آموزش روش های استعلام اعتبار بیمه سلامت

آموزش روش های استعلام اعتبار بیمه سلامت


منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/26

22:46


در این مقاله از سایت ساعد نیوز می خواهیم با هم روش های استعلام بیمه سلامت را با هم آموزش ببینیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

بیمه سلامت یک نوع بیمه است که شامل انواع مختلفی می شود، از جمله بیمه سلامت همگانی، بیمه سلامت ایرانیان، بیمه سلامت کارکنان دولت، بیمه سلامت روستاییان و موارد دیگر.
بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان به افراد در اختیار می‌گذارد و متقاضیان قادر هستند آن را سالانه تمدید کنند.
همه کسانی که از هیچ کدام از بیمه‌های خدمات درمانی مانند تامین اجتماعی استفاده نمی‌کنند، می توانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌برداری کنند.در ادامه با هم روش های استعلام بیمه سلامت را بررسی خواهیم کرد.

استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت با کد ملی از طریق شماره گیری کد دستوری #1666* در موبایل و یا از طریق سامانه خدماتِ شهروندی بیمه سلامت با وارد نمودن کد ملی و شماره همراه خود امکان پذیر است. لذا در این مطلب نحوه استعلام اعتبار بیمه سلامت با هر دو روشِ مذکور، یعنی استفاده از کد دستوری در تلفن همراه و سامانه بیمه سلامت را آموزش می دهیم.


مشاهده اعتبار بیمه سلامت با کد دستوری


جهت مشاهده اعتبار بیمه سلامت از طریق موبایل، همانطور که در تصویر ذیل قابل مشاهده است، کد دستوری #1666* را در تلفن همراه خود شماره گیری نموده و دکمه تماس را بفشارید.

بیمه سلامت

بعد از شماره گیری کد دستوری فوق، فهرست ذیل برایتان نمایش داده می شود. لذا با وارد نمودن (تایپ) عدد 1، (گزینه اعتبار بیمه ای) و ارسال آن، وارد مرحله بعد شوید.

بیمه سلامت

همانطور که در تصویرِ ذیل مشاهده می نمایید، در این مرحله بایستی کد ملی شخص استعلام کننده را وارد نمایید. لذا از طریق صفحه کیبورد تلفن همراه خود، کد ملی را وارد نموده و گزینه ارسال send را لمس نمایید.

بیمه سلامت

در نهایت مدت اعتبار پوشش بیمه سلامت برایتان نمایش داده می شود.

بیمه سلامت


استعلام اعتبار بیمه سلامت از طریق سامانه بیمه سلامت


یکی دیگر از روش های استعلامِ اعتبار دفترچه بیمه سلامت، استفاده از سامانه خدماتِ شهروندی بیمه سلامت می باشد. لذا شما می توانید با فشردن دکمه ذیل، وارد صفحه ورود به سامانه شوید. در این مرحله کد ملی خود را در کادر مربوط به نام کاربری و شماره همراه خود در کادر دیگر وارد نمایید و دکمه ادامه را بفشارید.

بیمه سلامت

همانطور که در تصویر قابل مشاهده است، در این مرحله بایستی کد پیامک شده به شماره همراهی که در مرحله قبل ارسال نمودید را در کادر مربوطه وارد نمایید و با فشردن دکمه تایید وارد حساب کاربری خود شوید.

بیمه سلامت

در نهایت با ورود به حساب کاربری خود در این سامانه، میتوانید روزهای باقیمانده از اعتبارِ پوشش بیمه ای خود را مشاهده نمایید.

بیمه سلامت


سخن آخر

استفاده از روش استعلام غیر حضوری به دلیل دسترسی کامل بیمه شده به اطلاعات پرونده خود بسیار مرسوم تر از روش حضوری است. در این روش فرد بیمه شده پس از مراجعه به سایت بیمه سلامت می تواند علاوه بر استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت، اطلاعات پرونده بیمه خود از جمله تعداد دفعات مراجعه به پزشک با جزئیات، سابقه بیمه و سایر موارد را مشاهده نماید.از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما ممنونیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو