بیوگرافی بازیگران سریال پاورچین (+داستان سریال)

بیوگرافی بازیگران سریال پاورچین (+داستان سریال)


منبع: تالاب

1

1403/1/20

00:41


سریال «پاورچین» یک مجموعه تلویزیونی کمدی اجتماعی اسـت کـه از شهریور ۱۳۸۱ تا اردیبهشت ۱۳۸۲ […]

بیوگرافی بازیگران سریال پاورچین (+داستان سریال)

سریال «پاورچین» یک مجموعه تلویزیونی کمدی اجتماعی اسـت کـه از شهریور ۱۳۸۱ تا اردیبهشت ۱۳۸۲ از شبکه ۵ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده اسـت. این سریال توسط مهران مدیری کارگردانی شده و نویسندگان ان تحت تأثیر مجموعه تلویزیونی «دوستان» بوده‌اند.

 

موضوع سریال پاورچین چیست؟

موضوع سریال پاورچین چیست؟

سریال «پاورچین» در ژانر کمدی موقعیتی قرار دارد و داستان ان درباره فرهاد برره اسـت کـه برای تحصیل از برره بـه تهران آمده و با مهتاب مهتابی ازدواج کرده اسـت. این سریال بـه کارگردانی مهران مدیری ساخته شده و نویسندگان ان تحت تأثیر مجموعه تلویزیونی «دوستان» بوده‌اند. داستان با ورود افراد جدید بـه خانه فرهاد و مهتاب و تغییرات و چالش‌هایي کـه در زندگی ان‌ها ایجاد می کنند، پیش میرود.

 

سریال پاورچین چند قسمت است؟

سریال پاورچین چند قسمت است؟

سریال «پاورچین» دارای ۱۳۰ قسمت اسـت. این مجموعه از شهریور ۱۳۸۱ تا اردیبهشت ۱۳۸۲ از شبکه ۵ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی بازیگران سریال نیمه ی تاریک من «+داستان سریال»


 

لیست بازیگران سریال پاورچین

لیست بازیگران سریال پاورچین

فهرست بازیگران سریال «پاورچین» بـه شرح زیر اسـت:

  • مهران مدیری در نقش مهندس فرهاد
  • سحر زکریا در نقش مهتاب مهتابی
  • ابراهیم آبادی در نقش آقای مهتابی
  • هایده حائری در نقش خانم مهتابی
  • محمدرضا هدایتی در نقش طغرل
  • سعید پیردوست در نقش آقای رئیس
  • ساعد هدایتی در نقش سعید
  • کامران فیوضات در نقش آقای فیوضات
  • سیامک انصاری
  • سید جواد رضویان
  • شقایق دهقان
  • سحر ولدبیگی
  • وحید مهین‌دوست

 

مهران مدیری

مهران مدیری

مهران مدیری یکی از چهره‌هاي‌ شناخته‌شده در عرصه هنری ایران اسـت. او بـه عنوان کارگردان، بازیگر، تهیه‌کننده، خواننده و مجری فعالیت دارد و برای نقش‌آفرینی‌هایش در آثار طنز تلویزیونی و سینمایی مشهور اسـت. مدیری در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۴۶ در تهران متولد شد و از سال ۱۳۶۸ تا کنون در عرصه هنری فعالیت میکند.

 

او درسال ۲۰۰۹ توسط مجله نیوزویک بـه عنوان بیستمین مرد قدرتمند ایران نامیده شده اسـت. مهران مدیری همچنین ۱۰ بار برنده جایزه حافظ شده و رکورد بیشترین جوایز را در بین برندگان این جایزه دارد.

 

سحر زکریا

سحر زکریا

سحر زکریا، بازیگر ایرانی، در تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۵۲ در اراک بـه دنیا آمده اسـت. او با بازی در مجموعه تلویزیونی «در پناه تو» درسال ۱۳۷۴ وارد دنیای بازیگری شد و با نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ مختلف، از جمله «پاورچین»؛ «مرد دوهزارچهره»؛ و «قهوه تلخ»؛ شهرت یافت. زکریا همچنین در زمینه‌هاي‌ دیگری مانند تئاتر و نمایش‌هاي‌ تلویزیونی فعالیت داشته و توانایی‌هاي‌ خودرا بـه نمایش گذاشته اسـت.

 

ابراهیم آبادی

ابراهیم آبادی

ابراهیم آبادی، بازیگر پیشکسوت ایرانی، در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۱۳ در تبریز متولد شد ودر ۹ آبان ۱۳۹۸ در تهران درگذشت. او در زمینه‌هاي‌ سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت داشت و بـه خاطر نقش‌آفرینی‌هاي‌ ماندگارش در آثاری چون «مختارنامه»؛ «پاورچین»؛ و «شب دهم» شناخته میشود.

 

آبادی همچنین در فیلم‌هایي مانند «بوی کافور عطر یاس» و «توکیو بدون توقف» ایفای نقش کرده اسـت. او علاوه بر بازیگری، در جشنواره‌هاي‌ تئاتری نیز حضور فعال داشته و بـه عنوان داور و ناظر در بسیاری از ان‌ها شرکت کرده اسـت.

 

هایده حائری

هایده حائری

هایده حائری، بازیگر، نویسنده، کارگردان فیلم، مجری، مترجم و بازیگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی اسـت. او در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۳۳ در تهران متولد شده و دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته تئاتر از دانشگاه ویلیام پترسون در آمریکا اسـت. هایده حائری همچنین پزشکی در رشته پژوهش هنر با گرایش هنرهای نمایشی از دانشگاه هنر ایران دارد و بـه عنوان استاد دانشگاه نیز فعالیت داشته اسـت.

 

او در آثار متعددی بـه ایفای نقش پرداخته ودر برخی از ان‌ها نیز بـه عنوان کارگردان فعالیت کرده اسـت. هایده حائری بـه خاطر بازی در سریال‌ها و فیلم‌هاي‌ متعددی شناخته شده اسـت ودر سال ۱۳۸۱ با مهران مدیری در سریال «پاورچین» همکاری داشته اسـت.

 

محمدرضا هدایتی

محمدرضا هدایتی

محمدرضا هدایتی، بازیگر، خواننده و صداپیشه ایرانی، در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۲ در زابل متولد شده اسـت. وی بـه خاطر نقش‌هاي‌ کمدی در سریال‌هاي‌ تلویزیونی بـه کارگردانی مهران مدیری شهرت دارد ودر عرصه تئاتر نیز بسیار فعال بوده اسـت. هدایتی همچنین بـه عنوان خواننده فعالیت دارد و آلبوم‌هایي مانند «برگ و باد» و «ماه می‌خنده» را منتشر کرده اسـت.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی بازیگران سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره «+ داستان سریال»


 

سعید پیردوست

سعید پیردوست

سعید پیردوست، با نام هنری علیرضا پیردوست، یکی از بازیگران شناخته‌شده تئاتر، سینما و تلویزیون ایران اسـت. او در تاریخ ۱۶ دی ۱۳۱۹ در تهران متولد شده و از سال ۱۳۵۲ تا کنون در عرصه هنری فعالیت دارد. پیردوست با ایفای نقش در فیلم «گوزن‌ها» بـه کارگردانی مسعود کیمیایی در سینما شناخته شد ودر آثار برجسته‌اي چون «خائن‌کشی»؛ «دم‌سرخ‌ها» و «قاتل اهلی» بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

 

او همچنین در سریال‌هاي‌ محبوبی مانند «پاورچین» و «برره» بـه کارگردانی مهران مدیری نقش‌آفرینی کرده و با این نقش‌ها بـه شهرت رسیده اسـت. سعید پیردوست بـه خاطر توانایی‌هاي‌ بازیگری و حضور موفق در آثار مختلف، جایگاه ویژه‌اي در بین هنرمندان و مخاطبان دارد.

 

ساعد هدایتی

ساعد هدایتی

ساعد هدایتی، بازیگر ایرانی، در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۳۴ در رشت متولد شده اسـت. او کار خودرا از سال ۱۳۴۹ آغاز کرد ودر فیلم‌هایي چون «آب‌نبات‌چوبی» و «جنگجویان کوچولو» بـه ایفای نقش پرداخت. پس از وقفه‌اي طولانی در فعالیت‌هاي‌ هنری، درسال ۱۳۷۸ با مهران مدیری آشنا شد و این آشنایی بـه همکاری طولانی ان‌ها در سریال‌هایي مانند «پاورچین»؛ «نقطه‌چین»؛ «شب‌هاي‌ برره»؛ «مرد هزارچهره»؛ «قهوه تلخ» و «در حاشیه» منجر شد.

 

کامران فیوضات

کامران فیوضات

کامران فیوضات، با نام اصلی کامران‌علی فیوضات، بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون اسـت. او درسال ۱۳۳۰ در تهران متولد شده و از سال ۱۳۴۹ فعالیت هنری خودرا آغاز کرده اسـت. کامران فیوضات با بازی در تئاتر شروع کرد ودر سال ۱۳۵۵ وارد عرصه تلویزیون شد. فعالیت‌هاي‌ سینمایی او از سال ۱۳۶۰ با فیلم «رسول پسر ابوالقاسم» بـه کارگردانی داریوش فرهنگ آغاز شد.

 

سید جواد رضویان

سید جواد رضویان

سید جواد رضویان، بازیگر، کارگردان، خواننده، و مجری ایرانی، در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در شهر قم متولد شده اسـت1. او فارغ‌التحصیل رشته نقاشی اسـت و از سال ۱۳۷۵ بـه واسطه دوستانش وارد عرصه بازیگری شد.

 

رضویان با مجموعه تلویزیونی «سیب خنده» بـه تلویزیون آمد و با سریال «پاورچین» بـه کارگردانی مهران مدیری بـه شهرت رسید. او در سریال‌هایي مانند «در حاشیه» و «در حاشیه ۲» نیز بازی کرده و محبوبیت بیشتری کسب کرده اسـت. رضویان تجربه‌هایي نیز در کارگردانی دارد و چندین آلبوم موسیقی نیز منتشر کرده اسـت.

 

شقایق دهقان

شقایق دهقان

شقایق دهقان، بازیگر و نویسنده ایرانی، در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۵۷ در شهر گیسن، کشور آلمان متولد شده اسـت. او درخانواده‌اي با اصلیت بختیاری از شهرکرد بـه دنیا آمده و سه ماه پس از تولد بـه همراه خانواده بـه ایران بازگشته اسـت.

 

دهقان فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده و بـه خصوص بـه خاطر بازی در نقش‌هاي‌ طنز شناخته شده اسـت. او در مجموعه‌هاي‌ تلویزیونی مانند «پاورچین» و «ساختمان پزشکان» بـه ایفای نقش پرداخته و سه بار نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر زن کمدی از جشنواره حافظ شده اسـت.

 

سحر ولدبیگی

سحر ولدبیگی

سحر ولدبیگی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در تاریخ ۱ تیر ۱۳۵۶ در تهران متولد شده اسـت1. او فارغ‌التحصیل دیپلم اداری بازرگانی از هنرستان شهید مدرس اسـت و از سال ۱۳۷۵ فعالیت هنری خودرا آغاز کرده.

 

سحر ولدبیگی با بازی در سریال «دختران» بـه شهرت رسید ودر مجموعه‌هاي‌ تلویزیونی متعددی از جمله «پاورچین»؛ «نقطه چین»؛ و «زندگی بـه شرط خنده» نقش‌آفرینی کرده اسـت. همچنین، او در فیلم‌هاي‌ سینمایی مانند «شهر موشها ۲» و «یک فراری از بگبو» بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

 

وحید مهین‌دوست

وحید مهین‌دوست

وحید مهین‌دوست، بازیگر و دستیار کارگردان در سینما و تلویزیون ایران اسـت. او در آثاری چون سریال‌هاي‌ «پاورچین»؛ «نقطه‌چین» و «خنده بازار» فعالیت داشته و بـه عنوان یکی از همکاران ثابت مهران مدیری شناخته میشود.

 

وحید مهین‌دوست همچنین در سریال‌هایي مانند «شب‌هاي‌ برره» و «چارخونه» نیز حضور داشته اسـت. او از سال ۱۳۸۱ با بازی در فیلم «توکیو بدون توقف» بـه کارگردانی سعید عالم‌زاده وارد عرصه سینما شد و با هنرمندانی چون مهران مدیری، پانته‌آ بهرام، حسن شکوهی و گوهر خیراندیش همکاری کرده اسـت.

 

در پایان

سریال «پاورچین» بـه دلیل داشتن داستان‌هاي‌ جذاب، شخصیت‌هاي‌ متنوع و طنز خاص خود، محبوبیت زیادی بین مخاطبان پیدا کرده اسـت. این سریال با کارگردانی مهران مدیری و بازی بازیگران شناخته‌شده، توانسته اسـت تأثیر قابل توجهی در عرصه طنز تلویزیونی ایران بگذارد. اگر بـه دنبال یک سریال کمدی با موقعیت‌هاي‌ خنده‌دار و داستان‌هاي‌ اجتماعی هستید، تماشای «پاورچین» میتواند انتخاب خوبی باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو