پوران ولویون کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/10/18

20:40


قاضی سابق دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه باید خواسته ها و حقوق خود را از قوه قضائیه مطالبه کنیم ، گفت : در حوزه زنان و خانواده با چند چالش حقوقی مواجه هستیم که قوه قضائیه می تواند این چالش ها را برطرف کند.

پوران ولویون کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

پنج چالش حقوقی زنان و خانواده از دیدگاه قاضی سابق دیوان عالی کشور

به گزارش نم نمک ، پوران ولویون در نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن که امروز در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد ، به مهمترین چالش های حقوقی زنان و خانواده از دید قانون اساسی اشاره کرد و گفت : قانون اساسی ما 177 اصل دارد که در اصل 156 قانون قوه قضائیه را معرفی می کند و آن را پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی افراد می داند و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه را بر عهده این قوه قرار می دهد.

پوران ولویون کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

پوران ولویون کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی در ادامه تاکید کرد : قانون اساسی تاکید می کند از حقوق آحاد ملت بدون هیچ تمایزی حمایت کند و متجاوزان حقوق مردم را بدون مسامحه مجازات کند و ما نیز باید این امر را از دستگاه قضایی مطالبه کنیم.

قاضی سابق دیوان عالی کشور همچنین خاطرنشان کرد : در حال حاضر در جامعه ما رگه های بی عدالتی و تبعیض زنان و خانواده مشاهده می شود و ما باید علاوه بر اجرای عدالت در این حوزه باید بتوانیم عدالت را در همه حوزه های جامعه ساری و جاری کنیم.

وی با بیان اینکه قانون اساسی حتی بر نظارت و اجرای قوانین و حسن اجرای آن تاکید کرده است ، گفت : رهبری معظم انقلاب فرمودند دستگاه قضایی باید اقتدار داشته باشد و یکی از مولفه های اجرای عدالت با این اقتدار امکانپذیر است.

مستشار سابق دیوان عالی کشور همچنین احیای حقوق عامه را از دیگر مطالبات رهبری از دستگاه قضایی دانست و گفت : امنیت روانی مردم جزو حقوق عامه محسوب می شود. متاسفانه ما در حال حاضر این امنیت روانی را در حوزه فضای مجازی نداریم و به راحتی آبروی افراد در این فضا از بین می رود.

وی همچنین مبارزه با فساد را از دیگر مطالبات از قوه قضائیه عنوان کرد و گفت : متاسفانه در دولت های مختلف افرادی هستند که به امانتی که در اختیار آنها قرار داده شده است خیانت کردند و فساد ایجاد کردند. در واقع ابتدا افراد این فساد را نداشتند به دلیل اینکه بسترها و زمینه های فساد در کشور وجود داشته باعث شده است که این فسادها توسط برخی شکل بگیرد. در واقع قوه قضائیه باید از بروز فساد پیشگیری و زمینه های آن را از بین ببرد.

ولویون همچنین در پایان به اهمیت ارتقای اعتماد عمومی اشاره کرد و گفت : این امر نیز از دیگر مطالبات ما از قوه قضائیه می باشد و همانطور که رهبری هم فرمودند باید در جامعه اعتماد باشد که مردم بتوانند تظلم خواهی کنند و قوه قضائیه در این زمینه امر خطیری را بر عهده دارد.


بیوگرافی پوران ولویون

پوران ولویون متولد ایران قاضی سابق دیوان عالی کشور است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو