بیوگرافی بازیگران سریال ترش و شیرین

بیوگرافی بازیگران سریال ترش و شیرین


منبع: تالاب

2

1403/1/20

00:33


سریال ترش و شیرین یک مجموعه تلویزیونی طنز ایرانی اسـت کـه توسط رضا عطاران کارگردانی […]

بیوگرافی بازیگران سریال ترش و شیرین

سریال ترش و شیرین یک مجموعه تلویزیونی طنز ایرانی اسـت کـه توسط رضا عطاران کارگردانی و سروش صحت و محمدرضا آرین نویسندگی شده اسـت. داستان درباره نصرت خانم «با بازی مریم امیرجلالی» اسـت، زنی مستقل کـه پس از مرگ همسرش، فرزندانش را بـه تنهایی بزرگ میکند. 

 

این سریال در نوروز ۱۳۸۶ از شبکه سه سیما پخش شد و طبق گزارش‌ها، مورد استقبال بینندگان قرار گرفته ودر نظرسنجی نوروز ۱۳۹۲؛ رتبه سوم را در بین سریال‌هاي‌ طنز نوروزی بـه خود اختصاص داده اسـت.

 

موضوع سریال ترش و شیرین چیست؟

موضوع سریال ترش و شیرین چیست؟

موضوع سریال ترش و شیرین درباره نصرت خانم، با بازی مریم امیرجلالی، اسـت کـه پس از مرگ همسرش، بـه تنهایی فرزندانش را بزرگ میکند.

 

داستان با پایان یافتن مهلت خانه اجاره‌اي نصرت خانم آغاز می شود و او وادار بـه نقل مکان بـه خانه‌اي دیگر می شود، کـه این اتفاق باعث بروز ماجراهایی میشود کـه زندگی او و خانواده‌اش را دستخوش تغییراتی می کند.

 

سریال ترش و شیرین چند قسمت است؟

سریال ترش و شیرین چند قسمت است؟

سریال ترش و شیرین دارای 16 قسمت اسـت. هر قسمت از این سریال طنز و اجتماعی بـه طور معمول حدود 2 ساعت زمان دارد.

 

لیست بازیگران سریال ترش و شیرین

لیست بازیگران سریال ترش و شیرین

فهرست بازیگران سریال ترش و شیرین شامل هنرمندان زیر اسـت:

  • حمید لولایی
  • مریم امیرجلالی
  • رضا عطاران
  • مجید صالحی
  • رضا شفیعی‌جم
  • آناهیتا همتی
  • خشایار راد
  • احمد پورمخبر
  • شهره سلطانی
  • مختار سائقی
  • باقر صحرارودی
  • پرستو مقدم
  • پروین ملکی
  • آناهیتا افشار
  • عباس محبوب
  • سیدرضا حسینی
  • حلیمه سعیدی
  • مجید شهریاری
  • سید جلال طباطبایی
  • بهشاد شریفیان
  • رضا کریمی
  • فرشاد ارج
  • نگین عبداللهی
  • حسام صالحی
  • سید جواد یحیوی
  • فتح‌الله طاهری
  • آزاده خورشیددوست
  • حسین زمانی
  • ابراهیم شجاعی
  • حسن بوستانی
  • اصغر نیکورز

 

حمید لولایی

حمید لولایی

حمید لولایی یک بازیگر مطرح ایرانی اسـت کـه در ۳ دی ۱۳۳۴ در کیاشهر، گیلان بـه دنیا آمده اسـت. او درسال ۱۳۵۸ فعالیت هنری خودرا آغاز کرد و بـه خاطر بازی در فیلم چند می گیري گریه کنی «۱۳۸۴»؛ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شده اسـت.

 

لولایی بـه واسطه نقش‌آفرینی در مجموعه‌هاي‌ تلویزیونی مانند زیر آسمان شهر، خانه بـه دوش و مسافران بـه شهرت رسیده اسـت. او همچنین در سریال ترش و شیرین نیز بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

 

مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی، بازیگر محبوب و با استعداد ایرانی، در ۲۹ آذر ۱۳۲۶ در تهران متولد شده اسـت. او درسال ۱۳۷۴ وارد عرصه بازیگری شد و بـه خاطر نقش‌آفرینی‌هایش در مجموعه‌هاي‌ طنز دهه ۸۰ خورشیدی، بـه ویژه خانه بـه دوش، متهم گریخت، و ترش و شیرین، شهرت یافت. امیرجلالی همچنین بـه عنوان خواننده با گروه موسیقی بیان همکاری داشته اسـت.

 

رضا عطاران

رضا عطاران

رضا عطاران، بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مشهور ایرانی، در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷ در مشهد متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا در دهه ۶۰ شروع کرد و بـه سرعت بـه یکی از چهره‌هاي‌ شناخته شده در عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما تبدیل شد.

 

عطاران با همکاری با مهران مدیری در مجموعه‌هایي مانند پرواز ۵۷ و ساعت خوش بـه شهرت رسید و با کارگردانی و بازی در سریال‌هایي مانند خانه بـه دوش و متهم گریخت محبوبیت خودرا افزایش داد. او همچنین در فیلم‌هاي‌ موفقی مانند نهنگ عنبر و هزارپا نقش‌آفرینی کرده و جوایز متعددی از جمله سه جایزه سیمرغ بلورین و پنج جایزه حافظ را دریافت کرده اسـت.

 

مجید صالحی

مجید صالحی

مجید صالحی، بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ایرانی، در ۲۶ شهریور ۱۳۵۴ در تاکستان متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا در حوزه تئاتر آغاز کرد و بـه عنوان دانش‌آموخته مکتب حمید سمندریان، کارگردان مشهور تئاتر، شناخته میشود. صالحی درسال ۱۳۷۳ با نمایش «سیاه زنگی و هفت کچلون» بـه شهرت رسید ودر سال ۱۳۷۶ در نمایش «آنتیگونه» بـه ایفای نقش پرداخت.

 

او در دهه هفتاد با حضور در سریال «مجید دلبندم» بـه کارگردانی رضا عطاران بـه شهرت رسید و در بین مردم شناخته شد. صالحی همچنین برای نقش‌آفرینی در فیلم «شماره ۱۰»؛ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شده اسـت.

 

رضا شفیعی‌جم

رضا شفیعی‌جم

رضا شفیعی‌جم، بازیگر و کمدین ایرانی، در ۱۰ تیر ۱۳۵۰ در تهران متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۰ با بازی در تئاتر آغاز کرد و با حضور در سریال‌هاي‌ کمدی مانند ساعت خوش بـه شهرت رسید.

 

شفیعی‌جم بیشتر در ژانر کمدی فعالیت داشته ودر سریال‌هاي‌ پربیننده دهه‌هاي‌ ۷۰ و ۸۰ مانند چارخونه و شب‌هاي‌ برره حضور داشته اسـت. او همچنین در خوانندگی تیتراژ پایانی برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها نیز فعالیت کرده و سابقه کارگردانی برای فیلم نمایش خانگی وفا ۲۰۱۲ را نیز دارد.

 

آناهیتا همتی

آناهیتا همتی

آناهیتا همتی، بازیگر ایرانی، در ۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا درسال ۱۳۷۲ با نمایش تنبور نواز بـه نویسندگی محمد رحمانیان آغاز کرد. همتی در سینما با فیلم افسانه پوپک طلائی درسال ۱۳۷۶ وارد شد، اما این فیلم بـه نمایش گذاشته نشد. او در سریال‌هاي‌ معروفی مانند خانه بـه دوش «۱۳۸۳» و ترش و شیرین «۱۳۸۶» با کارگردانی رضا عطاران بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

 

خشایار راد

خشایار راد

خشایار راد، بازیگر ایرانی متولد ۵ مهر ۱۳۳۰ در تهران، در زمینه تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت دارد. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۵۳ آغاز کرد ودر سال ۱۳۷۴ بـه عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره تئاتر سنتی شناخته شد.

 

خشایار راد با سریال قطار ابدی درسال ۱۳۷۸ وارد تلویزیون شد و با فیلم خوابگاه دختران درسال ۱۳۸۲ بـه سینما راه یافت. او با بازی در سریال خانه بـه دوش درسال ۱۳۸۳ بـه شهرت رسید. خشایار راد همچنین در سریال‌هایي مانند متهم گریخت، زندگی بـه شرط خنده و ترش و شیرین نقش‌آفرینی کرده اسـت.

 

احمد پورمخبر

احمد پورمخبر

احمد پورمخبر، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در ۱۴ شهریور ۱۳۱۹ در تفرش متولد شد ودر ۳۰ تیر ۱۳۹۹ در کرج درگذشت. او کـه در محله سنگلج تهران بزرگ شده بود، فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و با نقش‌آفرینی در سریال‌هاي‌ متهم گریخت و ترش و شیرین بـه شهرت رسید. پورمخبر همچنین در فیلم‌هایي مانند کباب غاز، لیموترش، و اخراجی‌ها ۳ بازی کرده اسـت. او بـه دلیل بیماری آلزایمر درگذشت ودر قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران بـه خاک سپرده شد.

 

شهره سلطانی

شهره سلطانی

شهره سلطانی، بازیگر و خواننده ایرانی، در ۱۴ بهمن ۱۳۴۸ در بجنورد متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۰ آغاز کرده ودر زمینه‌هاي‌ مختلفی از جمله تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت دارد. سلطانی همچنین بـه عنوان نوازنده سنتور و پیانو شناخته شده ودر کنار بازیگری، بـه موسیقی نیز علاقه‌مند اسـت.

 

او در سریال‌هاي‌ متعددی از جمله ترش و شیرین بـه ایفای نقش پرداخته و با بازی دراین سریال‌ها بـه شهرت رسیده اسـت. شهره سلطانی همچنین بـه دلیل علاقه بـه حیوانات و محیط زیست، رژیم گیاهخواری را پیشه کرده اسـت.

 

مختار سائقی

مختار سائقی

مختار سائقی، بازیگر و طراح صحنه و لباس ایرانی، در ۲۸ شهریور ۱۳۳۵ در تهران متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا درسال ۱۳۶۲ با بازی در فیلم ریشه در خون بـه کارگردانی سیروس الوند آغاز کرد. سائقی در طول دوران حرفه‌اي خود در آثار متعدد سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرده اسـت. برخی از آثار شاخص او عبارتند از پا تو کفش من نکن «۱۳۹۵»؛ رسوایی ۲ «۱۳۹۴»؛ و کباب غاز «۱۳۹۰». او همچنین در سریال‌هاي‌ تلویزیونی مانند ترش و شیرین و شب‌هاي‌ برره نقش‌آفرینی کرده اسـت.

 

باقر صحرارودی

باقر صحرارودی

باقر صحرارودی، بازیگر ایرانی بود کـه در ۲۶ خرداد ۱۳۲۱ در فسا متولد شد ودر ۸ تیر ۱۳۹۳ در تهران درگذشت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۳۴ آغاز کرد ودر طول دوران حرفه‌اي خود بـه عنوان بازیگر، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان فعالیت داشت. صحرارودی در آثار متعددی از جمله فیلم‌هاي‌ سینمایی و سریال‌هاي‌ تلویزیونی نقش‌آفرینی کرد و بـه خاطر نقش‌هاي‌ ماندگارش در ذهن مخاطبان جای دارد. او بـه دلیل مشکلات ریوی درگذشت ودر قطعه هنرمندان بهشت زهرا بـه خاک سپرده شد.

 

پرستو مقدم

پرستو مقدم

پرستو مقدم بازیگری اسـت کـه با نقش‌آفرینی در سریال ترش و شیرین در نقش مرسده ودر سریال خوش نشین ها در نقش پرستو بـه شهرت رسید. او فعالیت حرفه‌اي خودرا درسال ۱۳۸۴ با فیلم تله بـه کارگردانی سیروس الوند آغاز کرد ودر اولین تجربه بازیگری خود با هنرمندانی مطرح همبازی بود. پرستو مقدم همچنین در فیلم‌هایي مانند ملبورن، پیدا و پنهان، و دختر شاه پریون نیز ایفای نقش کرده اسـت.

 

پروین ملکی

پروین ملکی

پروین ملکی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران اسـت. او درسال ۱۳۲۶ در تهران متولد شده و از سال ۱۳۷۶ تا کنون در عرصه هنر فعالیت دارد. او در سریال‌هایي مانند جیران، خوشنام و ارثیه پدری نیز حضور داشته اسـت. پروین ملکی با توانایی‌هاي‌ نمایشی خود توانسته اسـت در طیف گسترده‌اي از نقش‌ها ظاهر شود و تجارب متنوعی در عرصه بازیگری کسب کند.

 

آناهیتا افشار

آناهیتا افشار

آناهیتا افشار، بازیگر ایرانی اسـت کـه در ۷ مرداد ۱۳۶۵ در هشترود بـه دنیا آمده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده ودر زمینه‌هاي‌ سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت دارد. آناهیتا افشار در سریال‌هاي‌ متعددی از جمله ترش و شیرین، خانه بـه دوش و متهم گریخت بـه ایفای نقش پرداخته اسـت. او همچنین در فیلم‌هایي مانند سامورایی در برلین، هفت و نیم و ایستگاه اتمسفر بازی کرده اسـت.

 

عباس محبوب

عباس محبوب

عباس محبوب، بازیگر ایرانی، درسال ۱۳۲۸ در تهران متولد شده اسـت. او فارغ‌التحصیل رشته هنرهای دراماتیک اسـت و زیر نظر استادانی چون حمید سمندریان، اسماعیل شنگله و پرویز تأییدی آموزش دیده اسـت. محبوب فعالیت هنری خودرا از تئاتر مدرسه در دوران جوانی آغاز کرد و بعد ها بـه عرصه سینما و تلویزیون ورود پیدا کرد. او در آثار متعددی از جمله فیلم‌هاي‌ سینمایی و سریال‌هاي‌ تلویزیونی ایفای نقش کرده اسـت.

 

سیدرضا حسینی

سیدرضا حسینی

سیدرضا حسینی یکی از بازیگران مشهور سینما، تئاتر و تلویزیون ایران اسـت کـه بیشتر در تئاتر فعالیت دارد. او بـه خاطر نقش بیژن خواستگار سیما در سریال ترش و شیرین بـه شهرت رسید. حسینی متولد سال ۱۳۵۴ در کرج اسـت و فعالیت حرفه‌اي خودرا از دوران مدرسه و سال دوم راهنمایی با علاقه بـه بازیگری آغاز کرد.

 

او در طول فعالیتش ۱۴ سریال تلویزیونی، ۴۰ تله‌فیلم و ۱۰ فیلم سینمایی را در کارنامه هنری خود ثبت کرده اسـت. سیدرضا حسینی علاوه بر بازیگری، بـه عنوان مدیر تولید سینما و تلویزیون در پشت صحنه برخی فیلم‌ها و سریال‌ها نیز فعالیت داشته اسـت.

 

حلیمه سعیدی

حلیمه سعیدی

حلیمه سعیدی، بازیگر ایرانی بود کـه در ۹ تیر ۱۳۱۳ در ضیاآباد، تاکستان، ایران بـه دنیا آمد ودر ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ درگذشت. او بـه خاطر حضور در آثار طنز تلویزیونی و همکاری با رضا عطاران شناخته شده بود. حلیمه سعیدی اولین بار در سریال روزگار قریب بـه ایفای نقش پرداخت و با نقش‌آفرینی در سریال‌هایي مانند متهم گریخت و ترش و شیرین بـه شهرت رسید. او در ۸۷ سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

 

سید جلال طباطبایی

سید جلال طباطبایی

سید جلال طباطبایی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، درسال ۱۳۲۹ در تهران متولد شد ودر ۲۲ تیر ۱۳۹۹ درگذشت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۵۳ آغاز کرد ودر طیف گسترده‌اي از فیلم‌ها و سریال‌ها ایفای نقش کرد.

 

طباطبایی بـه خاطر بازی در سریال‌هایي مانند شب‌هاي‌ برره، خانه بـه دوش و ترش و شیرین شناخته شده اسـت. او همچنین دربخش‌هاي‌ فنی و تدارکاتی فیلم‌هایي مانند صمد آرتیست میشود «۱۳۵۳»؛ وصل نیکان «۱۳۷۰»؛ و جان‌سخت «۱۳۷۶» همکاری داشته اسـت. درگذشت او بر اثر سکته قلبی بود.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی بازیگران فیلم کشتارگاه و نقد و بررسی


 

در پایان

سریال ترش و شیرین بـه دلیل داستان جذاب، بازی خوب بازیگران و طنز موقعیت‌هایي کـه در ان بـه وجود می آید، مورد توجه بسیاری از بینندگان قرار گرفته اسـت. این سریال با کارگردانی رضا عطاران و بازی هنرمندانی چون مریم امیرجلالی و حمید لولایی، توانسته اسـت مخاطبان زیادی را بـه خود جلب کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو