ایده های جذاب برای تزین کردن تخم مرغ سفره هفت سین

ایده های جذاب برای تزین کردن تخم مرغ سفره هفت سین


منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/29

11:48


تخم مرغ رنگی یکی از پرطرفدارترین و زیبا ترین آیتم هایی است که روی سفره هفت سین قرار داده میشود. اگر بتوانید به زیبایی تخم مرغ های خود دیزاین و رنگ کنید رنگ کردن تخم مرغ برایتان جالب میشود و همچنین سفره هفت سین شیک و جذاب تری خواهید داشت. پس برای یادگیری روش های جدید رنگ کردن تخم مرغ با این مطلب از ساعد نیوز همراه باشید.

یکی از جالب ترین بخش های سفره هفت‌ سین، تخم مرغ های رنگی است. قدیم ها مادرهایمان با پوست پیاز و زردچوبه و قهوه تخم‌ مرغ ها را رنگ می کردند. اما هر چه جلوتر آمدیم، طرح ها و ایده های جالب تری را مشاهده می کردیم.

بسیاری از ما دوست داریم تخم‌ مرغ‌ های سفره هفت‌ سین ما با بقیه فرق داشته باشد. دوست داریم طرح هایی روی آن ها پیاده کنیم که در خانه دوست و آشنا نمی توان پیدا کرد. به همین دلیل، ما ایده هایی نو برایتان آموزش داده ایم که امید داریم دوست داشته باشید.

موارد مورد نیاز برای تزیین تخم مرغ سفره هفت سین عید نوروز


تخم‌مرغی که می‌خواهید برای تزیین استفاده کنید حتما باید آب‌پز شده باشد. ابتدا آن‌ها را تمیز بشویید مواردی را انتخاب کنید که سروشکل مناسب دارند و نسبت به بقیه درشت‌تر هستند.در اینجا لیستی از وسایلی که می‌توانید از آن‌ها برای تزیین تخم مرغ های نوروز، جشن تولد یا هر میهمانی که شادی پایه آن است استفاده کنید ارائه شده است:

  • آب‌رنگ در انواع مختلف. برای رنگ‌آمیزی سطح گچی تخم ‌مرغ رنگ‌های آبرنگ بسیار مناسب است.

  • رنگ‌های گواش نیز یکی از بهترین مواد برای رنگ‌آمیزی سطح تخم‌مرغ است.

  • لاک‌هایی که برای ناخن استفاده می شود می‌تواند برای رنگ‌آمیزی استفاده شود.

  • برای چسباندن پارچه، روبان یا هر چیزی دیگری روی تخم‌مرغ‌ها استفاده از چسب حرارتی بهرتین گزینه است. این چسب در خرازی‌ها و لوازم تحریرها موجود است و به آن چسب تفنگی نیز می‌گویند.

  • نخ گونی، پولک، روبان، سنگ‌ریزه‌های رنگی، جوراب‌های نازک زنانه به‌خصوص جوراب‌های شیشه‌ای و سفیدرنگ می‌تواند ابزار مناسبی برای تزئئین تخم‌مرغ‌ها باشد

  • گل‌ها و گیاهان خشک شده، برگ کوچک درختان یا هر گیاه زیبایی (می‌توانید روی تخم مرغ بچسبانید یا با روی ان قرار دهید و سپس یک لایه جوراب نازک روی آن بکشید)

  • دستمال‌های کاغذی رنگی یا انواع دستمال‌های دیگری که دارای نقش و نگار است.

  • اسفنج یکی از بهرتین ابزارها برای ایجاد طرح‌های چند رنگی و ابر و بادی روی سطح تخم‌مرغ است.

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو