اش را التیام ببخشد.

 

با این حال، ماشاالله با شرایط اقتصادی دشواری روبه‌رو اسـت و یک شب بـه طور اتفاقی با شخصی بـه نام “بیات” آشنا میشود. بیات بـه او پیشنهاد کاری پرسود و منفعت میدهد و ماشاالله برای نجات خانواده‌اش از فقر، پیشنهاد را می‌پذیرد. اما این تصمیم وی را بـه مسیری پر از مشکلات و درگیری‌هاي‌ غیرمنتظره می‌کشاند.

 

سریال خانه به دوش چند قسمت است؟

سریال خانه به دوش چند قسمت است؟

سریال “خانه بـه دوش” دارای ۲۷ قسمت اسـت. این سریال کـه در ژانر طنز میباشد، توسط رضا عطاران نوشته و کارگردانی شده ودر سال ۱۳۸۳ از شبکه سه سیما پخش شده اسـت.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی بازیگران فیلم فرار از ترس


 

لیست بازیگران سریال خانه به دوش

لیست بازیگران سریال خانه به دوش

لیست بازیگران اصلی سریال “خانه به دوش” به شرح زیر است:

  • حمید لولایی در نقش ماشاالله مرزوقی
  • مریم امیرجلالی در نقش ناهید، همسر ماشاالله
  • علی صادقی در نقش علی، پسر ماشاالله
  • رضا عطاران در نقش احمد، دوست ماشاالله
  • آناهیتا همتی در نقش نرگس، دختر ماشاالله
  • فلور نظری در نقش نسرین، همسر اصلان و خواهر ناهید
  • بهنوش بختیاری در نقش ژینوس، دختر اصلان
  • خشایار راد در نقش بیات، کلاهبردار

علاوه بر این، بازیگران دیگری نیز در سریال حضور داشته‌اند کـه نقش‌هاي‌ مکمل و فرعی را ایفا کرده‌اند.

 

1. حمید لولایی

حمید لولایی

حمید لولایی یکی از بازیگران مطرح و محبوب ایرانی در زمینه طنز اسـت. او در تاریخ ۳ دی ۱۳۳۴ در کیاشهر، گیلان بـه دنیا آمده و از سال ۱۳۵۸ فعالیت هنری خودرا آغاز کرده اسـت. لولایی بـه خاطر بازی در فیلم چند میگیری گریه کنی «۱۳۸۴» برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شده اسـت. او همچنین با نقش‌آفرینی در سریال‌هایي مانند زیر آسمان شهر و خانه بـه دوش بـه شهرت رسیده اسـت.

 

2. مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی، بازیگر محبوب و با استعداد ایرانی، در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۲۶ در تهران بـه دنیا آمده اسـت. او بیشتر بـه خاطر نقش‌آفرینی‌هایش در مجموعه‌هاي‌ طنز شناخته شده اسـت، بـه ویژه در دهه ۸۰ خورشیدی، کـه شامل سریال‌هایي مانند “خانه بـه دوش” «۱۳۸۳»؛ “متهم گریخت” «۱۳۸۴» و “ترش و شیرین” «۱۳۸۶» می شود. امیرجلالی همچنین بـه عنوان خواننده با گروه موسیقی بیان همکاری داشته اسـت.

 

3. علی صادقی

علی صادقی

علی صادقی، بازیگر محبوب ایرانی در زمینه طنز، در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۵۹ در تهران متولد شده اسـت. او فارغ‌التحصیل فوق دیپلم کامپیوتر اسـت و با نقش‌آفرینی در سریال‌هایي مانند “خانه بـه دوش” و “متهم گریخت” بـه شهرت رسیده اسـت. صادقی همچنین در فیلم‌هاي‌ سینمایی متعددی ایفای نقش کرده و بـه خاطر زبان بدن و نوع بازیگری‌اش در عرصه طنز، متمایز از دیگران شناخته شده اسـت.

 

4. رضا عطاران

رضا عطاران

رضا عطاران یکی از چهره‌هاي‌ شناخته‌شده و محبوب در سینما و تلویزیون ایران اسـت. او در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷ در مشهد متولد شده و بـه عنوان بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، و خواننده فعالیت دارد. عطاران فعالیت هنری خودرا از دهه ۱۳۶۰ با تئاتر آغاز کرد و سپس در تلویزیون و سینما بـه شهرت رسید. او در سریال‌هاي‌ محبوبی مانند “خانه بـه دوش” و “متهم گریخت” نقش‌آفرینی کرده ودر فیلم‌هاي‌ متعددی از جمله “خروس جنگی” و “نهنگ عنبر” بازی کرده اسـت.

 

عطاران برای کارگردانی و بازی در فیلم “خوابم می‌آد” برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان شده و بـه خاطر بازی در فیلم‌هاي‌ “طبقهٔ هساث” و “روشن” نیز دو بار دیگر برنده این جایزه شده اسـت. او همچنین بـه خاطر فعالیت‌هاي‌ هنری‌اش جوایز متعددی از جمله سه جایزه سیمرغ بلورین، پنج جایزه حافظ، یک جایزه جشن سینمای ایران و سه جایزه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران دریافت کرده اسـت.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی بازیگران فیلم زنبور کارگر و داستان فیلم


 

5. آناهیتا همتی

آناهیتا همتی

آناهیتا همتی، بازیگر ایرانی، در تاریخ ۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۲ با تئاتر آغاز کرد و نخستین حضور سینمایی ‌اش با فیلم “افسانه پوپک طلائی” درسال ۱۳۷۶ بود. همتی در سریال‌هاي‌ معروفی مانند “خانه بـه دوش” و “ترش و شیرین” بازی کرده ودر فیلم‌هاي‌ متعددی نیز ایفای نقش کرده اسـت.

 

او همچنین در زمینه تئاتر فعالیت‌هاي‌ قابل توجهی داشته و با نمایش‌هاي‌ مختلفی روی صحنه رفته اسـت. آناهیتا همتی بـه دلیل توانایی‌هاي‌ بازیگری و حضور در نقش‌هاي‌ متفاوت، جایگاه ویژه‌اي در بین هنرمندان ایرانی دارد.

 

6. فلور نظری

فلور نظری

فلور نظری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران اسـت. او در تاریخ ۱ بهمن ۱۳۴۷ در لاهیجان، گیلان متولد شده و دارای مدرک کارشناسی مدیریت اسـت. نظری فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده ودر آثار متعددی از جمله فیلم‌ها و سریال‌هایي مانند “رویای خیس”؛ “خانه بـه دوش”؛ “مسافری از هند”؛ و “متهم گریخت” بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

 

او همچنین در کشور آلمان زندگی میکند ودر ایران بـه فعالیت‌هاي‌ هنری خود ادامه میدهد. فلور نظری متأهل بوده و صاحب یک پسر بـه نام شروین اسـت. 

 

7. بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری، بازیگر مطرح ایرانی، در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا در اواسط دهه ۷۰ شمسی آغاز کرد و با حضور در مجموعه تلویزیونی “هوای تازه” بـه شهرت رسید. بختیاری برای بازی در فیلم “من” «۱۳۹۴» نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر شده اسـت.

 

او همچنین بـه دلیل فعالیت‌هاي‌ اجتماعی و حمایت از حقوق زنان و کودکان شناخته شده اسـت. بهنوش بختیاری در رشته زبان فرانسه از دانشگاه آزاد اسلامی تهران فارغ‌التحصیل شده و علاوه بر بازیگری، در زمینه‌هاي‌ دیگری مانند کارگردانی و نویسندگی نیز فعالیت دارد.

 

8. خشایار راد

خشایار راد

خشایار راد، بازیگر پیشکسوت ایرانی، در تاریخ ۵ مهر ۱۳۳۰ در تهران متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۵۳ با تئاتر آغاز کرده ودر سال ۱۳۷۴ بـه عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره تئاتر سنتی شناخته شده اسـت. خشایار راد درسال ۱۳۷۸ با سریال “قطار ابدی” وارد تلویزیون شد و با فیلم “خوابگاه دختران” درسال ۱۳۸۲ بـه سینما پا گذاشت.

 

او با بازی در سریال “خانه بـه دوش” درسال ۱۳۸۳ بـه شهرت رسید و از ان زمان در آثار متعددی از جمله “متهم گریخت” و “ترش و شیرین” نقش‌آفرینی کرده اسـت. راد همچنین بـه عنوان یکی از بازیگران فوتبال هنرمندان شناخته می شود و علاقه‌مند بـه ورزش فوتبال اسـت. او متأهل بوده و دو پسر بـه نام‌هاي‌ امید و نوید دارد. 

 


مطالب مشابه: نقد و بررسی و بیوگرافی بازیگران سریال شوگون


 

در پایان

سریال “خانه بـه دوش” بـه کارگردانی رضا عطاران، با استقبال مخاطبان و نقدهای مثبتی روبه‌رو شده اسـت. این سریال کـه در ژانر طنز اسـت، داستانی جذاب و شخصیت‌هایي دوست‌داشتنی دارد کـه می تواند لحظات خوشی را برای بینندگان فراهم کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو