سفر یک روزه اطراف تبریز کجا بریم

سفر یک روزه اطراف تبریز کجا بریم


منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/27

22:54


سفر یک روزه اطراف تبریز می‌تواند در زمان اندک یک روزه برای شما و همراهانتان بسیار خاطره ساز باشد. با این شرط که از لحظه لحظۀ روزهای زیبای زندگی‌تان استفاده کنید و راضی نشوید که حتی دقایقی از آن را به بیهودگی سپری کنید. در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

تبریز یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است که در منطقه‌ای سردسیر میان کوه‌ها و جلگه‌های سرسبز قرار دارد. به‌دلیل موقعیت جغرافیایی برجسته تبریز، این شهر برای سال‌های بسیار پایتخت حکومت‌های مقتدر ایرانی بوده است و بسیاری از جاهای دیدنی تبریز در طول این سال‌ها به وجود آمده‌اند. جاهای دیدنی اطراف تبریز نیز تلفیقی از یادگارهای تاریخی و طبیعی از سال‌های دور هستند. اگر تمایل دارید گشتی در اطراف تبریز بزنید با ما همراه باشید.


روستای کندوان


سفر یک روزه اطراف تبریز می‌تواند به روستایی در دل کوه‌های سنگی و سخت ختم شود. روستایی که می‌تواند شبیه به کندوی عسل به نظر برسد. به قدر عسل شیرین است و این قدرت را دارد که شیرین‌ترین خاطرات را برای مهمانانش رقم بزند. هر زمان مهمان روستای دلنواز کندوان بودید، گلیم و جاجیم همراه خود سوغات بیاورید. سوغاتی که بسیار چشم‌نواز است و می‌تواند یادگار سفر کوتاه اما پرخاطره به کندوان باشد. این روستای دست‌کند و صخره‌ای یکی از مهمترین و ارزشمندترین آثار باستانی و تاریخی ایران زمین به شمار می‌رود.

روستای کندوان

روستای کندوان


روستای لیقوان و دره لیقوان


سفر یک روزه اطراف تبریز می‌تواند بی‌اندازه جذاب و هیجان‌برانگیز باشد. مخصوصاً اگر به دامنۀ کوه سهند و درۀ لیقوان سفر کنید. همان دره‌ای که حتی اگر در دورترین شهرها از تبریز زیبا زندگی کنید، آوازۀ پنیر خوشمزه و مرغوب آن را شنیده‌اید. آب و هوای این منطقه بسیار خوش است و اصلاً ماجرای خوشمزگی پنیرهای لیقوان هم همین است. چون آب و هوای لطیف این منطقه سبب می‌شود محصولات لبنی و طبیعی این منطقه نیز از کیفیتی بسیار بالا برخوردار باشد.

دره لیقوان

دره لیقوان


کلیسای سنت استپانوس جلفا


سفر یک روزه اطراف تبریز می‌تواند به منزلۀ قدم‌گذاشتن بر یکی از جذاب‌ترین میراث جهانی یونسکو باشد. اگر و تنها اگر در همان یک روز آخر هفته کلیسای سنت استپانوس جلفا را انتخاب کنید. این کلیسا یادگاری از قرن نوزدهم میلادی است البته ناگفته نماند که در عصر صفویه مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

  • آدرس کلیسای سنت استپانوس جلفا: آذربایجان شرقی، 17 کیلومتری غرب شهر جلفا.

کلیسای سنت استپانوس جلفا

کلیسای سنت استپانوس جلفا


پارک ملی ارسباران کلیبر


سفر یک روزه اطراف تبریز می‌تواند به گردشی طبیعی و حتی علمی تبدیل شود. اگر بتوانید در این فرصت ناب خودتان را به پارک ملی ارسباران کلیبر یا منطقه حفاظت شده ارسباران برسانید. این منطقه با وسعت 80654 هکتار بیش از 1000 گونه گیاهی و ده‌ها گونه جانوری را در خود پناه داده است. ارسباران نه تنها آشیانه‌ای امن و راحت برای انواع موجودات ارزشمند زنده است؛ بلکه پهنه‌ای وسیع و فراخ برای تجربۀ آرامش ما انسان‌ها نیز هست. البته با این شرط که آرامش ساکنانش را بر هم نریزیم.

  • آدرس پارک ملی ارسباران: استان آذربایجان شرقی، منطقه ارسباران

پارک ملی ارسباران کلیبر

پارک ملی ارسباران کلیبر


قلعه بابک کلیبر


سفر یک روزه اطراف تبریز می‌تواند به سفری در طول زمان تبدیل شود. به این شرط که مهمان قلعۀ بابک کلیبر باشید. قلعه بابک یادگاری است از عصر باشکوه ساسانیان و روزگاری قلعۀ بابک خرمدین بوده است.

  • آدرس قلعه بابک: آذربایجان شرقی، سه کیلومتری جنوب غربی شهر کلیبر.

قلعه بابک کلیبر

قلعه بابک کلیبر


کوه های آلاداغلار


کوه های آلاداغ لار مجموعه‌ای از کوه‌ها و تپه‌های رنگی هستند که در فاصله کوتاهی از شهر تبریز قرار دارند. در این کوه‌ها طیف وسیعی از رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز و سفید گرفته تا سبز و آبی دیده می‌شوند. در فصل‌های گرم سال با انعکاس خورشید بر این کوه‌ها می‌توانید از زیباترین مناظر عکاسی کنید. دراطراف کوه‌های آلاداغ لار روستاهای مختلفی قرار دارند که طبیعت آن‌ها نیز از زیباترین مناظر آذربایجان شرقی است.

نمونه‌های کوه های آلاداغ لار در جهان محدود هستند و به همین دلیل این منطقه را می‌توان از مهم‌ترین مناطق مورد توجه زمین‌شناسان در جهان دانست. حوضچه‌های مملو از رسوب آهن در طول فرایند بالا آمدن کوه‌ها، تاثیر قابل‌توجهی بر رنگ‌بندی قرمز در بخش‌های مختلف این کوه‌ها داشته‌اند. سایر رنگ‌ها نیز از ترکیب مواد مختلف معدنی در کوه‌های آلاداغ لار به وجود آمده‌اند. از عمر این کوه‌ها در حدود 15 میلیون سال می‌گذرد. اطراف کوه‌های آلاداغ لار امکانات رفاهی وجود ندارد و برای بازدید از این منطقه نیمی از روز کافی است.

کوه های آلاداغلار

کوه های آلاداغلار


کلام آخر


در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی اطراف تبریز پرداختیم. اگر ساکن شهر تبریز هستید، قصد سفر به این شهر زیبا را دارید یا از جاهای دیدنی اطراف تبریز دیدن کرده‌اید، می‌توانید در ادامه ما و دیگر کاربران ساعد نیوز را در تجربه‌های گردشگری خود شریک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو