معنی اسم تیام و نگاهی به مفاهیم مختلف نام پسرانه تیام

منبع: آرگا

4

1402/4/31

01:41


معنی اسم تیام بسیار خوب و با مسمی می باشد. این اسم به معنی عزیز و بزرگوار بوده و به معنی چشم هایم معنی می شود.

تیام یکی از نام های زیبای پسرانه بوده که شما می توانید، انتخاب کنید. در این بخش نیز معنی اسم تیام قرار داده شده است که می توانید با معنی این اسم نیز بیشتر آشنا شوید.

معنا فارسی تیام

معنی اسم تیام چیست؟

یکی  از زیباترین نام هایی که هم برای فرزند دختر و هم برای فرزند پسر می توانید، استفاده کنید این نام با معنی و زیبا است. این نام معنی خوب و با مسمی داشته و شما می توانید آن را به عنوان یک گزینه درست و اساسی در نظر بگیرید.

این نام به دلیل کوتاه بودن و زیبایی در کلام مورد توجه بسیاری از والدین عزیز می باشد و ما می توانمی در این بخش نیز با معنی زیبای این اسم آشنا شویم. این نام در ثبت احوال نیز به راحتی ثبت می شود و یکی از نام های جدیدی بوده که تکراری نیست و شما می توانید به عنوان یک اسم زیبا برای نامگذاری استفاده کنید.

این نام بسیار شیک بوده و یکی از اسم هایی است که هم برای دختران نامگذاری می شود و هم برای پسران و به همین دلیل است که در میان والدین محبوبیت زیادی دارد.

معنی اسم تیام

بررسی معنی اسم:

همانطور که گفتیم این اسم معنی فوق العاده ای دارد. این اسم از ترکیب تیه به معنی چشم و تیا به معنی چشم ها تشکیل شده است. م در این نام نیز معنای من دارد. پس به طور کلی این نام زیبا را می توان به معنی چشمان من، نور چشمی من، عزیز چشم من و … معنا کرد.

تیام یکی از اسم هایی است که می توانید، نام های همتزار و هم قافیه ی با آن پیدا کنید. این اسم نیکو توسط پدر و مادرهای  زیادی برگزیده می شود در سال های اخیر نیز در ثبت احوال این نام بسیار کمتر ثبت شده است.

در فرهنگ اسم این نام را یکی از نام های لری می دانند. در واقع این نام را به معنی عزیز و گرامی نیز معنا می کنند. در فرهنگ فارسی این اسم به معنی همزاد نیز می باشد. شما می توانید در ادامه این نام را در دانشنامه عمومی نیز بررسی کنید.

معنای تیام

دانشنامه عمومی:

تیام در واقع یک نوع آیین محبوب پرستش در کارناتاکا و کرالا در هندستان می باشد. این مراسم را می توان به ریشه ای چند هزار ساله در نظر گرفت. این مراسم به وسیله برخی از اجراکنندگان انجام می شد. مردمان این منطقه راهی به سمت خدا داشتند. آن ها از تیام رزق و روزی خود را می جستند.

پیام نیز یکی دیگر از نام های با معنی بوده که شما می توانید بر وزن تیام آن را انتخاب کنید. صیام، هیام، لیام، تیارا، پریام، سام، رام و بسیاری از نام های دیگر بر این وزن هستند که شما می توانید  برای نامگذاری فرزندان خود استفاده کنید. آرام، آکام، حسام، نهام، همام، قوام و تیران نیز از نام های زیبا و با معنی هستند.

شما می توانید در آرگا با معنی اسم شمیم و معنی اسم زویا نیز آشنا شوید. این اسم ها نیز با معنی بوده و افراد زیادی برای نامگذاری فرزندان خود از آن استفاده می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو