18 زندان وحشتناک و ترسناک ترین زندان های جهان

18 زندان وحشتناک و ترسناک ترین زندان های جهان


منبع: تالاب

2

1402/10/19

13:31


زندان‌ها برای مجازات قانون‌شکنان و دور نگه داشتین مجرمان از دنیای خارج ساخته شده‌اند؛ اما […]

18 زندان وحشتناک و ترسناک ترین زندان های جهان

زندان‌ها برای مجازات قانون‌شکنان و دور نگه داشتین مجرمان از دنیای خارج ساخته شده‌اند؛ اما انچه واقعاً در آنجا اتفاق می‌افتد، بسته بـه روش‌های‌ اجرا، از زندان بـه زندان متفاوت و بعضا بسیار ترسناک اسـت. در این قسمت از مجله تالاب نگاهی بـه ترسناک‌ترین زندان‌های‌ جهان می‌اندازیم کـه اغلب بـه عنوان دروازه‌های‌ جهنم توصیف شده‌اند.

 

وحشتناک ترین زندان های دنیا را بشناسید

برخی از زندان های جهان میباشند کـه از در و دیوار انها وحشت و ترس بـه طور وحشتناکی آدم ها را می ترساند, امروز مخوف ترین حبس های جهان را بـه شـما معرفی می کنیم. تصور کنید کـه خطرناک ترین مجرمان و تبهکاران جهان درکنار هم جمع شوند, جمع شدن خطرناک ترین ها درکنار هم می تواند

 

شبیه یک کابوس باشد, اما بـه شرایطی بدتر فکر کنید, وقتی کـه این حبس ها شرایط سختی را داشته باشند, در ان زمان می‌توان گفت کـه ان تکه از زمین یک دوزخ حقیقی هست, و جویی از خون کـه هرگز خشک نمی‌شود. دراین گزارش با تعدادی از خطرناک ترین حبس های جهان آشنا خواهید شد.

 

18. زندان لا استند, فرانسه

زندان لا استند, فرانسه

این زندان فرانسه، کـه در پاریس واقع شده اسـت، بـه اندازه دیواره ي بیرونی ان رمانتیک و آرام نیست. در حقیقت، زندانیانی کـه در آنجا ساکن هستند، بـه خاطر بی رحمی کـه در درون ان ها رخ میدهد، زندگی خودرا بـه دست می‌گیرند. زندانیان تنها بـه مدت چهار ساعت در روز مجاز بـه خروج از سلول های‌ خود هستند .

 


مطالب مشابه: زندان های عجیب در دنیا «+عکس»


 

17. زندان کاراندیرو، برزیل

زندان کاراندیرو، برزیل

مردم اغلب بـه این زندان بـه عنوان زندان وحشیانه در دنیا اشاره میکنند. و اگر چه این جمله قابل بحث اسـت، شکی نیست کـه خشونت واقعی پشت این درها اتفاق میوفتد. علاوه بر قتل عام ؛ این زندان نرخ بالایی از اچ آی وی در بین زندانیان خود دارد؛ یک نفر در پنج نفر این ویروس را دارد.

 

16. زندان مرکزی والدیمر, روسیه

زندان مرکزی والدیمر, روسیه

این زندان در زمان اتحاد جماهیر شوروی بـه عنوان خانه زندانیان سیاسی شناخته می شد. اینروزها، زندانیان بـه شدت مورد ضرب و شتم نگهبانان قرار می‌گیرند، ان ها وادار بـه زندگی در شرایط بیماری میشوند و اغلب بـه ان ها دستور داده می‌شود کـه یک دیگر را کتک بزنند.

 

15. زندان کامیتی, کنیا

زندان کامیتی, کنیا

اگر چه زندانیان درکامیتی بـه ضرب و شتم وحشیانه کاهش یافته اند، حتی بدتر شرایطی کـه ان ها در ان زندگی میکنند. زخم معده ؛ مرگامرگی و سو تغذیه، اتفاقات عادی در زندان هستند. این مرکز همچنین دارای شهرتی در مورد تعداد بی شماری از لواط اسـت کـه سالانه گزارش میشود.

 

14. زندان بوتیرکا, روسیه

زندان بوتیرکا, روسیه

پس از انجام تحقیقاتی، هزاران زندانی در این جا کشته شده اند – این رویداد “پاک‌سازی” نامیده شد. علاوه بر ان؛ ایدز و سل در داخل زندان ها بـه شدت رایج هستند.

 

13. زندان مرکزی گیترما, رواندا

زندان مرکزی گیترما, رواندا

این جعبه مرگ زمینه اي برای ایجاد بیماری اسـت. در ابتدا برای خانه 400 نفر طراحی شده بود، اما در اواسط دهه 1990 بعد از نسل کشی رواندا، بسیاری از 7000 زندانی در داخل ان زندگی کردند. گزارش ها حاکی از ان اسـت کـه چهار مرد در محوطه مربعی قراردارند. در ان زمان، زندانیان حتی گوشت یک دیگر را خوردند تا زنده بمانند.

 

12. زندان دیاربکر ، ترکیه

زندان دیاربکر ، ترکیه

زندان ترکیه بـه خاطر رفتار غیر انسانی خود شهرت دارد. کودکان در حبس مادام العمر هستند و محافظان ؛ زندانیان رابا کتک زدن زیاد کشته اند. زندان فوق امنیتی دیاربکر در ترکیه درسال 1980 ساخته شده و مرکز نگه داری زندانیان سیاسی کُرد اسـت.

 

دراین زندان ؛ زندانی ها با شکنجه ها و بد رفتاری زیادی روبه‌رو می‌شوند کـه صدها نفراز آنان در زیر شکنجه جان می‌دهند و گاهی نیز خودرا برای نجات از این زندان آتش می‌زنند . امروزه بیش از 350 دختر و پسر نوجوان بـه جرم های‌ سیاسی دراین زندان نگه‌داری می‌شوند.

 

11. زندان تادمور, سوریه

زندان تادمور, سوریه

این زندان دیگری اسـت کـه شرایط بسیار بدی دارند؛ سازمان عفو بین الملل گفت کـه این زندان برای ساکنانی کـه فاقد صفات انسانی هستند طراحی شده اسـت. اما انچه در داخل دیوارها می گذرد، بسیار ناهنجار اسـت. این واقعه درسال 1980 هنگامی رخ داد کـه رئیس جمهور سوریه دستور داد هر زندانی دراین ساختمان مورد اصابت گلوله قرار گیرد.

 

10. کمپ 22 ،شمال کره

کمپ 22 ،شمال کره

یک خانه دیگر برای زندانیان سیاسی، زمانی کـه کمپ چندین خانواده را در خود جای داده اسـت تا کل خطوط خانواده را از بین ببرد. زندانیان تحت شکنجه قرار گرفته اند و این امر، آزمایش انسان برای سلاح های‌ بیولوژیکی را انجام میدهند. این ممکن اسـت از بدترین حالت ممکن باشد.

 

9. زندان جزیره ی ریکرز، نیویورک

زندان جزیره ی ریکرز، نیویورک

معرفی ترسناک ترین زندان های جهان

 

جزیره ي ریکرز دارای 10 زندان اسـت کـه روزانه 12٫000 زندانی را در خود جای داده و برای نگه‌داری از 17٫000 زندانی سلول هایي دارند. نگهبانان این زندان با اجرای قانونی خود ساخته بـه نام «باشگاه مبارزه» «fight club زندانیان را وادار بـه کتک زدن یک دیگر می‌کنند و تاکنون دو تن از نگهبانان بـه همین دلیل بـه زندان انداخته شده اند .

 

زندانیان در هیچ نقطه اي دراین زندان ها امنیت جانی ندارند زیرا از طرفی با شکنجه نگهبانان زندان روبه‌رو هستند و از طرف دیگر از جانب زندانیان دیگر نیز مورد حمله و بدرفتاری قرار می‌گیرند.

 


مطالب مشابه: تصاویری از زندان های تاریخی و معروف جهان


 

8. زندان لا سانته، پاریس

زندان لا سانته، پاریس

زندان لا سانته در مرکز شهر پاریس ودر فاصله ي چند کیلومتری از رود سن بـه عنوان یکی از امنیتی ترین زندان های‌ جهان بـه شمار میرود کـه درسال 1867 ساخته شده اسـت . این زندان دارای دیوار های‌ محکم اسـت ودر جنگ جهانی دوم محل نگه‌داری اسیران جنگی و خلافکاران معمولی بود، فرار از این زندان در طول تاریخ سه بار صورت گرفته اسـت.

 

7. زندان جزیره پاتِک، روسیه

زندان جزیره پاتِک، روسیه

روسیه همواره بـه داشتن زندان های‌ خوفناک معروف بوده و یافتن زندانی امن در ان امکانپذیر نیست. جزیره ي پاتک روی دارای یک زندان فوق امنیتی برای نگه داری از بدترین خلافکاران و مجرمان قرن اسـت.

 

تمامی زندانیان در سلول های‌ انفرادی بوده و دو روز درسال را امکان ملاقات دارند . زندانیان این زندانها بـه دلیل انزوای مطلق قبل از پایان دوران محکومیتشان دیوانه میشوند و گاهی نیز بـه دلیل سرمای زیاد هوا و نداشتن امکانات جان خودرا از دست می‌دهند.

 

6. زندان بانگ کوانگ، تایلند

زندان بانگ کوانگ، تایلند

یکی از چندین زندان خوفناک تایلند ؛ زندان بانگ کوانگ اسـت کـه محل نگه‌داری تعداد زیادی از زندانیان خارجی اسـت . 10 درصد زندانیان این زندان افراد محکوم بـه اعدامند کـه شب روز دست و پا بسته هستند ؛ کمترین حکم این زندانیان 25 سال اسـت و اکثر آن ها سه ماه اول محکومیت خود تمام مدت دستبند و پابند بـه دست و پا دارند.

 

این زندانیان روزی یک وعده غذا شامل برنج و سبزیجات می‌خورند و اکثر انها از سوء هاضمه و بیماری های‌ مسری رنج می‌برند . این زندان فاقد آب لوله کشی بوده و سیستم فاضلاب مناسب اسـت و دارای تعداد زیادی زندانی اسـت کـه جایی برای خواب ندارند.

 

5. زندان لا سابانِتا، ونزوئلا

زندان لا سابانِتا، ونزوئلا

زندان بدنام لا ساباتنا بـه دلیل تعداد زیاد زندانیان، کمبود امکانات و نبود نیروی مراقبتی لازم یکی از ناخوشایندترین و ترسناک ترین زندان های‌ آمریکای جنوبی بـه شمار می‌رود بـه طوری کـه رئیس جمهور این کشور هوگو چاوز، این زندان را «دروازه ورود بـه حلقه پنجم جهنم» نامید.

 

بازرسی این زندان بـه دست دار و دسته های‌ خلافکار درون ان اسـت کـه از تجاوز برای ترساندن و وادار کردن بـه همکاری زندانیان استفاده می‌کنند ودر صورت عدم همکاری زندانیان انها را بـه قتل می‌رسانند.

 

درسال 2012 بیش از 590 زندانی دراین زندان بـه قتل رسیدند ودر سال 2013 در شورشی کـه بـه این زندان صورت گرفت 16 نفر کشته شده و زندانیان بـه انبارهای اسلحه و مهمات دست پیدا کردند. در جریان حمله نگهبانان بیش از 22٫000 گلوله سلاح های‌ مختلف را در سلول ها و یک تونل زیرزمینی برای انبار کردن ماریجوانا و کوکایین کشف و منهدم کردند.

 

4. زندان گِلدانی، گرجستان

زندان گِلدانی، گرجستان

این زندان مخوف در دوران اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده اسـت کـه در ان نگهبانان بـه طور دائمی و گسترده، زندانیان رابا باتوم و دسته جاروب مورد آزار جنسی قرار میدهند. این آزار و اذیت نگهبانان از طریق انتشار ویدیویی آنلاین برملا شد کـه در سطح بین المللی اعتراض های‌ شدیدی را در پی داشت.

 

3. زندان عمومی کونتونو، بنین

زندان عمومی کونتونو، بنین

بنین کشوری کوچک در غرب آفریقا و بسیار فقیر بوده و هزینه نگه داری از زندانیان را ندارد بـه همین دلیل زندانی کـه 400 زندانی بیش از 2٫400 زن، مرد و کودک درخود جای داده اسـت. شرایط زندانیان دراین زندان اسفناک اسـت بـه طوری کـه خوابیدن بـه علت ازدحام جمعیت نوبتی و ساعتی شده اسـت حتی برخی از زندانیان بـه علت زیادی جمعیت در هنگام خواب خفه میشوند.

 

بیش از 90 درصد این زندانیان بـه دلیل ضعف و فساد سیستم قضایی این کشور هنوز محاکمه نشده و باید چندین سال در زندان صبر کنند تا نوبت دادگاهشان برسد.تعداد زیادی از زندانیان این زندان جان خودرا بـه دلیل بیماری از دست می‌دهند.

 

2. زندان مرکزی گیتاراما، رواندا

زندان مرکزی گیتاراما، رواندا

ترسناک ترین زندان های جهان

زندان مرکزی گیتاراما بـه شدت پرجمعیت بوده و زندانیان قبل از شکنجه بـه دلیل گرسنگی و نبود امکانات و سرمایه مالی جان می‌دهند. دراین زندان ها بسیاری از زندانیان هم بندی های‌ خودرا بـه قتل می‌رسانند و ان ها را میخورند. این زندان با ظرفیت 500 نفر اسـت کـه5 برابر این تعداد زندانی در ان نگه داری میشود .

 

1. زندان دلفین سیاه، روسیه

زندان دلفین سیاه، روسیه

این زندان محل نگه داری بیش از 700 نفر از قاتلان سریالی، آدمخواران و تجاوزگران اسـت کـه همگی بـه 3٫500 قتل متهم شده اند و هر یک از ان ها 5 نفر را کشته اند. نحوه ي بازرسی این زندانیان بر خوفناک بودن ان افزوده اسـت

 

زیرا افراد تازه وارد دراین زندان باید در راهرو بـه صورتی راه روند کـه چشم و دستشان بسته اسـت و بـه شخص دیگری دستبند زده شده اند ودر این دوره اجازه نشستن یا استراحت کردن را ندارند وغذایشان تنها یک کاسه سوپ و تکه اي نان اسـت و راه فرارشان مرگ اسـت.

 


مطالب مشابه: بدترین زندان دنیا در السالوادور «+عکس»


 

در پایان

زندان های‌ ترسناکی دراین کره خاکی وجود دارند کـه مانند جهنم هستند و هیچ خلافکاری دوست ندارد از این زندان های‌ خوفناک سر دربیاورد. وقتی نوبت بـه زندان ها میرسد، بد یعنی زندان ها خشن ؛ خطرناک ؛ وحشیانه هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو