معرفی انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد

معرفی انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد


منبع: پلازا

1

1402/11/1

16:48


معرفی انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد

انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد 2023، پیش‌درآمدی بر انیمیشن رفقای بد 2022 است که در قالب یک کارتون کریسمسی نیم ساعته ساخته شده است. با انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday بیشتر آشنا شویم.

انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد (The Bad Guys: A Very Bad Holiday) یک انیمیشن نیم ساعته کریسمسی است که برای تلویزیون تولید شد. این انیمیشن برمبنای انیمیشن The Bad Guys (2022) ساخته شده و پیش‌درآمدی بر آن محسوب می‌شود. در کل ماجرای این دو انیمیشن با الهام از یک مجموعه رمان‌های تصویردار کودکان به همین نام ساخته شده است. این اثر کاری به کارگردانی برت هالند (Bret Haaland) است. تاریخ اکران کارتون رفقای بد: تعطیلات خیلی بد 30 نوامبر 2023 (9 آذر 1402) بود و از طریق شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد.

این مقاله از پلازا را به معرفی انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد اختصاص داده‌ایم. با ما همراه شوید تا نگاهی به تریلر فیلم داشته باشیم، با داستان و صداپیشه‌های آن آشنا شویم و درنهایت نگاهی به نظرات منتقدین بیندازیم.

فهرست مطالب

تریلر انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday 2023

ژانر انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday ، همانند کارتونی آن، اکشن و ماجراجویی است. در این بخش تریلر کوتاهی از این ویژه برنامه با زیرنویس فارسی را تماشا می‌کنیم. نسخه اصلی کارتون نیز کوتاه است و مدت زمان انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday اندکی کمتر از نیم ساعت، یعنی 25 دقیقه است. اگر به آثاری در این ژانر علاقمندید خواندن مقاله بهترین انیمیشن‌های اکشن و مقاله بهترین انیمیشن‌های ماجراجویی را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم.

داستان انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد

همانطور که اشاره شد انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday پیش‌درآمدی بر انیمیشن The Bad Guys است. داستان فیلم حدود یک سال پیش از اتفاقات فیلم اصلی می‌گذرد. رفقای بد آماده هستند تا روز کریسمس، روز مورد علاقه‌شان در سال را جشن بگیرند. بدین ترتیب که وقتی همه مردم شهر در حال باز کردن هدایای کریسمس هستند، این دوستان فرصت را مغتنم شمرده و به دزدی در سطح شهر می‌پردازند.

اما به طور غیرمنتظره‌‌ای کریسمش لغو می‌شود. رفقای بد کاری غیرقابل تصور را انجام می‌دهند: ضمن بازگرداندن روح شادی و جشن به شهر، در تلاش هستند دریابند این نقشه زیر سر چه کسی بوده و چرا کریسمس لغو شده است.

هنرپیشه های کارتون رفقای بد: تعطیلات خیلی بد

اولین بار در نوامبر 2022 بود که خبر ساخت انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday منتشر شد. لازم به ذکر است هیچ یک از صداپیشه‌های انیمیشن اصلی در این ویژه برنامه حضور ندارند. در ادامه با بازیگران انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد آشنا می‌شویم.

مایکل گودر صداپیشه آقای گرگ

بررسی انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday 2023 / معرفی انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد

مایکل گودر (Michael Godere) بازیگر، نویسنده، تهیه‌کننده و صداپیشه آمریکایی است. وی متولد آمریکا است و نژادش به پرتقالی‌ها و ایتالیایی‌ها برمی‌گردد. مایکل فارغ‌‌‌التحصیل بازیگری از آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا است و تحت نظر معلمان بزرگی نظیر وین هندمن، مگی فلانیگان و تری نیکربوکر آموزش دیده است. او بازیگری را از تئاتر نیویورک آغاز کرد و پس از آن راهی تلویزیون شد. مایکل در فیلم Daylight (2010) به عنوان یکی از نویسندگان و بازیگر حضور داشت. همچنین او یکی از نویسندگان، تهیه‌کننده و بازیگر فیلم کمدی Loitering with Intent (2014) نیز بوده است. مجله Nylon او را “دنیرو بعدی” نامیده است.

ازکیل آجیگبه صداپیشه آقای کوسه

نقد انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday / نمرات انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد

ازکیل آجیگبه (Ezekiel Ajeigbe) بازیگر، مدل و تهیه‌کننده است. این بازیگر جوان اهل نیجریه، متولد 12 مارس 1996 (22 اسفند 1374) در فورت ورث تگزاس، در آمریکا است. او از کودکی به بازیگری علاقمند شد و در نوجوانی تصمیم گرفت بازیگری را به عنوان شغل آینده‌اش دنبال کند. ازکیل در دانشگاه تگزاس به تحصیل در رشته مهندسی برق مشغول شد ولی بازیگری را فراموش نکرد. او تاکنون فعالیت‌های بسیاری به عنوان یک بازیگر داشته که از میان آنها می‌توانیم حضور در فیلم The House Invictus، فیلم Dynasty (2017) و فیلم Outer Banks (2020) را نام ببریم.

کریس دیامانتوپولوس صداپیشه آقای اسنیک

ژانر انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday / تاریخ اکران کارتون رفقای بد: تعطیلات خیلی بد

کریس دیامانتوپولوس (Chris Diamantopoulos) بازیگر کانادایی متولد 9 می 1975 (19 اردیبهشت 1354) است. او یونانی تبار و پیرو کلیسای ارتدوکس یونان است. کریس به دو زبان انگلیسی و یونانی مسلط است. وی از 9 سالگی بازیگری را با حضور در تئاتر و تبلیغات تلویزیونی آغاز کرد. از مشهورترین نقش‌آفرینی‌های او در بزرگسالی می‌توانیم به بازی در سریال Silicon Valley (2014-19)، فیلم The Three Stooges و سریال Good Girls Revolt اشاره کنیم.

زهرا فضل صداپیشه تیفانی فلافیت

مدت زمان انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday / هنرپیشه های کارتون رفقای بد: تعطیلات خیلی بد

زهرا فضل (Zahra Fazal) صداپیشه مسلمان آمریکایی و اصالتا از آسیای جنوبی است. او پیش از آغاز حرفه صداپیشگی با نمایش کمدی موزیکال Headscarf and the Angry Bitch، شناخته شد. این اجرای وی برنده جایزه بهترین اجرای تک‌نفره از جشنواره Capital Fring در سال 2009 شد. زهرا در صداپیشگی با نقش نادیا رضوانی در سریال انیمیشنی  Voltron: Legendary Defender و بلوبرد در سریال  Young Justice: Outsiders شناخته می‌شود. او در توصیف خود گفته: “من در برداشتن چیزی که قبلا وجود داشته و قرار دادن آن در یک قالب جدید، مهارت دارم.”

دیگر صداپیشگان انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد عبارتند از:

  • رائول سبالوس (Raul Ceballos) صداپیشه آقای پیرانا
  • مالوری لو (Mallory Low) صداپیشه خانم تارانتولا
  • کیث سیلورستاین (Keith Silverstein) صداپیشه گری
  • کری والگرن (Kari Wahlgren) صداپیشه دیجی ترودی تود

نقد انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday

در اکتبر 2022 اعلام شد انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد به عنوان پیش‌درآمدی بر انیمیشن رفقای بد 2022 ساخته خواهد شد. در اکتبر 2023 وبسایت TVLine فاش کرد که هیچ یک از صداپیشگان انیمیشن اصلی در این برنامه حضور ندارند و کارگردان از صداپیشه‌های کمتر شناخته شده دیگری استفاده کرده است. متاسفانه نمرات انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد چنگی به دل نمی‌زند. این کارتون امتیاز 5.1 از 10 را از بینندگان گرفته و فقط 37% نقدهای راتن تومیتوز، نقد مثبت ارزیابی شده است. با توجه به نمرات درخشان انیمیشن The Bad Guys انتظار می‌رفت این برنامه نیز نمرات خوبی کسب کند، که اینگونه نشد.

در ادامه بررسی انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday 2023 مرور کوتاهی بر نظرات منتقدین خواهیم داشت.

تریلر انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday 2023 / بازیگران انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد

Decider/ جان سربا:

انیمیشن یک تعطیلات بسیار بد با فرضیه‌های خودکار پیش می‌رود: شرورها کارهای خوبی انجام می‌دهند تا قادر باشند به انجام بدی‌ها بپردازند. همین امر در مورد فیلم کامل نیز صادق بود، فیلمی که با ترکیب فیلم‌های سرقت و حماقت حیوانات سخنگو، شاید به سختی سعی در جذب نگاه بزرگسالان و کودکان داشت، اما درنهایت فرمول آن به خوبی عمل کرد. بنابراین ما یک بار دیگر شاهد یک مونتاژ دزدی به صورت فلش فوروارد با صداگذاری (تقلیدی مسخره از گای ریچی) و پایکوبی‌های مسخره‌آمیز (طرحی که در آن بدها یک ایستگاه رادیویی را هک می‌کنند تا یک موسیقی دث متال را برای کریسمس پخش کنند) هستیم.

Common Sense Media/ جنیفر گرین: 80

این فیلم کوتاه بسیار خنده‌دار به اندازه کافی دیالوگ‌های مضحک دارد که باعث می‌شود پس از پایان 25 دقیقه آن را دوباره پخش کنید تا ببینید چه چیزی را ممکن است از دست داده باشید. ظنز خاصی در انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد وجود دارد که برای بچه‌ها نیز از بین نخواهد رفت یک نگهبان امنیتی با مشکل “ددی ایشوز”، شخصیت‌هایی که می‌خواهند بد باشند اما در اعماق وجودشان خوب هستند. و شرمی که رفقای بد احساس می‌کنند وقتی نام آنها را در لیست خوب‌ها قرار می‌دهند، همگی سناریوهای خنده‌داری هستند.

این داستان پر از اکشن نشان می‌دهد مردم هیچ مقاومتی در برابر آهنگ‌های کریسمسی زیبا و فضای برفی تعطیلات ندارند، و این کار را با یک شوخی درونی حول یک آشنایی گرم انجام می‌دهد.

Mama’s Geeky/ تسا اسمیت: 50

همانطور که درباره این نوع فیلم‌ها معمول است، انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday به خوبی انیمیشن اصلی نیست. اشتباه نکنید، این ویژه برنامه به سبک انیمیشن رفقای بد بسیار وفادار است، اما به وضوح یک نسخه ساده‌تر از آن است.

با این حال وقتی صحبت به خود داستان می‌رسد، اینجاست که واقعا می‌درخشد. این برای رفقای بد واقعا عالی است. این اتفاق پیش از اینکه گروه به خوبی کنار هم قرار گیرند رخ می‌دهد و در نتیجه در فیلم اصلی بسیار عالی ظاهر می‌شوند.

پایان فیلم نیز بسیار خنده‌دار، و برای کسانی که روح کتاب‌ها و فیلم‌ها را می‌شناسند، بسیار مناسب است. به طور کلی انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد بد نیست، اما خوب هم نیست.

سخن پایانی

خلاصه انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد / داستان انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد

در این مقاله با معرفی انیمیشن The Bad Guys: A Very Bad Holiday با شما همراه شدیم. تریلر آن را دیدیم، خلاصه انیمیشن رفقای بد: تعطیلات خیلی بد را خواندیم و نظرات منتقدین را دانستیم. نظر شما درباره این انیمیشن چیست؟ آیا انیمیشن اصلی، یعنی رفقای بد را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما این کارتون کوتاه چه ویژگی‌های مثبتی در مقایسه با انیمیشن اصلی دارد؟ آیا می‌توان آن را وارد فهرست بهترین انیمیشن‌های 2023 کرد؟ شما میتوانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو