تاثیر شگفت انگیز وازلین برای پوست؛ 15 فایده این محصول برای پوست

منبع: تاپ ناز

1

1402/10/30

10:22


وازلین برای پوست دارای خواص بی نظیر و بی شماری است. این ماده با توجه به خواص بسیار زیادی که دارد مورد توجه بسیاری از خانم ها قرار گرفته است. …

وازلین برای پوست دارای خواص بی نظیر و بی شماری است. این ماده با توجه به خواص بسیار زیادی که دارد مورد توجه بسیاری از خانم ها قرار گرفته است. این کرم حالت ژله ای و چرب مانند دارد.

وازلین سال های زیادی است که برای زخم ها و خشک پوست استفاده می شود. همچنان نیز محبوبیت خود را در بین تمامی محصولات مشابه حفظ نموده است. این کرم به صورت عمده از نفت تشکیل می شود. اما از محدود فراورده های نفتی بی خطر می باشد. محصولات اصلی تشکیل دهنده وازلین روغن پارافین، ژله نفتی، موم پارافین، لانولین، ویتامین ای و پلی پروپیلن می باشد.

تاثیر شگفت انگیز وازلین برای پوست؛ 15 فایده این محصول برای پوست

توضیحاتی در مورد وازلین

وازلین برای پوست دارای خاصیت ها و فواید بسیاری می باشد. افراد زیادی روزانه از این محصول بسیار مفید استفاده می کنند. وازلین علاوه بر پوست خواص دیگری نیز دارد. افراد زیادی وازلین را برای زخم ها، مو، موخوره و موارد دیگری استفاده می کنند.

وازلین یک ماده درمانی ارزان قیمت است که همه افراد می توانند از خواص آن بهره ببرند. وازلین به طرق متفاوتی برای پوست به کار می رود. حتی می توان آن را با سایر مواد ترکیب و استفاده نمود. در ایالت متحده سازمان غذا و دارو وازلین را به عنوان محصولی دارویی و درمانی بدون نسخه معرفی نموده است.

خاصیت لایه برداری

تاثیر شگفت انگیز وازلین برای پوست؛ 15 فایده این محصول برای پوست

وازلین برای پوست می توانند به عنوان لایه بردار عمل می کند. افرادی که به دنبال راهی طبیعی برای از بین بردن پوست های مرده و آلودگی های پوستی خود هستند می توانند از وازلین استفاده کنند. ترکیب شکر با وازلین برای این کار بسیار گزینه مناسب و تاثیر گذار می باشد.

ترکیب وازلین و شکر به عنوان اسکراب عمل می کند. این اسکراب پوست های مرده سطحی را از بین می برد. علاوه بر این منافذ پوست را به طور عمیق پاکسازی می کند. مالیدن و ماساژ آن بر روی صورت گردش خون را بالا برده و موجب خون رسانی و بهبود پوست می شود.

 قبل از استفاده از این اسکراب لازم است پوست تمیز و شسته شده باشد. سپس وازلین و شکر بر رو پوست به آرامی مالیده شده و ماساژ داده شود. بعد از چند دقیقه با آب ولرم و یک شوینده ملایم صورت شسته شده و به آرامی خشک شود. بهتر است افراد بعد از لایه برداری و اسکراب پوست از ضد آفتاب استفاده نمایند.

ترکیب نمک دریا و وازلین برای پوست

وازلین برای پوست به گونه های مختلفی استفاده می شود. بهترین نمونه استفاده از آن زمانی است که با نمک دریا ترکیب شود. نمک دریا و وازلین هر دو دارای خاصیت لایه برداری هستند. زمانی که این دو با هم ترکیب شوند تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست باقی می گذارند. افراد می توانند بعد از حمام که بدنشان تمیز است و بر اثر بخار آب نرم تر شده و حالت بخور گرفته دارد استفاده کنند.

در این حالت نمک و وازلین با هم ترکیب شده و بر روی پوست به آرامی ماساژ داده شود. این کار باعث می شود که فرد دارای پوستی شفاف، روشن و لطیف باشد.

برای پوست نرم و لطیف

وازلین برای پوست دارای خاصیت نرم کنندگی نیز می باشد. وازلین می توانند منافذ پوست را بپوشاند و با پوشاندن منافذ از خشکی پوست جلوگیری نماید. علاوه بر این وازلین از عرق کردن پوست نیز جلوگیری می کند.

پارافین مومی که در پارافین موجود می باشد موجب صاف شدن و نرمی پوست می شود. افراد باید توجه داشته باشند که از وازلین در حالت اغراق و بیش ز حد استفاده نکنند. زیرا هر ماده مفیدی در با استفاده بیش از حد می توانند عوارضی نیز داشته باشد. استفاده اغراق آمیز از وازلین موجب چرب شدن و براق دیده شدن پوست می شود.

مطلب مشابه: سم زدایی پوست روش های دفع سموم از پوست برای داشت پوست زیبا

برای پوست خشک

وازلین برای پوست خشک انتخاب بسیار مناسب و کاربری می باشد. افرادی که دارای پوست خشک هستند هیچ نگرانی در استفاده از وازلین نداشته باشند. زیرا وازلین پوست را مرطوب نگه می دارد و خشکی آن را از بین می برد.

خشک بودن پوست علی الخصوص در فصول سرد بسیار آزار دهنده می باشد افراد می توانند نرمی و رطوبت لازم پوست خود را از ین طریق تامین کنند. به طور کلی وازلین دارای اثر منفی برای پوست نیست. اما می توان گفت که تاثیر بر روی پوست خشک بیشتر و عملکرد آن برای این پوست ها بهتر می باشد. زیرا وازلین موجب میشود که چربی ها در پوست باقی بمانند و گیر بیفتند.

رفع چین و چروک پوستی

یکی دیگر از خواص وازلین برای پوست از بین بردن چین و چروک و جلوگیری از ایجاد آن می باشد. چربی موجود در وازلین رطوبت پوست را متعادل می کند و موجب پنهان شدن چین و چروک ها می شود. وازلین سرعت پیر شدن پوست را کاهش می دهد.

برای تاثیر بیشتر وازلین بر روی پوست قبل از استفاده بهتر است پوست با آب سرد شسته شود. در هنگام شست و شو می توان از شوینده ای ملایم برای تمیز شدن بهتر پوست استفاده شود. سپس با دستمالی نرم پوست خشک شده و وازلین بر روی آن ماساژ داده شده تا زمانی که کاملا جذب شود.

پوست آفتاب سوخته

تاثیر شگفت انگیز وازلین برای پوست؛ 15 فایده این محصول برای پوست

وازلین برای پوست آفتاب دیده از موارد بسیار مفید می باشد. افرادی که پوستشان در معرض آفتاب دچار سوختگی خفیف شد می توانند برای درمان ان از وازلین کمک بگیرند. این کرم با ماساژ بر روی محل سوختگی اثرات آن را به شدت کاهش می دهد.

پیشنهاد می شود که در این روش درمانی از وازلین استریل شده استفاده شود. نوع استریل شده از ورود باکتری ها و میکروب ها به بدن جلوگیری می کند و از عفونت های احتمالی پیشگیری می کند.

در مورد سوختگی های عمیق و تازه بهتر است از آن استفاده نشود. زیرا امکان تازه تر شدن و تحریک شدن سوختگی وجود دارد. بهتر است این سوختگی ها ابتدا درمان شوند. سپس وازلین برای کم شدن و از بین بردن آثار آن استفاده شود.

مطلب مشابه: اگر پوست زیبا می خواهید این نکات را رعایت کنید! (8 عادت اشتباه)

پاک کردن آرایش با آن

علاوه بر خواص بیشمار وازلین برای پوست می توان آن را به عنوان پاک کننده آرایش نیز استفاده نمود. روغن وازلین تاثیر بسیاری بر پاک کنندگی و تمیزی پوست دارد. این پاک کننده سازگار با انواع پوست می باشد و استفاده از آن برای پوست اطراف چشم خطری ایجاد نمی کند.

برای این کار می توان وازلین را بر روی پدی مناسب ریخت. و آن پد را به آرامی بر روی پوست و چشم ها کشید. زمانی که آرایش به خوبی از روی صورت پاک شد می توان از آب ولرم برای تمیز کردن صورت استفاده نمود. در هنگام پاک کردن آرایش چشم افراد باید دقت داشته باشند که وازلین به داخل چشم ها وارد نشود.

درمان جوش سر سیاه

از دیگر خواص بی نظیر وازلین برای پوست درمان جوش های سر سیاه می باشد. وازلین یکی از کاربردی ترین موارد برای از بین بردن این جوش ها می باشد. نحوه استفاده از وازلین برای از بین بردن این جوش ها طبق موارد زیر می باشد.

  • ابتدا مقدار مشخصی از  به اندازه ی نوک انگشت) برداشته شده و بر روی نوک بینی یا ناحیه دارای جوش سر سیاه مالیده شود.
  • بعد از چرب کردن کامل ناحیه جوش دار از نایلون یا نایلکس برای پوشاندن آن استفاده شود.
  • سپس به مدت ده الی پانزده دقیقه به آن ناحیه استراحت داده شود.
  • بعد از گذشت زمان مقرر شده نایلون برداشته شود.
  • در این مرحله فرد جوش های نیمه آماده را می تواند مشاهده نماید
  • در این حالت می توان با کمک پارچه ای کمی زبر یا حوله وازلین را از روی بینی پاک کرد.
  • در نهایت با استفاده از بانداژ یا پارچه توری جوش ها تخلیه شوند. نحوه ی تخلیه جوش ها به این صورت است که باید بر روی جوش ها فشار وارد کرده و از پایین به بالا کشیده شود. این کار موجب پاکسازی جوش های سر سیاه می شود.

جلوگیری از خراشیدگی و زخم شدن پوست

وازلین برای پوست می توانند به عنوان محافظ و پیشگیری کننده استفاده شود. خراشیدگی و زخم های سطحی پوست زمانی ایجاد می شود که پوست خشک و آسیب پذیر باشد. زمانی که پوست در این حالت باشد با کوچکترین مشکل خراشیده و زخمی می شود. این افراد اغلب در معرض اگزما نیز قرار دارند. آن ها بهتر است از وازلین استفاده کنند. وازلین موجب چرب شدن و نرمی پوست می شود. پوست های نرم و دارای چربی متعادل کمتر از سایر پوست ها زخمی و خراشیده می شوند. همچنین در برابر خطرات انعطاف پذیری بالایی دارند.

جلوگیری از پوسته پوسته شدن آن

وازلین برای پوست از موارد بسیار مفید و ضروری می باشد. استفاده از آن از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند. پوست پوست شدن یکی از مشکلات آزار دهنده پوستی می باشد. اغلب خانم هایی که این مشکل را دارند در هنگام آرایش کردن به مشکل بر می خورند.

این خشکی و پوسته پوسته شدن در اطراف دماغ و مرکز چانه و پیشانی رخ می دهد که برای افراد بسیار دردسر ساز است. آن ها می توانند با استفاده از وازلین این مشکل را رفع و آن را درمان کنند. به این افراد توصیه می شود که در فصول سرد خواص وازلین را جدی بگیرند. علاوه بر پوست لب، پوسته پوسته شدن لب ها را نیز می توان با کمک آن درمان کرد.

ناحیه آرنج و زانو

وازلین برای پوست آرنج و زانو بسیار تاثیر گذار و مفید می باشد. اغلب پوست این دو قسمت به دلیل تکیه گاه بودن خشن و زمخت می باشد. علاوه بر این پوست های مرده در این دو قسمت تجمع می کنند. این موارد باعث تیره شدن و خشک شدن پوست در این نواحی می شود. بهترین درمان سنتی برای این مناطق استفاده از وازلین می باشد. افراد می توانند شبانه و قبل از خواب وازلین را بر این نواحی بمالند. این کار موجب نرم شدن این ناحیه می شود.

از دیگر روش های استفاده از آن برای رنج و زانو که تاثیر گذاری سریع تری دارد استفاده قبل از حمام می باشد. افراد می توانند یک الی دو ساعت قبل از حمام وازلین را بر روی این نواحی بمالند. سپس در حمام با استفاده از کیسه یا سنگ پا زانو و آرنج خود را به خوبی تمیز کنند.

دور چشم

از وازلین برای پوست دور چشم نیز می توان استفاده کرد. پوست این ناحیه اغلب نازک تر و حساس تر از سایر نواحی می باشد و هر کرمی را نمی توان برای آن استفاده نمود. اما وازلین ها برای دور بسیار مناسب هستند.

علاوه بر این می توان آن را برای رفع سیاهی دور چشم نیز استفاده نمود. برای این کار می توان وازلین را با چند قطره لیمو ترکیب کرده و آن را بر روی پوست اطراف چشم مالید. سپس آن را به آرامی بر روی پوست ماساژ داده شود و بعد از یک ساعت شسته شود. از این ترکیب می توان برای روشن کردن زیر بغل و کشاله ران نیز استفاده نمود. برای این نواحی بهتر است ترکیب بیشتر از یک ساعت باقی بماند.

از دیگر استفاده وازلین برای اطراف چشم ترکیب آن با عسل می باشد. ین ترکیب موجب درمان چین و چروک اطراف چشم می شود. علاوه بر این افرادی که چین و چروک ندارند نیز می توانند از آن استفاده کنند. این امر موجب پیشگیری از ایجاد چین و چروک می شود. نحوه ی استفاده از آن به این صورت است که به صورت شبانه به اطراف چشم مالیده می شود. سپس بع از یک ساعت شسته شود.

رفع ترک های پاشنه پا

وازلین برای پوست پاشنه ترک خورده نیز بسیار مفید و موثر می باشد. ترک پاشنه پا بسیار آزار دهنده و ناراحت کننده می باشد. برای بهبود ترک های موجود در پاشنه با وازلین باید مراحل زیر طی شود.

  • ابتدا پا ها باید در آب گرم استراحت داده شده تا کاملا خیس بخورند. این کار موجب نرم شدن پوسته های این ناحیه می شود.
  • سپس به آب نمک اضافه شده تا پوست را به خوبی تمیز کند.
  • در این مرحله پاها با پاشنه نرم شده و آماده از آب خارج شده و با کمک حوله به طور کامل خشک شوند.
  • در این مرحله به پاشنه ها وازلین زده شود.
  • در نهایت پاهای چرب شده با جوراب پنبه ای پوشانده شوند. تا شب تا صبح استراحت داده شوند.

انجام مرتب این کار در چند شب متوالی پاشنه ها را ترمیم و کاملا نرم می کند.

مطلب مشابه: جوانسازی پوست در منزل؛ انواع روش های طبیعی و ماسک برای زیبایی پوست

منبع: medicalnewstoday.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو