معرفی فیلم آسیایی های خرپول (Crazy Rich Asian)

معرفی فیلم آسیایی های خرپول (Crazy Rich Asian)


منبع: پلازا

2

1403/1/1

17:36


معرفی فیلم آسیایی های خرپول (Crazy Rich Asian)

فیلم آسیایی های خرپول (Crazy Rich Asians) یک فیلم آمریکایی کمدی-عاشقانه است که با تصاویر خیره‌کننده و داستانی دلنشین، شما را 2 ساعت با خود همراه می‌کند.

اگر به دنبال یک فیلم رمانتیک و کمدی هستید که شما را میخکوب کند، با ما همراه شوید. فیلم آسیایی های خرپول (Crazy Rich Asians) یک فیلم آمریکایی محصول سال 2018 است. کارگردان فیلم جان ام. چو (John M. Chu) است که فیلم را براساس فیلمنامه‌ای به قلم پیتر کیارلی (Peter Chiarelli) و ادل لیم (Adele Lim) ساخته است. ژانر فیلم Crazy Rich Asians درام، کمدی و عاشقانه است. این فیلم در سال 2018 اکران شد و گرچه در آمریکا تحسین منتقدین را برانگیخت، اما انتقاداتی نسبت به انتخاب بازیگران و عدم نمایش سایر گروه‌های قومی سنگاپور به آن وارد شد. بینندگان ولی استقبال گرمی از فیلم داشتند. مدت زمان فیلم Crazy Rich Asians دو ساعت (120 دقیقه) است.

در این مقاله از پلازا با بررسی فیلم سینمایی آسیایی های خرپول در کنار شما هستیم تا پس از آشنایی با داستان و بازیگران آن، نگاهی به نظرات منتقدین نیز داشته باشیم. اگر از تماشای آثار عاشقانه و کمدی لذت می‌برید مقاله بهترین فیلم‌های عاشقانه و مقاله بهترین فیلم‌های کمدی را از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی آسیایی های خرپول

بررسی فیلم سینمایی آسیایی های خرپول معرفی فیلم Crazy Rich Asians 2018

داستان فیلم درباره سفر ریچل و نیک به سنگاپور است. ریچل چو، استاد درس اقتصاد در یکی از دانشگاه‌های آمریکا، به همراه دوست‌پسرش نیک به سنگاپور سفر می‌کند تا با خانواده نیک آشنا شود. او به اندازه کافی برای ملاقات با آنها استرس دارد تا اینکه متوجه می‌شود نیک از ذکر برخی جزئیات درباره خانواده‌اش غفلت کرده؛ جزئیاتی نظیر این واقعیت که نیک تک‌پسر یکی از ثروتمندترین خانواده‌های سنگاپور است و بسیاری از دختران آرزوی ازدواج با او را دارند. به زودی مشخص می‌شود گرچه پول نمی‌تواند عشق را بخرد، اما می‌تواند اوضاع را پیچیده کند.

لازم به ذکر است داستان فیلم آسیایی های خرپول برگرفته از رمانی به همین نام، به قلم کوین کوان (Kevin Kwan) است که در سال 2013 منتشر شد.

بازیگران فیلم آسیایی های خرپول

در سال 2012 خبر رسید که فیلمی براساس رمان کوین کوان ساخته خواهد شد. تا سال 2017 بازیگران نیز انتخاب شده و فیلمبرداری در سنگاپور، مالزی و نیویورک آغاز شد. انتخاب بازیگر نقش نیک بسیار چالش‌برانگیز بود، زیرا کارگردان احساس می‌کرد هیچ یک گزینه‌های پیشنهادی نمی‌توانند به درستی لهجه نیک را که در کتاب توصیف شده، ارائه دهند. در ادامه مروری بر بیوگرافی چند تن از بازیگران اصلی فیلم Crazy Rich Asian داریم.

کنستانس وو در نقش ریچل چو

نمرات فیلم سینمایی آسیایی های خرپول ژانر فیلم Crazy Rich Asians

کنستانس وو (Constance Wu) بازیگر آمریکایی متولد 22 مارس 1982 (2 فروردین 1361)، در ایالت ویریجینیا است. او سومین دختر در میان 4 دختر یک خانواده مهاجر تایوانی است. وی بازیگری را از سال 2006 آغاز کرد و با نقش جسیکا در سریال تلویزیونی Fresh off the Boat (2015-2020) به شهرت رسید.  ایفای نقش ریچل در فیلم آسیایی های خرپول افتخاراتی نظیر نامزدی جایزه گلدن گلوب را برای او به همراه داشت. از دیگر کارهای کنستانس می‌توانیم فیلم Hustlers (2019) و فیلم Lyle, Lyle, Crocodile (2022) را نام ببریم. مجله تایم در سال 2017 نام او را در میان 100 فرد تاثیرگذار دنیا آورده بود. کتاب خاطرات چو، با نام Making a scene، در سال 2022 منتشر شد و تحسین منتقدین را برانگیخت.

هنری گلدینگ در نقش نیک یانگ

مدت زمان فیلم Crazy Rich Asians هنرپیشه های فیلم سینمایی آسیایی های خرپول

هنری ایوان گلدینگ (Henry Ewan Golding) بازیگر مالزیایی-انگلیسی، متولد 5 فوریه 1987 (16 بهمن 1365) است. او در مالزی متولد شد و هنگامی که 8 سال داشت همراه خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کردند. هنری در 21 سالگی به کوالالامپور نقل مکان کرد تا به حرفه بازیگری بپردازد. او از سال 2014 مجری برنامه The Travel Show در شبکه BBC انگلستان است. این بازیگر جوان در میان دوستداران سینما با نقش شان در فیلم A Simple Favor (2018)، نقش تام در فیلم Last Christmas (2019) و نقش اسنیک آیز در فیلم Snake Eyes (2021) شناخته می‌شود.

آکوافینا در نقش پیک لین (بهترین دوست ریچل)

بازیگران فیلم آسیایی های خرپول خلاصه فیلم سینمایی آسیایی های خرپول

نورا لوم (Nora Lum)، که با نام حرفه‌ای آکوافینا (Awkwafina) شناخته می‌شود، یک بازیگر، رپر و کمدین است. او در سال 2012 با آهنگ My Vag که در یوتیوب منتشر شد، به شهرت رسید. 2 سال بعد اولین آلبوم خود با نام Yellow Ranger را منتشر کرد و از سال همان سال فعالیت خود به عنوان بازیگر را نیز با سریال Girl Code (2014-15) آغاز نمود. در میان کارهای او به عنوان بازیگر می‌توانیم فیلم Jumanji: The Next Level (2019) و فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (2021) را نام ببریم. آکوافینا برای بازی در فیلم The Farewell (2019) برنده جایزه گلدن گلوب شده است. او به عنوان صداپیشه نیز فعالیت دارد و صدای او را در آثاری نظیر انیمیشن Raya and the Last Dragon (2021) و انیمیشن The Bad Guys (2022) شنیده‌اید.

میشل یوئه در نقش النور سونگ-یانگ (مادر نیک)

فیلم Crazy Rich Asians داستان فیلم آسیایی های خرپول

میشل یوئه چو کنگ (Michelle Yeoh Choo Kheng) یک بازیگر مالزیایی متولد 6 آگوست 1962، برابر با 15 مرداد 1341، است. او بازیگری را از سال 1983 آغاز کرد و در اولین آثارش با نام میشل خان معرفی می‌شد. در دهه 1990 با حضور در آثاری نظیر Holy Weapon (1993) نامش بر سر زبان‌ها افتاد. میشل پس از نقل مکان به آمریکا با فیلم Tomorrow Never Dies (1997) و فیلم  Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000) به شهرت رسید. او اخیرا برای بازی در فیلم Everything Everywhere All at Once (2022) برنده جایزه اسکار شده است. بدین ترتیب میشل اولین بازیگر زن آسیایی است که در این رشته، و در کل اولین بازیگر مالزیایی است که برنده جایزه اسکار شده است. او اخیرا مشغول بازی در سریال The Brothers Sun (2024) بوده است.

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های فیلم سینمایی آسیایی های خرپول را مشاهده می‌کنید.

  • جما چان (Gemma Chan) در نقش استرید لئونگ-تئو
  • لیزا لو (Lisa Lu) در نقش شانگ سو یی (مادربزرگ نیک)
  • کن جونگ (Ken Jeong) در نقش گو وای مون (پدر پیک لین)
  • سونیا میزونو (Sonoya Mizuno) در نقش آرامینتا لی
  • کریس پانگ (Chris Pang) در نقش کالین کو
  • جیمی او یانگ (Jimmy O. Yang) در نقش ادی چنگ

نقد فیلم آسیایی های خرپول

پس از فیلم The Joy Luck Club در سال 1993، فیلم Crazy Rich Asian اولین فیلم از یک استودیوی بزرگ هالیوودی است که اکثریت بازیگران آن چینی‌تبار هستند. تاریخ اکران فیلم آسیایی های خرپول 7 آگوست 2018 (16 مرداد 1397) در سینما TCL چین، 15 آگوست (24 مرداد) در سینماهای آمریکا است. این فیلم دوست‌داشتنی پس از اکران با فروش 238 میلیون دلاری، در برابر بودجه 30 میلیون دلاری، موفقیت چشمگیری در گیشه داشت و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم کمدی-عاشقانه دهه 2010 شد. فیلم آسیایی های خرپول در مجموع 20 نامزدی و 9 برد در جشنواره‌های مختلف را دارد که از مهمترین آنها می‌توانیم به نامزدی بهترین فیلم در جشنواره گلدن گلوب اشاره کنیم.

نمرات فیلم سینمایی آسیایی های خرپول از سوی بینندگان و منتقدین بسیار خوب است. امتیاز 6.9 از 10 در وبسایت IMDb نشان از رضایت بینندگان دارد. در میان 347 نقد فیلم در وبسایت راتن تومیتوز نیز 91% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. منتقدین در مجموع نقدهای خوبی برای آن نوشته‌اند و به خصوص بازی بازیگران، فیلمنامه و طراحی تولید آن را بسیار تحسین کرده‌اند. در ادامه نگاهی به نظرات منتقدین می‌اندازیم.

نقد فیلم آسیایی های خرپول فیلم Crazy Rich Asians

Time Out/ حمعی از نویسندگان: 100

فیلم آسیایی های خرپول یک کمدی عاشقانه جنجالی و مفرح است که لزوما متکی به موضوعات بدیهی نیست و ارزش صبر کردن را دارد.

Slate/ اینکو کانگ: 90

فیلم Crazy Rich Asian از نظر احساسی چندلایه، از نطر فرهنگی خاص و اغلب خنده‌دار است که برای نمایش خوراکی‌ها در آن می‌توان جان داد (فیلم نمایشی عالی از غذاهای خیابانی سنگاپور ارائه می‌دهد) و مراسم عروسی به قدری عالی بود که در آن زیبایی محض شروع به گریه کردم.

The Hollywood Reporter/ دیوید رونی: 80

مایه تسکین و خوشحالی است که گزارش کنم این فیلم کمدی-عاشقانه درخشان- براساس رمان پرفروش یک نویسنده سنگاپوری، کارگردانی شده توسط یک فرد آسیایی-آمریکایی و با حضور بازیگران آسیایی- یک کاوش کاملا فریبنده در سوال نادری است که اغلب مطرح می‌شود: آیا عشق می‌تواند بر یک ثروت سرگیجه‌آور فائق آید؟

The New York Times/ ای. او. اسکات: 70

فیلم آسیایی های خرپول بدون خیانت به یک نوستالژی آشکار، نگاهی به عقب و همچنین شرق دارد و دنیا را به گونه‌ای که رمان‌ها و فیلم‌های کلاسیک تداعی می‌کنند، یعنی با سلسله مراتب و نقش‌های تعیین شده، به تصویر می‌کشد‌.

Screen Daily/ تیم گریرسون: 60

فیلم با تلاش بسیار برای ساختن یک مهمانی بزرگ و انفجاری، به همان اندازه که روشنگرانه و لذت‌بخش است خسته‌کننده و خنثی می‌شود.

The Globe and Mail/ کیت تیلور: 50

آنجایی که زشتی ثروت جمع می‌شود در حالی که گروه بزرگی از بازیگران آسیایی و اوراسیایی شخصیت‌های بسیار احمقانه‌ای را ارائه می‌کنند، منبع خنده تبدیل به مایه نگرانی می‌شود.

تاریخ اکران فیلم آسیایی های خرپول فیلم Crazy Rich Asians

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا با معرفی فیلم Crazy Rich Asians 2018 با شما همراه شدیم. درباره داستان و بازیگران فیلم خوانیدم و نمرات بینندگان و نظرات منتقدین را دانستیم. نظر شما درباره این فیلم کمدی-عاشقانه چیست؟ آن را تماشا کرده‌اید؟ آیا به آثاری در این ژانر علاقمندید؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو