بیوگرافی معین خواننده (نصرالله) و همسر اول و دوم و فرزندان +عکس

بیوگرافی معین خواننده (نصرالله) و همسر اول و دوم و فرزندان +عکس


منبع: شبونه

1

1402/10/20

16:43


نصرالله معین کیست و اهل کجاست نصرالله معین خواننده معروف ایرانی متولد ۲۹ دی ۱۳۳۰ در نجف آباد اصفهان است و ساکن لس آنجلس امریکا میباشد و به عنوان اسطوره موسیقی ایران شناخته میشود او در یک خانواده مذهبی به دنیا امد و دارای 7 برادر و 4 خواهر است آهنگ حلقه طلایی ، سفر …

بیوگرافی معین خواننده (نصرالله) و همسر اول و دوم و فرزندان +عکس

نصرالله معین کیست و اهل کجاست

نصرالله معین خواننده معروف ایرانی متولد ۲۹ دی ۱۳۳۰ در نجف آباد اصفهان است و ساکن لس آنجلس امریکا میباشد و به عنوان اسطوره موسیقی ایران شناخته میشود او در یک خانواده مذهبی به دنیا امد و دارای 7 برادر و 4 خواهر است آهنگ حلقه طلایی ، سفر کردم ، کعبه ، برای دیدن تو بی قرارم از مهمترین و معروف ترین اهنگ های او محسوب میشود که بسیاری از ایرانی ها به او خاطره دارند.

معین دو بار ازدواج کرده است همسر اولش اسپانیایی بود که بعد از به دنیا امده یک فرزند دختر به نام پریچهر طلاق گرفتند و سپس با یک خانه به نام پانته آ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند به نام ستاره شد.

بیوگرافی معین خواننده (نصرالله) و همسر اول و دوم و فرزندان +عکس

بیوگرافی نصرالله معین

معین متولد بیست و نهم دی ماه ۱۳۳۰ از نجف آباد اصفهان می باشد، این خواننده حرفه ای و خوش صدا از هجده سالگی به یادگیری آواز های ایرانی پرداخت و نزد اساتیدی همچون تاج اصفهانی و حسن کسایی پا به عرصه موسیقی و آواز گذاشت.

در یک خانواده کاملا مذهبی با چهار برادر و هفت خواهر بدنیا آمد او فرزند هفتم خانواده هست.مدت ها تصور می شد وی نابیناست او در حال حاضر در لس آنجلس زندگی میکند و دوبار ازدواج کرده هست.

همسر اول

نصرالله معین در سال 1367 با یک زن اسپانیایی ازدواج کرد و صاحب یک فرزند به نام پریچه شدند معین آهنگی به نام پریچهر را برای دخترش خواند که خیلی آهنگ معروفی است اما این ازدواج به طلاق ختم شد.

بیوگرافی معین خواننده (نصرالله) و همسر اول و دوم و دخترش پریچه

همسر دوم

معین 10 سال با خواهرش زندگی کرد و در سال 178 با یک زن ایرانی به نام پانته آ ازدواج کرد و حاصل آن یک فرزند دختر به نام ستاره شد.

دختران معین هر دو ازدواج کرده اند.

بیوگرافی معین خواننده (نصرالله) و دختزش ستاره

سوابق

در بیوگرافی معین آمده است او در دوران نوجوانی و جوانی قرآن را با صوت و اشعار و غزلیات شعرای بزرگ را با لحنی زیبا می خواند. وی در سن ۱۸ سالگی با یادگیری ساز تار با نتها و گوشه های موسیقی و آوازی آشنا شد.

او 18 ساله بود که شاگردی اساتید بزرگی چون تاج اصفهانی و حسن کسایی کرده و در خدمت این بزرگان گوشه ها و دستگاه های آواز ایرانی را یاد گرفت. در هتل عباسی اصفهان و کاباره هزار و یک شب به اجرای برنامه مشغول شد.

این خواننده وقتی هجده سال داشت سازهای آواز ایرانی را با تدریس اساتیدی مانند حسن کسایی و تاج اصفهانی آموخت، از ۱۳۴۹ – ۱۳۵۷ در رادیو اصفهان آغاز به فعالیت نمود و بعد در هتل عباسی اصفهان و نیز کاباره هزار و یک شب برنامه اجرا می کرد.

بیوگرافی معین خواننده (نصرالله) عکس جدید

اولین آهنگ او قطعه ای با نام یکی را دوست می دارم بود که در سال ۵۷ منتشر شد و از آن پس از معین به شهرت رسید، او پس از انقلاب ۵۷ ایران و قوانین و مقرراتی که برای فعالان موسیقی در ایران تصویب شد تصمیم گرفت به آمریکا مهاجرت کند و در آنجا فعالیت خود را با انتشار آلبوم می پرستم ادامه داد.

پایبند به عقاید مذهبی اسلامی

معین نیز همانند خانواده‌اش بسیار مذهبی است و نمازش را میخواند و همه روزه هایش را گرفته است او هرساله خمس و زکاتش را پرداخت می‌کند و در ماه‌های حرام و روزهای وفات کنسرت برگزار نمی‌کند. علاوه بر این، بخشی از درآمد کنسرت‌هایش را به موسسه‌های خیریه معروف تهران می‌بخشد.

بیوگرافی معین خواننده (نصرالله) و و عارف خواننده

قبل انقلاب

معین در سال های پیش از انقلاب اسلامی در ایران از سال ۵۵ تا ۵۸ به طور مداوم هر شب در هتل عباسی و هزار و یک شب اصفهان برنامه اجرا می کرد. او به خاطر همین کار توانست با افراد بیشتری در زمینه موسیقی و آواز آشنا شود.

بعد از انقلاب

بعد از انقلاب معین فعالیت های خود را تا قبل از انقلاب فرهنگی ادامه داد و در سال ۵۹ توانست اولین کاست خود را با نام یکی را دوست میدارم را منتشر کند و صدای خود را به تمام ایرانیان در سراسر ایران و دنیا برساند. وی در سال ۱۳۶۰ ایران را ترک کرد و در ایالات متحده آمریکا با کمک هنرمندانی همچون هایده توانست کار خود را شروع کند و تا به امروز ادامه دهد.

بیوگرافی معین خواننده (نصرالله) و جواد یساری عکس و تصاویر

اولین کار خود را در سال ۱۳۵۹ با عنوان «یکی را دوست می‌دارم» روانه دنیای موسیقی کرد. اما نکته مهم این بود که یکی را دوست می‌دارم با ترانه‌ای از مسعود امینی و آهنگی از معین آنچنان در میان مردم جا باز کرد که این اثر پس از مدتی کوتاه از مرزهای ایران گذشت و توسط خوانندگان ایرانی که پس از انقلاب به امریکا مهاجرت کرده بودند خوانده شد. هایده ، ابی و عارف از جمله معروف ترین این افراد بودند .

فعالیت در خارج از کشور

فعالیت جدی معین از سال‌هاي آغازین دهه ۱۳۶۰ خورشیدی در کشور آمریکا آغاز شد. معین در سال ۱۳۶۰ اولین مجموعه مستقل خود را با نام «می‌پرستم» «ناشر: شرکت ترانه» راهی بازار کرد.معین در طول دوران فعالیت خود با شماری از معروف‌ترین چهره‌هاي موسیقی پاپ ایران همچون صادق نوجوکی، منوچهر چشم آذر،

آندرانیک، جهانبخش پازوکی و ترانه‌سرایان معروف مثل لیلا کسری،هما میرافشار و اردلان سرفراز همکاری و نیز با هایده همخوانی داشته هست. معین در طول دوره فعالیت خود برنامه‌هاي گوناگونی را در سراسر جهان اجرا کرده هست.از جمله کنسرت‌هاي پیروز او می توان به کنسرت در یونیورسال آمفی تئاتر در لوس آنجلس در سال ۱۹۹۲ «به سرپرستی آندرانیک» اشاره کرد.

بازگشت به ایران

در دوره های مختلفی زمزمه های بازگشت معین به ایران شنیده شده است اما معین هیچگاه تصمیمی به بازگشت به ایران نداشت چرا که نگران بود در صورت بازگشت به ایران بازداشت شود.

آلبوم ها

آلبوم می پرستم در سال ۱۳۶۰
آلبوم کعبه در سال ۱۳۶۲
آلبوم هوس در سال ۱۳۶۴
آلبوم گل های غربت شماره یک در سال ۱۳۶۴
آلبوم گل های غربت شماره دو در سال ۱۳۶۵
آلبوم یکی را دوست می دارم در سال ۱۳۶۵
آلبوم سفر در سال ۱۳۶۶
آلبوم آرزو در سال ۱۳۶۶
آلبوم بی بی گل در سال ۱۳۶۷
آلبوم صبحت بخیر عزیزم در سال ۱۳۶۸
آلبوم به تو می اندیشم در سال ۱۳۶۹
آلبوم پریچه در سال ۱۳۷۰
آلبوم نماز در سال ۱۳۷۱
آلبوم خاطره ۷ در سال ۱۳۷۲
آلبوم تولد عشق در سال ۱۳۷۳
آلبوم مسافر در سال ۱۳۷۴
آلبوم پنجره در سال ۱۳۷۶
آلبوم معما در سال ۱۳۷۷
آلبوم پرواز در سال ۱۳۷۹
آلبوم لحظه ها در سال ۱۳۸۱
آلبوم عاشقانه ها در سال ۱۳۸۲
آلبوم مست در سال ۱۳۸۲
آلبوم ریتم موسیقی در سال ۱۳۸۶
آلبوم دنیای عشق در سال ۱۳۸۶
آلبوم طلوع در سال ۱۳۸۶
آلبوم ماندگار در سال ۱۳۹۸

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو