امسال باید تلاش کنیم نوروزی متفاوت را برای گردشگران رقم بزنیم

منبع: همگردی

2

1402/10/28

18:06


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، امسال باید تلاش کنیم نوروزی متفاوت را برای گردشگران رقم بزنیم.

داریوش فرمانی در دومین نشست خدمات سفر استان ویژه ایام نوروز با اشاره به آماده شدن استان برای میزبانی از مسافران نوروزی اظهار کرد: باتوجه به اینکه نوروز امسال با ایام ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده، ستاد خدمات سفر امسال چند برنامه و رویکرد جدید را در دستور کار قرار داده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در تمام مراکز اقامتی، پذیرایی و...استان افزود: هم چنین در اماکن تاریخی و فرهنگی استان برنامه های افطاری برای مسافران نوروزی با همکاری دستگاه های ذیربط برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز خواست تا برای این ایام فعالیت بقاع متبرکه و مساجد استان به صورت 24 ساعته شده و پذیرای مسافران نوروزی باشند.

فرمانی با بیان اینکه برنامه های نوروزی امسال باید دارای تنوع و خلاقیت بیشتری باشد، عنوان کرد: میراث فرهنگی تنها متولی حوزه گردشگری استان نیست بلکه هماهنگ کننده است و باید سایر دستگاه های ذیربط بویژه شهرداری ها پای کار باشند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر شهرداری ها همکاری خوبی دارند و امیدواریم که امسال در برنامه های تبلیغاتی خود ابتکارات جدیدی داشته باشد.

امسال باید تلاش کنیم نوروزی متفاوت را برای گردشگران رقم بزنیم

مدیر کل میراث فرهنگی استان در رابطه با راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در مناطق مختلف استان طی ایام نوروز هم گفت: هر ساله این نمایشگاه ها در جهت حمایت از هنرمندان صنایع دستی در داخل شهر کرمانشاه و ورودی شهرهای استان برگزار می شود که انتظار می رود امسال هم به مانند سالهای گذشته زمین رایگان از سوی شهرداری برای برپایی این نمایشگاه ها در اختیار این هنرمندان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به منظور معرفی اماکن مقدسه و یادمان های دفاع مقدس استان کتابچه ای تدوین کرده ایم تا در اختیار گردشگران و مسافران نوروزی قرار گیرد.

وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در نیمه سوم بهمن اشاره کرد و گفت: طبق برآوردهای انجام شده، برای حضور در این نمایشگاه حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار نیاز است تا حضوری پررنگ و پرقدرت داشته باشیم.

فرمانی ادامه داد: برای نمایشگاه امسال یک غرفه حدود 300 متری را با موضوع خوراک و دفاع مقدس در نظر گرفته ایم که مقرر شد تعدادی از شهرداری های استان و برخی دستگاه های دیگر همچون دانشگاه علوم پزشکی هم در آن حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: این دستگاه ها هم اعلام کرده اند که برای حضور در این نمایشگاه سهم اعتباری خود را پرداخت خواهند کرد اما متاسفانه شهرداری تاکنون این اعتبار را پرداخت نکرده که امیدواریم بزودی این اقدام را انجام دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان در ادامه به اهمیت موضوع تبلیغ در گردشگری هم اشاره کرد و گفت: کل اعتباری که امسال برای تبلیغات در حوزه گردشگری استان مصوب شده حدود دو میلیارد تومان بود که از این رقم تنها 600 میلیون تومان تخصیص یافت و این درحالیست که برای انجام تبلیغات در حوزه گردشگری نیازمند تولید محتوا، برگزاری رویدادها و قم تورها بویژه برای آژانس ها و تورهای گردشگری عراقی هستیم که برگزاری هر کدام از آنها اعتبارات زیادی می خواهد.

وی ادامه داد: در بحث تابلوهای تبلیغاتی گردشگری هم در کنار همکاری با بخش خصوصی فعال در این حوزه، از دستگاه های ذیربط درخواست می کنیم در بیلبوردهای تبلیغاتی در راههای اصلی استان به معرفی جاذبه های مهم استان بپردازند.

امسال باید تلاش کنیم نوروزی متفاوت را برای گردشگران رقم بزنیم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو