چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

منبع: ایران ناز

2

1402/11/1

15:52


چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

 

امروزه مبلمان به عنوان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منازل شناخته می شود و چیدمان درست آن می تواند تأثیر زیادی بر ظاهر و استایل فضا داشته باشد.

 

مبلمان سلطنتی و راحتی، دو مدل مبلمان پر طرفدار هستند که همواره مورد استقبال مشتریان قرار می گیرند.

 

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی به عنوان یک موضوع مهم در دکوراسیون منزل مطرح است. هدف اصلی چیدمان استاندارد مبلمان، ایجاد یک فضای راحت برای نشستن و گفتگو است.

 

به نقل از سایت فروشگاهی سایا دکور ، معمولاً از مبل های راحتی برای استفاده روزانه، استراحت، تماشای تلویزیون و … استفاده می شود؛ اما مبلمان سلطنتی بیشتر برای پذیرایی از مهمانان مناسب است.

 

در مورد پذیرایی مستطیلی به راحتی می توانید با توجه اصول طراحی داخلی و کمی خلاقیت، یک دکوراسیون شیک و زیبا طراحی کنید.

 

به دلیل اهمیت نحوه چیدمان مبلمان سنتی و راحتی در کنار یکدیگر و تأثیر آن بر جلوه فضا، در این مطلب نکاتی درباره نحوه چینش این دو نوع مبل در پذیرایی ارائه می شود.

 

نحوه چیدن مبل سلطنتی و راحتی کنارهم

 

انواع روش های چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

معمولاً مبل های سلطنتی 7 نفره یا 9 نفره هستند و شما می توانید با توجه به ابعاد سالن خود یکی از این دو مدل مبلمان را انتخاب کنید. مبلمان 9 نفره در مقایسه با مبل 7 نفره، دو صندلی میزبان بیشتر دارد.

 

امروزه، با کم شدن متراژ خانه ها، استفاده از مبلمان 7 نفره محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

 

برای چیدمان مبل 7 نفره در پذیرایی مستطیل شکل باید به پارامترهایی همچون متراژ سالن، هماهنگی با سایر اجزای دکوراسیون داخلی، محل قرارگیری تلویزیون، فضاها برای تردد، سلیقه شخصی و… توجه کنید.

 

چیدمان به صورت رو به روی هم

چیدمان مبل راحتی و سلطنتی به صورت رو به روی هم، یک ایده جالب برای پذیرایی های مستطیل شکل است. با این چیدمان می توانید علاوه بر ایجاد تعادل در فضا، یک تناقض جذاب بین این دو سبک مختلف ایجاد کنید.

 

بدین منظور، یک دست مبل راحتی با طرح مینیمال و رنگ ملایم را در یک سمت پذیرایی و یک دست مبل سلطنتی با جزئیات ظریف و الگوهای مجلل را در سمت دیگر قرار دهید.

 

این ترکیب به شما اجازه می دهد که بتوانید برای استراحت و کاربرد روزانه از مبلمان راحتی و برای پذیرایی از مهمانان از مبلمان سلطنتی خود استفاده کنید.

 

ست کردن رنگ و جزئیات مبلمان با سایر اجزای دکوراسیون داخلی همچون پرده، فرش، المان های دکوری و … به ایجاد هماهنگی و تعادل در فضا کمک می کند.

 

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

 

چیدمان دایره ای

چیدمان مبلمان به صورت دایره ای، یک انتخاب عالی برای خلق فضایی منحصر به فرد و آرامش بخش در منزل است. برای ایجاد این چیدمان باید نقطه کانونی سالن را پیدا کنید و مبلمان سلطنتی را به شکل دایره ای در اطراف آن بچینید.

 

برای چیدن مبلمان راحتی هم می توانید از مدل دایره ای یا هر شکل هندسی دیگری استفاده کنید. در نهایت، توجه به متراژ پذیرایی و سایر عناصر موجود در محیط تأثیر زیادی بر زیبایی محیط دارد.

 

چیدمان خطی

این نوع چیدمان به راحتی در فضاهای مستطیلی قابل اجرا است. برای این کار باید مبلمان راحتی خود را در گوشه ای ترین نقطه خانه و ترجیحاً در کنار تلویزیون قرار دهید و سپس، مبلمان استیل را در مجاورت آن و به صورت خطی بچینید.

 

بدین ترتیب، می توانید یک چیدمان خطی زیبا و کاربردی برای مبلمان راحتی و سلطنتی خود ایجاد کنید. همیشه به یاد داشته باشید که مهم ترین هدف چیدمان سالن، ایجاد فضایی راحت، جذاب و سازگار با سلیقه شما است.

 

چیدمان دو دست مبل پشت هم

چیدمان دو دست مبل به این سبک، یک گزینه جذاب برای پذیرایی های نسبتاً کوچک است. این چیدمان سبب می شود که بتوانید از فضای موجود بهتر استفاده کنید.

 

این سبک چیدمان به ویژه برای فضاهای محدود کارآمد است و موجب جدا شدن فضای پذیرایی از فضای مورد استفاده به صورت روزمره می شود. در این چیدمان می توانید مبلمان راحتی را رو به روی تلویزیون قرار دهید و در پشت آن مبلمان سلطنتی را بچینید.

 

چیدمان ترکیبی

اگر علاقه مند به چیدمان آزاد و بدون قاعده هستید، می توانید مبلمان خود را به صورت تلفیقی و بدون رعایت اصول خاصی بچینید. این رویکرد به شما اجازه می دهد که فضای منزلتان را بر اساس سلیقه و خلاقیت خود شخصی سازی کنید.

 

در این سبک می توانید از تلفیق چیدمان های مختلف مانند خطی و دایره ای استفاده کنید. همچنین، می توانید برای ایجاد جذابیت و جلوه بصری بیشتر، از رنگ های متنوع و طرح های گوناگون در مبلمان خود استفاده کنید.

 

استفاده از تزئینات و لوازم جانبی متنوع و هماهنگ موجب ایجاد فضایی شیک، جذاب و بی نظیر خواهد شد. مهمترین نکته این است که باید نتیجه نهایی موجب ایجاد حس خوب در شما شود و با سلیقه شخصی شما همخوانی داشته باشد.

 

این رویکرد سبب می شود که برای خلق فضایی منحصر به فرد، به خلاقیت خود اعتماد کنید و آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

 

مبل راحتی و سلطنتی در پذیرایی مستطیلی

 

نکات طلایی برای چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

چیدمان مناسب و هوشمندانه مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیلی، به ایجاد یک فضای شیک و آرام کمک می کند.

 

با کمی سلیقه و خلاقیت می توانید یک پذیرایی شیک و لوکس طراحی کنید. برخی از نکات مهم در زمان انتخاب و چیدمان مبلمان عبارتند از:

 

• توجه به هماهنگی رنگ و طرح مبلمان با سایر اجزای دکوراسیون داخلی

• انتخاب مبلمان با پارچه و متریال مرغوب

• رعایت فاصله کافی بین مبل ها

• توجه به هماهنگی اندازه و ارتفاع مبل راحتی و سلطنتی

• در نظر گرفتن فضای مناسب برای تردد

• چیدن مبلمان با فاصله کافی از تلویزیون

 

خرید بهترین مبلمان سلطنتی و راحتی

 

خرید بهترین مبلمان سلطنتی و راحتی

از آنجا که خرید مبل از تولیدکنندگان و فروشگاه های معتبر موجب اطمینان از قیمت و کیفیت محصول می شود؛ توصیه می شود که همیشه مبلمان مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنید.

 

سایت های زیادی برای تهیه مبلمان وجود دارند که از آن ها می توانید اقدام به خرید کنید. سایت هایی مانند ایران میز، آف دکور، سایا دکور، سوفا مبل، سوفاداتیس و… جزو بهترین فروشگاه هایی هستند که می توانید از آن ها اقدام به خرید مبل کنید.

 

در این بین ما توصیه می کنیم از سایت سایادکور مبل های خود را تهیه کنید که می توان گفت بهترین سایت در فروش انواع مبلمان در ایران است.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل به بررسی چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در یک پذیرایی مستیطیل شکل بپردازیم. حال نوبت شماست؛ به ما بگویید چه چیزهای دیگری را می توانیم برای چیدمان بهتر مورد بررسی قرار دهیم. آن را در کامنت ها بنویسید.

 

اگر هم می خواهید اطلاعات بیشتری درباره چیدمان مبل در فضای مستطیل شکل داشته باشید، می توانید به لینک زیر که مببع اصلی این مقاله است، مراجعه کنید.

 

منبع : چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو