طرز تهیه خوراک سبزیجات، غذای خوشمزه به روش رستورانی!

منبع: نکته چی

2

1402/11/1

09:56


طرز تهیه خوراک سبزیجات خوراک سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که برای افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند یا …

طرز تهیه خوراک سبزیجات

طرز تهیه خوراک سبزیجات, طرز تهیه خوراک سبزیجات ساده , خوراک سبزیجات ایتالیایی , طرز تهیه خوراک سبزیجات با قارچ , خوراک سبزیجات رستورانی , طرز تهیه خوراک سبزیجات با مرغ , خوراک سبزیجات پخته , طرز تهیه خوراک سبزیجات با کدو , طرز تهیه خوراک سبزیجات بخارپز

خوراک سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که برای افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند یا گیاه خوار هستند بسیار گزینه مناسب و فوق العاده‌ای است، خوراک سبزیجات را می‌توانید خیلی راحت به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه خوراک سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
لوبیا سبز ۱۰ عدد
هویج ۲ عدد
کلم بروکلی به مقدار لازم
قارچ ۱۰ عدد
کدو سبز ۲ عدد
فلفل دلمه ۱ عدد
فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
پودر سیر ۳/۱ قاشق چای خوری
پودر زنجبیل ۲/۱ قاشق چای خوری
پاپریکا ۲/۱ قاشق چای خوری
سس سویا ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
پوره سیب زمینی برای تزئین ۱ ععد سیب زمینی
گوجه فرنگی حلقه شده برای تزئین ۱ عدد
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک سبزیجات

مرحله ۱: خرد کردن لوبیا سبزها و جوشاندن آن‌ها در آب

ابتدا لوبیا سبزها را تمیز بشورید بعد سر و ته آن‌ها را بگیرید و از وسط نصف کنید، سپس لوبیا سبزها را داخل یک قابلمه بریزید مقداری آب روی آن‌ها بگیرید، بعد قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بجوشند و بافت آن‌ها نرم شود.

مرحله ۲: ریختن لوبیا سبزها در آب سرد و برش دادن هویج‌ها

بعد از این که لوبیا سبزها به حالت نیم پز درآمدند و بافت آن‌ها نرم شد قابلمه را از روی حرارت بردارید، لوبیا سبزها را در یک ظرف آب سرد بریزید، بعد از ۱ دقیقه بیرون بیاورید، بعد هویج‌ها را پوست بگیرید به شکل حلقه‌ای و در اندازه‌های متوسط برش بزنید.

مرحله ۳: جوشاندن هویج‌ها در آب و ریختن آن‌ها در آب سرد

بعد از آن هویج‌ها را داخل یک قابلمه بریزید مقداری آب روی آن‌ها بگیرید، سپس روی حرارت متوسط قرار دهید، اجازه دهید تا هویج‌ها به مدت ۳ دقیقه در آب بجوشند و بافت آن‌ها نرم شود بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید و در آب سرد بریزید.

مرحله ۴: شستن کلم بروکلی با محلول آب و نمک

سپس کلم بروکلی‌ها را بشورید برای این که کلم بروکلی‌ها کاملاً تمیز شوند می‌توانید در یک ظرف مقداری آب بریزید کمی هم نمک به آن اضافه کنید، نمک را با آب مخلوط کنید سپس کلم بروکلی‌ها را داخل محلول آب نمک قرار دهید، اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بمانند.

مرحله ۵: پختن کلم بروکلی‌ها

بعد از این زمان کلم بروکلی‌ها را آبکشی کنید، داخل یک قابلمه بریزید مقداری آب روی آن بگیرید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید، سپس اجازه دهید تا کلم بروکلی‌ها به مدت تقریباً ۳ دقیقه همراه با آب بجوشند و بپزند، طوری که بافت آن‌ها کاملاً نرم شود.

مرحله ۶: ریختن کلم بروکلی‌ها در آب سرد

بعد از این که کلم بروکلی‌ها خوب پختند قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس کلم بروکلی‌ها را از داخل قابلمه بیرون بیاورید و در ظرف آب سرد بریزید و کمی صبر کنید تا بافت آن‌ها منسجم شود، طوری که خودشان را بگیرند تا شکل و ظاهر آن‌ها خراب نشود.

مرحله ۷: برش دادن قارچ‌ها و تفت دادن آن‌ها

سپس قارچ‌ها را تمیز بشورید، زدگی‌ها و خرابی‌های آن‌ها را بگیرید، قارچ‌ها را از وسط نصف کنید سپس در یک تابه بریزید و تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا قارچ‌ها آب بیندازند و آب آن‌ها جمع شود، وقتی رنگ قارچ‌ها کمی تغییر کرد سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله ۸: تفت دادن کدو سبزها در روغن داغ

بعد از آن قارچ‌ها را از داخل تابه خارج کنید، در ظرف دیگری قرار دهید سپس کدو سبزها را که تمیز شسته‌اید، خشک کنید بعد داخل یک تابه مقدار کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود بعد کدو سبزها را داخل تابه بریزید.

مرحله ۹: اضافه کردن بقیه سبزیجات به کدو سبزها

اجازه دهید تا کدو سبزها داخل روغن تفت بخورند و بوی خامی آن‌ها از بین برود، بعد از این که کدو سبزها کمی تغییر رنگ دادند بقیه سبزیجات را به ترتیب سفتی آن‌ها به کدو سبزها اضافه کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا همه مواد با هم کمی سرخ شوند.

مرحله ۱۰: اضافه کردن هویج و لوبیا سبز در تابه و تفت دادن آن‌ها

به کدو سبزها ابتدا هویج را اضافه کنید، به مدت تقریباً ۲ دقیقه با هم تفت دهید تا بافت هویج منسجم شود و رنگ آن تقریباً طلایی شود بعد از آن لوبیا سبزها را داخل تابه بریزید، با کدو و هویج‌ها تفت دهید تا رنگ آن‌ها کمی تغییر کند و خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۱۱: اضافه کردن قارچ‌ها و کلم بروکلی‌ها به مواد

سپس قارچ‌ها را روی مواد بریزید، همراه با آن‌ها تقریباً به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تفت دهید بعد از آن کلم بروکلی‌ها را اضافه کنید، دوباره با بقیه مواد کمی تفت دهید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند، طوری که عطر و طعم آن‌ها با هم خوب ترکیب شود.

مرحله ۱۲: برش دادن فلفل دلمه رنگی و اضافه کردن به مواد

بعد از آن فلفل دلمه‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید، کلاهک و دانه‌های آن را جدا کرده‌اید به شکل حلقه‌ای برش بزنید، آن‌ها را داخل تابه روی مواد بریزید، خوب با هم تفت دهید تا عطر و طعم فلفل دلمه آزاد شود، به خورد بقیه مواد برود و با آن‌ها ترکیب شود.

مرحله ۱۳: اضافه کردن ادویه‌ها به سبزیجات

دقت کنید بعد از اضافه کردن هر کدام از سبزیجات مخلوط مواد را بیشتر از ۲ تا ۳ دقیقه تفت ندهید چون باید سبزیجات زیر دندان احساس شوند و به حالت نیم پز باشند، بعد از آن فلفل سیاه، پودر سیر پودر زنجبیل و پاپریکا را به مقدار دلخواه خودتان روی مواد بریزید.

مرحله ۱۴: تفت دادن ادویه‌ها در تابه

بعد از آن ادویه‌ها را کمی تفت دهید تا عطر آن‌ها پخش شود و کاملاً به خورد همه سبزیجات برود با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقدار ادویه‌ها را کمتر یا بیشتر بریزید یا از ادویه دلخواه خودتان برای طعم دادن به سبزیجات استفاده کنید.

مرحله ۱۵: اضافه کردن سس سویا به سبزیجات و مخلوط کردن با آن‌ها

سپس چاشنی غذا را که سس سویا است روی مواد بریزید، کمی تفت دهید بعد از اضافه کردن سس سویا همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا سس کاملاً به خورد همه سبزیجات برود، طوری که عطر و طعم سس سویا با سبزیجات خوب ترکیب شود.

مرحله ۱۶: ریختن خوراک سبزیجات داخل ظرف مناسب

بعد از اضافه کردن سس همه مواد را با هم تقریباً به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید تا خوب جا بیفتند، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود، بعد از آن خوراک سبزیجات را داخل یک ظرف مناسب بریزید.

مرحله ۱۷: تزئین کردن خوراک سبزیجات

سپس برای تزئین کردن ظرف خوراک سبزیجات می‌توانید از چند برش حلقه‌ای گوجه فرنگی، پوره سیب زمینی، نعنا، ریحان و شوید تازه استفاده کنید و خوراک سبزیجات را به دلخواه و با سلیقه خودتان تزئین کنید، برای تزئین می‌توانید از مواد متنوعی استفاده کنید. در آخر خوراک سبزیجات را به عنوان یک پیش غذای شیک و مناسب یا یک وعده غذای رژیمی برای افرادی که رژیم غذایی دارند یا گیاهخوار هستند همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو