یحیی ابراهیمی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/10/24

12:39


 یحیی ابراهیمی نماینده مجلس : هم اکنون در حال از دست دادن و مهاجرت بخش بزرگی از نیروهای خود در حوزه کلان پزشکی و پیراپزشکی هستیم. این شامل اساتید و پزشکان و پرستاران و سایر حوزه های زیر مجموعه پزشکی نیز می شود.

یحیی ابراهیمی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

6 تا 10 هزار پزشک از کشور خارج شده اند / میزان خروجی پزشکان بعد از دوره کرونا دو برابر شد

یحیی ابراهیمی نماینده مجلس : هم اکنون در حال از دست دادن و مهاجرت بخش بزرگی از نیروهای خود در حوزه کلان پزشکی و پیراپزشکی هستیم. این شامل اساتید و پزشکان و پرستاران و سایر حوزه های زیر مجموعه پزشکی نیز می شود.

یحیی ابراهیمی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

یحیی ابراهیمی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

نماینده مجلس با هشدار درباره مهاجرت پزشکان و کادر درمان از کشور از عدم اعلام آمار رسمی در این باره انتقاد کرد.

یحیی ابراهیمی نماینده مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران درباره مهاجرت پزشکان و پرستاران ، اظهار کرد : یکی از چالش های مهمی که امروز با آن در کشور مواجهه ایم و به شدت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را درگیر خود کرده است ، افزایش مهاجرت پزشکان و پرستاران ایرانی به سایر کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس همانند امارات و عمان است. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه آمار و ارقام درست و حسابی فعلا از این چالش در اختیار نداریم ، اظهار کرد : میزان خروجی پزشکان بعد از دوره کرونا و محدودیت های سفر دو برابر شده است. این عدد چیزی در حدود 6 تا 10 هزار پزشک در حوزه های مختلف عمومی ، متخصص و جدیدا فوق تخصص متغیر است. این عدم قطعیت آماری به دلیل عدم انتشار آمار از سوی نهادهای رسمی همچون سازمان نظام پزشکی کشور است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : با این اتفاقات ناخوشایند در کشور ، هم اکنون در حال از دست دادن و مهاجرت بخش بزرگی از نیروهای خود در حوزه کلان پزشکی و پیراپزشکی هستیم. این شامل اساتید و پزشکان و پرستاران و سایر حوزه های زیر مجموعه پزشکی نیز می شود.

وی به علت و عوامل این اتفاق ناخوشایند اشاره کرد و ادامه داد : عدم پرداخت فوق العاده ویژه ، اختلاف پرداختی دستمزد در مناطق برخوردار نسبت به مناطق محروم کشور ، اختلاف پرداخت بیمارستان دولتی نسبت به بخش خصوصی ، وضع مالیات بر درآمد پزشکان ، کم توجهی به کادر درمانی که در زمان انتشار ویروس کرونا خط مقدم جبهه سلامت کشور بودند از جمله موارد مهمی است که می توان به عنوان دلایل مهاجرت پرستاران و پزشکان به خارج از کشور اشاره کرد. 

نماینده مردم شهرستان های دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : دو فاکتور مهم نیروی انسانی آموزش دیده و استفاده از ظرفیت های نخبگان در تولید ثروت برای کشور بسیار مهم است. 

وی با بیان اینکه اقدامات دولت به خصوص وزارتخانه بهداشت و درمان در جذب و نگهداری سرمایه نخبگانی کشور قابل توجه نبوده تصریح کرد : اگر ایران خالی از نخبگان به خصوص در حوزه پزشکان و پرستاران شود بدون شک در آینده نزدیک دچار آسیب های بسیار بزرگی خواهیم شد. به همین خاطر خروج حتی یک نفر از اعضای جامعه پزشکی برای ما خسران است زیرا به آن ها به شدت نیازمند هستیم چراکه نیروهای ما بسیار کیفی هستند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به صورت تخصصی به حوزه مهاجرت پزشکان و پرستاران کشور ورود پیدا کرده گفت : از جمله اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس یازدهم می توان به پیشنهاد حذف مالیات بر درآمد پزشکان و پرستاران ، تزریق بسته های حمایتی ، افزایش دستمزد کادر درمان در مناطق محروم ، تاکید بر متناسب سازی و اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ، تاکید بر پرداخت فوق العاده ویژه خاص حوزه سلامت و جذب کادر درمان طرحی که در ایام انتشار اپیدمی کرونا در خط مقدم جبهه سلامت بودند و غیره اشاره کرد. 

این نماینده با بیان اینکه بر اساس سیاست های حوزه کلی سلامت باید پرداختی از جیب مردم کمتر از 30 درصد باشد که متأسفانه شاهد هستیم به این قانون عمل نمی شود ، گفت : نگاه دولت باید به گونه ای باشد هم به مردم و هم به کادر درمان آسیب وارد نشود. در این زمینه مجلس هر کمک و همکاری بتواند انجام خواهد داد. 

وی در پایان از دولت سیزدهم خواست که کمبود مسائل و مشکلات دارویی مردم را به جد پیگیری و حل و فصل کند چرا که امروز مردم در حوزه تأمین دارو به ویژه برای بیماران خاص با مشکل مواجه اند. این قابل پذیرش نیست که در این شرایط اقتصادی بسیاری از خانواده ها با قیمت بسیار بالا به دنبال تامین دارو برای بیماران خود در بازار آزاد و توسط دلال های دارویی باشند.


بیوگرافی یحیی ابراهیمی

یحیی ابراهیمی متولد 1349 در الشتر یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب 29 هزار و 446 رای از مجموع 111هزار و 958 رای ، از حوزه انتخابیه دلفان و سلسله از استان لرستان و به مجلس راه یافت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو