چند نکته مهم در انتخاب کلاه زمستانی کودک نو پا + عکس

چند نکته مهم در انتخاب کلاه زمستانی کودک نو پا + عکس


منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/26

13:29


به‌طور معمول اکثر افراد در زمستان از کلاه استفاده می‌کنند. اهمیت استفاده از کلاه زمستانی برای کودکان بسیار زیاد است؛ زیرا بدن ضعیف‌تری دارند و احتمال سرماخوردگی در آن‌ها بیشتر است. بهترین کلاه زمستانی برای کودک کلاهی است که کودک با آن احساس راحتی کند. ساعد نیوز در این مقاله کلاه مناسب کودک نو پا را برای شماغ ذکر کرده است.

انتخاب کلاه کودک فقط به این معنی نیست که آن را با صندل های پنجه بسته او هماهنگ کنید. همه بچه ها و حتی بزرگسالان از کلاه زمستانی استفاده می کنند. بیایید در مورد برخی از ویژگی های کلیدی که یک کلاه زمستانی با کیفیت بالا، باید ارائه دهد صحبت کنیم.

بهترین کلاه زمستانی برای کودکان نو پا


در فصل زمستان به دلیل سیستم ایمنی توسعه نیافته، نوزادان و کودکان نوپا بیشترین آسیب پذیری را در برابر سرماخوردگی دارند، به خصوص زمانی که دما در زمستان به سرعت کاهش می یابد. مگر اینکه در یک جزیره گرمسیری یا یک شهر ساحلی مدیترانه ای زندگی کنید تا مطمئن باشید که بچه هایتان گرم می مانند. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد انتخاب و خرید بهترین کلاه زمستانی برای کودکان نوپا بدانید، شامل 13 انتخاب برتر ما است.

مواد


نوع الیاف یکی از ضروری ترین ویژگی ها، هنگام انتخاب بهترین کلاه زمستانی برای کودکان نوپا است. بیشتر کلاه های زمستانی، یا از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته می شوند که هر دوی آنها مزایا و معایب دارند.

ماده اولیه کلاه پشمی، الیاف طبیعی پشم گوسفند است. مزیت اصلی کلاه پشمی عایق بودن و مقاومت بالای آن در برابر آب و عرق است. از آنجایی که سر کودک شما گرم و نرم است، کلاه به پوست سر اجازه تنفس می دهد که رطوبت را تنظیم کند. گفته می شود، کلاه های پشمی به طور کلی گران تر از همتایان خود هستند. همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا کودک شما به الیاف حیوانی حساسیت دارد یا خیر و در صورت بروز خارش از مصرف آن خودداری کنید. در آخر، باید به خاطر داشته باشید که کلاه های پشمی نیاز به شستشوی خاصی دارند، یعنی شستن دستی.

اگر کلاهی مقرون به صرفه با مواد طبیعی می خواهید، پنبه بهترین جایگزین است. از آنجایی که آنها گیاهی هستند، تولید آنها بسیار به حفاظت از حیوانات کمک می کند. کلاه نخی به اندازه پشم، بادوام، نرم و گرم است. نکته مثبت این است که اینها برخلاف کلاه های پشمی قابل شستشو هستند. با این حال، آنها در شستشوی با دمای بالا مستعد جمع شدن هستند.

کلاه های اکریلیک که حاوی الیاف مصنوعی هستند، قیمت های مناسب تری دارند و برای گرم نگه داشتن سر از کلاه های پشمی، کم ندارند. علاوه بر این، آنها بسیار بیشتر از کلاه پشمی دوام می آورند و شکل و رنگ خود را حتی پس از شستشوی مکرر حفظ می کنند. تنها نقطه ضعف این است که اکریلیک ماده ای برای تنفس نیست، بنابراین سبب عرق کردن کودک می شود.

اگر در انتخاب پارچه دچار دوگانگی شدید، این را بدانید که کلاه های زمستانی نیز وجود دارند که هم الیاف مصنوعی و هم طبیعی را ترکیب می کنند.

نوع/فرم


جدا از مواد، بهترین کلاه زمستانی برای کودکان نوپا انواع و اشکال مختلفی دارد. کلاه‌های بافتنی کلاه خلبانی، کلاه با گوش بند وکلاه‌های تراپر از انواع کلاه های مورد نظر برای کودکان می باشد.

اندازه


انتخاب سایز مناسب کلاه زمستانی برای کودک نوپا گاهی می تواند سخت تر از بافتن آن باشد. کلاه های زمستانی از این نظر به دو دسته تقسیم می شوند. برخی از کلاه‌های زمستانی کاملاً کشسان هستند، به این معنی که یک اندازه قابل افزایش دارند که برای همه سنین مناسب است و با رشد کودک شما کشیده می‌شوند. سایر کلاه ها برای گروه های سنی مختلف اندازه های مختلفی دارند.

کلاه

کلاه

کلاه

کلاه

نکته مهم


بهترین کلاه زمستانی برای کودک چه ویژگی‌هایی دارد


کلاه زمستانی مناسب برای کودکان باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا موجب آزردگی و کلافگی کودک نشود‌. از مهم‌ترین ویژگی‌های کلاه‌های زمستانی کودکان عبارت‌اند از:

  • یک کلاه مناسب باید برای کودک شما حساسیتی ایجاد نکند.

  • کلاه زمستانی باید به گونه‌ای باشد که کودک با آن احساس راحتی کند.

  • کلاه زمستانی مناسب برای کودکان باید یک عایق بسیار خوب برای سرما باشد.

  • یک کلاه خوب باید علاوه‌بر جنس خوب، قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز داشته باشد.

  • با توجه به حساس بودن پوست کودک، کلاه زمستانی باید نرم و لطیف باشد. کلاه‌های زِبر و سفت موجب ایجاد خراش و یا قرمزی و خارش پوست کودک می‌شوند‌.

  • یکی از ویژگی‌های مهم بهترین کلاه زمستانی برای کودک این است که بتواند به پوست سر کودک اجازه تنفس دهد و رطوبت آن را تنظیم نماید. یعنی مانع عرق ‌کردن سر کودک شود.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو