معنی اسم چیکو و نگاهی به اسامی مشابه با چیکو

معنی اسم چیکو و نگاهی به اسامی مشابه با چیکو


منبع: آرگا

2

1402/11/10

00:05


چیکو یکی از اسامی خاص و متفاوت پسرانه می باشد که این روزها برخی والدین برای انتخاب اسم فرزند آن را مدنظر قرار می دهند. این مطلب به معنی اسم چیکو اشاره دارد.

اگر در میان اسامی پسرانه خاص اسم چیکو را برای فرزند پسر خود انتخاب کرده و به دنبال معنی اسم چیکو هستید با ادامه مطلب همراه ما باشید تا معنی این اسم خاص و متفاوت را بدانید.

آشنایی با معنی اسم چیکو

برخی از پدر و مادرها موقع نامگذاری فرزند تمایل دارند اسمی برای فرزند انتخاب نمایند که کمتر کسی شنیده باشد یا به بیان دیگر خاص و تک باشد. در بین اسامی پسرانه خاص چیکو یکی از اسامی می باشد که به عنوان نام خاص و متفاوت برای فرزند پسر انتخاب می شود.

اگر قصد دارید برای فرزند خود این نام را انتخاب نموده و به دنبال معنی، ریشه و اسامی مشابه اسم چیکو هستید با ادامه مطلب همراه ما باشید. این اسم در تداول مردم آبادان به معنی پادو و شاگرد می باشد. از سایر معانی آن به اسم یک میوه گرمسیری با پوست قهوه ای و مزه شیرین و مرد جوان اشاره شده است.

مطابق نظرات برخی کاربران در سایت های مختلف اسم چیکو در برخی کشورها مانند هلند به عنوان اسم دختر در نظر گرفته می شود.

در فرهنگستان فارسی اسم چیکو به صورت زیر معنا شده است:

پادو . خانه شاگرد .

سرده‌ای از چیکوئیان همیشه‌سبز با عمر طولانی و بومی نواحی گرمسیری قارۀ امریکا که ارتفاع آن به ۳۰ تا ۴۰ متر می‌رسد پوستۀ تنۀ آن مملو از شیرابۀ سفید و چسبنده است و برگ‌های زینتی آن بیضوی و متناوب با حاشیۀ کامل به رنگ سبز کم‌رنگ براق است و گل‌های آن سفید و زنگوله‌ای با جام شش‌لَپی است

در لغت نامه دهخدا برای چیکو معانی زیر بیان شده است:

چیکو. ( اِ ) پادو. خانه شاگرد. ( در تداول آبادان و نواحی اطراف آن ). ( یادداشت مؤلف ).

در دانشنامه عمومی نام چیکو به صورت زیر معنی شده است:

چیکو نام یکی از میوه های گرمسیری با پوستی قهوه ای و مزه ای شیرین است. مزه آن نوعی شیرینی خاص است اما اگر میوه آن نرسیده باشد همچون خرمالو بسیار گس می باشد. درخت چیکو، ساپودیلا نام دارد و صمغ آن درخت که بیشتر برای درست کردن سقِّز (آدامس) بکار می رفت چیکل نام دارد.چیکو بومی منطقه یوکاتان است.همچنین درخت چیکو در استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان کشت شده و شرایط آب و هوایی و محیطی لازم برای رشد را دارد.

افراد مشهور با اسم چیکو

از جمله افراد مشهور با اسم چیکو می توان به بازیکن فوتبال خوزه مانوئل فلورس مورنو اشاره کرد که عموما با اسم چیکو شناخته می شود. این بازیکن اسپانیایی در باشگاه های کادیس، آلمریا، جنوا، رئال مایورکا، سوانزی سیتی، لخویا و گرانادا بازی کرده است.

اسامی مشابه اسم چیکو

از جمله اسامی پسرانه و دخترانه مشابه اسم چیکو عبارت است از:

  • چیا
  • چیاکو
  • چیلان
  • چابک
  • چاوش
  • چهرآذر
  • چیترا
  • چیستا
  • چیلانه
  • چیچک
  • چیکا

ابجد نام چیکو

ابجد کبیر اسم چیکو معادل ۲۹ است و ابجد صغیر آن برابر با ۲۷ می باشد.

متن و عکس نوشته نام چیکو

در این بخش متن و عکس نوشته اسم چیکو ارائه می شود.

چیکو جانم؛

تو مرا بهتر می‌شناسی. وقتی لبخند می‌زنم یعنی دریاچه‌ای آرام در صبح‌ام، یعنی آنقدر دوستت دارم که هیچ سنگریزه‌ای خوشبختی‌ام را به هم نمی‌زند…

چیکو عزیزم؛
دوست داشتنت بوی باران می‌دهد. همان قدر بی‌مقدمه، همان قدر بی‌دغدغه. فقط یادت باشد مثل باران مرا بی‌واسطه دوست داشته باشی…

چیکو مهربانم؛ همسر عزیزم؛

تو رویای به واقعیت پیوسته منی. از روزی که برای اولین بار تو را دیدم عشقت در قلبم ریشه زد و ایمان داشتم که یک روز بالاخره ما کنار هم خواهیم بود. کلمات از توصیف میزان خشنودی من برای داشتن تو قاصرند. ممنونم که به این زیبایی پا به زندگی من گذاشتی و دنیایم را روشن کردی….

چیکو من؛ پسر کوچک من؛

عشق تو قلب من را روشن می‌کند، درست مانند خورشیدی که روشنایی‌بخش زمین است.

نکته:

بر اساس گزارش برخی سایت ها اسم چیکو به دلایل نامشخصی در ایران قابلیت ثبت در سازمان ثبت احوال را ندارد. احتمالا این اسم برای افرادی که در خارج از ایران زندگی می کنند گزینه مناسبی باشد. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با بیشتر روی لینک کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو