ساماندهی بازارچه های فروش نوروزی اطراف تخت جمشید

منبع: همگردی

1

1402/10/27

19:38


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، ساماندهی بازارچه های فروش نوروزی اطراف تخت جمشید صورت می گیرد.

محمد ثابت اقلیدی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در جلسه هماهنگی برنامه های اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان مرودشت گفت: با توجه به حضور تعداد زیادی از گردشگران نوروزی در مرودشت، ساماندهی بازارچه های نوروزی فروش و ارائه خدمات در اطراف این اثر ساماندهی می شود.

او با بیان این که نباید شاهد بارفروشی، اغذیه فروشی و دست فروشی با جلوه نامطلوب در اطراف این مجموعه جهانی باشیم، اظهار کرد: غرفه های فروش اغذیه، سوغات و صنایع دستی متناسب با نیاز گردشگران در مسیر منتهی به ورودی مجموعه ایجاد خواهد شد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: مجموعه جهانی تخت جمشید و نقش رستم با داشتن تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی، در صدر پربازدیدترین آثار کشور قرار دارد اما اقتصاد گردشگری شهرستان مرودشت از این ظرفیت عظیم بی بهره مانده است. ایجاد برخی امکانات و خدمات زیرساختهای تفریحی گردشگری در شهر مرودشت می تواند منجر به افزایش ماندگاری و اقامت شبانه گردشگران و توسعه اقتصادی شهرستان شود.

ساماندهی بازارچه های فروش نوروزی اطراف تخت جمشید

فرماندار مرودشت نیز در این جلسه با بیان اینکه برداشت بی رویه آب از زمین های زراعی حریم تخت جمشید و نقش رستم برای مصارف کشاورزی از عوامل جدی فرونشست زمین در این محدوده است، گفت: مطالعاتی در این زمینه توسط دانشگاه شیراز در حال انجام است.

اسماعیل خوشبخت ادامه داد: اراضی کشاورزی در این منطقه باید به گردشگری تغییر کاربری داده شود تا هم کشاورزان متضرر نشوند و هم در توسعه زیرساختهای گردشگری گامهای مهمی برداشته شود و مهمتر اینکه از پیشروی این فرونشست که می تواند تهدیدی برای آثار جهانی باشد، جلوگیری شود.

او از برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر نوروز در شهرستان برای هماهنگی دستگاه های اجرایی با هدف خدمات رسانی مناسب به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و افزود: آماده سازی فضای شهر و ساماندهی جاده منتهی به مجموعه جهانی در دستور کار است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مرودشت در این جلسه از احداث سایت موزه تل سبز مرودشت در مساحت 13 هزار متر مربع در ورودی شهر مرودشت خبر داد.

بهمن مردانی این سایت موزه را یکی از مهمترین زیرساختهای گردشگری شهرستان دانست و گفت: این پروژه با اعتباری حدود یک میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری و شورای اسلامی شهرستان مرودشت در دست احداث است و ساختمان این سایت موزه تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

ساماندهی بازارچه های فروش نوروزی اطراف تخت جمشید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو