بیوگرافی بازیگران سریال چارخونه و داستان سریال چارخونه

بیوگرافی بازیگران سریال چارخونه و داستان سریال چارخونه


منبع: تالاب

1

1403/1/16

12:41


سریال چارخونه یک مجموعه تلویزیونی کمدی ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۸۶ تولید شده و از […]

بیوگرافی بازیگران سریال چارخونه و داستان سریال چارخونه

سریال چارخونه یک مجموعه تلویزیونی کمدی ایرانی اسـت کـه درسال ۱۳۸۶ تولید شده و از شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش میشد. این سریال اولین تجربه کارگردانی سروش صحت بوده و تهیه‌کنندگی ان را محسن چگینی بر عهده داشته اسـت. چارخونه بـه دلیل استفاده از شخصیت‌هاي‌ معمولی بـه نظر افغانی، واکنش‌هایي را نیز در پی داشته اسـت.

 

موضوع سریال چارخونه چیست؟

موضوع سریال چارخونه چیست؟

موضوع سریال چارخونه درباره زوج میانسالی بـه نام‌هاي‌ منصور جمالی «با بازی حمید لولایی» و شکوه «با بازی مریم امیرجلالی» اسـت کـه با دو دختر و دامادشان دریک مجتمع آپارتمانی زندگی می کنند. داستان از قسمت ۲۲ با ورود شخصیت شنبه «با بازی سیدجواد رضویان»؛ کارگر مظلوم افغانی، و ماندگار شدن او در چهارخانه، جذاب‌تر میشود.

 

مشخص می شود کـه حامد «با بازی رضا شفیعی‌جم» داماد بزرگ خانواده، نیز هم ولایتی شنبه بوده و نام واقعی او چهارشنبه اسـت. او توانسته با نیرنگ خانواده جمالی را فریب دهد و با دختر بزرگتر ان‌ها ازدواج کند. در هر قسمت، اتفاقات تازه‌اي رخ میدهد کـه ماجرای همان قسمت بـه صورت طنز و کمدی بیان می شود.

 

سریال چارخونه چند قسمت است؟

سریال چارخونه چند قسمت است؟

سریال چارخونه در مجموع ۹۰ قسمت دارد. این سریال کمدی ایرانی کـه درسال ۱۳۸۶ تولید شده، از شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می ‌شد.

 


مطالب مشابه: سریال جذاب زعفرانی با بیوگرافی کامل بازیگرها


 

لیست بازیگران سریال چارخونه

لیست بازیگران سریال چارخونه

فهرست بازیگران اصلی سریال چارخونه بـه شرح زیر اسـت:

  • حمید لولایی
  • مریم امیرجلالی
  • سیدجواد رضویان
  • اردلان شجاع‌کاوه
  • محمد شیری
  • فلامک جنیدی
  • سحر ولدبیگی
  • بهنوش بختیاری
  • رضا شفیعی‌جم

 

1. حمید لولایی

حمید لولایی

حمید لولایی یکی از بازیگران شناخته شده و محبوب ایرانی اسـت کـه در ۳ دی ۱۳۳۴ در کیاشهر، گیلان بـه دنیا آمده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۵۸ آغاز کرده ودر طیف گسترده‌اي از نقش‌هاي‌ کمدی و جدی در سینما و تلویزیون ایران ظاهر شده اسـت.

 

لولایی برای بازی در فیلم «چند می گیری گریه کنی» «۱۳۸۴» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شده اسـت. او همچنین برای نقش‌آفرینی در مجموعه‌هاي‌ تلویزیونی مانند «زیر آسمان شهر» و «خانه بـه دوش» شهرت دارد.

 

2. مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی

 

مریم امیرجلالی، بازیگر اهل ایران، متولد سال ۱۳۲۶ در تهران اسـت. او بیشتر بـه خاطر نقش‌آفرینی‌هایش در سریال‌هاي‌ طنز دهه ۱۳۸۰ شناخته شده اسـت، مانند «خانه بـه دوش» «۱۳۸۳»؛ «متهم گریخت» «۱۳۸۴» و «ترش و شیرین» «۱۳۸۶». امیرجلالی همچنین بـه عنوان خواننده با گروه موسیقی بیان همکاری داشته اسـت. او برای بازی در سریال «چارخونه» در نقش «شکوه» ودر سریال «ترش و شیرین» در نقش «نصرت ملکی» محبوبیت زیادی کسب کرده اسـت.

 

3. سیدجواد رضویان

سیدجواد رضویان

سید جواد رضویان، بازیگر، کارگردان و خواننده ایرانی، متولد ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در شهر قم اسـت. او فارغ‌التحصیل رشته نقاشی اسـت و از سال ۱۳۷۵ در عرصه بازیگری فعالیت دارد. رضویان با سریال‌هایي مانند «پاورچین» و «در حاشیه» بـه شهرت رسیده ودر آثار مختلف تلویزیونی و سینمایی ایفای نقش کرده اسـت. او همچنین تجربه کارگردانی دارد ودر چندین تله‌فیلم و آلبوم موسیقی نیز حضور داشته اسـت.

 

4. اردلان شجاع‌کاوه

اردلان شجاع‌کاوه

 

اردلان شجاع‌کاوه بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران اسـت. او متولد سال ۱۳۴۱ در بیرجند اسـت و اصالتاً از شهرستان بابل در استان مازندران می باشد. شجاع‌کاوه تحصیلات خودرا در رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فوق لیسانس بازیگری را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده اسـت.

 

او در طیف گسترده‌اي از آثار تلویزیونی و سینمایی حضور داشته و بـه ویژه برای نقش‌آفرینی در سریال‌هایي مانند «چارخونه» و «یوسف پیامبر» شناخته شده اسـت. اردلان شجاع‌کاوه همچنین در زمینه تئاتر فعالیت دارد ودر برخی نمایش‌ها بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

 


مطالب مشابه: نقد و بررسی برنامه شب های مافیا


 

5. محمد شیری

محمد شیری

محمد شیری، بازیگر ایرانی، متولد ۳۰ بهمن ۱۳۲۸ در مشهد اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۴۹ آغاز کرده ودر زمینه‌هاي‌ تئاتر، تلویزیون و سینما فعالیت داشته اسـت. شیری بـه خصوص برای نقش‌آفرینی در سریال محبوب «شب‌هاي‌ برره» بـه شهرت رسیده ودر بسیاری از آثار دیگر نیز حضور داشته اسـت. او همچنین در سریال‌هایي مانند «زیرخاکی ۴» و «دوقلوها» ایفای نقش کرده اسـت.

 

6. فلامک جنیدی

فلامک جنیدی

فلامک جنیدی، بازیگر، نویسنده و فارغ‌التحصیل رشته نمایشنامه‌نویسی اسـت کـه در ۱۴ بهمن ۱۳۵۱ در مشهد بـه دنیا آمده اسـت. او کار خودرا با بازی در سریال‌هاي‌ مهران مدیری آغاز کرد و با نقش‌آفرینی در سریال‌هایي مانند «جنگ ۷۷»؛ «ببخشید شـما» و «این چند نفر» بـه شهرت رسید.

 

فلامک جنیدی همچنین بـه عنوان نویسنده فعالیت دارد و کتاب‌هایي مانند «جایی بـه نام تاماساکو» و «چرک» را منتشر کرده اسـت. او پس از یک دوره طولانی دوری از سینما و تلویزیون، در سریال «روزی روزگاری مریخ» بـه ایفای نقش پرداخت.

 

7. سحر ولدبیگی

سحر ولدبیگی

سحر ولدبیگی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، متولد ۱ تیر ۱۳۵۶ در تهران اسـت. او فارغ‌التحصیل دیپلم اداری بازرگانی از هنرستان شهید مدرس می باشد و از سال ۱۳۷۵ در عرصه بازیگری فعالیت دارد.

 

ولدبیگی با بازی در سریال‌هایي مانند «پاورچین» و «چارخونه» بـه شهرت رسیده ودر بسیاری از آثار تلویزیونی و سینمایی دیگر نیز حضور داشته اسـت. او همسر نیما فلاح، بازیگر دیگری از ایران، اسـت و از یک خانواده هنری بـه شمار میرود، پدرش مسعود ولدبیگی، چهره‌پرداز و بازیگر معروف سینما بوده اسـت.

 

8. بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری بازیگر مطرح ایرانی اسـت کـه در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران متولد شده اسـت. او فعالیت هنری خودرا در اواسط دهه ۷۰ شمسی آغاز کرد و بـه خاطر بازی در فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ متعدد بـه شهرت رسیده اسـت. بهنوش بختیاری برای بازی در فیلم «من» «۱۳۹۴» نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شده اسـت.

 

او همچنین در سریال‌هاي‌ محبوبی مانند «پاورچین» و «چارخونه» نقش‌آفرینی کرده و با نقش‌هاي‌ کمدی خود مورد توجه قرار گرفته اسـت. بهنوش بختیاری علاوه بر بازیگری، در زمینه‌هاي‌ دیگر هنری مانند نویسندگی و منشی صحنه نیز فعالیت داشته اسـت.

 

9. رضا شفیعی‌جم

رضا شفیعی‌جم

رضا شفیعی‌جم، بازیگر و کمدین ایرانی، متولد ۱۰ تیر ۱۳۵۰ در تهران اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۶۴ با بازیگری در تئاتر آغاز کرد و با حضور در سریال «ساعت خوش» بـه شهرت رسید. شفیعی‌جم بیشتر در ژانر کمدی فعالیت داشته ودر بسیاری از سریال‌هاي‌ پربیننده کمدی دهه‌هاي‌ ۷۰ و ۸۰ حضور داشته اسـت، از جمله مجموعهٔ «چارخونه». او همچنین در تعدادی از فیلم‌ها خوانندگی تیتراژ را بر عهده داشته و سابقه کارگردانی نیز دارد.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی بازیگران گناه فرشته «+ نقد و بررسی سریال گناه فرشته»


 

در پایان

سریال «چارخونه» بـه دلیل داشتن داستان‌هاي‌ طنز و شخصیت‌هاي‌ جذاب، مخاطبان زیادی را بـه خود جلب کرده اسـت. اگر بـه دنبال سریالی با موضوعات اجتماعی و کمدی هستید، ممکن اسـت این سریال برای شـما جالب باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو