ریشه و معنی اسم کایرا و اسامی دخترانه و پسرانه شبیه کایرا

منبع: آرگا

2

1402/10/23

00:14


اسم کایرا یکی از اسامی دخترانه جدید و خاص می باشد که به تازگی مورد توجه والدین برای نامگذاری فرزند قرار گرفته است. این مطلب به معنی اسم کایرا اشاره دارد.

اگر برای نامگذاری فرزند دلبند خود اسم کایرا را انتخاب کرده و به دنبال معنی این نام هستید در ادامه مطلب با معنی اسم کایرا آشنا خواهید شد. این اسم زیبا یکی از جدیدترین اسامی دخترانه ای است که این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

آشنایی با معنی اسم کایرا

امروزه والدین اکثرا به دنبال انتخاب اسمی برای فرزند خود هستند که خاص و جدید باشد. یکی از این اسامی زیبا و جدید اسم کایرا می باشد که به تازگی مورد استقبال پدر و مادرها برای نامگذاری فرزند دختر قرار گرفته است. اسم کایرا در انگلیسی به دو شکل زیر نوشته می شود که هر یک معنای متفاوتی دارد:

Caira : به زبان ایتالیایی معنی محبوب و دوست داشتنی، عزیز.

Kyra : به زبان یونانی معنی بانو، دوشیزه و هم چنین نور.

به خاطر داشته باشید که اسم کایرا را با اسم کیارا اشتباه نگیرید. قابل ذکر است اسم کایرا در زبان ترکی آذری به معنای لطف و احسان و نیکی کردن ذکر شده است. برای اسم کایرا ریشه های یونانی، ایتالیایی، لاتین و ایرانی ذکر شده است. که البته نوشتار هر یک متفاوت اما تلفظ یکسانی دارند.

جالب است بدانید در یکی از منابع تقریبا معتبر انگلیسی زبان کایرا صورت دخترانه اسم کوروس (کورش) بیان شده است. به این ترتیب اسم کایرا یک اسم خارجی و ایرانی محسوب می شود. به عبارتی یک اسم بین المللی است. کایرا نایتلی اسم هنرپیشه زن انگلیسی در فیلم تاوان(ATONEMET ) و جنگ ستارگان می باشد.

همچنین کایرا به زبان لاتین اسم یک منطقه مسکونی در جمهوری ترک قبرس شمالی می باشد که در ناحیه نیکوزیا قرار دارد. در جایی دیگر اسم کایرا از اشتقاق لاتین و یونان به معنای معشوق، دوست و پروردگار بیان شده است.

اسم کایرا در ثبت احوال کشور

اسم کایرا با توجه به بررسی های صورت گرفته مورد تایید سازمان ثبت احوال ایران برای نامگذاری فرزند دختر می باشد. البته فراوانی اسم کایرا در ثبت احوال کشور نامشخص است ولی کایرا از اسامی با فراوانی بسیار بسیار کم در ایران بوده و اصطلاحا یک اسم جدید دخترانه به شمار می رود که فراوانی آن با شیب کمی رو به رشد است.

گزارش شده که اسم کایرا در ثبت احوال کشور معنا نشده و در لغت نامه دهخدا هم ذکر نشده است.

اسامی دخترانه و پسرانه شبیه کایرا

در این بخش با اسامی دخترانه و پسرانه که شبیه اسم کایرا باشد و به آن بیاید آشنا می شوید. از جمله اسامی دخترانه متناسب با اسم کایرا عبارتند از:

  • کیانا
  • کاملیا
  • کیاناز
  • رایا
  • کیمیا
  • آرینا
  • کاترین
  • کتایون
  • کایلین
  • کژال
  • کارین

همچنین از جمله اسامی پسرانه متناسب با اسم کایرا عبارت است از:

ویژگی های فرد با اسم کایرا

اسم کایرا با معانی زیبایی از جمله مهربانی، سخاوت، محبوب، بانو، دوست داشتنی و … همراه است. این اسم یکی از زیباترین اسامی دخترانه است که در چند وقت اخیر مرسوم شده است و حتی در دنیای عرب نیز راه یافته است ولی بیشتر در کشورهای غربی استفاده می شود.

ویژگی فردی که نامش کایرا است شیک و مدرن بودن است. این فرد با حضور در هر جایی فضایی دلنشین و شاد به آن جا می بخشد. همچنین بسیار دوست دارد به دیگران کمک کرده و از آن ها حمایت کند. خانم به اسم کایرا شیک و سرزنده است و نشاط و شادابی را به اطرافیان هدیه می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو