معرفی بهترین فیلم های عاشقانه جهان

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه جهان


منبع: ایران ناز

1

1403/1/19

14:12


معرفی بهترین فیلم های عاشقانه جهان

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

ژانر عاشقانه قرن‌هاست که جایگاه ویژه‌ای در داستان‌سرایی دارد، رمانس در طول زمان به تکامل رسیده است؛ به‌طوری‌که امروزه تعاریف، داستان‌ها و فیلم‌ های رمانتیک هنجارهای اجتماعی و فرهنگی را نیز منعکس می‌کنند.

 

معرفی بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

در سال‌های اخیر، آثار هنری در ژانر رمانس با تعریف داستان‌های عاشقانه و اشتیاق در میان هنجارهای فردی، اجتماعی و فرهنگی منزلتی به این نوع از آثار بخشیده‌اند که آن‌ها را از سرگرمی و تبادل احساسات صرف دور می‌کند.

 

در این مقاله قرار است بهترین فیلم های عاشقانه را به شما معرفی کنیم. در ادامه به معرفی و بررسی فیلم‌ های جذاب عاشقانه خارجی می‌پردازیم.

 

1. تایتانیک Titanic

اگر تا ‌همین لحظه که در حال مطالعه‌ این مقاله هستید، فقط از شنوندگانِ حرف­های دوستانی بوده‌اید که با تعاریفشان از فیلم های عاشقانه خارجی سر شما را به­درد می­آورند، پیشنهاد می‌کنیم در کنار خواندن نقد فیلم اوپنهایمر بی‌هیچ معطلی به تماشای فیلم عاشقانه تایتانیک پرطرفدار که درون‌مایه‌هایی چون عشق و فداکاری، ازخودگذشتگی و فاصله‌ی طبقاتی اجتماعی را بررسی می‌کند بنشینید.

 

با جست‌و‌جوی یک جوینده‌ی گنج که به‌دنبال الماسی به نام «قلب اقیانوس» در بقایای کشتی غرق‌شده‌ی تایتانیک است، وارد داستان می‌شویم. آن‌جاکه خانم رز دوویت بوکیتر سال‌دیده ماجرای کشتی تایتانیک را آن‌طور که خودش تجربه کرده است شرح می‌دهد.

 

به سال 1912 برمی‌گردیم؛ همان سالی که کشتی تایتانیک نخستین سفرش را با مسافرانی از طبقات مختلف جامعه که برای هرکدامشان در کشتی جایگاهی متناسب با طبقه‌شان فراهم شده است، آغاز می‌کنند.

 

خانم رز دوویت بوکیتر (کیت وینسلت) به همراه مادرش و نامزد ثروتمندش آقای کال هاکلی (بیلی زین) در جایگاه ویژه‌ و درجه‌یک کشتی اقامت می‌کنند.

 

از طرفی با پسری جوان و نقاش به نام جک داوسون (لیوناردو دی‌کاپریو) روبه‌رو می‌شویم که در لحظات پایانی مسافرگیری کشتی در بازی پوکر برنده‌ی بلیت‌های قسمت درجه‌سه کشتی تایتانیک می‌شود.

 

جک، شادمان از این پیروزی سوار کشتی عظیم تایتانیک می‌شود، غافل از این‌که چه سرانجامی انتظار او و دیگر مسافران کشتی را می‌کشد.

 

آن‌چه در ادامه‌ این فیلم شاهدیم، ملاقات‌ها و عشق میان جک و رز خواهد بود تا سرانجامی که عشق به آزمایش گذاشته می‌شود و در یک تراژدی تمام‌عیار فداکارترین عاشق مشخص می‌شود؛ طوری که با گذشت سال‌ها از آن واقعه هنوز نام جک و رز بر زبان‌ها جاری است و در لیست فیلم های عاشقانه جایگاه نخست دارد.

 

تایتانیک Titanic

 

2. او Her

فیلم «او» به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های عاشقانه IMDb قرار است انگارۀ مخاطبش را با سؤال‌هایی چون «عشق چیست و از کجا می‌آید؟» به چالش بکشد و نیز عقیده‌اش را دربارۀ مفهوم دوست ‌داشتن و دوست‌داشته‌شدن وادار به وارسی کند.

 

تابه‌حال به رابطه‌ی رو به تزاید بین فناوری و انسان‌ها فکر کرده‌اید؟ آن‌چه در معرفی فیلم «او» را برجسته می‌کند این پرسش است که برقراری رابطه میان آدمی و ربات‌های هوشمند تا چه میزان موفق خواهد بود و نیز تا چه حد کمبودها را جبران می‌کند.

 

داستان فیلم «او» داستان عاشقانه‌ای است با بازی واکین فینیکس در نقش تئودور. او که مردی منزوی و درون‌گرا است در شرف طلاق از همسرش به‌سر می‌برد.

 

ماجرای فیلم در سال 2025 اتفاق می‌افتد، آینده‌ای که در آن انسان می‌تواند نرم‌افزار گویای دارای هوش مصنوعی خریداری کند و با او در ارتباط باشد. تئودور این نرم‌افزار را خریداری می‌کند. سیستم‌عامل خودش را سامانتا (با صدای اسکارلت جوهانسون) معرفی می‌کند.

 

برخلاف باور تئودور، رابطه‌ای عمیق و احساسی که فراتر از یک رابطه‌ی جسمی و فیزیکی است میان او و سامانتا برقرار می‌شود؛ اما این تنها روی خوش ماجراست.

 

آیا این سیستم‌عامل‌ها رشد نمی‌کنند؟ آیا به یک موجود پیچیده و مستقل تبدیل نمی‌شوند؟ چه می‌شود اگر این نرم‌افزارهای گویای دارای هوش مصنوعی روند پیشرفت را طی کنند؟

 

او Her ، معرفی بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

3. شکل آب The Shape Of Water

«شکل آب» یک فیلم عاشقانه آمریکایی است، با اکرانش در سینماها مورد تحسین و توجه منتقدان قرار گرفت، موفق شد جوایز متعددی از جمله جایزه‌ بهترین فیلم را در نودمین دوره جوایز اسکار به‌ خود اختصاص دهد و در زمان خود صدر جدول اخبار سینما بود.

 

«شکل آب» فیلمی عاشقانه محسوب می‌شود اما بسیار متفاوت از دیگر فیلم‌ های عاشقانه‌ای است که پیش‌تر دیده‌اید. داستان فیلم از ما می‌خواهد به ورای ظاهر نگاه کنیم و انسانیت را نه فقط در موجودات مشابه خودمان که در همه‌ی موجودات دیگر ببینیم.

 

اوایل دهه‌ی 1960 است، جنگ سرد بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی برقرار است. در یک آزمایشگاه فوق‌سری دولتی، روی یک موجود دوزیست انسان‌نما آزمایش‌های سنگینی صورت می‌گیرد.

 

الیزا (سالی هاوکینز) که توانایی گفتار ندارد به‌عنوان نظافت‌چی در آزمایشگاه فعالیت می‌کند. او سرگرم زندگی روزمره‌ی کسالت‌بار خودش است تا روزی که این موجود دوزیست انسان‌نما را می‌بیند.

 

رفته‌رفته در پی رابطه‌ برقرار کردن الیزا با آن موجود، مصمم می‌شود تا او را از نیت شوم سرهنگ استریکلند (مایکل شنون) نجات دهد. قرار است به تماشای فیلمی بنشینید که داستان عاشقانه‌اش فراتر از رابطه‌ی بین یک زن و یک موجود است.

 

فیلم‌های رمانس با پیشرفتی که در همه‌ی جوانبشان داشته‌اند نسبت‌به هنجارهای جامعه بی‌تفاوت نیستند؛ فیلم شکل آب نیز درباره‌ رفتار جامعه با افراد مختلف و اقشار گوناگون حرفی برای گفتن دارد.

 

شکل آب The Shape Of Water

 

4. فیلمی کوتاه درباره‌ عشق A Short Film About Love

فیلم «فیلمی کوتاه درباره‌ عشق» به‌عنوان بخشی از مجموعه‌ دکالوگ (ده فرمان) کیشلوفسکی است: «زنا مکن؛ که از رؤیاهای پاکِ جوانی که آلوده می‌شود و عشق‌هایی که تا به زبان نیامده‌اند‌، زیباترند».

 

توم (لوباشنکو) جوان نوزده‌ساله که در دفتر پست مشغول به کار است دلباخته‌ی ماگدالنا (شاپولوفسکا) همسایه‌ سی‌ساله‌ آپارتمان ساختمان روبه‌روی خانه‌اش می‌شود.

 

توم از طریق یک تلسکوپ دزدی هر شب سرگرم دید زدن ماگدالنا می‌شود و به خانه‌اش تلفن می‌کند؛ بی‌آنکه حرفی بزند. فیلمی ساده با دیالوگ‌های مینیمال که اعماق احساسات و پیچیدگی‌های تجربه‌ی انسانی را بررسی می‌کند.

 

آیا ماگدالنا درنهایت متوجه می‌شود که تحت‌نظر توم است؟ آیا با توم روبه‌رو می‌شود؟ اگر روبه‌رو شود چه واکنشی از خود نشان می‌دهد؟ سرانجام این دلباختگی چیست؟

 

فیلمی کوتاه درباره‌ عشق A Short Film About Love ، معرفی بهترین فیلم های عاشقانه جهان

 

5. دفترچه خاطرات The Notebook

معیارِ قرار دادن یک فیلم در لیست بهترین فیلم های عاشقانه دنیا چیست؟ شاید برای هرمخاطبی این معیار متفاوت باشد. اما بی­شک می­توان گفت که فیلم «دفترچه خاطرات» با جذابیتی که در تمام جنبه‌هایش دارد، در لیست بهترین­هایِ مخاطبان علاقه­مند به این ژانر خواهد بود.

 

«دفترچه خاطرات» فیلمی است برپایه‌ نخستین رمان نیکلای اسپارکس، یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های عامه‌پسند در آمریکا. فیلم «دفترچه خاطرات» با روایت داستان در زمان حال و در خانه سالمندان آغاز می‌شود.

 

پیرمردی، ماجرای عاشقانه‌ دختر و پسری جوان را برای زنی که گرفتار آلزایمر است تعریف می‌کند و در ادامه ما را با خود به سال 1940 در کارولینای جنوبی می‌برد؛ آن‌جایی که نوا (رایان گاسلینگ) و الی (ریچل مک‌آدامز) عاشق یکدیگر می‌شوند.

 

پیرنگ این رمانس از همان نوع سوم است که پیشتر اشاره کردیم؛ دو نفر عاشق هم می‌شوند و عشقشان را نسبت‌به‌هم عنوان می‌کنند اما موانعی بر سر راهشان قرار می‌گیرد.

 

والدین الی از سویی و جنگ جهانی دوم از طرفی دیگر مانع سرانجام این عشق در سال 1940 می‌شوند، اما مگر عاشق حقیقی بیدی است که به این بادها بلرزد؟

 

پیشنهاد می‌کنیم تا می‌توانید از تماشای این فیلم دراماتیک عاشقانه بدون سانسور خودداری کنید! هیچ تضمینی نیست که با دیدن این فیلم عاشق نشوید و عاشق نمانید، حتی وقتی معشوقه‌تان دیگر شما را به‌سبب آلزایمر به‌یاد نیاورد.

 

دفترچه خاطرات The Notebook

 

6. من پیش از تو Me Before You

فیلم «من پیش از تو» را می‌توان در لیست بهترین فیلم های عاشقانه جدید قرار داد. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته‌ جوجو مویز است. رمانی پرفروش که علاقه‌مندان زیادی دارد. فیلم نیز به همان اندازه توانسته است در جذب مخاطبانش موفق عمل کند.

 

زنی جوان و خوش‌اخلاق به نام لوئیزا (امیلی کلارک) در شهر کوچکی در انگلستان زندگی می‌کند. لوئیزا با کار کردن در یک کافه، کمک خرج پدر و مادرش است تا اینکه کارش را از دست می‌دهد. این تازه آغاز ماجرا است.

 

لوئیزا به‌عنوان کار جدید باید از مردی جوان به نام ویل ترینور (سم کلفلین)، که فلج چهاراندامی است، مراقبت کند. ویل که در تصادفی از گردن به پایین فلج شده است، دیگر مانند گذشته‌اش به زندگی علاقه‌ای ندارد و این بی‌ارادگی نسبت‌به زندگی کار را برای لوئیزا دشوار می‌کند،

 

اما لوئیزای پرانرژی و سرشار از امید کوتاه نمی‌آید و ویل را سرشار از تجربیاتی می‌کند که خیلی وقت است دیگر تمایلی به آن‌ها ندارد. اما به‌هرحال موقعیت غم‌انگیز ویل، واقعیتی است که به رابطه‌ی آن‌ها وصل است.

 

بررسی بهترین فیلم های جهان در سایت اهل سینما

در این مقاله با شما درباره‌ بهترین فیلم های عاشقانه خارجی صحبت کردیم. در فیلم‌ های رمانس چیزی هست که قلب مخاطبانش را تسخیر می‌کند و در هر سنی که باشیم مجذوبشان می‌شویم؛ چراکه بهترین فیلم های رمانتیک و عاشقانه‌ی دنیا، چه کلاسیک و چه مدرن، از عمیق‌ترین خواسته‌ها و احساسات ما سخن می‌گویند.

 

اگر دوست دارید بهترین فیلم های جنگ جهانی را در کنار بهترین فیلم‌های نوآر، وسترن، جنایی و … بشناسید به شما توصیه می‌کنیم به سایت اهل سینما سر بزنید.

 

در سایت اهل سینما نویسندگان جوان و حرفه‌ای شما را با دنیای نقد فیلم و سریال و انیمه در کنار معرفی فیلم‌های ژانرهای گوناگون آشنا می‌کنند. کافی است وارد سایت اهل سینما به آدرس www.fromcinema.com شوید و نقد فیلم‌ها و سریال‌های مورد نظرتان را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو