پیگیری برای تهیه طرح مطالعاتی پهنه زرد رنگ طاق بستان و بروزرسانی آن پس از نیم قرن

منبع: همگردی

1

1402/12/13

13:36


ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، پیگیری برای تهیه طرح مطالعاتی پهنه زرد رنگ طاق بستان و بروزرسانی آن پس از نیم قرن صورت پذیرفت.

کیومرث خانی لعل آبادی از پیگیری برای اجرای تهیه طرح مطالعاتی پهنه زرد نگ طاق بستان خبر داد و اظهار کرد: پهنه زرد رنگ طاق بستان که به نوعی حریم منظری آن محسوب می شود، آخرین بار در سال 1353 مصوب شد اما با توجه به گذشت زمان، نیازمند بروزرسانی است.

وی افزود: علیرغم اینکه در دهه 50 پهنه زرد رنگ طاق بستان مصوب شد، در سالهای بعد و بویژه در زمان جنگ تحمیلی عرصه و حریم پهنه زرد رنگ طاق بستان نادیده گرفته شد و ساخت و سازهای زیادی همچون رستوران ها، کبابی ها و حتی ساخت منازل مسکونی در محوطه شکارگاه انجام و دست درازی هایی به این حریم صورت گرفته است.

پیگیری برای تهیه طرح مطالعاتی پهنه زرد رنگ طاق بستان و بروزرسانی آن پس از نیم قرن

معاون میراث فرهنگی استان تصریح کرد: هرچند در سالهای گذشته اقداماتی برای بروزرسانی عرصه و حریم پهنه زرد رنگ طاق بستان آغاز شد، از جمله اینکه مطالعات فاز صفر آن انجام گرفت اما در عمل فاز یک مطالعات و اجرای پروژه اجرایی نشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر ساکنانی که در محدوده عرصه و حریم طاق بستان قرار دارند، برای ساخت و ساز با مشکلاتی همچون میزان ارتفاع سازه ها مواجه هستند، بنا داریم تا پهنه زرد رنگ طاق بستان را بروزرسانی کنیم.

خانی لعل آبادی عنوان کرد: در این رابطه پیگیری های را انجام داده و اعتباری هم به این مسئله اختصاص پیدا کرده که با تخصیص آن تا پایان سال اجرای طرح مطالعاتی را آغاز خواهیم کرد.

به گفته این مسئول، تهیه طرح مطالعاتی پهنه زرد طاق بستان علاوه براینکه مانع از خدشه دار شدن و دست درازی به حریم منظری این محوطه می شود، باعث خواهد شد تا اهالی ساکن در اطراف این محدوده باستانی برای ساخت و ساز ساختمان هایشان تعیین تکلیف شوند.

پیگیری برای تهیه طرح مطالعاتی پهنه زرد رنگ طاق بستان و بروزرسانی آن پس از نیم قرن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو